Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:23

Die hoofddoekenbelasting is natuurlijk van de zotte, daar gaat hij te ver mee.
Laatst ben ik bij iemand op bezoek geweest die in een flat woont waar Wilders ook gewoond heeft. Het ziet er zwart van de buitenlanders en er wordt geen woord Nederlands gesproken.
Op straat luid pratend, jankende kinderen, autoradio's hard aan, dit kan natuurlijk ook in een blanke wijk gebeuren, maar we staan buiten te wachten met draaiende motor, die amper te horen is, en dan komt er iemand in zeer gebrekkig Nederlands even eisen dat de auto uit moet omdat het teveel lawaai maakt.
Het kwam er dus op neer dat zij wel herrie mochten maken maar wij niet.
Degene op wie we stonden te wachten is Nederlander en zegt zelf dat hij het geluk heeft dat hij donker haar heeft en er dus weinig last van heeft, vrienden van hem met blond haar hebben wel last.
Daar heb ik ook meerdere vrouwen in Burka zien lopen, dus alleen de ogen waren niet bedekt, ik moet toegeven dat ik het beangstigend vond.
Gezien die voormalige woonomgeving van hem kan ik hem wel een beetje begrijpen, alleen slaat hij een beetje door.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:24

Yep, ik was ook bang dat het een allochtoon zou zijn, dan had je helemaal stront aan de knikker.

Lovely, ik ben ook voor scheiding van staat en moskee hoor, in een eerdere post stel ik ook dat orthodoxe moslims aangepakt en begeleid moeten worden, maar dat vind ik ook gelden voor het volk wat in de bible belt huist.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:25

Tjee, wilders, wilders mannnnnnnn wat laait deze vent toch altijd een discussie op :D

Zolang Wilders er nog is zal ik op hem blijven stemmen.. :o Ik ben niet een racist maar ik vind wel dat er een hoop dingen in ons land anders aangepakt moeten worden.
Instroom van vluchtelingen en mensen met huwelijken die uit andere landen komen.. we hebben geen denderend groot land, dit gaat gewoon echt problemen geven. we zitten hier gewoon straks echt vol, en ik denk dat je dan beter aan de mensen kunt denken die op dit moment in Ned wonen.
Dieren en geweld strengere straffen, ook daar heeft wilders een paar goede standpunten :j

Straffen verhogen, mensen van buitenlands afkomst na een aantal problemen of 1 groot probleem het land uit.
Nederlanders strengere straffen, geen luxe levendje meer in de gevangenis, laat ze maar eens schrikken.

Daarbij denk ik dat als Wilders straks hoger aan de macht komt er toch een hoop dingen zijn die hij vind wat er toch niet door heen komt. En dat is maar beter ook want sommige dingen?? daar denkt hij gewoon echt niet goed over na!
Eerlijk is eerlijk jongens, maar er gaan steeds meer mensen op wilders stemmen... we worden gewoon een hoop dingen zat!
Hij slaat erg door in een hoop dingen, ik heb een spuughekel aan hoofddoekjes maar ik vind dat geen reden om ze te verbieden.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:26

Tally Ho:
Citaat:
Maar hij moet ergens beginnen!

En waarom, in godsnaam, moet hij dan beginnen met het stelselmatig demoniseren van 1 religie?
Wat is daarvan de winst (behalve bij verkiezingen)?

En als ik je even op een heel belangrijk verschil mag wijzen: die Rotterdamse burgermeester was bezig gedrag aan te pakken. Gedrag dat volgens de Nederlandse wet niet door de beugel kon.

Hij was niet bezig de geloofsovertuiging van Antilliaanse jongeren aan te pakken, alleen dat stukje van het gedrag dat niet binnen de Nederlandse (en wat dat betreft, geen enkele ;) ) samenleving past.

Zouden meer burgermeesters moeten doen. En wat mij betreft mogen de middelen om minderjarige oproerkraaiers aan te pakken verruimd worden.

Overigens gedragen zulke jongeren, indien ze Islamitisch zouden zijn, zich vaak heel op een manier die lijnrecht indruist tegen de principes van de Islam. Denk daar maar eens over na. :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:27

doom schreef:
ik heb een spuughekel aan hoofddoekjes .

Waarom????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:28

Ikima, ik denk dat het heel erg uitmaakt waar je woont of gewoond hebt. Hier op bokt zie je de meeste extreme meningen in dit topic gedaan worden door mensen uit Vlaardingen, Spijkenisse, Rotterdam, kennelijk is het op die plaatsen erger dan elders. De fout blijft natuurlijk om dergelijke persoonlijke ervaringen te generaliseren en er zelfs een politieke partij voor op te richten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:29

Citaat:
Daarbij denk ik dat als Wilders straks hoger aan de macht komt er toch een hoop dingen zijn die hij vind wat er toch niet door heen komt. En dat is maar beter ook want sommige dingen?? daar denkt hij gewoon echt niet goed over na!

En toch stem je op hem? :?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:29

doom schreef:
we hebben geen denderend groot land, dit gaat gewoon echt problemen geven. we zitten hier gewoon straks echt vol, en ik denk dat je dan beter aan de mensen kunt denken die op dit moment in Ned wonen..

Ach kom toch op.. Nederland vol?? Waar haal je dat vandaan? Wel eens van, zeg, Alkmaar naar Enkhuizen gefietst? Mooi leeg he? Hier in Drenthe is het ook alles behalve vol..
Vind dat echt zo`n 'Fortuin' uitspraak.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:31

randalinpony schreef:
Tally Ho:
Citaat:
Maar hij moet ergens beginnen!

En waarom, in godsnaam, moet hij dan beginnen met het stelselmatig demoniseren van 1 religie? Wat is daarvan de winst (behalve bij verkiezingen)?

En als ik je even op een heel belangrijk verschil mag wijzen: die Rotterdamse burgermeester was bezig gedrag aan te pakken. Gedrag dat volgens de Nederlandse wet niet door de beugel kon. Hij was niet bezig de geloofsovertuiging van Antilliaanse jongeren aan te pakken, alleen dat stukje van het gedrag dat niet binnen de Nederlandse (en wat dat betreft, geen enkele ;) ) samenleving past.

Zouden meer burgermeesters moeten doen. En wat mij betreft mogen de middelen om minderjarige oproerkraaiers aan te pakken verruimd worden. Overigens gedragen zulke jongeren, indien ze Islamitisch zouden zijn, zich vaak heel op een manier die lijnrecht indruist tegen de principes van de Islam. Denk daar maar eens over na. :+

Hulde, perfect omschreven!! Het gaat niet om wat hen geloven, het gaat om het feit dat hun gedrag niet goed is. Of dit een directe aanleiding is tot hun gedrag is een 2e maar hierop mag NOOIT geselecteerd worden!!

@ Doom: Je doet wel een beetje aan DOOMdenken vind je niet?

sarabande

Mariska_28 schreef:
Maar dit speelt al veel langer he. Pim Fortuin riep precies hetzelfde. Die man was pas echt eng..
Was trouwens toen erg blij dat degene die hem dood geschoten had een blanke Nederlander was..

Heb je toch niet goed opgelet, Pim was mijn keus niet, maar hij riep absoluut niet hetzelfde.
Wel dat de rotjochies gepakt moesten worden, maar verder vond hij ze best lekker. Daarnaast had hij het ook over de zorg en het onderwijs, had gestudeerd, was al jaren politiek adviseur (o.a. van Bolkenstein) en had al een heel stel boeken geschreven en riep geen dingen die niet uitvoerbaar waren.
Lijkt me niet dat je zo iemand kan vergelijken met een dwaze opruier uit Venlo die nog nooit ergens een oplossing voor gegeven heeft.

Rennie89

ik vind het debiel om mensen van buitenlandse komaf naar hun land van herkomst te sturen... Gezien het grootste gedeelte toch hier geboren is, en misschien ook hun ouders! het zijn wettelijk nederlanders en dan behoor je geen uitzonderingen te maken van: want... maar...

Ik zal nooit op die vent stemmen want het enige wat hij wil is ZIJN beeld van nederland krijgen, en denkt daarbij niet aan andere... Ik heb géén last van hooftdoekjes, burka's vind ik niet fijn, maar niet dat ik me eraan stoor ofzo. Ik ga om met mensen van verschillende nationaliteiten van turk tot somalier, antiliaan tot colombiaan etc. En het grootste gedeelte kan nog beter Nederlands dan ik :+ (ik heb dysfasie en dyslectie :+ ) En ik hoor ook zovaak dat die moslims hun hooftdoek af moeten doen en zich moeten aanpassen aan Nederland... maaaar... die omaatjes dan? :+ die dragen ook een soort van hooftdoek ding op hun hooft? moeten die dan ook belastingen betalen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:32

randalinpony schreef:
En waarom, in godsnaam, moet hij dan beginnen met het stelselmatig demoniseren van 1 religie?
Wat is daarvan de winst (behalve bij verkiezingen)?

En als ik je even op een heel belangrijk verschil mag wijzen: die Rotterdamse burgermeester was bezig gedrag aan te pakken. Gedrag dat volgens de Nederlandse wet niet door de beugel kon.

Hij was niet bezig de geloofsovertuiging van Antilliaanse jongeren aan te pakken, alleen dat stukje van het gedrag dat niet binnen de Nederlandse (en wat dat betreft, geen enkele ;) ) samenleving past.

Zouden meer burgermeesters moeten doen. En wat mij betreft mogen de middelen om minderjarige oproerkraaiers aan te pakken verruimd worden.

Overigens gedragen zulke jongeren, indien ze Islamitisch zouden zijn, zich vaak heel op een manier die lijnrecht indruist tegen de principes van de Islam. Denk daar maar eens over na. :+

Je hebt gelijk hoor! Toch ben ik nog steeds van mening dat Wilders ergens moet beginnen.. Het stokpaardje van de hoofddoekjes gaat hij er nooit door krijgen, daar zal hij namelijk de grondwet voor moeten veranderen. Maar hij doet een poging! Waar heel paars boe en baa gilt dat hij stout is, is hij de enige die aan zijn ideeen blijft vasthouden dat de moslim die er een bende van maakt eruit moet. Dat de instroom van meer islam stop moet worden gezet.. Nederland is vol.. Nederland gaat naar verwachting volgend jaar weer een tekort van 35 miljard tegemoed zien..

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:32

DeniseES schreef:
Leg jij mij dan maar uit waarom hoofddoekjes op mogen blijven bij pasfoto's, en wij haar achter oren moeten stoppen, sieraden af moeten doen etc.

Wanneer een hoofddoek afgaat is de persoon eronder amper te herkennen omdat het gezicht er dan ineens heel anders uit ziet. Ja, dat weet ik. Dit heb ik meegemaakt met één van mijn vriendinnen die ik al 4 jaar praktische elke dag zie. Als ik die zonder hoofddoek op straat tegenkom, zou ik haar waarschijnlijk niet eens herkennen.

Loop niet te wauwelen dat ik er geen verstand van heb, sta zelf eens open voor andere meningen.

En inderdaad Tallie_Ho

Hier verbaas ik mij ook over. Toen ik pasfoto's moest laten maken moesten mijn beide oren zichtbaar zijn. Mijn oren zitten nu eenmaal dicht tegen mijn hoofd en als ik maar een fractie teveel naar links of rechts zit met mijn hoofd dan is 1 oor al niet meer te zien. De foto is ongeveer na 6 mislukte pogingen goedgekeurd omdat toen eindelijk beide oren zichtbaar waren. Met een hoofddoek zijn beide oren verborgen en dat mag wel. Ik voel mij in dit geval dus ook gediscrimeneerd.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:33

En daarnaast halen een heleboel mensen hier regelie door de war met ethiek. Een redelijk grote verspreking in mijn ogen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:34

Mariska_28 schreef:
doom schreef:
we hebben geen denderend groot land, dit gaat gewoon echt problemen geven. we zitten hier gewoon straks echt vol, en ik denk dat je dan beter aan de mensen kunt denken die op dit moment in Ned wonen..

Ach kom toch op.. Nederland vol?? Waar haal je dat vandaan? Wel eens van, zeg, Alkmaar naar Enkhuizen gefietst? Mooi leeg he? Hier in Drenthe is het ook alles behalve vol..
Vind dat echt zo`n 'Fortuin' uitspraak.

Heb je wel eens van Rotterdam zuid naar Rotterdam noord gefietst? :D Zullen we een wedje leggen dat het er letterlijk "zwart" ziet van de mensen? :D

Nederland is vol ja! Of wou je buiten de grenzen van Nederland al ons eten gaan verbouwen en de koeien laten grazen? :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:36

Dit is natuurlijk wel een briljante zet van Wilders. Iedereen heeft het erover en hij staat volop in the picture.

Ik zou overigens ook wel voor een bad-haircut-tax zijn :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:36

sarabande schreef:
doom schreef:
ik heb een spuughekel aan hoofddoekjes .

Waarom????

Het idee dat andere mannen het haar niet mogen zien van hun vrouw, daar walg ik van...
In wat voor wereld leven we nou? en nu tegenwoordig lopen er zoveel jonge meiden met doekjes om hier in Nederland, ik vraag me af of ze weten waarvoor de hoofddoek eigenlijk is.. en niet alleen puur voor "mode"

Het viel me trouwens op dat in Turkije zelf haast niemand met hoofddoekjes omlopen, alleen soms de oude garde, maar die hadden dan ook zo'n burka aan.
Ook wat hier al eerder is aangegeven met met pasfoto's etc. Het geeft zo'n onduidelijk beeld van iemand... ik krijg het gevoel alsof je je een beetje afwezig van de wereld wilt houden.
daarom zie ik ze liever niet...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:37

haha 1000 euro tax voor mensen die hun haar bleken met extreem bleekmiddel :')

sarabande

Tallie_Ho schreef:
Heb je wel eens van Rotterdam zuid naar Rotterdam noord gefietst? :D Zullen we een wedje leggen dat het er letterlijk "zwart" ziet van de mensen? :D

Nederland is vol ja! Of wou je buiten de grenzen van Nederland al ons eten gaan verbouwen en de koeien laten grazen? :+

Ja hoor mijn zoon woont in Zuid en heeft een restaurant op de hoek van de Witte de With straat. Hij heeft dus heel veel gezellige multi culti vrienden.

Koeien zijn er toch teveel, de melk wordt weer weggegooid, dus dat is geen argument.

elllis

Moniek schreef:
elllis schreef:
Ik vind Wilders alleen maar lachwekkend ... een clown .. geen persoon om serieus te nemen ... triest dat veel mensen dat wel doen !

Ik kan me voorstellen dat er mensen erg ontevreden zijn over de huidige regering ... maar om dan te stemmen op Wilders ..of het eens te zijn met zijn uitspraken ..Daar kan ik echt niet bij ..

en juist denk ik dat je hem heel serieus moet nemen juist omdat hij zoveel aanhangers heeft.
wil je het anders dan zullen de andere partijen toch echt met hun linkse bewegingen wakker moeten worden

Wat voor oplossingen voor de huidige problemen in de maatschappij die uitvoerbaar heeft Wilders gegeven ...
Hij roept maar wat ... aandacht dat is het enige wat hij wil ... en idd op deze manier krijgt .. eng en jammer ..

Nogmaals ontevreden zijn over de huidige regering mag .. maar ik kan er gewoon niet bij dat er mensen dhr Wilders als oplossing zien ..

Mariska_28

Tallie_Ho schreef:

Ik denk dat je eens wat vaker buiten de grensen van de randstad moet gaan... Ja er is plek zat, ook voor de koeien. (maar die blijven tegenwoordig bijna allemaal op stal omdat dat makkelijker is met de mestboekhouding, maar dat is een andere discussie)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:38

Scum schreef:
Dit is natuurlijk wel een briljante zet van Wilders. Iedereen heeft het erover en hij staat volop in the picture.

Ik zou overigens ook wel voor een bad-haircut-tax zijn :D

:= Ja, dat zou Geertje dan een hoop knaken gaan kosten!! _O-

Ojajoh

anneliesdj schreef:
Van een uitkering kun je geen 5 BMW's betalen.

Nee maar van drugshandel wel ;)

en zeker ook van andere zaken die ze hebben lopen, omdat ze 2 landig zijn
en dat zouden ze nou eens aan moeten pakken!! of hier ....of daar! en niet van 2 walletjes profiteren
hoe zat dat ook alweer......daar wonen en toch kinderbijslag van hier, was ook al een topic over :j

hoofddoekenbelasting.....tja echt weer een uitspraak van wilders waar nederland niks mee kan, alleen maar agressieve stof opwekt en onvrede brengt tussen de moslims en nederlanders
het gaat gewoon absoluut te ver en is niet zinvol

omaatjes lopen ook met een doekje op het hoofd als het waait of regent, dan ook nederlandse oma maar bekeuren :?
nee natuurlijk niet :n

nee hoor prima dat ze het willen dragen daar heb ik echt geen moeite mee, mits ze bij de controle's en pasfoto's laten maken dat ding maar afgooien
ik kan namelijk niet zien of het fatima 1 of 2 is met een doek op
dus even netjes afdoen, en tja als ze stennis maken dan kwamen ze er niet doorheen bij mij (luchtvaartcontrole)
overigens gaat ie bij omaatje ook netjes af hoor ;)

nee laat ze maar beginnen met controle's van mensen die een normale baan hebben of juist geen baan maar wel in de duurste bakken rondrijden, grootste huizen wonen en schijnbaar alles kunnen....

overigens word hier een vergelijking pimmetje en wilders gemaakt.....ik vind er toch wel degelijk een groot verschil in zitten :j

elllis

lifaya schreef:
haha 1000 euro tax voor mensen die hun haar bleken met extreem bleekmiddel :')

Ben gelukkig erg blond geboren .. :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:39

Dus Nederland is ook vol voor leden van de Europese Unie? Voor niet-moslims? Voor mensen uit westerse landen die hier hun heil komen zoeken? Ik denk dat 90% zn mond niet lostrekt over Duitse immigranten om dat die niet opvallen in hun ogen.

En omdat mensen met een huidskleur of hoofddoek wel opvallen en niet geaccepteerd worden in de kortzichtigheid van velen hier is het ineens allemaal teveel? :n

Over het verhaal van belastingontduiken ben ik het wel eens, maar dat geldt voor elke Nederlandse staatsburger ongeacht geloof, afkomst of weet ik veel.

@Doom: Dat is nu wat ik bedoelde met het verwarren van ethiek en religie. Ethiek is het letterlijk interpreteren van de godsdienst, de religie is hoe de mensen het geloof gebruiken om zich erin te sterken en hierdoor antwoorden krijgen op vragen die zij hebben op weet-ik-het-wat. En dan spreek ik voor alle geloven.