LauEef schreef:Ik heb alles in het topic redelijk gelezen. Ik heb op zich geen problemen mee als moslim's hoofddoeken dragen. Maar ik vind aan de andere kant wel, zij komen naar hier en ja, sorry dan hoor je je aan te passen. Niet alleen de moslim's, maar ook de duiters, nederlanders, chinezen en japanners.
Van de joden hoor je bijvoorbeeld minder omdat deze óf niet moeilijk doen en gewoon accepteren dat hun 'potje' af moet óf als ze daar wel problemen mee hebben, kiezen ze voor thuisonderwijs(of andere onderwijsvorm). Helaas slagen de moslims (om het even kort door de bocht te zeggen) er telkens in zichzelf in de spotlight te zetten. Ik weet dondersgoed dat het maar een deel van hen is, en dat waarschijnlijk het overgrote deel geen problemen geeft. Ik vind het juist zonde dat dat deel het verpest, eerlijk waar.
Ik heb ook dat gevoel, met veel groepen lukt het samenleven wél zonder problemen, niemand neemt er zelfs aanstoot aan als een echte zwarte negerin volledig gedrapeerd over straat loopt. Maar bepaalde bevolkingsgroepen trekken gewoon actief de aandacht. Het feit dat andere groepen zich niet zo "aangevallen" en verdrukt voelen EN dat WIJ ons niet zo aangevallen voelen door hen, lijkt me daar wel het bewijs van
En zoals al werd aangegeven, 80% van de criminaliteit wordt gepleegd door allochtonen. Dat moet je niet negeren, daar moet je oplossingen voor zoeken. Helaas wordt het nog maar al te vaak weggewuifd door extreme moslims. Zonde van de allochtonen die het WEL goed menen.
pharagirlke schreef:Dat mocht, iig in mijn school, ook allemaal niet, dan is hoofddoeken een logisch vervolg en een vorm van gelijke behandeling. Gelijke rechten? Okee, maar dan ook gelijke plichten.
Idem hier... Gelijke kansen, dus geen priveleges voor allochtonen.
Voor hen is hun godsdienst belangrijk, voor ons is godsdienst vaak iets onbelangrijks, maar is bijvoorbeeld een bepaalde kledingstijl heel belangrijk. OOK DIE mensen mogen geen petjes, dreads, etc aan. Iedereen gelijk. Op dat vlak zouden ze beter terugkeren naar het uniform (dat is nog op vrij veel scholen in België in zwang), maar het is niet nodig als iedereen zich netjes aan de voorschriften houdt. Die zijn er voor iets he, geen peer pressure maar gelijkheid, gelijke ontwikkeling en gelijke kansen.
Van moslims anti-losbandigheid gesproken zoals JS! De kledingvoorschriften zijn er net OM die losbandigheid te voorkomen.... en om spiekgedrag te voorkomen inderdaad.
Kanelly schreef:Een hoofddoek is nou eenmaal een uiting/onderdeel van geloof en een pet niet, da's enkel een accesoire.
Dus wat dat betreft zijn ze niet te vergelijken...
Bij het afzetten van een pet wordt je niet 'aangetast' in je geloofsbeleving, bij een hoofddoek is dat wel het geval..
Voor de een is geloof is belangrijks, voor de ander zijn leefwereld en bijbehorende stijl... En voor nog een ander is geloof belangrijk, maar hoeft dat zich niet te uiten in een bepaald DOGMA en aanverwante verplichtingen.
MizzMontana, ben het helemaal met je eens.
En dan ben ik blij als ik in het hoger onderwijs kom, want daar zijn zowat geen allochtonen en is de sfeer veel prettiger. Op het nieuws werd wel verteld dat slechts 16% van de turken doorstromen naar het hoger onderwijs, maar het percentage aan andere allochtonen ligt nog veel lager (vandaar dat ze ook de vrij goed ingeburgerde turken als voorbeeld namen), ivm 67% van de autochtone kinderen.
En voor mij zijn die allochtonen zeker welkom in het hoger onderwijs. Graag zelfs. En ik zal met hen WEL omkunnen, want dat zullen mensen zijn die hebben bewezen dat ze zich kunnen aanpassen en ook hier kunnen hun best doen op school.
Het feit dat het slaagpercentage zo laag ligt, ook in het middelbaar, is ten dele aan de sfeer te wijten die hun extreem-rechtse fractie heeft gecreerd. En dat is zonde. Er zijn genoeg moslims die zich WEL willen aanpassen, alleen wordt dit in de media genegeerd (zoals die fanatiekeling die een belangrijke figuur van het katholiek onderwijs interviewde in het nieuws en duidelijk extreemlinks, of zal ik het maar extreemrechts noemen, was, en maar bleef doordrammen op bepaalde vragen om zijn gelijk te krijgen... het viel ontzettend op)
Vrij veel racisme ook onder moslims zelf, misschien nog meer dan tussen allochtonen en autochtonen, en meteen ook de REDEN van het huidig hoofddoekenverbod.
Het is niet zo vreemd dat de discussie vaak uitkomt op godsdienst. Ontwikkelde westerse mensen hechten doorgaans minder waarde aan godsdienst en vinden het helemaal niet kunnen dat moslimvrouwen zo gedomineerd worden, hoewel ze het helemaal niet beseffen, dat zij zelfs een hoofddoek verplicht moeten dragen. De eerste imaginaire figuur die mij iets verplicht moet ook nog geboren worden - of zal ik zeggen - 'ontwikkeld worden'.
En ja, JS, ik ben bang van groepen moslims. En ja, dat is uit ervaring en niet gecreerd door de media. Verschillende mensen die ik ken zijn daarvoor in het ziekenhuis opgenomen. En geen van hen had ook maar iets uitgelokt (voorbij station moeten lopen 's avonds is geen uitlokken, imo?). Dat is eng. De straten waar je hier niet door MAG lopen, want dat het dan 'je eigen schuld' is als je iets overkomt... Ja, dat is eng, ja, daar ben ik bang van en JA, dat zijn allochtonen en NEE, dat vind ik NIET kunnen! En ik vind het vreselijk dat ze de kansen verpesten voor de goede fractie. Daar zitten ook nogal luidruchtige types tussen die graag aandacht trekken, maar daar kan ik best mee om. Ik studeer samen met veel nederlanders en die zijn doorgaans ook een pak luidruchtiger en daar heb ik helemaal geen problemen mee