Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Maar is dit relevant? elke casus staat toch op zich?
hoeveel kids in Nederland wel niet bedreigd worden in hun so. em. ontwikkeling, ik werk er dagelijks mee.
Moet je dan alles maar toelaten? Nee toch, je bekijkt elke casus op zich en bedenkt wat het beste zou zijn voor het kind
Fleurtje100 schreef:En zo geïsoleerd ben je ook niet als je een computer, telefoon etc. bij de hand hebt. De helft van de kinderen communiceert tegenwoordig amper anders dan via msn en mobieltjes. En het is nooit langer dan drie weken achter elkaar.
dejavu schreef:Uhm?? Fleurtje? De gemiddelde 13-jarige zit 40 weken per jaar van half 9 tot 3 met 30 soortgenoten in een klaslokaal, veel kids sporten of hebben een hobby waar ook vaak contact is met andere kinderen en leven thuis nog altijd samen met het gezin.
Citaat:Voor sommigen hier maakt het niet uit, of op hun kamertje ganse dag bokken of midden op zee..... het enige verschil is het uizicht...
milo schreef:sorry hoor, maar ik herinner me mijn middelbareschooltijd toch echt wel als grenzen zoeken, groepsprocessen ( peergroups, jezelf willen bewijzen, samenwerken om leerkrachten te pesten), jezelf leren ontdekken; persoonlijkheid, alsmaar diezelfde structuur..leren leren, en vooral heel erg veel lol!!!
Ik heb zoveel gedaan wat niet mocht, grenzen gezocht, ik herinner het me als 1 grote interactie met medestudenten.
alcohol drinken in de pauze en dan de les ingaan om te kijken of je dan ok gewoon de les kon volgen
linky schreef:Weer eentje die in Nederland het lef heeft haar hoofd boven het maaiveld uit te steken.......................... en dus gelijk afgeserveerd wordt............. jammer, gemiste kans; ik hoop van harte dat ze de kans krijgt om haar droom te verwezenlijken en wens haar bij voorbaat een behouden vaart!!! Go girl, GO!!!!
russel schreef:linky schreef:Weer eentje die in Nederland het lef heeft haar hoofd boven het maaiveld uit te steken.......................... en dus gelijk afgeserveerd wordt............. jammer, gemiste kans; ik hoop van harte dat ze de kans krijgt om haar droom te verwezenlijken en wens haar bij voorbaat een behouden vaart!!! Go girl, GO!!!!
jawel gaat vast lukken, ze gaat emigreren naar Nieuw Zeeland, kan ze vast beginnen van af daar....
Yinnar schreef:Maar hoe zit het met die Nieuw Zeelandse leerplicht dan? Dan loopt ze toch tegen hetzelfde probleem aan? Of ben ik aan het zeveren? (doe ik wel meer, jaja)
russel schreef:LimaMambo schreef:gelijk kinderbijslag stop zetten!
hahaha 100 euro in de maand, paps heeft voor haar een zee waardig zeiljacht gekocht, net groot genoeg voor haar om het helemaal zelf te doen, met alle maritieme snufjes, die zit vast op de kinderbijslag te wachten......![]()
![]()
![]()
russel schreef:LimaMambo schreef:gelijk kinderbijslag stop zetten!
hahaha 100 euro in de maand, paps heeft voor haar een zee waardig zeiljacht gekocht, net groot genoeg voor haar om het helemaal zelf te doen, met alle maritieme snufjes, die zit vast op de kinderbijslag te wachten......![]()
![]()
![]()
russel schreef:LimaMambo schreef:don't care.. alle nederlandse voorzieningen voor haar stopzetten.. dat doet ze dan maar lekker in nieuw zeeland
Welke Nederlandse voorzieningen?? Ik denk dat paps een hele grote belastingbetaler is.