Vergeten kind komt om in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:59

Als jij afgaat op informatie van de pers HC dan heb je idd nog een hoop te leren. Door de jaren heen is gebleken dat de pers niet altijd ongekleurde info geeft. ;)

Blue_Eyes

Re: Vergeten kind komt om in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:00

Om niet te zeggen dat objectief niet bestaat ;)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:01

Om eens wat te noemen... ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:21

Zocht net met Google nog even op 'kind vergeten auto' en kwam nog wat artikelen tegen. In gelinkt artikel stelt iemand dat je de maatschappij van tegenwoordig niet de schuld hiervan kunt geven omdat er zoveel mensen zijn waarvan beide ouders werken en waarbij het WEL goedgaat http://www.ad.nl/binnenland/article1408010.ece.

En nog een interessant artikel, over een moeder die haar kind in 2007 vergat naar de opvang te brengen. http://www.om.nl/actueel/terugkijken_op_een/@150376/maart_de_zaak_van_de/ De laatste alinea vind ik heel sterk: hoe vaak vergeet je thuis dingen te doen/weg te halen/etcetera die gevaarlijk kunnen zijn voor je kind....

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:00

Daarom, ouders zijn net mensen. ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:43

Al vind ik dat soort dingen nog weer van een andere orde dan 'gewoon' je kind een heel dagdeel vergeten (al kan het andere even goed erge gevolgen hebben)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:58

Dit is een van de redenen waarom ik geen kinderen heb. Ik leid (met veel plezier) een leven waarin veel te weinig ruimte is voor een kind. Als ik dat zou doorzetten op de dag dat ik toch een kind op de wereld zet kan het volgende artikel net zo goed over mij gaan.
Als je een kind wil pas je de rest van je leven maar aan dus.. zeker.. maar hmm dat vind ik iets te makkelijk. Voor dat soort beslissingen (keuzes) moet je al een zekere afstand van de feiten kunnen nemen. Dat wil zeggen dat je geestelijk sterk moet staan, en even helder moet kunnen denken. Ik kan me best voorstellen dat iemand die voor ze het zelf goed en wel in de gaten heeft helemaal in de mallemolen van de combinatie druk werk-weinig gezin gedraaid is, op eigen kracht niet eens meer ziet dat het misschien anders moet, en als die dat ziet..hoe dan wel. Keuzes kan je alleen maar maken in vrijheid, als je een paar min of meer comfortabele alternatieven kan zien.
En als je dat alleen niet meer kan zien, dan kan je nog het geluk hebben van een goeie kring mensen rond je die op tijd wat durven zeggen, en je helpen, maar wat als dat er nu toevallig niet is..
Laatst bijgewerkt door Ruga op 27-07-09 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 19:10

Wat gaat het hier hard en heb even vluchtig bijgelezen.
Moet eerlijk bekennen dat de pers weinig loslaat over dit incident.
Het enige wat ik tot nu toe weet is dat het om een moeder van rondom de 40 jaar gaat.
De vrouw wacht op de rechtzaak en is niet onder arrest.
Ze word verdacht van dood door onoplettendheid.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:11

Bandida schreef:
. Ik kan me best voorstellen dat iemand die voor ze het zelf goed en wel in de gaten heeft helemaal in de mallemolen van de combinatie druk werk-weinig gezin gedraaid is, op eigen kracht niet eens meer ziet dat het misschien anders moet, en als die dat ziet..hoe dan wel.

Dat is inderdaad, zoals ik al eerder schreef, begrijpelijk in onze consumptiemaatschappij doch geen excuus.

Onder de streep houdt ouderschap in dat het kind hoofdzaak moet zijn.

De rest kan je invullen zoals je wil, maar dát mag geen onderwerp van discussie zijn.

Wil/kan je dat niet aan of -realiseren, dan komt het kind tekort. Hoeveel en hoe erg de gevolgen zijn zal van de situatie en het kind afhangen.

Jij, Bandida, kiest heel verstandig voor de consequentie van jouw levenskeuzes +:)+

Hoe begrijpelijk minder geslaagde keuzens van mensen in onze maatschappij soms ook zi¡ijn, dat maakt ze nog niet goéd.
Wie die schoen past moet die vooral aantrekkemn en niet op de boodschapper schieten maar er wat van leren.
Op de boodschapper schieten is een brevet van onvermogen.

hc

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:20

heel triest voorval....40 graden buiten betekent 70 graden in de auto...
mijn eerste reactie is....druk,druk,druk,druk,maar goed ik ken de situatie niet natuurlijk.
(Wat verzorging betreft moet een kind hoofdzaak zijn,ben ik het mee eens HC....maar ik zie veel gezinnen waarbij een kind teveel hoofdzaak is....dan krijg je geen leuke kinderen)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:46

geerke schreef:
mijn eerste reactie is....druk,druk,druk,druk,maar goed ik ken de situatie niet natuurlijk.
(Wat verzorging betreft moet een kind hoofdzaak zijn,ben ik het mee eens HC....maar ik zie veel gezinnen waarbij een kind teveel hoofdzaak is....dan krijg je geen leuke kinderen)

Ik denk niet dat degenen die hier pleiten voor het feit dat je kind nummer 1 moet zijn, het over verwennen hebben. Bedoelt wordt dat in je hoofd je kind als eerste staat wat er ook allemaal omheen gebeurt.
Verwennen is niet on topic, we hebben het over zorg en verantwoording

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:48

sarabande schreef:
geerke schreef:

Ik denk niet dat degenen die hier pleiten voor het feit dat je kind nummer 1 moet zijn, het over verwennen hebben. Bedoelt wordt dat in je hoofd je kind als eerste staat wat er ook allemaal omheen gebeurt.

daarom stond het ook tussen haakjes....

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:27

Je leest en reageert erg selectief HC.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:50

sarabande schreef:
Bedoelt wordt dat in je hoofd je kind als eerste staat wat er ook allemaal omheen gebeurt.

Als bij een moeder het kind niet op 1 staat in haar hoofd, dan is er wat aan de hand met dat hoofd, en daarom nog niet gelijk iets waar de moeder voor gekozen heeft of wat aan kan doen.
Er loopt hier op bokt al lang een topic over burn-out, en er zijn er verschillende over depressie.. daar kan je lezen wat dat met je doet, en hoe makkelijk je los kan komen van jezelf en iedereen rond je. Ik hoor hier graag zeggen 'mij overkomt dat nooit, ik kan het me niet inbeelden', wel..de realiteit is dat dat in principe iedereen kan overkomen onder de juiste 'slechte' omstandigheden, nl. moeder psychisch zo ver heen dat de normale alertheid helemaal weg is, en niemand in de buurt die op tijd aan de alarmbel trekt.

Je moet al erg pech hebben met de combinatie van die twee zaken én een misser die dan ook nog eens fataal is voor je kind. Maar ik twijfel er niet aan dat er hele hordes moeders op die manier door het leven zwerven zonder die pech te hebben (en ook zonder echt op te vallen en hulp te krijgen).
Het hoeft ook niet op werkdruk of iets dergelijks afgeschoven te worden. Dat is courant, maar je kan even goed een burn-out of een depressie krijgen als je aan de werkloosheidssteun zit bv, het is maar wat je zelf als stress ervaart en hoe je lichaam daarop reageert.
Ik denk dat hier vooral uit te leren is dat mensen rond jonge gezinnen ook op tijd moeten durven zeggen 'he..stop.. ga eens zitten, dit kan niet meer'. Vroeger was een groot sociaal vangnet normaal, nu is dat niet meer zo vanzelfsprekend.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:06

Misschien is dat vangnet er nog wel, maar laten heel veel mensen dat niet toe, "nee hoor, het gaat prima, we redden ons wel". Dat past misschien ook juist wel weer bij deze tijd, dat mensen het idee hebben dat je het zelf allemaal maar moet kunnen en niet om hulp mag vragen bij je familie en vrienden.

Verder quote ik mezelf nog maar even voor HC:
Citaat:
Intrappen? Op welke pagina staat het dan? Ik lees alleen haar eigen ideeën hierover, niet iets uit de pers.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 16:13

Bandida schreef:
Als bij een moeder het kind niet op 1 staat in haar hoofd, dan is er wat aan de hand met dat hoofd, en daarom nog niet gelijk iets waar de moeder voor gekozen heeft of wat aan kan doen.
Er loopt hier op bokt al lang een topic over burn-out, en er zijn er verschillende over depressie.. daar kan je lezen wat dat met je doet, en hoe makkelijk je los kan komen van jezelf en iedereen rond je. Ik hoor hier graag zeggen 'mij overkomt dat nooit, ik kan het me niet inbeelden', wel..de realiteit is dat dat in principe iedereen kan overkomen onder de juiste 'slechte' omstandigheden, nl. moeder psychisch zo ver heen dat de normale alertheid helemaal weg is, en niemand in de buurt die op tijd aan de alarmbel trekt.

Je moet al erg pech hebben met de combinatie van die twee zaken én een misser die dan ook nog eens fataal is voor je kind. Maar ik twijfel er niet aan dat er hele hordes moeders op die manier door het leven zwerven zonder die pech te hebben (en ook zonder echt op te vallen en hulp te krijgen).
Het hoeft ook niet op werkdruk of iets dergelijks afgeschoven te worden. Dat is courant, maar je kan even goed een burn-out of een depressie krijgen als je aan de werkloosheidssteun zit bv, het is maar wat je zelf als stress ervaart en hoe je lichaam daarop reageert.
Ik denk dat hier vooral uit te leren is dat mensen rond jonge gezinnen ook op tijd moeten durven zeggen 'he..stop.. ga eens zitten, dit kan niet meer'. Vroeger was een groot sociaal vangnet normaal, nu is dat niet meer zo vanzelfsprekend.

Denk dat het komt doordat we in deze tijd veelste veel met andere bezig zijn en minder met onszelf.
Alles moet beter en mooier als een ander.
Merk dat ook in sommige discussies :D .
Vroeger ging alles nog op instinct, natuurlijk gebeurde er ook ongelukken.
Maar tegenwoordig willen we te veel streven naar perfectie.
We willen teveel en kunnen het allemaal niet aan, vandaar de depressies, burn outs enz.
Ik geloof daar allemaal niet zo in.
Inplaats van een oorzaak te zoeken is het makkelijker om maar een één of ander woordje aan het beestje te geven.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen (mensen die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt), maar tegenwoordig word je wel heel makkelijk met een depressie of welke andere ziekte bekogelt als je naar de HA gaat.
Een scheiding, begrafenis of het vreemdgaan van de man, mag imo geen rede zijn om je eigen kind zomaar te vergeten.
Ik heb geen makkelijk leven gehad, maar mijn kind is altijd het allerbelangrijkste in mijn leven geweest en dat is hij nogsteeds.
Ookal staat hij ondertussen op eigen benen.
Geen moment verdwijnt hij uit mijn gedachten.
Ik kan me werkelijk waar niets voorstellen hoe een moeder haar eigen vlees en bloed vergeet.
Het is te krankzinnig, ben erg benieuwt wat er uit de rechtzaak komt, het is spanje dus het kan zomaar een jaar duren voordat we wat horen.
Ookal heeft ze nu haar wel verdiende straf al gehad hoop ik toch dat ze nog wat meer krijgt.
En hopelijk leren mensen ervan zich niet zoveel bezig te houden met wat er om ons heen gebeurd maar meer te richten op onszelf.
Dat betekent ook hulp inroepen als het even niet meer gaat.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:29

blensink schreef:
Tuurlijk zijn er uitzonderingen (mensen die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt), maar tegenwoordig word je wel heel makkelijk met een depressie of welke andere ziekte bekogelt als je naar de HA gaat.
Een scheiding, begrafenis of het vreemdgaan van de man, mag imo geen rede zijn om je eigen kind zomaar te vergeten.

Ik denk dat je het wat te sterk veralgemeniseert. Gelukkig krijg je van het bovenstaande lijstje niet een instant depressie, en gelukkig vergeten niet alle moeders gelijk hun kinderen bij een depressie.
Dit verhaal is heel uitzonderlijk, zonder twijfel een opeenstapeling van factoren.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 16:47

Ik heb het topic niet gelezen :o
Dus kan eigenlijk ook niet zo goed beoordelen.
Ik ga meer af wat ik om mij heen hoor en zie.
Uiteraard heel erg vervelend voor de mensen die het hebben, maar waar is de kracht gebleven.
Tegenwoordig lijkt het wel een rage om bij de pakken neer te zitten.

Geen idee wat deze vrouw bezielde om haar kind 5 uur lang te vergeten.
Ik kan er werkelijk waar geen excuus voor vinden, hoe ik het ook probeer wel te doen.
Het enige wat we weten is dat ze s´ochtends een discussie had gehad met een vrachtwagen chauffeur en ze kon niet parkeren bij de creche.
Als ze gewoon bij haar eigen ding was gebleven, dwz een andere parkeerplek zoeken (dan maar wat verder op, want hier is het de gewoonte voor de deur), dan had ze haar kind gewoon naar de creche gebracht.
Makkelijk praten achteraf.
Maar dat bedoel ik we letten teveel op anderen, tenminste imo.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:21

Je gaat wel een beetje kort door de bocht Blensink. Ik denk niet dat het een rage is om bij de pakken neer te zitten. Volgens mij is het juist zo dat steeds meer taboes worden doorbroken en mensen het nu durven te zeggen als het geestelijk eens wat minder gaat. Vroeger deed je dat niet.

Ben zeer verbaasd te lezen dat deze moeder al wel bij de creche was geweest, maar dan door is gereden. Zeer bijzonder vind ik dat.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 17:42

Het stond ook al in de openingspost dat de moeder wel bij de creche was geweest.
Waarschijnlijk heeft ze gedacht dat ze haar kind had afgezet, maar door de discussie is het ontgaan.
Ik zelf ben ook 40 en vergeet ook af en toe wel wat :o , maar je eigen kind 8)7

Ja ik houd van korte bochtjes, zou het door de bergen komen, grappie :+
Ben het met je eens dat er misschien een taboe is doorbroken, maar imo zijn er ook een heleboel mensen zijn die er gebruik of misbruik van maken.
Vroeger moesten we wel doorgaan en was er geen tijd om hier over na te denken.
Maar een stukje positiviteit heeft toch elk mens bij zich en daaruit kun je volgens mij makkelijk de kracht vinden om door te gaan.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:48

Dan heb ik daar overheen gelezen. Vind het wel erg frappant in ieder geval.
Oh ja, er zijn vast wel mensen die misbruik van dit soort kwalen maken. Alles heeft zijn voor- en nadelen.
Net als jij houd ik van positiviteit!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:55

Iedereen hier op Bokt zal wel over me heen vallen; maar ik kan me wel voorstellen dat zoiets gebeurt. Als vrouw zijnde heb je het een stuk zwaarder dan 50 jaar geleden: je moet een goede moeder zijn, een goede echtgenoot, een goede beroepskracht, een goede vriendin voor je vrienden, etc. En dan moet het allemaal ook maar goed gaan in je leven (hiermee bedoel ik geen extra zorgen of wat dan ook). Door al die verschillende taken die je hebt ga je soms over op de automatische piloot (hoe vaak ik al km's heb gemaakt zonder dat ik daar bewust van was, ik denk dat iedereen dat wel herkent) en dat is dus wat hier is gebeurd. Triest maar waar.
En die arme vrouw; haar leven is voorbij en is veranderd in een hel.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:18

Laat ik dan de eerste zijn die over je heen valt: we moeten helemaal niets! Dit zijn allemaal dingen die je jezelf oplegt. Als je gewoon jezelf bent, de wereld zonnig tegemoet ziet (klinkt naïef ik weet het), dan doe je het goed genoeg!
Volgens mij hebben we het als vrouw juist veel leuker: we doen volwaardig mee in de samenleving, lekker aan het werk, kinderen kunnen naar professionele opvang, mannen kunnen tegenwoordig ook part-time werken, je hebt afwasmachines, fatsoenlijk openbaar vervoer, overblijf op school.
Dat 'moeten' zitten tussen de oren, mensen zouden blij moeten zijn met wat ze hebben, zowel immaterieel als materieel. En dan kun je je beseffen dat je niet altijd maar hoeft te rennen en vliegen.
En de automatische piloot herken ik niet zo, heel soms met het autorijden, maar niet zo vaak eigenlijk. Ik kan het me niet voorstellen, maar dat was al wel duidelijk geloof ik ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 18:21

@ yildizIk val niet over je heen hoor, vind het wel intressant dat jij er zo over denkt.
Maar toch ben ik het niet met je eens :o .
Ik geloof niet dat wij vrouwen het zwaarder hebben dan 50 jaar geleden.
Wij willen zelf aan alle kanten de perfecte vrouw zijn, (neem aan dat jij ook een vrouw bent).
Weet niet of je kinderen hebt, maar je kind vergeten dat gaat gewoon tegen de natuur.
Oke in hoe verre hebben we nog natuurlijke krachten?
Alles gaat tegenwoordig te snel, maar dat willen we toch zelf.
Alles verdwijnt door alles wat we hebben en daar door zijn de belangrijke dingen ineens niet meer zo belangrijk.
Ik zie het niet als arme vrouw, dat haar leven is verandert in een hel is haar schuld.
Er zijn zoveel ouders die hun kinderen verliezen door schuld van andere personen.
Bv de echtgenoot van deze vrouw.

Alet74 schreef:
.
Net als jij houd ik van positiviteit!!

Fijn om te horen, positiviteit is een hele goede eigenschap en heelt heel veel wonden.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:24

Met je eens alet.
Vroeger moesten moeders ook goede moeders en echtgenote zijn.
Alsof ze toen hun huwelijk en kinderen konden verslonzen.
En ook toen werd er gekeken wie de witste was had.
Daaraan zag je hoe goed de huisvrouw en het huishouden was. :D

Dat dingen opleggen is inderdaad hoe je er zelf in staat.
Het op de automatische piloot naar huis rijden herken ik dan bijvoorbeeld ook niet.
Of ja, eigenlijk wel.
Ik heb een tijd(je) gekend waarin ik me ook dingen oplegde.
Alles op een tijdsschema.
Daar ben ik snel afgestapt.
Want het is gewoon niet nodig.
Het is maar net hoe je het jezelf maakt.