Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:35

Diablo schreef:
Lianne84 schreef:
Maar dat los je toch niet op door de doodstraf in te voeren?

Je lost in ieder geval dat díegene het niet weer kan doen.

Dat bereik je ook met levenslang.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:39

Klopt Lianne. Ik zei ook dat ik niet persé vóór de doodstraf ben, maar ook zeker niet tegen. Ik geef dus argumenten weer waarom ik niet tegen de doostraf ben.
Levenslang zou ook kunnen inderdaad.

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:51

Wow ik schrik wel een beetje van de vele reacties die zeggen dat dit allemaal 'net goed' is en dat er zoveel mensen achter staan.
Dat die man gestraft moet worden is natuurlijk glashelder, geen twijfel mogelijk. Maar dat zo iemand op een marktplein, in zijn eentje tussen de soldaten op een kleedje wordt geramd en met publiek en de pers(!!) erbij voor leuke foto's even door zijn harsens wordt geknald? Nee sorry dat gaat er bij mij niet in, dat is gewoon ronduit belachelijk.

Hoe gaan we met elkaar om zeg. Mensen die zich normaal gedragen (en dan bedoel ik mensen die geen kind verkrachten en vermoorden) moeten in mijn ogen hoe dan ook wel humaan en enigzins respectvol blijven, zo simpel is het. Dat doe je namelijk als je gezond verstand hebt in mijn ogen. De manier waarop dit gebeurd is is echt alles behalve dat.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:09

lllaura schreef:
Wow ik schrik wel een beetje van de vele reacties die zeggen dat dit allemaal 'net goed' is en dat er zoveel mensen achter staan.
Dat die man gestraft moet worden is natuurlijk glashelder, geen twijfel mogelijk. Maar dat zo iemand op een marktplein, in zijn eentje tussen de soldaten op een kleedje wordt geramd en met publiek en de pers(!!) erbij voor leuke foto's even door zijn harsens wordt geknald? Nee sorry dat gaat er bij mij niet in, dat is gewoon ronduit belachelijk.

Hoe gaan we met elkaar om zeg. Mensen die zich normaal gedragen (en dan bedoel ik mensen die geen kind verkrachten en vermoorden) moeten in mijn ogen hoe dan ook wel humaan en enigzins respectvol blijven, zo simpel is het. Dat doe je namelijk als je gezond verstand hebt in mijn ogen. De manier waarop dit gebeurd is is echt alles behalve dat.

Sorry? Ik heb geen gezond verstand omdat ik een andere mening heb? Ik hoef helemaal niet respectvol te blijven naar mensen die zulke vreselijke daden begaan met onschuldige kinderen of wat dan ook.
Is hij zielig als ze het zo doen? Zijn slachtoffer had het lekker de laatste uren of momenten van haar/zijn leven.........

Ik vind dat levenslang opsluiten gewoon geen nut heeft. iemand zit alleen maar te zitten en heeft het nog best oke. Ook word er veel te veel begrip getoond voor zijn problemen en waarom hij het heeft gedaan. Het slachtoffer en de nabestaanden hebben daar helemaal niks mee te maken. Die hadden gewoon dikke pech en lijden nu hun hele leven. En waarom? Omdat die dader zo zielig is of niet spoort? Moet dat dus ons probleem zijn? We moeten ons steeds meer aanpassen aan de gekken in deze wereld, dat is wel omgekeerde wereld hoor!

En men mag anders denken, maar laat ons met onze mening ook in onze waarden. Al zijn die anders dan de mensen die tegen de doodstraf zijn.

Nogmaals doodstraf is niet dood met dood vergelden, maar zorgen dat zo iemand nooit meer zoiets kan doen en niet onnodig een cel bezet houden. En misschien een tikkeltje voldoening voor slachtoffer/nabestaanden...nou, mag het als je door zo een hel bent gegaan of gaat.........Hou ajb eens rekening met DIE mensen.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:25

superpony schreef:
Ik vind dat levenslang opsluiten gewoon geen nut heeft.

Iemand dood maken heeft wel nut..?

superpony schreef:
zit alleen maar te zitten en heeft het nog best oke.

Nee, iemand die levenslang in de gevangenis zit, zit niet 'best oke'.

superpony schreef:
word er veel te veel begrip getoond voor zijn problemen en waarom hij het heeft gedaan. Het slachtoffer en de nabestaanden hebben daar helemaal niks mee te maken. Die hadden gewoon dikke pech en lijden nu hun hele leven. En waarom? Omdat die dader zo zielig is of niet spoort? Moet dat dus ons probleem zijn? We moeten ons steeds meer aanpassen aan de gekken in deze wereld, dat is wel omgekeerde wereld hoor!

Ik ben tegen de doodstraf, maar dat betekent niet dat ik tegen straffen in het algemeen ben of dat ik ineens bepaalde misdaden goedkeur of dat ik de dader 'zielig' vind. Maar ik respecteer wel de mensenrechten en iemand doodmaken om wat voor reden dan ook (behalve euthenasie, maar dat is weer een ander verhaal..) is een grove schending van de mensenrechten. En misschien lijken die mensenrechten voor jou niet zo belangrijk, maar dat zijn ze wel degelijk. Belangrijker dan een indivduele crimineel ter dood veroordelen zodat de samenleving ervan af is iig.

superpony schreef:
de doodstraf is niet dood met dood vergelden

Dat is het wel. En in een democratie is imo iedereen dan verantwoordelijk voor de dood van een crimineel.

superpony schreef:
Hou ajb eens rekening met DIE mensen.

Misschien zijn DIE mensen ook helemaal niet voor de doodstraf?

muppetmayo

Re: Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:31

Ik vind deze straf veel en veel te mild. 1 knal en hij is er vanaf...
Laat die man zijn penis eraf snijden, daar heeft hij tenminste levenslang last van... Ik noem maar wat.
Of in zn poot schieten en laten doodbloeden, dan lijdt ie tenminste langzaam...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:35

@lianne Dat is jouw mening. Ofd iig van een hoop mensen dan. Alleen dat is ook aangeleerd en verteld ooit dat wij zo moeten denken.....

Ik vind de gevangenis best heel oke. Zeker beter dan hoe een dader soms zijn slachtoffer heeft vastgehouden.

Ik ben VOOR mensenrechten als ze het slecht hebben of onschuldig vastzitten etc. Maar ik heb er niks meer mee als iemand zoveel te ver kan gaan. En door dit soort wetten denkt iemand het ook maar te kunnen doen blijkbaar...dat is geen mens meer, dat is nog erger dan een beest, want voor een beest heb ik wel respect.

Ik wil best in onze democratie verantwoordelijk zijn voor de dood van zulke gevallen. Ik zou er ook voor stemmen als dat ooit nodig mocht zijn.

De wereld is hard en we moeten harder zijn tegen misdaad.Voor de ersgte gevallen is geen andere oplossing meer goed genoeg. Maar dat is dus mijn mening en daar heb ik recht op.
Laatst bijgewerkt door superpony op 13-08-09 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:36

Is vrijheidsberoving geen schending van de mensenrechten?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:38

Van mij mag die best geschonden worden, klinkt hard. Maar ze hebben dat van andere mensen ook geschonden.
En ik weet het, dan ben ik geen haar beter dan hun. Maar beter dat ze zeker niemand meer kwaad doen dan dat ze op 1 of andere manier toch vrij gelaten worden omdat ze weer 1 of ander gat in de wet hebben gevonden of iets.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:45

Oh, begrijp me niet verkeerd, van mij mag die ook geschonden worden. Maar er wordt hier gezegd dat iemand van het leven beroven een grove schendig van de mensenrechten is, maar dat is vrijheidsberoving volgens mij ook......

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:50

Even wat info over de mensenrechten wat ik zo gauw kon vinden. Iemand onschuldig van zijn/haar vrijheid beroven is idd een schending van de mensenrechten.

http://www.mensenrechten.org/index.php?id=9
3. Het recht op leven
We hebben allemaal het recht op leven, en het recht te leven in vrijheid en veiligheid.

9. Oneerlijke gevangenschap
Niemand heeft het recht ons in de gevangenis te stoppen zonder een goede reden en ons daar te houden, of ons het land uit te sturen.

10. Het recht op een proces
Als we berecht worden, moet dat in het openbaar gebeuren. De mensen die ons berechten, zouden zich niet door iedereen moeten laten vertellen wat ze moeten doen.

11. Onschuldig, tenzij schuldig bewezen
Niemand zou beschuldigd moeten worden van iets, totdat zijn schuld is bewezen. Als mensen zeggen dat we iets verkeerds deden, hebben we het recht te laten zien dat het niet waar is.

http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Mensen ... straf.html
Een ieder heeft recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon'', luidt artikel 3 van de Universele verklaring van de rechten van de mens. Dit is geen expliciet verbod van de doodstraf. In het later aangenomen Internationale covenant op burger- en politieke rechten van de Verenigde Naties wordt in artikel 6 aangedrongen op afschaffen van de doodstraf. Tweeentwintig landen, waaronder Nederland, hebben een extra protocol bij dit covenant ondertekend waarin zij te kennen geven tegen de doodstraf te zijn.

http://www.kennisnet.nl/vo/docent/perda ... dstraf.pdf
Meer principieel is de overweging dat uitzonderingen wel degelijk zwaar wegen. Juist de gedachte dat
de rechten van de mens voor alle mensen gelden is de spil en de kracht van de Universele Verklaring.
Uitzonderingen treffen dan ook niet alleen één mens als slachtoffer, maar treffen vooral ook de
gedachte van de Universele Verklaring in haar kern. Wie stelt dat 'mensen zoals Hitler' geen recht op
mensenrechten hebben, geeft voedsel aan de gedachte dat sommige mensen minder waard zijn dan
anderen en aan de gedachte dat mensenrechten voorrechten zijn. Beide gedachten zijn nu precies
dat waartegen de Universele Verklaring zich verzet. Uitzonderingen zijn daarom, hoe triviaal ze ook
lijken, fundamenteel in strijd met de gedachte van mensenrechten.
Laatst bijgewerkt door Figaro op 13-08-09 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:53

Ow ok Diablo, dan had ik je even verkeerd begrepen, sorry!

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:56

superpony schreef:
@lianne Dat is jouw mening. Ofd iig van een hoop mensen dan. Alleen dat is ook aangeleerd en verteld ooit dat wij zo moeten denken.....

Ja maar dat is weer een heel andere discussie. Ik zeg niet dat jij geen mening mag hebben. Ik merk wel op dat ik mijn mening wat beter kan onderbouwen en dat jouw mening vooral gebaseerd is op gevoel..

superpony schreef:
Ik vind de gevangenis best heel oke. Zeker beter dan hoe een dader soms zijn slachtoffer heeft vastgehouden.

Een week in de gevangenis en je piept wel anders.. Laat staan levenslang.

superpony schreef:
Ik ben VOOR mensenrechten als ze het slecht hebben of onschuldig vastzitten etc. Maar ik heb er niks meer mee als iemand zoveel te ver kan gaan. En door dit soort wetten denkt iemand het ook maar te kunnen doen blijkbaar...dat is geen mens meer, dat is nog erger dan een beest, want voor een beest heb ik wel respect.

China is ook voor de mensenrechten als iedereen maar precies doet wat zij willen..
Je kunt niet de ene keer voor de mensenrechten zijn en de andere keer tegen, zo werkt het niet.

superpony schreef:
Ik wil best in onze democratie verantwoordelijk zijn voor de dood van zulke gevallen. Ik zou er ook voor stemmen als dat ooit nodig mocht zijn.

Ik hoop hecht met heel mijn hart dat hier nooit een referendum voor komt. Als de doodstraf hier ooit weer wordt ingevoerd zou ik serieus overwegen om te emigreren.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:57

Die had ik gelezen, Lianne. Maar heb jij bijv. nummer 3 ook gelezen?

3. Het recht op leven
We hebben allemaal het recht op leven, en het recht te leven in vrijheid en veiligheid.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:59

Ja die pleit voor mij dus tegen de doodstraf ;)

Dit vond ik nog:
Amnesty International zet zich in voor de onvoorwaardelijke afschaffing van de doodstraf
waar ook ter wereld, omdat het een wrede en onmenselijke straf is die een schending is
van de mensenrechten.
http://www.kennisnet.nl/vo/docent/perda ... dstraf.pdf

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:00

zo mogen ze ze allemaal terechtstellen van mij!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:01

Ha ja Lianne, zo kan je 'm ook lezen. Maar wat te zeggen over het stukje in vrijheid?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:01

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:11

Lianne84 schreef:
http://www.dagelijksestandaard.nl/2009/ ... enrechten/
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de Hoge Raad is van mening dat de levenslange gevangenisstraf noch in strijd is met het EVRM, noch met de rechtspraak van het EHRM. Het mag dus.

Tja, dat de Hoge Raad er zo over denkt, wil natuurlijk zeggen dat we allemaal als makke schaapjes zo moeten denken....als de Hoge Raad zegt dat de doodstraf goed is, ben je het daar dan ook mee eens?

Trouwens, dit is natuurlijk een recht buigen wat krom is. Je mag dus iemands vrijheid wel nemen (terwijl dat dus een mensenrecht is), omdat je evt. (en die kans is echt heel klein, heb ik in een ander topic gelezen) gratie kunt krijgen? Dus dan mag je wel aan vrijheidsberoving doen? Dit is gewoon je eigen straatje schoon vegen.

Zei jij eerder niet als reactie op mij dat bij levenslang iemand nooit weer zijn misdaad kon herhalen? Mmmm, als ik de Hoge Raad mag geloven, klopt dit dus ook niet helemaal......

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:17

Diablo schreef:
Tja, dat de Hoge Raad er zo over denkt, wil natuurlijk zeggen dat we allemaal als makke schaapjes zo moeten denken....als de Hoge Raad zegt dat de doodstraf goed is, ben je het daar dan ook mee eens?

Nee, ik volg de Hoge Raad niet als mak schaap. Ik heb wel degelijk mijn eigen mening.

Ik ben van mening dat een samenleving een straf mag opleggen aan een misdadiger als deze schuldig is bevonden na een eerlijk proces. Maar dat deze straf niet de doodstraf mag zijn. Dus in dit geval deel ik de mening met de Hoge Raad ;)

Ik ben het met je eens dat het een beetje recht buigen wat krom is. Omdat ze nu zeggen dat je vrij zou kunnen komen met levenslang. Maar deze gratie wordt nauwelijks verleend en als het wordt gedaan is het aan iemand die zo ziek is dat die nooit meer een misdaad kan plegen, al zou hij het willen. Dus ja ik vind levenslang nog steeds een goed alternatief voor de doodstraf omdat het wel degelijk ervoor zorgt dat zo iemand nooit meer een misdaad kan plegen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:21

Oh..nouja, omdat je het stukje plaatste.....
Maar goed, feit is, dat doodstraf én gevangenisstraf beiden in strijd is met de mensenrechten (ook al weet de Hoge Raad het heel mooi anders te draaien). Dus klopt het niet om te zeggen dat de doodstraf niet toegepast mag worden omdat het een grove schendig is van de mensenrechten, dat is vrijheidsberoving ook.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:09

Ik weet heel goed dat de gevangenis geen pretje is, maar nog altijd beter dan wat zo iemand zijn slachtoffer heeft aangedaan en de nabestaanden.

Amnesty kan dat allemaal wel vinden en zeggen, maar dat is hun mening. Niet iedereen is het daarmee eens. Moeten we nu alles maar geloven en volgen wat amnesty wil.

Ik reageer met gevoel? Gelukkig wel dan. Maar om nou met zijn allen elkaar braaf te volgen en te doen wat zgn zo goed is, helpt ook niet.

Er wordt nu gedaan of degene die voor doodstraf is of deze uit laat voeren bij zo een persoon de misdadiger is. Ja, zo komen ze er wel mee weg. lekker therapie er tegenaan gooien en weer in een kindvriendelijke buurt laten wonen.
Of levenslang oplsuiten met therapie. Laat die therapeut wat beters doen in die tijd ajb.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:27

Lianne84 schreef:
http://www.mensenrechten.org/index.php?id=9
3. Het recht op leven

Dus als iemand iets slechts gedaan heeft zeggen we alleen FOEI en mag hij daarna weer gaan?
Nee, als iemand iets verkeerds doet heeft hij dat zelf gedaan, dus moet hij/zij ook de consequenties daarvoor dragen.
Of dat dan het wegnemen van zijn/haar vrijheid of zijn/haar leven is dan dus geheel terecht!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 06:54

als iemand een kind verkracht en vermoord heeft,dan leeft dat kind ook niet meer in vrijheid en veiligheid.

waarom dan wel zoveel rekening houden met de rechten van een ordinaire kindermoordenaar?

(maar publiekelijk executeren,nee daar ben ik ook niet voor,even voor de duidelijkheid)

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:35

superpony schreef:
lllaura schreef:

Sorry? Ik heb geen gezond verstand omdat ik een andere mening heb? Ik hoef helemaal niet respectvol te blijven naar mensen die zulke vreselijke daden begaan met onschuldige kinderen of wat dan ook.
Is hij zielig als ze het zo doen? Zijn slachtoffer had het lekker de laatste uren of momenten van haar/zijn leven.........

Ik vind dat levenslang opsluiten gewoon geen nut heeft. iemand zit alleen maar te zitten en heeft het nog best oke. Ook word er veel te veel begrip getoond voor zijn problemen en waarom hij het heeft gedaan. Het slachtoffer en de nabestaanden hebben daar helemaal niks mee te maken. Die hadden gewoon dikke pech en lijden nu hun hele leven. En waarom? Omdat die dader zo zielig is of niet spoort? Moet dat dus ons probleem zijn? We moeten ons steeds meer aanpassen aan de gekken in deze wereld, dat is wel omgekeerde wereld hoor!

En men mag anders denken, maar laat ons met onze mening ook in onze waarden. Al zijn die anders dan de mensen die tegen de doodstraf zijn.

Nogmaals doodstraf is niet dood met dood vergelden, maar zorgen dat zo iemand nooit meer zoiets kan doen en niet onnodig een cel bezet houden. En misschien een tikkeltje voldoening voor slachtoffer/nabestaanden...nou, mag het als je door zo een hel bent gegaan of gaat.........Hou ajb eens rekening met DIE mensen.

Ho maar, ik val jou helemaal niet persoonlijk aan hoor. Zoals je gewoon kan lezen, blijf je in mijn ogen gewoon enigzins respectvol met elkaar om gaan, ongeacht welke situatie. Dus ik laat je heus wel in je waarde met je mening, daar hoef je je niet druk over te maken. Maar laat mij dan ook de mijne hebben.

Maar goed, nog een keer, het is natuurlijk meer dan duidelijke dat deze man gestraft moest worden, MAAR wat ik zeg staat buiten die straf. Namelijk de manier waarop ze die straf hebben toegepast, dat vind ik echt belachelijk. Daar gaat het mij om, natuurlijk verdient die man geen waardig leven meer na wat hij heeft gedaan. Maar kom op, zoals ik al zei, de pers erbij voor foto's? Mensen erbij als publiek? Nee sorry, dat ik vind zelfs voor deze man te onwaardig.