Diablo schreef:Lianne84 schreef:Maar dat los je toch niet op door de doodstraf in te voeren?
Je lost in ieder geval dat díegene het niet weer kan doen.
Dat bereik je ook met levenslang.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lllaura schreef:Wow ik schrik wel een beetje van de vele reacties die zeggen dat dit allemaal 'net goed' is en dat er zoveel mensen achter staan.
Dat die man gestraft moet worden is natuurlijk glashelder, geen twijfel mogelijk. Maar dat zo iemand op een marktplein, in zijn eentje tussen de soldaten op een kleedje wordt geramd en met publiek en de pers(!!) erbij voor leuke foto's even door zijn harsens wordt geknald? Nee sorry dat gaat er bij mij niet in, dat is gewoon ronduit belachelijk.
Hoe gaan we met elkaar om zeg. Mensen die zich normaal gedragen (en dan bedoel ik mensen die geen kind verkrachten en vermoorden) moeten in mijn ogen hoe dan ook wel humaan en enigzins respectvol blijven, zo simpel is het. Dat doe je namelijk als je gezond verstand hebt in mijn ogen. De manier waarop dit gebeurd is is echt alles behalve dat.
superpony schreef:Ik vind dat levenslang opsluiten gewoon geen nut heeft.
superpony schreef:zit alleen maar te zitten en heeft het nog best oke.
superpony schreef:word er veel te veel begrip getoond voor zijn problemen en waarom hij het heeft gedaan. Het slachtoffer en de nabestaanden hebben daar helemaal niks mee te maken. Die hadden gewoon dikke pech en lijden nu hun hele leven. En waarom? Omdat die dader zo zielig is of niet spoort? Moet dat dus ons probleem zijn? We moeten ons steeds meer aanpassen aan de gekken in deze wereld, dat is wel omgekeerde wereld hoor!
superpony schreef:de doodstraf is niet dood met dood vergelden
superpony schreef:Hou ajb eens rekening met DIE mensen.
superpony schreef:@lianne Dat is jouw mening. Ofd iig van een hoop mensen dan. Alleen dat is ook aangeleerd en verteld ooit dat wij zo moeten denken.....
superpony schreef:Ik vind de gevangenis best heel oke. Zeker beter dan hoe een dader soms zijn slachtoffer heeft vastgehouden.
superpony schreef:Ik ben VOOR mensenrechten als ze het slecht hebben of onschuldig vastzitten etc. Maar ik heb er niks meer mee als iemand zoveel te ver kan gaan. En door dit soort wetten denkt iemand het ook maar te kunnen doen blijkbaar...dat is geen mens meer, dat is nog erger dan een beest, want voor een beest heb ik wel respect.
superpony schreef:Ik wil best in onze democratie verantwoordelijk zijn voor de dood van zulke gevallen. Ik zou er ook voor stemmen als dat ooit nodig mocht zijn.
Lianne84 schreef:http://www.dagelijksestandaard.nl/2009/ ... enrechten/
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de Hoge Raad is van mening dat de levenslange gevangenisstraf noch in strijd is met het EVRM, noch met de rechtspraak van het EHRM. Het mag dus.
Diablo schreef:Tja, dat de Hoge Raad er zo over denkt, wil natuurlijk zeggen dat we allemaal als makke schaapjes zo moeten denken....als de Hoge Raad zegt dat de doodstraf goed is, ben je het daar dan ook mee eens?
Lianne84 schreef:http://www.mensenrechten.org/index.php?id=9
3. Het recht op leven
We hebben allemaal het recht op leven, en het recht te leven in vrijheid en veiligheid.
superpony schreef:lllaura schreef:Wow ik schrik wel een beetje van de vele reacties die zeggen dat dit allemaal 'net goed' is en dat er zoveel mensen achter staan.
Dat die man gestraft moet worden is natuurlijk glashelder, geen twijfel mogelijk. Maar dat zo iemand op een marktplein, in zijn eentje tussen de soldaten op een kleedje wordt geramd en met publiek en de pers(!!) erbij voor leuke foto's even door zijn harsens wordt geknald? Nee sorry dat gaat er bij mij niet in, dat is gewoon ronduit belachelijk.
Hoe gaan we met elkaar om zeg. Mensen die zich normaal gedragen (en dan bedoel ik mensen die geen kind verkrachten en vermoorden) moeten in mijn ogen hoe dan ook wel humaan en enigzins respectvol blijven, zo simpel is het. Dat doe je namelijk als je gezond verstand hebt in mijn ogen. De manier waarop dit gebeurd is is echt alles behalve dat.
Sorry? Ik heb geen gezond verstand omdat ik een andere mening heb? Ik hoef helemaal niet respectvol te blijven naar mensen die zulke vreselijke daden begaan met onschuldige kinderen of wat dan ook.
Is hij zielig als ze het zo doen? Zijn slachtoffer had het lekker de laatste uren of momenten van haar/zijn leven.........
Ik vind dat levenslang opsluiten gewoon geen nut heeft. iemand zit alleen maar te zitten en heeft het nog best oke. Ook word er veel te veel begrip getoond voor zijn problemen en waarom hij het heeft gedaan. Het slachtoffer en de nabestaanden hebben daar helemaal niks mee te maken. Die hadden gewoon dikke pech en lijden nu hun hele leven. En waarom? Omdat die dader zo zielig is of niet spoort? Moet dat dus ons probleem zijn? We moeten ons steeds meer aanpassen aan de gekken in deze wereld, dat is wel omgekeerde wereld hoor!
En men mag anders denken, maar laat ons met onze mening ook in onze waarden. Al zijn die anders dan de mensen die tegen de doodstraf zijn.
Nogmaals doodstraf is niet dood met dood vergelden, maar zorgen dat zo iemand nooit meer zoiets kan doen en niet onnodig een cel bezet houden. En misschien een tikkeltje voldoening voor slachtoffer/nabestaanden...nou, mag het als je door zo een hel bent gegaan of gaat.........Hou ajb eens rekening met DIE mensen.