Vergeten baby sterft in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:36

Ik kan niet begrijpen dat je je kind vergeet Betteke, en ik kan toch wel met gerust hart vertellen dat ik een groot scala aan emoties heb meegemaakt de afgelopen 2 jaar.
Dat je telefoon soms niet opneemt, dat kan gewoon, en dat was ook mijn aanleiding, teruglezend niet zo helder, dat een KDV dan misschien kan nabellen maar een ouder niet altijd opneemt. Dat kan gewoon gebeuren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:40

Kaja, wat vind jij dan zo 'schaamteloos' aan die ouders? Want daaruit klinkt alsof wij het maar normaal vinden om een telefoontje te missen van welke instantie dan ook mbt ons kind.

Ik vond het zelf in elk geval vreselijk dat ik dat telefoontje miste en dat heb ik ook meteen gezegd toen ik mijn dochter ophaalde en direct met haar naar de huisarts moest. Gelukkig was haar vader wel bereikbaar en die belde mij meteen weer (en toen hoorde ik de telefoon gelukkig wel), omdat ik het dichtst bij de school in de buurt was (en hij was aan het werk, ik niet, ik was bij mijn paard). Achteraf viel het allemaal nog wel mee en leek het erger dan het was, maar toch...... Mijn kind is mijn alles en ik ben blij met de goede communicatielijnen die ik heb met de school, maar ook destijds met de psz. :j

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:41

Twiggy2008 schreef:
Pardon, Kaja :? :? :? ???? Ik geloof niet dat ik ooit beweerd heb dat er geen onbereikbare ouders zijn. Niet mijn woorden verdraaien, he. Die zijn er vast, maar jij doet het overkomen alsof ouders die onbereikbaar zijn, het allemaal geen moer interesseert dat hun kind in de opvang zit. Ik denk dat dat niet waar is. :n

En nu maak ik ook al grappen over alle ouders die zich moeten schamen dat ze (een keertje) onbereikbaar zijn? Meid, lees nou even goed alsjeblieft. Ik zette een smiley bij een vraag over MEZELF, omdat ik even een momentje onbereikbaar was, toen school belde. Maak er niet meer van dan het is, alsjeblieft.

Ik geloof zeker dat er ouders zijn die hun telefoon uitzetten bij een vergadering, dat zal allemaal best en dat praat ik ook niet goed, maar ik geloof niet dat het gros van de ouders het niet interesseert als hun kind in de opvang zit en er belt iemand (maar we nemen massaal maar niet op, want wat kan het ons, ouders, schelen?). :+

Nogmaals, ik denk dat het GROS het wel wat kan schelen. Maar dat het ook wel eens voorkomt dat je niet opneemt, zie voorbeeld in mijn situatie. Zal even lekker worden dat die onderwijzeres dan meteen maar zal roepen dat het mij niets kan schelen dat er wat met mijn kind is, want ik nam niet op. Gelukkig zal ze dat nooit denken, want ze weet wel beter, maar jij doet het hier op internet wel en nog lekker anoniem ook. En je verdraait ook nog eens mijn woorden helemaal. Tja..... :\

Uhm... voel je je aangesproken ofzo :+

Wil je dan aub nog eens lezen, alvorens je mij beschuldigd van woorden verdraaien en niet goed lezen...
Ik zeg het je zoals ik situaties ervaren heb, zoals ik het meegemaakt heb, en jij gaat het op jezelf betrekken door te zeggen dat je net even niet bereikbaar bent om je poownie in de wei te zetten. Ik heb het natuurlijk niet over minutenwerk!
Dacht dat je dat wel zou begrijpen.

En je ziet de wereld meer roze dan ze is, je praat met juffen, leidsters, medewerkers, zij hebben allen beroepsgeheim, denk je dat ze jou mogen en gaan vertellen wat er gaande is in de levens van de kinderen?
Wat doet dat er toe of ik anoniem antwoord of niet?
Als je mijn foto en naam zou kennen, zou je me dan wel geloven?
Kom op... :D

Marjo

Re: Vergeten baby sterft in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:42

Maar even wat anders, als je even niet bereikbaar bent, kijk je daarna even op je telefoon en dan zie je dat je een oproep hebt gemist. Een oproep van het KDV lijkt me dat je dat terugbelt, alleen al voor de zekerheid!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:47

Pauline schreef:
Ik kan niet begrijpen dat je je kind vergeet Betteke, en ik kan toch wel met gerust hart vertellen dat ik een groot scala aan emoties heb meegemaakt de afgelopen 2 jaar.
Dat je telefoon soms niet opneemt, dat kan gewoon, en dat was ook mijn aanleiding, teruglezend niet zo helder, dat een KDV dan misschien kan nabellen maar een ouder niet altijd opneemt. Dat kan gewoon gebeuren.

Dat is dan een verschil van mening/inzicht, ik kan me dat wel voorstellen. ;)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:49

Twiggy2008 schreef:
Kaja, wat vind jij dan zo 'schaamteloos' aan die ouders? Want daaruit klinkt alsof wij het maar normaal vinden om een telefoontje te missen van welke instantie dan ook mbt ons kind.

Citaat:
Wat ik zeg, is waargebeurd, of ouders nu werken of thuis zijn, er zijn altijd ouders die onbereikbaar zijn.
Ik hoef daar niet voor te overdrijven en ben in mijn reacties daar heel serieus over.
Natuurlijk kunnen dergelijke situaties voorkomen, maar en dit is een grote maar, ook al heb ik geen voicemail ik kan altijd zien wie mij heeft gebeld. Scholen, speelzalen, dagverblijven hebben geen privé nummer.
Even terug bellen dus. Als je je kont af zit te vegen, neem je ook niet op

Twiggy het gaat om de situatie...

Je geeft zelf aan dat het een momentopname was met de school van je eigen kind.
Ik heb het niet over ouders die een telefoontje missen, ik heb het over ouders die beiden niet te bereiken zijn voor langere tijd...
Dat vind ik schaamteloos, niet het feit dat jij je poownie naar de wei brengt en het telefoontje mist, dat is domme pech!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 22:49

Betteke schreef:
@Sarabande, sommige kinderen vallen gelijk in slaap als ze in de auto zitten. ;)

En dan maken ze toch geluidjes en zeg je toch dingetjes tegen ze en blijf je je bewust dat ze bij je in de auto zitten.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:51

sarabande schreef:
Betteke schreef:
@Sarabande, sommige kinderen vallen gelijk in slaap als ze in de auto zitten. ;)

En dan maken ze toch geluidjes en zeg je toch dingetjes tegen ze en blijf je je bewust dat ze bij je in de auto zitten.

Die van mij wel, die snurken allebei :o

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:02

sarabande schreef:
Betteke schreef:

Niet alle kinderen. Volgens mij heb jij zelf geen kinderen en dan vind ik je reacties vreemd, maar wel iets begrijpelijker. Als een echte oude taart zou ik zeggen "wacht maar tot je zelf kinderen hebt". :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 23:06

Betteke schreef:
Niet alle kinderen. Volgens mij heb jij zelf geen kinderen en dan vind ik je reacties vreemd, maar wel iets begrijpelijker. Als een echte oude taart zou ik zeggen "wacht maar tot je zelf kinderen hebt". :D

Wederom trek je conclusies over mijn persoonlijke leven, foutieve kan ik je vertellen.

Probeer toch eens gewoon op de inhoud te reageren en val niet steeds zo sneu persoonlijk aan.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:14

Heb je een slechte dag of zo? Over sneu gesproken. :?

Voor je over anderen begint, draai niet iedere keer dezelfde riedel af maar geef eens gewoon antwoord.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:16

jeetje, wat een drama

ook voor die moeder om haar kind zo te vinden :(:)

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:44

Mag ik een gok doen? Sarabande heeft of geen kinderen of heeft een saai en eentonig leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:48

Ze schrijft net dat dat foute assumpties waren over haar persoonlijke leven...

Denk niet dat het nodig is om met persoonlijke aanvallen te komen...

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:54

sarabande schreef:
Betteke schreef:

Misschien dat je ze in een electrische auto hoort zuchten maar in een normale benzine of dieselauto hoor je ze niet. En 24 uur per dag tegen je kind praten houdt niemand vol.

@rock: haar reacties zijn niet die van iemand die ervaring met kinderen heeft. Vandaar mijn opmerking. Kan ook zijn dat ze kinderen heeft maar dat er ook niets anders (sociaals) in haar leven afspeelt en ze ziekelijk hele dagen haar kinderen in het middelpunt houdt. (maar ja dan kun je niets met paarden hebben want dan laat je je kinderen misschien wel 5 minuten uit het oog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:57

Nou ja, ik vind dat overdreven. Ik heb ook genoeg aan mijn hoofd en heb tot nu toe altijd geweten waar mijn kinderen waren. Verschil tussen Sarabande en mijzelf is dat ik me wel kan voorstellen dat er situaties zijn waarin het voorkomt dat je je kind vergeet. Het is mijn grootste angst mijn kinderen te vergeten en ik denk dat het daarom ook nog niet is gebeurd...

Ik denk niet dat dit erop zou wijzen dat Sarabande geen kinderen óf geen leven heeft. Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je je kinderen NIET vergeet, en jij draait dat nu om..

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:08

Inderdaad, behoor je je kinderen niet te vergeten. Daar is denk ik iedere ouder zich terdege van bewust. Echter het overkomt je gewoon. Ik kan dat begrijpen ondanks dat ik geen kinderen heb en mijn moeder ons nooit vergeten is.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:19

ja, je kunt je kinderen vergeten, nee dat zou je niet moeten doen..afschuwelijk voor beide ouders. Het is mij met de kinderen gelukkig nog niet gebeurd (inmiddels trekken ze zelf hun mond wel open) maar hoe vaak mijn ouders hebben moeten bellen, omdat mijn hond nog rustig bij ze lag te slapen in een hoekie, terwijl ik alweer onderweg naar huis was. ik denk niet dat wij kunnen oordelen over deze man, dat het heel heel verdrietig is, snappen we allemaal.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:26

sarabande schreef:
Je zou toch denken dat de creche even met moeder belt waarom haar kind er niet is??

ik werk op een kdv en dat doen we altijd even inderdaad.. maar soms nemen de ouders niet op en we gaan niet de hele dag er achter aan bellen.
en nee de ouders bellen eigenlijk bijna nooit terug hoor

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:50

Jemig wat een discussies zeg.Het is al erg zat voor die man.We blijven mensen hoe vreselijk dit ook is.
Ik ben mijn dochtertje ook eens vergeten.Ik moest mijn oudste van school halen en loop het schoolplein op,zit een kwartiertje te kletsen en dacht oh jemig Noa zit nog in de auto.Het was gelukkig niet warm,maar je voelt je vreselijk schuldig.Ik heb medelijden met die man,dat mensen die hem niet kennen,en niet weten hoe of wat zo kunnen praten.Bah.Hopelijk overkomt niemand die zo over deze man praat hetzelfde.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:17

Citaat:

Zoals altijd was de moeder op weg naar de crèche om haar dochter op te halen. Daarvoor moest zij eerst het kinderstoeltje uit de wagen van haar man halen.

Eerst dacht ik, wat vreselijk... Die man moet een keer zijn dochtertje naar de chreche brengen, en tijdens het rijden gaat hij over op automatische piloot en rijdt naar zijn werk.
Echter uit bovenstaand citaat haal ik dat hij dus vaker zijn dochtertje wegbrengt...
Waar zit je dan met je gedachtes hè??

Ik oordeel niet over de man, wie doet zoiets nou expres? Maar ik kan me wel voorstellen dat de gemoederen hoog oplopen in een dergelijke situatie als deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:19

Er staat dat de moeder zoals altijd op weg was.

En er staat dat ze het autostoeltje uit de auto van haar man moest halen.

Er staat niet dat ze zoals altijd het autostoeltje uit de auto moest halen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:22

Zaina schreef:
sarabande schreef:
Je zou toch denken dat de creche even met moeder belt waarom haar kind er niet is??

ik werk op een kdv en dat doen we altijd even inderdaad.. maar soms nemen de ouders niet op en we gaan niet de hele dag er achter aan bellen.
en nee de ouders bellen eigenlijk bijna nooit terug hoor

Als mijn kindjes niet bij mij zijn, dan zijn ze bij iemand die wel vijf telefoonnummers heeft voor het geval dat.
Dan kan het toch niet zo zijn dat er niemand opneemt!

Je kunt er ook niet een hele dag achteraan bellen, daar heb je het te druk voor, maar de conclusie blijft dat het lonend kan zijn.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:24

Rock schreef:
Er staat dat de moeder zoals altijd op weg was.

En er staat dat ze het autostoeltje uit de auto van haar man moest halen.

Er staat niet dat ze zoals altijd het autostoeltje uit de auto moest halen.

Daar heb je gelijk in, maar het blijft een mysterieuze vragen oproepende zin....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:25

Dát ben ik weer met jóú eens :D