Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twiggy2008 schreef:Nou, ik ben net zo blont, hoor.![]()
Er is veel oorlog geweest daar, veel criminaliteit (nog steeds), veel ontvoeringen en op veel plekken zijn de mensenrechten niet bepaald geweldig. Drugs zijn daar een enorm probleem. Er is overal wel wat. Wat ben ik dan blij dat ik in NL woon, waar het allemaal nog best meevalt.![]()
Zelfs het weer is prima hier.![]()
Weet je wat ik meer denk? Dat DE mens in het algemeen gewoon niet zo'n vriendelijk wezen is. Vroeger waren het de christenen die dood en verderf zaaiden. Want ook die groep heeft hele nare dingen gedaan. Nu heb je de extreme moslims. En is die strijd gestreden dan komt er wel weer een andere club om moeilijk te doen.
Wij mensen leren nauwelijks iets van de geschiedenis en willen blijven overheersen, desnoods over de lijken van andere medemensen. Zo zie ik het. Klinkt negatief, soms ben ik dat ook over de mensheid, eerlijk gezegd.
Maar gelukkig zijn er ook leuke, lieve, fijne mensen (in alle lagen van de wereldbevolking!!!) die wel oprecht bezig zijn om de wereld een fijne plek te maken. Hetzij in het klein, hetzij in het groot. Daar geniet ik dan ook weer van, want ik voel er niets voor om me alleen maar bezig te houden met de negatieve zaken.
Verder denk ik dat zo'n moslimpartij nooit zo groot zal worden in ons land. Moslims zijn nog altijd zwaar in de minderheid, ook al denk je in bepaald wijken wel eens anders.![]()
Nederland is zoveel groter dan die paar grote steden.
Alet74 schreef:Tuurlijk hebben we het hier hartstikke goed, we zien het alleen niet meer!
We zijn (laat ik even lekker generaliseren) verwende krengen die bang zijn voor hun eigen hachie, het is niet meer, het is niet minder volgens mij.
En ach, zeggen ze niet 'als een boer niet klaagt, is er iets echt niet in orde'?
Focussed schreef:Lyonesse schreef:Een voorbeeld wat ik tegen kwam op het marokkoforum dan, heel simpel voorbeeld, maar wel iets waar ik zeker niet aan mee wil werken: Islamitische samenleving: mannen en vrouwen niet gezamelijk in de klas, in het zwembad, op cursus etc.
Dat kunnen ze er toch nooit doorheen krijgen. Er zijn maar 6% moslims in ons land, als zij allemaal op de Islamitische partij stemmen,
krijgen die hoogstens een paar zetels. Nooit genoeg om dit soort radicale veranderingen erdoor te krijgen.
Daarbij hebben wij ook altijd nog een coalitie, bijv. Islamitische partij samen met CDA of SP/VVD, die
heel andere normen & waarden dragen.
Shadow0 schreef:KiWiKo schreef:In Zuid Amerika is het wel al heel, heel lang heel rustig, leeft alles in pais en vree samen, er zijn geen oorlogen ook geen burgeroorlogen.......
Ik geloof dat je ze dat nog even moet gaan vertellen - veel mensen die daar wonen hebben andere ervaringen.
Gewoon zomaar de eerste hit van Google: http://www.vakbondsrechten.nl/dossierco ... tuatie.aspCitaat:In Colombia is de politieke situatie zeer onrustig. Het Zuid-Amerikaanse land is een van de oudste democratieën in Zuid-Amerika, en tegelijkertijd de meest gewelddadige. De laatste decennia zijn leger, paramilitaire organisaties, drugsbendes en oppositiegroepen voortdurend met elkaar in oorlog. Hiervan zijn vooral de burgers het slachtoffer.
De strijdgroepen hanteren ontvoeringen, ‘verdwijningen’, martelingen, moord, bomaanslagen en intimidatie om hun zin te krijgen. Grote delen van het land zijn ontwricht door het oorlogsgeweld en grootschalige schendingen van de mensenrechten.
Als je wilt verwijzen naar feiten, dan wel graag de juiste.
Blue_Eyes schreef:En waarom denk je dat dat gezin dat huis had gekregen? Waarschijnlijk omdat ze anders met 10 personen op straat stonden. Je moeder en broer met 2 personen, en die kunnen makkelijker ergens terecht.
Woningstichtingen selecteren echt niet op geloof of etnische achtergrond hoor....
Alet74 schreef:Tuurlijk hebben we het hier hartstikke goed, we zien het alleen niet meer!
We zijn (laat ik even lekker generaliseren) verwende krengen die bang zijn voor hun eigen hachie, het is niet meer, het is niet minder volgens mij.
En ach, zeggen ze niet 'als een boer niet klaagt, is er iets echt niet in orde'?
Twiggy2008 schreef:KiWiKo, ik vraag me af of je in Columbia kan zijn wie je wilt zijn. Vergis je niet in die enorme armoede daar, hoor. Als je daarin geboren bent, kom je daar niet zomaar uit zonder enorme offers te brengen (misschien kun je er uit komen door into the drugs te gaan.......). Maar ben met je eens, het is een totaal andere situatie met het Midden-Oosten. Totaal verschillende culturen.... En weer ben ik zo blij dat ik een Nederlandse ben, want ik zou in geen van de genoemde streken willen wonen, eerlijk gezegd.
Lyonesse, waar woon jij dan?
Noatjuhh schreef:Ik hoop dat ze niet gaan winnen.
Ik wil niet discrimineren, er zijn heus goede moslims met goede bedoelingen, maar vele slechte verpesten het voor de goede.
In sommige zwembaden, alleen maar buitenlanders, daar zijn al zoooveel meisjes aangerand. Gelukkig had ik ook heel snel iemand erbij gehaald, maar met het omkleden trekken ze gewoon je pashokje open.
Dan is het toch een heel groot verschil met een 'normaal' zwembad hoor.
Zelf ben ik christelijk, maar ik ben ook van mening dat kerk en staat gescheiden moeten zijn.
Ik vind het maar eng klinken als ze zeggen dat onze cultuur moet worden aangepast aan hun.
Ook vind ik dat als hun hier komen, ze niet ons land mogen aanpassen aan hún cultuur. Ze mogen blij zijn dat ze hier onderdak hebben.
Zoals ik al zei; er zijn genoeg goede moslims, maar ook veel slechte, waarmee ik veel slechte ervaringen heb, en daardoor is mijn hele beeld van hun verpest.
Lyonesse schreef:Bellingwolde, groningen. Woningbouwvereniging is Acantus, zijn om de haverklap in het nieuws met dit soort dingen
geerke schreef:ik vind het idee niet zo fijn...maar goed,het tegenhouden gaat dus niet....ik heb niets tegen gematigde moslims,maar ik heb het idee dat ze in hun hart helemaal niet zo gematigd zijn als dat ik in dat stukje lees....de goede aangepaste moslims misschien,maar erg veel denken toch een tikkeltje anders over ons westerlingen.
Lyonesse schreef:Bellingwolde, groningen. Woningbouwvereniging is Acantus, zijn om de haverklap in het nieuws met dit soort dingen
Citaat:Hoe kom ik in aanmerking voor een huurwoning?
Acantus vindt dat u de kans moet krijgen te wonen waar u wilt. Daarom verdelen wij de woningen niet op basis van allerlei regels, maar op basis van uw eigen keuze. Een loting bepaalt de uiteindelijke toewijzing.
Twiggy2008 schreef:Lyonesse schreef:Bellingwolde, groningen. Woningbouwvereniging is Acantus, zijn om de haverklap in het nieuws met dit soort dingen
Ok, jij zegt het. Ik kan er op internet zo gauw niets over vinden, wel over andere zaken aangaande acantus (heb even gauw gegoogled, was even nieuwsgierig).![]()
Maar jullie hebben toch wel meer woningbouwverenigingen in de buurt? Ik heb laatst eens gekeken in het oosten van het land en daar is zoveel meer te huur dan hier in 't Gooi. Hier is het peperduur wonen en er is bijna niets op huurgebied. De wachtlijsten zijn enorm. Ik zag in die omgeving prachtige betaalbare huisjes en er werd zoveel meer aangeboden dan hier. Zou ik willen huren, dan zou ik het wel weten als ik daar woonde.
beantsje schreef:Lyonesse schreef:Bellingwolde, groningen. Woningbouwvereniging is Acantus, zijn om de haverklap in het nieuws met dit soort dingen
Echt waar?
Even op de website van Acantus gekeken:Citaat:Hoe kom ik in aanmerking voor een huurwoning?
Acantus vindt dat u de kans moet krijgen te wonen waar u wilt. Daarom verdelen wij de woningen niet op basis van allerlei regels, maar op basis van uw eigen keuze. Een loting bepaalt de uiteindelijke toewijzing.
En hier nog even de info over het urgentiebeleid van Acantus: http://www.acantus.nl/assets/apgf_media.asp?id=F51E5D13-B9C3-4284-9AA6-227F9AD4DB45
Twiggy2008 schreef:Lyonesse, hoe meten ze je christelijkheid dan?![]()
Gaan ze dan kijken bij welke kerk je ingeschreven staat en of je er wel wekelijks of vaker komt? Of je lid bent van de EO enzo?![]()
Ik wist niet eens dat dat bestond, een christelijke woningbouwvereniging. Ik vind dat eerlijk gezegd ook belachelijk, maar goed, who am I? We hebben toch allemaal recht op een dak boven ons hoofd in NL? Toch?