Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Re: Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:29

Tuurlijk hebben we het hier hartstikke goed, we zien het alleen niet meer!
We zijn (laat ik even lekker generaliseren) verwende krengen die bang zijn voor hun eigen hachie, het is niet meer, het is niet minder volgens mij.
En ach, zeggen ze niet 'als een boer niet klaagt, is er iets echt niet in orde'?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:30

Twiggy2008 schreef:
Nou, ik ben net zo blont, hoor. :D
Er is veel oorlog geweest daar, veel criminaliteit (nog steeds), veel ontvoeringen en op veel plekken zijn de mensenrechten niet bepaald geweldig. Drugs zijn daar een enorm probleem. Er is overal wel wat. Wat ben ik dan blij dat ik in NL woon, waar het allemaal nog best meevalt. :)
Zelfs het weer is prima hier. :D

Weet je wat ik meer denk? Dat DE mens in het algemeen gewoon niet zo'n vriendelijk wezen is. Vroeger waren het de christenen die dood en verderf zaaiden. Want ook die groep heeft hele nare dingen gedaan. Nu heb je de extreme moslims. En is die strijd gestreden dan komt er wel weer een andere club om moeilijk te doen.

Wij mensen leren nauwelijks iets van de geschiedenis en willen blijven overheersen, desnoods over de lijken van andere medemensen. Zo zie ik het. Klinkt negatief, soms ben ik dat ook over de mensheid, eerlijk gezegd.
Maar gelukkig zijn er ook leuke, lieve, fijne mensen (in alle lagen van de wereldbevolking!!!) die wel oprecht bezig zijn om de wereld een fijne plek te maken. Hetzij in het klein, hetzij in het groot. Daar geniet ik dan ook weer van, want ik voel er niets voor om me alleen maar bezig te houden met de negatieve zaken.

Verder denk ik dat zo'n moslimpartij nooit zo groot zal worden in ons land. Moslims zijn nog altijd zwaar in de minderheid, ook al denk je in bepaald wijken wel eens anders. ;)
Nederland is zoveel groter dan die paar grote steden. ;)

Ik vrees dat ik het met je eens moet zijn :D :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:32

Alet74 schreef:
We zijn (laat ik even lekker generaliseren) verwende krengen die bang zijn voor hun eigen hachie, het is niet meer, het is niet minder volgens mij.
En ach, zeggen ze niet 'als een boer niet klaagt, is er iets echt niet in orde'?

Haha, ja, Nederlanders zijn van huis uit klagers. :D
Dat geloof ik ook wel, ja. En ik doe daar op zijn tijd ook keihard aan mee, hoor. :o
Maar ik zie wel degelijk dat we het eigenlijk ook heel goed hebben. En nee, ik ben geen rijke vrouw, verre van zelfs momenteel. :+

KiWiKo, dan snappen wij elkaar. ;) :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:33

Focussed schreef:
Lyonesse schreef:
Een voorbeeld wat ik tegen kwam op het marokkoforum dan, heel simpel voorbeeld, maar wel iets waar ik zeker niet aan mee wil werken: Islamitische samenleving: mannen en vrouwen niet gezamelijk in de klas, in het zwembad, op cursus etc.

Dat kunnen ze er toch nooit doorheen krijgen. Er zijn maar 6% moslims in ons land, als zij allemaal op de Islamitische partij stemmen,
krijgen die hoogstens een paar zetels. Nooit genoeg om dit soort radicale veranderingen erdoor te krijgen.
Daarbij hebben wij ook altijd nog een coalitie, bijv. Islamitische partij samen met CDA of SP/VVD, die
heel andere normen & waarden dragen.

Iemand vroeg wat de normen en waarden van een islamitische samenleving waren. Nou oa dat dus.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:33

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:
In Zuid Amerika is het wel al heel, heel lang heel rustig, leeft alles in pais en vree samen, er zijn geen oorlogen ook geen burgeroorlogen.......

Ik geloof dat je ze dat nog even moet gaan vertellen - veel mensen die daar wonen hebben andere ervaringen.

Gewoon zomaar de eerste hit van Google: http://www.vakbondsrechten.nl/dossierco ... tuatie.asp
Citaat:
In Colombia is de politieke situatie zeer onrustig. Het Zuid-Amerikaanse land is een van de oudste democratieën in Zuid-Amerika, en tegelijkertijd de meest gewelddadige. De laatste decennia zijn leger, paramilitaire organisaties, drugsbendes en oppositiegroepen voortdurend met elkaar in oorlog. Hiervan zijn vooral de burgers het slachtoffer.

De strijdgroepen hanteren ontvoeringen, ‘verdwijningen’, martelingen, moord, bomaanslagen en intimidatie om hun zin te krijgen. Grote delen van het land zijn ontwricht door het oorlogsgeweld en grootschalige schendingen van de mensenrechten.

Als je wilt verwijzen naar feiten, dan wel graag de juiste.

De situatie in Colombia is toch absoluut niet te vergelijken met de situatie in het Midden Oosten :D :D vergeleken bij het midden oosten is colombia een speelplaats :)

Neemt niet weg dat het er inderdaad onrustig is. Maar niet wereldbedreigend onrustig. En groot voordeel is dat je in Colombia wel kan zijn wie je wil zijn....... hoe je wil zijn en wat je wil zijn

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:34

In Turkije zitten de jongens en meisjes anders gewoon samen op school, hoor. ;)
Weliswaar met een uniformpje, maar dat hebben ze in Engeland ook. :D

Oh, schiet me te binnen; in Indonesie zitten de moslims ook gezamenlijk in de klas, hoor. ;)
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 19-06-09 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:37

Blue_Eyes schreef:
En waarom denk je dat dat gezin dat huis had gekregen? Waarschijnlijk omdat ze anders met 10 personen op straat stonden. Je moeder en broer met 2 personen, en die kunnen makkelijker ergens terecht.
Woningstichtingen selecteren echt niet op geloof of etnische achtergrond hoor....

Wel dus, de woningbouw hier is verplicht om nu 40 woningen aan allochtonen toe te kennen voordat ze nederlanders een woning geven, terwijl ze van een nederlander niet eens een urgentieverklaring aannemen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:37

KiWiKo, ik vraag me af of je in Columbia kan zijn wie je wilt zijn. Vergis je niet in die enorme armoede daar, hoor. Als je daarin geboren bent, kom je daar niet zomaar uit zonder enorme offers te brengen (misschien kun je er uit komen door into the drugs te gaan.......). Maar ben met je eens, het is een totaal andere situatie met het Midden-Oosten. Totaal verschillende culturen.... En weer ben ik zo blij dat ik een Nederlandse ben, want ik zou in geen van de genoemde streken willen wonen, eerlijk gezegd. ;)

Lyonesse, waar woon jij dan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:38

Alet74 schreef:

maar is het erg om bang te zijn dat te verliezen wat je opgebouwd heb?

Ik denk van niet........ trek het door naar je persoonlijke ding. Jij hebt misschien net een heel leuk huis gekocht, woont erin met man en kind, hondje erbij....... Man verliest zijn baan en gaat bij je weg omdat hij ergens anders een leuk kippie heeft........... dan ben je toch ook bang om dat leuke huis kwijt te raken, de man waarvan je houd, misschien ook je kind nog wel.....

Alles wat we opbouwen in ons leven, en dat wat onze ouders voor ons opgebouwd hebben is een TE groot goed om te verliezen......

en ja, ik ben wel eens bang om te verliezen wat ik nu heb...... zowel prive als in de samenleving :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:39

Twiggy2008 schreef:
In Turkije zitten de jongens en meisjes anders gewoon samen op school, hoor. ;)
Weliswaar met een uniformpje, maar dat hebben ze in Engeland ook. :D

Engeland moesten ze ook maar eens de stop uittrekken......... :D :D :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:44

We verliezen in onze samenleving al een hoop wat ooit opgebouwd was ;( . Denk aan het onderwijs, de zorg, de sociale zekerheid......... Dat ligt aan onszelf, niet aan de moslims. Of aan de regering (waar we zelf voor kiezen, al hoewel ik de partij waar ik op stem nog niet heb meegemaakt in de regering :D ). Maar ach, de Nederlandse massa kiest er blijkbaar wel voor en ze blijven maar klagen..... :+

En sommige grootste klagers stemmen niet eens. Tja..... :?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:47

Twiggy2008 schreef:
KiWiKo, ik vraag me af of je in Columbia kan zijn wie je wilt zijn. Vergis je niet in die enorme armoede daar, hoor. Als je daarin geboren bent, kom je daar niet zomaar uit zonder enorme offers te brengen (misschien kun je er uit komen door into the drugs te gaan.......). Maar ben met je eens, het is een totaal andere situatie met het Midden-Oosten. Totaal verschillende culturen.... En weer ben ik zo blij dat ik een Nederlandse ben, want ik zou in geen van de genoemde streken willen wonen, eerlijk gezegd. ;)

Lyonesse, waar woon jij dan?

Bellingwolde, groningen. Woningbouwvereniging is Acantus, zijn om de haverklap in het nieuws met dit soort dingen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:48

Noatjuhh schreef:
Ik hoop dat ze niet gaan winnen.
Ik wil niet discrimineren, er zijn heus goede moslims met goede bedoelingen, maar vele slechte verpesten het voor de goede.

In sommige zwembaden, alleen maar buitenlanders, daar zijn al zoooveel meisjes aangerand. Gelukkig had ik ook heel snel iemand erbij gehaald, maar met het omkleden trekken ze gewoon je pashokje open.
Dan is het toch een heel groot verschil met een 'normaal' zwembad hoor.

Zelf ben ik christelijk, maar ik ben ook van mening dat kerk en staat gescheiden moeten zijn.
Ik vind het maar eng klinken als ze zeggen dat onze cultuur moet worden aangepast aan hun.

Ook vind ik dat als hun hier komen, ze niet ons land mogen aanpassen aan hún cultuur. Ze mogen blij zijn dat ze hier onderdak hebben.
Zoals ik al zei; er zijn genoeg goede moslims, maar ook veel slechte, waarmee ik veel slechte ervaringen heb, en daardoor is mijn hele beeld van hun verpest.

Sjongejonge, Wilders heeft hier al heel wat succes kunnen oogsten...
Kom nou toch, zie je echt niet wat er hier gebeurt?

Natuurlijk zijn er etterbakjes van met name marokkaanse komaf die een erg verknipt beeld hebben van hoe je met medemensen en vooral met vrouwen omgaat. Maar dat heeft denk ik te maken met de cultuur waaruit ze voortkomen. Meestal zijn de ouders afkomstig uit de meest achterlijke delen van marokko en waren ze in hun eigen land totaal kansloos. Anders word je geen gastarbeider. De onderkant van de maatschappij dus.
Waar ik van overtuigd ben, is dat dit soort jongens bepaald geen gelovige moslims zijn. Zitten ze elke vrijdag braaf in de moskee? Zijn het geheelonthouders? De Islam is zeker een religie van normen en waarden. Net zo goed als het christendom. Maar deze jongens trekken zich daar bar weinig van aan. Deden ze dat maar...

Islam is een geloof en geen cultuur. Inderdaad, onder de marokkanen zijn veel van huis uit moslim, maar er zijn hier ook Nederlandse moslims (ook autochtone), Surinaamse moslims, Indonesische moslims. Toch een wereld van verschil, lijkt me...

O ja, wat dat onderdak betreft: vergeet niet dat 'hun' Nederlanders zijn, geboren en getogen. Sommigen al derde generatie. Wordt een beetje lastig 'terugsturen'...
(Al laat dat onverlet dat ik vind dat dit soort tuig kei- maar dan ook keihard moet worden aangepakt. Het nederlandse strafrecht en mn de strafvervolging is echt veel te soft. Jongens die meisjes aanranden in het zwembad mogen van mij zoveel klappen krijgen, dat ze nooit meer op dat idee durven komen. Wat dat betreft is de sharia nog niet zo'n slecht idee :+ )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:54

Lyonesse schreef:
Bellingwolde, groningen. Woningbouwvereniging is Acantus, zijn om de haverklap in het nieuws met dit soort dingen

Ok, jij zegt het. Ik kan er op internet zo gauw niets over vinden, wel over andere zaken aangaande acantus (heb even gauw gegoogled, was even nieuwsgierig). ;)
Maar jullie hebben toch wel meer woningbouwverenigingen in de buurt? Ik heb laatst eens gekeken in het oosten van het land en daar is zoveel meer te huur dan hier in 't Gooi. Hier is het peperduur wonen en er is bijna niets op huurgebied. De wachtlijsten zijn enorm. Ik zag in die omgeving prachtige betaalbare huisjes en er werd zoveel meer aangeboden dan hier. Zou ik willen huren, dan zou ik het wel weten als ik daar woonde. :j

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:56

Acantus, tja ;)...

@Kiwiko: eigenlijk ben ik meestal wel vol vertrouwen. Veel van de dingen die je noemt, hebben we toch zelf onder 'controle' en heeft toch niet iets met politiek te maken?
En qua politiek heeft het denk ik weinig zin om nu al te gaan bedenken wat er 'zou kunnen gebeuren als.. en als', het lijkt me nu alles behalve aan de orde eigenlijk. Denk niet (maar ok, zeg nooit nooit, ik weet het) dat onze samenleving zoals wij die kennen zomaar (of met een aanloopje) op een dag niet meer bestaat. Lijkt me echt onwaarschijnlijk.

En Twiggy: het is hier heel erg mooi en niet al te duur (woon in de buurt vanhet prachtige Bellingwolde - een van de mooiste dorpen in Groningen)

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:57

geerke schreef:
ik vind het idee niet zo fijn...maar goed,het tegenhouden gaat dus niet....ik heb niets tegen gematigde moslims,maar ik heb het idee dat ze in hun hart helemaal niet zo gematigd zijn als dat ik in dat stukje lees....de goede aangepaste moslims misschien,maar erg veel denken toch een tikkeltje anders over ons westerlingen.

Toch ben ik het hier wel mee eens!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:57

Lyonesse schreef:

Echt waar?
Even op de website van Acantus gekeken:
Citaat:
Hoe kom ik in aanmerking voor een huurwoning?
Acantus vindt dat u de kans moet krijgen te wonen waar u wilt. Daarom verdelen wij de woningen niet op basis van allerlei regels, maar op basis van uw eigen keuze. Een loting bepaalt de uiteindelijke toewijzing.

En hier nog even de info over het urgentiebeleid van Acantus: http://www.acantus.nl/assets/apgf_media.asp?id=F51E5D13-B9C3-4284-9AA6-227F9AD4DB45
Laatst bijgewerkt door beantsje op 19-06-09 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:59

Twiggy2008 schreef:
Lyonesse schreef:

Ok, jij zegt het. Ik kan er op internet zo gauw niets over vinden, wel over andere zaken aangaande acantus (heb even gauw gegoogled, was even nieuwsgierig). ;)
Maar jullie hebben toch wel meer woningbouwverenigingen in de buurt? Ik heb laatst eens gekeken in het oosten van het land en daar is zoveel meer te huur dan hier in 't Gooi. Hier is het peperduur wonen en er is bijna niets op huurgebied. De wachtlijsten zijn enorm. Ik zag in die omgeving prachtige betaalbare huisjes en er werd zoveel meer aangeboden dan hier. Zou ik willen huren, dan zou ik het wel weten als ik daar woonde. :j

In deze regio niet. Hier is alles van Acantus. Een stukje verderop is een Christelijke wb waar je als niet christen niets krijgt. De anderen zitten allemaal in andere regio's :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:00

Dat ge-hun. _O-
Ik wil niet l.ullig zijn, maar ik denk dan meteen aan het prototype Wilders stemmers, hoor. ;)

Ik vind die Marokkaanse jochies die totaal geen respect hebben ook vreselijk, maar terugsturen kan niet, want ze zijn NEDERLANDS. ;)
Dat vergeten veel, heel veel mensen (en Wilders stemmers). Verder vind ik het jammer dat mensen groeperingen over een kam blijven scheren. Men blijft altijd hangen bij de negatieve verhalen, de positieve verhalen worden vergeten of vaak niet eens verteld in de media. Aan stemmingmakerij hebben we sowieso niets, denk ik.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:01

Lyonesse schreef:
In deze regio niet. Hier is alles van Acantus. Een stukje verderop is een Christelijke wb waar je als niet christen niets krijgt. De anderen zitten allemaal in andere regio's :)

Stemmingmakerij!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:03

ik heb ooit wel eens ergens gelezen dat marrokanen van oudsher een nomaden bestaan leidde............ rovend dan wel :) :)

Wij Nederlanders hebben het handelen en reizen in ons bloed........ en handelaren zijn wij nederlanders........ Nederlandse handelaars gaan vooral in het buitenland over lijken voor centen...... en er is volgens mij geen land in de wereld waar er geen Nederlandse commune is.

Ik weet niet in hoeverre mijn ooit gelezen stuk waar is over Marrokanen hoor :) ik heb het toen met een grote korrel zout genomen......... maar ik weet nog wel dat ik dat ooit eens ergens gelezen heb :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:04

Lyonesse, hoe meten ze je christelijkheid dan? ;)
Gaan ze dan kijken bij welke kerk je ingeschreven staat en of je er wel wekelijks of vaker komt? Of je lid bent van de EO enzo? :+

Ik wist niet eens dat dat bestond, een christelijke woningbouwvereniging. Ik vind dat eerlijk gezegd ook belachelijk, maar goed, who am I? We hebben toch allemaal recht op een dak boven ons hoofd in NL? Toch?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:05

beantsje schreef:
Lyonesse schreef:

Echt waar?
Even op de website van Acantus gekeken:
Citaat:
Hoe kom ik in aanmerking voor een huurwoning?
Acantus vindt dat u de kans moet krijgen te wonen waar u wilt. Daarom verdelen wij de woningen niet op basis van allerlei regels, maar op basis van uw eigen keuze. Een loting bepaalt de uiteindelijke toewijzing.

En hier nog even de info over het urgentiebeleid van Acantus: http://www.acantus.nl/assets/apgf_media.asp?id=F51E5D13-B9C3-4284-9AA6-227F9AD4DB45

Geloof me, dit is niet waar. Ik kan het weten, heb afgelopen oktober nog met ze voor de rechter gestaan.

Het gaat zo ook wel erg offtopic btw :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:07

Hmmm, KiWiKo, handelen is niet mijn ding, als nederlander dan. Reizen inmiddels ook niet meer (wel gedaan vroeger), ik blijf nu liever thuis bij mijn dieren, op wat kleine vakanties na dan.

Maar goed, mijn verre voorouders waren niet allemaal Nederlands, dus misschien ligt het daar aan. En ben ik eigenlijk een rover eersteklas, gnagna..... }>

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:08

Twiggy2008 schreef:
Lyonesse, hoe meten ze je christelijkheid dan? ;)
Gaan ze dan kijken bij welke kerk je ingeschreven staat en of je er wel wekelijks of vaker komt? Of je lid bent van de EO enzo? :+

Ik wist niet eens dat dat bestond, een christelijke woningbouwvereniging. Ik vind dat eerlijk gezegd ook belachelijk, maar goed, who am I? We hebben toch allemaal recht op een dak boven ons hoofd in NL? Toch?

Ik heb geen idee hoe ze dat doen :D Maar ze weten alles van je :+ Toen ik van een andere gemeente hierheen verhuisde had ik binnen no time een welkomstbrief van de christelijk gemeente met de tijden wanneer ik me kon melden in hun kerk. :D En dat alleen doordat ik gedoopt ben :+ Ik weet ook niet meer wat het was, kan het nu niet opzoeken, zit niet achter mn eigen pc en deze werkt echt niet mee. Mocht je interesse hebbe wil ik morgen wel even zoeken :P