Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:38

Lyonesse schreef:
Toch wel, aangezien de enigen die hij wil uitzetten degenen zijn die iets op hun kerfstok hebben :+

Het betreft dan Nederlanders met een Nederlandse nationaliteit welke op grond van geloof en/of afkomst uitgezet worden.
Dat is discriminatie en bij de grondwet verboden.
De wet moet eenvoudigweg gehandhaafd worden, óngeacht geloof, -afkomst, -geslacht. Ook naar ene Wilders die deze overtreedt.

hc

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:41

Huertecilla schreef:
Lyonesse schreef:
Toch wel, aangezien de enigen die hij wil uitzetten degenen zijn die iets op hun kerfstok hebben :+

Het betreft dan Nederlanders met een Nederlandse nationaliteit welke op grond van geloof en/of afkomst uitgezet worden.
Dat is discriminatie en bij de grondwet verboden.
De wet moet eenvoudigweg gehandhaafd worden, óngeacht geloof, -afkomst, -geslacht. Ook naar ene Wilders die deze overtreedt.

hc

Mensen met een nederlandse nationaliteit, zijn geen allochtonen en daar geldt het dus niet voor. Niet iedere allochtoon in nederland is hier geboren of genaturaliseerd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:08

Lyonesse schreef:
Mensen met een nederlandse nationaliteit, zijn geen allochtonen

Dat is niet juist. De definitie (van het CBS, maar ook waar Wilders naar verwijst) is
Citaat:
Allochtoon: persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.

Er is dus een hele groep mensen met een Nederlandse nationaliteit die toch allochtoon is.

Lyonesse

Re: Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:09

Mijn fout dan, evengoed gaat het niet om die mensen. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:14

Lyonesse schreef:
Mijn fout dan, evengoed gaat het niet om die mensen. :)

Weet je dat wel zeker? De plannen van Wilders zijn o.a. een registratie van een groep die daar juist wel onder vallen, zodat hij mensen met een Nederlandse nationaliteit die ook in Nederland geboren zijn toch uit kan zetten. Hiermee kiest hij er dus voor om een bepaalde groep Nederlanders die hier in Nederland geboren is en de Nederlandse nationaliteit bezit, toch afwijkend aan te pakken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:20

Dat klopt, wanneer deze mensen herhaaldelijk criminele activiteiten er op na houden. Echt kan dat niet he, dus gaat het niet om die mensen. Tenzij hij een manier vind waarop het wel mogelijk is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:23

Triest, heel triest, wat NL bij monde van Wilders en de steunbetuigers laat zien aan strijdigheden met de europese grondwet.

Als dat niet door de NL regering in lijn met de Europese grondwet kan worden gebracht hoort Nederland niet in het verenigd Europa.
Je kan geen lidstaat van een club met spelregels zijn én die regels aan de laars laten lappen.

hc

p.s. dank aan Lyonesse voor de onderbouwing van mijn punten m.b.t. de Wilders-stemmer.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:54

Huertecilla schreef:
Triest, heel triest, wat NL bij monde van Wilders en de steunbetuigers laat zien aan strijdigheden met de europese grondwet.

Als dat niet door de NL regering in lijn met de Europese grondwet kan worden gebracht hoort Nederland niet in het verenigd Europa.
Je kan geen lidstaat van een club met spelregels zijn én die regels aan de laars laten lappen.

hc

p.s. dank aan Lyonesse voor de onderbouwing van mijn punten m.b.t. de Wilders-stemmer.

Pech voor jou, ik ben geen Wildersstemmer. Hoezo vooroordeel van hier tot Tokyo :?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:26

Citaat:
Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

What else is new? :Z
Hij heeft al lang afstand van alles genomen en nog wel de grootste afstand van het Nederlandse volk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:00

ik blijf erbij............. wat u niet wilt wat u geschied............ verhaal

ik denk echt heel erg zeker te weten dat de antiwilders toch behoorlijk negatieve posts hebben neergezet in dit topic over wilders stemmers.........
en wie de schoen past trekke hem aan

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:33

ranna schreef:
[Hij heeft al lang afstand van alles genomen en nog wel de grootste afstand van het Nederlandse volk.

Ik ook; 2500 kilometer weg van de dictatuur van grijs :D

hc

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:00

Kiwiko: daar heb je wel gelijk in, je moet een ander behandelen zoals jezelf behandelt wil worden. Dat valt niet altijd mee.
Ik denk dat de anti-Wildersmensen gewoon niet kunnen begrijpen dat mensen op Wilders stemmen/positief staan tegenover zijn denkbeelden en hierdoor krijgen ze heel wat negativiteit over zich heen - ik zou zo graag willen dat 'ze' de wereld zien zoals ik hem zie. Niet zo negatief en generaliserend over bevolkingsgroepen en religies. 'Ze' zijn vaak nog zo jong en dan al zo zuur, zonde! (en niet nodig!)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:03

Huertecilla schreef:
ranna schreef:
[Hij heeft al lang afstand van alles genomen en nog wel de grootste afstand van het Nederlandse volk.

Ik ook; 2500 kilometer weg van de dictatuur van grijs :D

hc

Ik zit weliswaar iets dichterbij maar ben NL ook ontvlucht ;)
Maar heel eerlijk, in heel het westen is het grotendeels hetzelfde. ;(

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:08

Alet74 schreef:
Ik denk dat de anti-Wildersmensen gewoon niet kunnen begrijpen dat mensen op Wilders stemmen/positief staan tegenover zijn denkbeelden en hierdoor krijgen ze heel wat negativiteit over zich heen - ik zou zo graag willen dat 'ze' de wereld zien zoals ik hem zie.

Welke 'ze' bedoel je hier eigenlijk precies, de mensen die op Wilders stemmen, of juist de mensen die tegen Wilders zijn? Of allebei?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:10

Zou het niet zo zijn dat mensen mensen blijven, waar ze ook wonen? Je moet er zelf gewoon het beste van maken!

@Shadow: ik bedoel hier met 'ze' de Wilders-stemmers (omdat wij ze graag willen overtuigen van hun verkeerde keuze! :D )

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:42

Alet74 schreef:
Zou het niet zo zijn dat mensen mensen blijven, waar ze ook wonen? Je moet er zelf gewoon het beste van maken!

@Shadow: ik bedoel hier met 'ze' de Wilders-stemmers (omdat wij ze graag willen overtuigen van hun verkeerde keuze! :D )

Dat lukt toch niet en ik ga er niet van uit dat voor iedereen een verkeerde keuze is.
Maar het zo mooi zijn als de Wilders stemmers gewoon zouden kunnen uitleggen waarom ze willen dat die man het roer overneemt.
Ik heb het al aan diverse mensen, die hier aangaven op Wilders te stemmen, gevraagd.
Maar ben nog niet veel wijzer geworden buiten de bekende punten waarvan de meest onuitvoerbaar zijn, maar ook daar krijg je geen antwoord op.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:42

Alet74 schreef:
Kiwiko: daar heb je wel gelijk in, je moet een ander behandelen zoals jezelf behandelt wil worden. Dat valt niet altijd mee.
Ik denk dat de anti-Wildersmensen gewoon niet kunnen begrijpen dat mensen op Wilders stemmen/positief staan tegenover zijn denkbeelden en hierdoor krijgen ze heel wat negativiteit over zich heen - ik zou zo graag willen dat 'ze' de wereld zien zoals ik hem zie. Niet zo negatief en generaliserend over bevolkingsgroepen en religies. 'Ze' zijn vaak nog zo jong en dan al zo zuur, zonde! (en niet nodig!)

en hier heb je helemaal gelijk..........

ik kreeg vandaag een marrokaan aan de deur op de zaak.......... die wilde de weg weten.......... haal die jongen binnen, geef hem wat te drinken en ga samen met hem op de kaart kijken waar hij heenmoet........

en das alleen maar leuk, leuke dingen vallen of staan niet met een uiterlijk, afkomst of desgewenst opleiding.

Ik heb nare ervaringen met mensen.. PUNT... maar dat neemt niet weg dat alle mensen naar zijn

daarom vind ik het wat moeilijk dat alle wilders stemmers in een hoek geskupt worden omdat wilders alle allochtonen in een hoek skupt......

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:50

sarabande schreef:
Alet74 schreef:

Dat lukt toch niet en ik ga er niet van uit dat voor iedereen een verkeerde keuze is.
Maar het zo mooi zijn als de Wilders stemmers gewoon zouden kunnen uitleggen waarom ze willen dat die man het roer overneemt.
Ik heb het al aan diverse mensen, die hier aangaven op Wilders te stemmen, gevraagd.
Maar ben nog niet veel wijzer geworden buiten de bekende punten waarvan de meest onuitvoerbaar zijn, maar ook daar krijg je geen antwoord op.

als je nu nog niet weet wat de beweegredenen zijn van sommige wilders stemmers, heb je de afgelopen 13 pagina's echt met je ogen in je broekzak gezeten :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:57

LimaMambo schreef:
als je nu nog niet weet wat de beweegredenen zijn van sommige wilders stemmers, heb je de afgelopen 13 pagina's echt met je ogen in je broekzak gezeten :P

Jij zegt dat je geen Wilders stemmer bent, maar weet wel een goede dialoog te voeren, alhoewel je sommige dingen ontkent, waarom begrijp ik eigenlijk niet
Maar zoals ik al zei ik heb aan paar de vraag direct gesteld, de meeste geven dus helemaal gen antwoord of roepen de dingen die niet kunnen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:02

sarabande schreef:
LimaMambo schreef:

Jij zegt dat je geen Wilders stemmer bent, maar weet wel een goede dialoog te voeren, alhoewel je sommige dingen ontkent, waarom begrijp ik eigenlijk niet
Maar zoals ik al zei ik heb aan paar de vraag direct gesteld, de meeste geven dus helemaal gen antwoord of roepen de dingen die niet kunnen

nee ik ben (nog) geen wilders stemmer.. dat klopt
maar ben waarschijnlijk wel van plan dat te gaan doen

en de redenen die ik daarvoor heb, heb ik hier lang en breed uitgemeten..
maar als anderen zich niet in die redenen kunnen vinden, kan ik niks aan doen.. maar dat wil nog niet zeggen dat ik een domme wilders stemmer ben..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:09

LimaMambo schreef:
en de redenen die ik daarvoor heb, heb ik hier lang en breed uitgemeten..
maar als anderen zich niet in die redenen kunnen vinden, kan ik niks aan doen.. maar dat wil nog niet zeggen dat ik een domme wilders stemmer ben..

Dat zegt niemand, wat domme Wilders stemmers zijn is al diverse keren benoemd.
Mensen die roepen, hij gooit ze allemaal het land uit, hij pakt ze hun Nederlandse paspoort af, hij zorgt ervoor dat ze mijn baan niet innemen.

Dat zijn domme Wilders stemmers.

Overigens Kim dat je moet benoemen dat je een Marokkaanse jongen zomaar als normaal helpt is veelzeggend.
Ik had zijn afkomst er niet bij genoemd.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:14

Ik denk dat Kim het erbij noemde ter illustratie.

LimaMambo: ik heb wel goed gelezen hoor. Maar ik vrees dat ik nog geen argumenten heb gehoord die ik doorslaggevend vind om op zo'n partij als de PVV te stemmen. Helaas verschilt dat per persoon. Ik vind ze in ieder geval allemaal te weerleggen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:17

Alet74 schreef:

LimaMambo: ik heb wel goed gelezen hoor. Maar ik vrees dat ik nog geen argumenten heb gehoord die ik doorslaggevend vind om op zo'n partij als de PVV te stemmen. Helaas verschilt dat per persoon. Ik vind ze in ieder geval allemaal te weerleggen.

maar ik vind het zo flauw om andermans beweegredenen (lees problemen) weg te wimpelen als: het valt allemaal wel mee

als je elke dag de t3ring in gescholden word, dagelijks politie rondrijd, dagelijks overvallen en inbraken worden gepleegd, mensen neer geschoten worden..
ik snap niet dat je dan kan zeggen dat het probleem niet zo groot is.. terwijl IK er MIDDENIN zit

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:17

Ik denk niet dat PVV stemmers de rest willen bekeren hoor :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:18

Alet74 schreef:

Ja maar dat is toch raar alsof het een uitzondering is dat je normaal met een jongen van Marokaanse afkomst zou kunnen communiceren.
Dat is toch een stigma.
De groep waar geen communicdatie mee mogelijk is, is maar zon klein deel van de hele populatie.