Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:44

pharagirlke schreef:
Heino: Omdat ik die onzin niet steeds voor mijn ogen moet hebben. Net zoals je niet naakt over straat mag lopen, zou geloof ook niet mogen. Ik hoef daar niet steeds naar te moeten kijken. Documentatie. Als je me even tijd geeft want het voorval is ondertussen een maandje of twee geleden dus dat word wel even zoeken.
edit: sneller gegaan dan ik dacht:
bron: http://www.hbvl.be/limburg/diepenbeek/g ... -fuif.aspx

Jij ziet geloof an sich als onzin? Of alleen moslims?
En wederom: waar haal je vandaan dat allochtonen er op rekenen dat ze zorg krijgen en dus niet gaan werken?

Sorry, maar met zo'n bron kan ik niets. Op basis van 'horen zeggen' ga ik geen oordeel vormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:44

pharagirlke schreef:
Ik zeg dan ook dat PVVstemmers het onderbouwen. Ik vind idd dat anti-PVV stemmers of anti vlaams belang stemmers in mijn geval het niet onderbouwen. Meer dan "ze zijn veel te extreem" komt er nooit uit.

En extremisme is geen goede onderbouwing? Iedere vorm van extremisme keur ik per definitie af, dus dan doet de rest van het partijprogramma of wat dan ook er verder niet meer toe voor mij. Als ik verder kijk dan dat kan ik me ook niet hun standpunten vinden, maar al zou ik niet verder kijken en zeggen 'ze zijn veel te extreem', dan vind ik dat een prima onderbouwing. Ik hou niet van extremen want er komen vaak veel vooroordelen bij kijken en er komt vaak een hoop haat uit voort.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:45

Lyonesse schreef:
@ Heino: Ja die zijn er, maar niet hier en daar wordt ik niet bang van, die maken niet te pas en te onpas opmerkingen dat ze wel even weet ik het wat met je willen doen, die gaan niet bij vreemde mensen in de tuin liggen zonnebaden, die bedreigen geen buschauffeurs omdat ze zogenaamd niet verstaan dat je met een treinkaartje niet in de bus komt.

Die heb je wel degelijk, alleen daar komt minder/niets over in de krant.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:45

Heino schreef:
pharagirlke schreef:
Heino: Omdat ik die onzin niet steeds voor mijn ogen moet hebben. Net zoals je niet naakt over straat mag lopen, zou geloof ook niet mogen. Ik hoef daar niet steeds naar te moeten kijken. Documentatie. Als je me even tijd geeft want het voorval is ondertussen een maandje of twee geleden dus dat word wel even zoeken.
edit: sneller gegaan dan ik dacht:
bron: http://www.hbvl.be/limburg/diepenbeek/g ... -fuif.aspx

Jij ziet geloof an sich als onzin? Of alleen moslims?
En wederom: waar haal je vandaan dat allochtonen er op rekenen dat ze zorg krijgen en dus niet gaan werken?

Sorry, maar met zo'n bron kan ik niets. Op basis van 'horen zeggen' ga ik geen oordeel vormen.

Met zo'n bron? Meid het belang van limburg is gewoon een grote krant hoor? :? Als je daar niets mee kan moet je het aan het parket zelf gaan vragen. Of had je misschien gedacht dat ik de ondervragingsnotities van de plitie in handen had? Ik weet niet of je op de hoogte bent van beroepsgeheim? Meer dan de krant en wat ik met eigen ogen heb zien gebeuren heb ik niet en heeft niemand. Als je dat niet wil geloven is dat geheel jou probleem en houd de discussie voor mij op. Ik weet waar ik voor sta. Als andere mensen dat in twijfel willen trekken dan is dat hun probleem en niet dat van mij. :)
En ja, ik heb het over het geloof ansich.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 31-05-09 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:47

Lyonesse schreef:
Over welke oogkleppen heb je het nu precies? Wat ik weet 100% zeker dat er in dit topic NIEMAND te vinden is die een hekel heeft aan ALLE allochtonen.

Sorry, waar ik zeg ik dat precies?

Er zijn hier genoeg mensen met vooroordelen over allochtonen, niet alleen in dit topic, overal op bokt, of in de gehele maatschappij. Daar heb ik het over.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:47

In die bron staat toch niets vermeld over wie wat gedaan heeft en waarom die wel/niet veroordeeld zijn.

Ok, waarom stoor je je zo aan het dragen van bvb een kruisje als christen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:49

Omdat ik het onzin vind om je geloof zo op te dringen door het extreem naar buiten te dragen. Jehova's krijgen hier standaard de deur tegen hun neus (bij wijze van spreken) en de kerkinzameling hoeft ook al niets te verwachten. Draag je een kruisje onder je kleren, goed voor mij. Zolang ik het maar niet hoef te zien.

En waarom denk je dat er niets vermeld staat over het al dan niet veroordeeld zijn? :D Wat zou daar nu een reden voor zijn? :D Elk andere gebeurtenis waarbij iemand in coma geslagen word komt op het nieuws of de uitslag in de krant hoe het zit. Omdat die mensen veroordeeld zijn tot weet ik veel wat... Nu is er NIETS van volgbericht.... Alsof er niets gebeurt is.........

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:50

Heino schreef:
Lyonesse schreef:
@ Heino: Ja die zijn er, maar niet hier en daar wordt ik niet bang van, die maken niet te pas en te onpas opmerkingen dat ze wel even weet ik het wat met je willen doen, die gaan niet bij vreemde mensen in de tuin liggen zonnebaden, die bedreigen geen buschauffeurs omdat ze zogenaamd niet verstaan dat je met een treinkaartje niet in de bus komt.

Die heb je wel degelijk, alleen daar komt minder/niets over in de krant.

Een allochtoon die hier in de tuin komt liggen staat ook niet in de krant ;) Een oerhollandse kaaskop die beweerd geen nederlands te kunnen verstaan komt niet erg geloofwaardig over. En de autochtonen die groepjes om je heen komen staan, je bijna aanranden, kusje kusje kusje roepen, en je vervolgens vuile prutsmuts uitmaken als je ze met een rood hoofd, het hart in je keel en om je heen loerend naar hulp zoekend ze probeert te negeren (alsof dat zou lukken) én die nuchter is, moet ik nog tegenkomen.

Daarnaast begint mijn quote met "ja die zijn er". Wat op zich je vraag al overbodig zou moeten maken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:51

Waarom wil je dan niet geconfronteerd worden met andermans geloof? Wat roept dat bij je op? Wat is er erg aan?

Dat vind ik dus raar, om een verhaal zelf maar aan te vullen met wat jij denkt dat waar is, en dat vervolgens ook nog op een forum gaan verkondingen als de waarheid.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:52

WildWings schreef:
Lyonesse schreef:
Over welke oogkleppen heb je het nu precies? Wat ik weet 100% zeker dat er in dit topic NIEMAND te vinden is die een hekel heeft aan ALLE allochtonen.

Sorry, waar ik zeg ik dat precies?

Er zijn hier genoeg mensen met vooroordelen over allochtonen, niet alleen in dit topic, overal op bokt, of in de gehele maatschappij. Daar heb ik het over.

Daarom vraag ik welke oogkleppen je bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:52

pharagirlke schreef:
En waarom denk je dat er niets vermeld staat over het al dan niet veroordeeld zijn? :D Wat zou daar nu een reden voor zijn? :D Elk andere gebeurtenis waarbij iemand in coma geslagen word komt op het nieuws of de uitslag in de krant hoe het zit. Omdat die mensen veroordeeld zijn tot weet ik veel wat... Nu is er NIETS van volgbericht.... Alsof er niets gebeurt is.........

En dus moeten wij van jouw verhaal uitgaan met als enige bron het meisje op bokt dat we niet echt kenden die 'van horen zeggen' wist hoe het was afgelopen? Geen artikel in een krant, geen betrouwbare bron, maar we moeten maar gewoonweg braaf geloven wat via via verteld wordt.. Ja dag hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:54

Heino: dat roept bij me op dat het onzin is, dat geloof áltijd onverdraagzaam is daar het idealen naar buiten brengt en het zelf niet kan verdragen dat iemand die idealen niet geloofd. Kijk maar eens naar discussietopics rond geloof op bokt :j dan snap je wat ik bedoel. Een hoop oorlogen draaiden om geloof.

Heino: Ik vul het niet zelf aan. Ik heb het gvd ZIEN gebeuren. Ik werd tegen gehouden door een degelijke buitenwipper die zei dat als ik niet van plan was om bij m in de ziekenhuiskamer te gaan liggen, ik beter kon wachten op de plitie die al verwittigd was :j Het ís waarheid, jij geloofd het gewoon niet, dat mag van mij. Maar ga dan niet doen alsof ik dingen zit te verzinnen.

Vertel me WW waarom er geen nieuw artikel gekomen is bij een zaak waarbij de jongen in coma lag voor 2 dagen? Geef me daar een goede reden voor.
Noem jij het belang van limburg geen krant ? Heel het dorp hier weet hoe het afgelopen is dus ik stel voor dat je even hierheen komt en het komt vragen. :) Dat ik de enige van dit dorp ben die in dit topic zit kan ik niet aan doen :') Maar jullie je zin hoor, laten we ze allemaal gaan knuffelen en we zien wel hoe dat komt. Laten we vooral denken dat al die mensen die hier niet over straat durven, nagenoeg aangerand worden of uitgescholden worden voor vanalles en nog wat, messen op de keel gehad hebben enz liegen. :j Het zijn immers maar onbekende mensen. Denk er wel aan: jij bent ook maar een onbekend meisje. Wie zegt dat jij niet liegt over je positieve ervaringen?

En bij deze is het gedaan voor mij :j Heb er genoeg van. Mensen die degelijk willen discussiëren en willen open staan kunnen via PB komen. Andere worden heel simpel genegeerd. :) Ik heb verdorie genoeg gezien en pik het echt niet meer dat ik als leugenaar uitgemaakt word.

RoodZonnetje

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:58

Ik geloof best dat jij een slechte ervaring hebt met allochtonen. Maar ik vind het een kwalijke zaak om hier te gaan verkondingen dat de allochtonen in kwestie geen straf gekregen hebben omdat ze gediscrimineerd werden. Dat staat nergens, en dat kan jij dan wel heel leuk weten, maar ik heb daar geen boodschap aan. En ik vind het jammer dat veel mensen dat wel hebben bij dergelijke berichten, zonder het verhaal achter het krantenbericht te kennen.

Overigens heb ik nergens gezegd dat ik die hele krant niet als betrouwbare bron zie. Het is een bron, maar wel een beperkte.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:58

nou oke dan zal ik nogmaals onderbouwen waarom ik zo anti-PVV ben;
- Beleid is zeer populistisch, Wilders roept wat mensen willen horen maar het is gebasseerd op losse schroeven en gewoon niet reaslistisch.
- Zijn provocerende manier van communiseren, dat er voor zorgt dat de verhoudingen tussen autochtonen en allochtonen op scherp worden gezet. Daar hou ik helemaal niet van, maakt het probleem namelijk alleen maar groter en lost niks op.
- Wilders is een hele slechte debater, strooit met de ene drogreden na de andere. Iemand met een plan moet dit fatsoenlijk kunnen onderbouwen, als je drogredenen nodig hebt om je plan te verdedigen klopt er na mijn idee iets niet aan je plan.
- Het feit dat hij heel simplistisch alle problemen van Nederland afschuift op een bepaalde bevolkingsgroep (in dit geval de Moslims) en daarbij zo ver gaat dat hij zelfs boeken wil gaan verbieden. (waarom hadden we ook alweer een grondwet :? )
- De PVV zich alleen maar richt op het allochtonen beleid en voor de rest weinig verdieping heeft.

Nou ja kan nog wel meer bedenken maar ik blijf niet bezig :Y)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:00

Pharagirlke: toch typisch dat ik nog steeds geen antwoord gekregen heb op bvb de vraag waarom je vind dat allochtonen op hun luie reet zitten omdat ze toch wel geld toegeschoven krijgen. Discussiëren is niet het negeren van vragen/opmerkingen waar je geen antwoord op kan geven.

Oh en omdat jíj niet kan lezen, discussieer ik niet redelijk? Beetje omgekeerde wereld.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:41

pharagirlke schreef:
En bij deze is het gedaan voor mij :j Heb er genoeg van. Mensen die degelijk willen discussiëren en willen open staan kunnen via PB komen. Andere worden heel simpel genegeerd. :) Ik heb verdorie genoeg gezien en pik het echt niet meer dat ik als leugenaar uitgemaakt word.

Dat lijkt me een goede zaak, want alles wat jij zegt heeft niets met de oorspronkelijke vraag van het topic te maken.
Jouw enige aanknopingspunt is aversie tegen allochtonen en daar gaan de Europese verkiezingen niet over.

Iemand die zegt dat ze het niet kan hebben dat mensen met een hoofddoekje lopen, of op een andere manier hun geloof duidelijk naar buiten dragen, kan ik niet serieus nemen.

Wanneer je zou zeggen dat je te doen hebt met vrouwen en meisjes die tegen hun wil gedwongen worden om een hoofddoekje te dragen, zou het wat anders zijn.
Maar nu klinkt het net zo als joodse mannen die aangevallen worden omdat ze een keppeltje dragen. Dat is de andere kant, maar eigenlijk doe je hetzelfde.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:50

mag ik trouwens vragen hoe jullie beslissen op welke persoon je stemt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:55

pharagirlke schreef:
Groenlinks noemt niet zo omdat ze streng willen zijn voor allochtonen. Dan zouden ze wel groenrechts noemen.

Sorry, maar links of rechts heeft met meer te maken dan met allochtonenbeleid. :roll:

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:58

@Maartje1990: Dat vind ik ook wel moeilijk, helemaal voor de europese verkiezingen omdat de namen mij niet heel veel zeggen. Voor de normale verkiezingen kijk ik gewoon wie mij het meest positief is opgvallen. Momenteel is dat bij mij Boris van der Ham (D66), maar mijn voorkeursstem gaat bij de europese verkiezingen naar Erik Veldman puur omdat hij de enige student is op de lijst en ik zelf ook student ben. (puur eigen belang dus ;) )

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:58

Maartje1990 schreef:

Een zinnig mens stemt niet op een persoon maar op een partij die zich inzet voor de zaken die voor jou belangrijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:01

Maartje1990 schreef:

Voor mij:

http://www.minderbrussel.nl/kandidaten

Koppen gekeken, quotes gelezen, verhaaltjes gelezen. Voorkeur was vrouw, maar als er een man bij zou zitten die me het meest aan zou spreken, dan zou dat natuurlijk ook kunnen. Uiteindelijk voornamelijk op basis van het verhaaltje besloten op Jessica van Ruitenburg te gaan stemmen.

Niels (1984) kon ik al niet meer serieus nemen toen ik het zinnetje over rijken die steeds rijker worden las. Wel een hele cliché-uitspraak, een beetje van de categorie "15-jarig punkjochie heeft besloten interesse te hebben in politiek".

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:06

Dat verhaaltje van Jessica van ruitenburg maakt mij niets duidelijk, ik vind het ook nogal onpersoonlijk.

Rein van Gisteren hier :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:06

Bij de verkieziningen voor de Tweede Kamer wist ik het wel, nu heb ik echt geen idee... Ik denk dat het daarom de eerste persoon op de lijst wordt :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:08

Ik vind de uitslag hier op Bokt trouwens wel frappant (en geloof dat het buiten Bokt ook ongeveer zo op gaat, muv de PvdD). Maar dat zowel links als recht zo'n grote aanhang heeft, en de middenpartijen veel minder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:11

Lyonesse schreef:
Dat verhaaltje van Jessica van ruitenburg maakt mij niets duidelijk, ik vind het ook nogal onpersoonlijk.

Stukje gedeelde interesses denk ik ook. Iemand die een poppodium en een festival weet te redden (ok, niet in d'r eentje natuurlijk) heeft bij mij sowieso een streepje voor... :+ Daarnaast word ik van "Sinds 2005 is Jessica medewerker gezondheidszorg voor de SP-fractie in de Tweede Kamer en werkt ze mee aan acties tegen het nieuwe zorgstelsel, de no-claimregeling en tegen de marktwerking in de gezondheidszorg." ook wel vrolijk :+