Huwelijkswet, Verplicht seks?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Huwelijkswet, Verplicht seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:02

Maar dan is het nog steeds geen levensbehoefte.... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:02

Huertecilla schreef:
VivaLaVida schreef:
Een mens gaat niet dood aan een leven zonder sex ;)
dus is het geen levensbehoefte.

Geen primaíre nee. Klopt, schreef ik al. Het is een behoefte die motiveert om te léven.

Sex is heel sterk van invloed op menselijk gedrag, veel sterker dan bij andere diersoorten.
Voor de mensheid is het een evolutionaire succesfactor.

Ik vraag mij af waarom zoveel Boktsters het nodig vinden om over dit volstrekt niet ter discussie staande punt persoonlijk beledigend te moeten worden.

hc

Persoonlijk beledigend?
Nee hoor, helemaal niet, er wordt gewoon een mening gegeven.

Sex is BIJ JOU misschien heel sterk van invloed op je gedrag, maar als je goed zou lezen, dan zou je kunnen zien dat er door meerder personen geschreven is dat dat voor een heleboel mensen niet het geval is.

Er zijn inderdaad mensen die door sex gedreven worden en de manier waarop ze in het leven staan en hun zelfvertrouwen uit hun sexleven halen, maar in mijn mening is sex een klein onderdeel van het leven.

Zoals al eerder gezegd zijn er zoveel dingen die ik in mijn leven hoger waardeer dan sex.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:07

Zoals al eerder gezegd zijn er zoveel dingen die ik in mijn leven hoger waardeer dan sex
Inderdaad, zoals liefde en respect voor elkaar. En daardoor ga je door naar sex.
En als er dan geen liefde en respect is, dan is er bij mij ook geen sex.
Maar niet eerst sex en daardoor krijg je liefde en respect, zo werkt dat niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:12

Terug naar het ts gebracht motiveert de lol in sex mannen tot huwelijk. De vroúw heeft daartoe een genotsorgaan én klantbindende geslachtskenmerken.

In de Koran krijgt de vrouw door het huwelijk een speciale beschermde status door de man een set verplichtingen op te leggen.
Het wetsvoorstel van het ts geeft de man op dit punt een minimumzekerheid en de vrouw extra bescherming.
Ja, een kwantificering is trieste zaak en ja, dat aspect zou wederzijds moeten gelden.

hc

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:15

Waarom praat jij over de de dingen al respect en liefde heen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:17

kazary schreef:
Zoals al eerder gezegd zijn er zoveel dingen die ik in mijn leven hoger waardeer dan sex

Het ts gaat over een islamistische staatswet mbt het huwelijk.
De huwelijkse staat geeft de vrouw in de islam een beschermde positie.

Het is volstrekt absurd om op die wereld daar de roze droom over sex welke in onze westerse samenleving ook meer een nachtmerrie is los te laten.
Enig idee hoeveel vrouwen er in Amsterdam ´verhandeld´ worden?
Vrije liefde en opgelost!

hc

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:19

katiavl schreef:
xKatleentjex schreef:
En dan nog, los van de huidige culture achtergrond gezien, als seks de drijfveer zou zijn om een relatie bij elkaar te houden, is 4 dagen alsnog vreselijk kort om je ademruimte even te nemen als je dat nodig hebt.
Er zijn vrouwen die geen behoefte hebben aan eens om de 4 dagen(en mannen :D ), maar die evengoed hun partner graag zien en genieten van de bedavontuurtjes.
Ik kan best begrijpen dat het moeilijk wordt in een relatie als de een de ander verafschuwt en weigert nog sex met hem te hebben over een langere periode(niet omdat hij/zij ziek is of lichamelijk iets mankeert, maar puur omdat ze geen seks meer wil hebben met zijn/haar partner), maar als je maar minder dan 4 dagen te tijd krijgt om je er overheen te zetten als je eens een 'nu even nu schat, ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd'-periode hebt dan krijg je eigenlijk helemaal geen kans om eens op seksueel vlak een kleine rustpauze in te lassen als je dat nodig hebt.

En het is gewoon een achteruitgang in de rechten van de vrouw en universele mensenrechten. Baas zijn over eigen lichaam..

Die 'universele' mensenrechten zijn hier in het westen bedacht en min of meer opgedrongen aan de rest van de wereld, in een tijd waarin wij nog niet zo lang daarvoor met zijn allen besloten hadden dat vrouwen ook stemrecht mochten hebben en dat bij ons de 'baas in eigen buik'-demonstraties nog bedacht moesten worden.
Er zijn genoeg landen waar ze totaal geen boodschap aan onze westerse mensenrechten hebben of willen hebben.
Dat betekent niet dat iedereen in die landen volledig rechteloos is, alleen dat ze daar een ander rechtssysteem hebben, andere dingen belangrijk vinden.

In onze ogen, is die Afghaanse wet een stap achteruit ten opzichte van onze eigen 'universele' mensenrechten.
In hun ogen kan het een geweldige stap voorwaarts zijn, ten opzichte van de mensenrechten die ze dáár hadden.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:21

Er worden inderdaad veel vrouwen verhandeld en zolang dat niet uit vrije wil is, is dat gelukkig ook verboden.
Met deze wet hebben die mannen recht om hun vrouwen 1 keer in de 4 dagen te nemen, net zoals de vrouwen die gedwongen worden tot prostitutie.
Bij gedwongen prostitutie weten we wel dat er geen liefde en respect is. Dan weet je dus ook hoe het in die huwelijken is.
Nou wat een geweldige wet en vooral beschermend voor de vrouw. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:22

Huertecilla schreef:
Terug naar het ts gebracht motiveert de lol in sex mannen tot huwelijk. De vroúw heeft daartoe een genotsorgaan én klantbindende geslachtskenmerken.

In de Koran krijgt de vrouw door het huwelijk een speciale beschermde status door de man een set verplichtingen op te leggen.
Het wetsvoorstel van het ts geeft de man op dit punt een minimumzekerheid en de vrouw extra bescherming.
Ja, een kwantificering is trieste zaak en ja, dat aspect zou wederzijds moeten gelden.

hc

Klantbindende geslachtskenmerken?
Ik geef het op, dit moet je me toch even uitleggen...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:24

Zal best zo zijn HC, maar dat moet dan meteen maar betekenen dat ze verplicht is om het eens per 4 dagen te doen? En dat ze mazzel heeft als de man niet zo vaak wil? Op zich is er een behoorlijke oplossing voor dit probleem: ontpop jezelf tot nyphomaan en bezorg je kerel een laag gevoel van eigenwaarde door zo veel seks te willen dat hij hem niet eens meer omhoog krijgt. En dan nog rustig erop blijven kruipen. Kijken hoe snel hij dan genezen is van zijn primaire levensbehoefte.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:26

Citaat:
De vroúw heeft daartoe een genotsorgaan

Oooooh, die piemel is er alleen maar voor de mooi, niet voor de leuk! :)* Zeg dat dan meteen...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:26

Helemaal correct Oomens, waarbij ik wil toevoegen dat de westerse visie op sex behoorlijk beperkend is geweest voor legio culturen.
Door de militaire overmacht en koloniale onderdrukking zijn prachtige vrije belevingen door de bekrompen westerse normen en waarden uitgeroeid.

Sexuele vrijheid, sexueel plezier, vruchtbaarheidsriten zijn massaal bruut onderdrukt door ´zendingswerk´ parallel aan de westerse kolonisatie.
Het westerse model van frustraties en daarop florerende prostitutie en misdaad is bepaald geen meesterwerk van menselijkheid.

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-04-09 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:27

_Anca_ schreef:

Volgens mij betekent dat dat mensenvrouwen duidelijkere, (mooiere) 'uithangborden' hebben dan voor veel vrouwtjesdieren nodig is.

Heb je ooit gezien hoe onopvallend de meeste vogelvrouwtjes zijn?
Hoe weinig de melkklieren van andere primatenvrouwen opvallen op het moment dat ze niet zogen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:28

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
De vroúw heeft daartoe een genotsorgaan

Oooooh, die piemel is er alleen maar voor de mooi, niet voor de leuk! :)* Zeg dat dan meteen...

_O-
Was ook mijn eerste gedachte, maar ik moet zeggen dat ik iets te lang met HC aan het discussieren ben en zijn redenatie in deze zelfs zonder verdere uitleg begrijp :oo

Ik denk, correct me if i'm wrong, dat hij vindt dat een vrouwelijk orgasme nergens toe dient, maar het nut van een mannelijk orgasme is dat hij de levendgevende cellen uit zijn lichaam in dat van de vrouw brengt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:30

oomens schreef:
_Anca_ schreef:

Volgens mij betekent dat dat mensenvrouwen duidelijkere, (mooiere) 'uithangborden' hebben dan voor veel vrouwtjesdieren nodig is.

Heb je ooit gezien hoe onopvallend de meeste vogelvrouwtjes zijn?
Hoe weinig de melkklieren van andere primatenvrouwen opvallen op het moment dat ze niet zogen?

Ok, op die manier :D
Nou, ik kan je vertellen dat niet alle klantbindende geslachtskenmerken bij elke vrouw even prominent aanwezig zijn!

Maar goed, dat is wel een heel ander onderwerp ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:32

_Anca_ schreef:
Blue_Eyes schreef:

_O-
Was ook mijn eerste gedachte, maar ik moet zeggen dat ik iets te lang met HC aan het discussieren ben en zijn redenatie in deze zelfs zonder verdere uitleg begrijp :oo

Ik denk, correct me if i'm wrong, dat hij vindt dat een vrouwelijk orgasme nergens toe dient, maar het nut van een mannelijk orgasme is dat hij de levendgevende cellen uit zijn lichaam in dat van de vrouw brengt.

Het schijnt (maar dat weet ik niet zeker) dat het vrouwelijk orgasme helpt om de zaadcellen verder de goede kant in te stuwen. Omdat we rechtop lopen en dan de zwaartekracht, weet je wel, dan hebben ze vast een zetje in de juiste richting gehad. Het blijven mannetjes he ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:32

Ik zie niet in hoe dat klantbindend is? Met een stel dikke tieten en een vagina ben je er nog niet qua binding. Daarvoor is er: Het Huwelijk :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:33

oomens schreef:
_Anca_ schreef:

Inderdaad.
Bijvoorbeeld de borsten en billen maar ook de vulva is meer dan functioneel noodzakelijk complex en opvallend ontwikkeld.
De lippen van de mond en andere gelaatstrekken zijn ook daartoe te herleiden.

Zaken zoals het formaat van het mannelijke geslacht, de g-plek en clitoris zijn regelrecht gevolgen van het evolutionaire voordeel van het motiverende van lol van sex.

hc

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:34

oomens schreef:
katiavl schreef:

En het is gewoon een achteruitgang in de rechten van de vrouw en universele mensenrechten. Baas zijn over eigen lichaam..

Die 'universele' mensenrechten zijn hier in het westen bedacht en min of meer opgedrongen aan de rest van de wereld, in een tijd waarin wij nog niet zo lang daarvoor met zijn allen besloten hadden dat vrouwen ook stemrecht mochten hebben en dat bij ons de 'baas in eigen buik'-demonstraties nog bedacht moesten worden.
Er zijn genoeg landen waar ze totaal geen boodschap aan onze westerse mensenrechten hebben of willen hebben.
Dat betekent niet dat iedereen in die landen volledig rechteloos is, alleen dat ze daar een ander rechtssysteem hebben, andere dingen belangrijk vinden.

In onze ogen, is die Afghaanse wet een stap achteruit ten opzichte van onze eigen 'universele' mensenrechten.
In hun ogen kan het een geweldige stap voorwaarts zijn, ten opzichte van de mensenrechten die ze dáár hadden.

Als het in hun ogen zo een geweldige stap was zouden zoveel vrouwen niet hopeloos demostreren.
Een grote stap voor de ongelijkheid en ten voordeel van de sterkere kan ik geloven :) en dat zal in hun ogen wel een grote stap naar de rechten spelen. Maar dat is geen cultuur meer.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 17-04-09 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:35

Ik geef het op... hoe gezellig ook, ik ga wat nuttigs doen, waar je later nog wel iets van terugziet (hoewel, met twee kinderen uit dat ongeemancipeerde instituut dat 'huwelijk' heet is de orde zo weer verleden tijd... ;)).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:38

Lyonesse schreef:
Ik zie niet in hoe dat klantbindend is? Met een stel dikke tieten en een vagina ben je er nog niet qua binding. Daarvoor is er: Het Huwelijk :')

_O-

hc

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:39

_Anca_ schreef:

Misschien heb ik het dan wel helemaal verkeerd begrepen, maar volgens mij bedoelt hij dat mensen van beide geslachten zo 'gemaakt' zijn dat ze seks om de seks ook fijn kunnen vinden, zonder dat dat meteen in nakomelingen hoeft te resulteren.
Dat geeft aan dat seks blijkbaar een belangrijkere functie heeft dan alleen maar het in stand houden van de soort.
Het heeft ook een belangrijke sociale functie, en is zélfs (al is dat natuurlijk taboe en bestaan prostitutie en 'breezersletjes' helemaal niet 8)7 ) een betaal- of ruilmiddel.

Lyonesse schreef:
Het huwelijk als zodanig bestaat nog helemaal niet zo lang en ook daarvoor werd al aan klantbinding gedaan.
Je bedoelt waarschijnlijk 'de langdurige relatie', en die kan ook prima zonder de zakelijke afspraak van het huwelijk bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:40

Ik kap er ook mee... ik heb hier echt niks van geleerd gewoon... ben blij dat ik mezelf ben zeg! :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:45

oomens schreef:
dat mensen van beide geslachten zo 'gemaakt' zijn dat ze seks om de seks ook fijn kunnen vinden, zonder dat dat meteen in nakomelingen hoeft te resulteren.
Dat geeft aan dat seks blijkbaar een belangrijkere functie heeft dan alleen maar het in stand houden van de soort.
Het heeft ook een belangrijke sociale functie, en is zélfs een betaal- of ruilmiddel.

Voor de voortplanting hebben de clitoris en g-plek geen functie.
Tóch bestaan ze en dús hebben ze voor de lol van sex een evolutionair voordeel (of heeft God ze bedacht en geschapen voor de lol van sex).
De vrouw hééft dat pretpakket :)*

De mens heeft een pretpakket wat de sex om de lol ervan een nóg belangrijker gedragsmotivator maakt dan het bij de Bonobos is.

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-04-09 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:47

Jeumpie, wat een gezwam! :+

Laat een ieder voor hem of haarzelf bepalen wat fijn of niet fijn is, waar de grenzen liggen, en welke voorwaarden er aan verbonden zijn. Wees gewoon eerlijk naar elkaar en HC: stigmatiseren of alles op theoretische wijze neerknallen heeft gewoon geen zin.
Denk jij trouwens dat de genotsknots ook voor de pret is geschapen? Is zij van levensbelang? gaat een man dood als zijn batterijtje al sinds zijn geboorte leeg is?
Is maar vraagjuh. je hebt het nl steeds zo over de clitoris. ;)

mbt Dieren: ja, volgens mij doen die beesten het ook o.a. voor hun lol.
Wij hebben twee teefjes, een Duitse herder en een Jackie. Ze namen elkaar vanmorgen vrolijk tussen de paardenblompies.
Om te overleven? Mwoah.. }:0

En als ze niet willen of geen zin hebben, dan toch niet?.. *D

Laat de natuur lekker de natuur zijn. En daar hoort de mens bij. :D