Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:30

Vjestagirl schreef:
Dat was haar idee, om die dieren nog een kans te geven... Zij kocht ze op, had ze dat niet gedaan, dan waren ze door de versnipperaar gegaan. Nu gingen ze (nog) niet dood, want zij kocht ze. Zij nam ze mee, en deed pogingen om ze te verkopen. Iemand vond het zielig dat ze door de versnipperaar zouden gaan, en heeft de dierenbescherming gebeld, die ze toen (hoe ironisch) door de versnipperaar heeft gehaald...

Ik weet net zo goed dat die dierenbescherming ze in beslaggenomen en vernietigt heeft... Dat staat namelijk 3 regels lager, lezen is moeilijk...

Nou, nogmaals dan: dream on...

Denk je nu echt dat Tinkebell die kuikens opkoopt om ze nog een kans te geven? Nee, dat doet ze om een statement te maken. Niet omdat ze zo veel om die kuikens geeft dat ze ze een kans wil gunnen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:31

Vjestagirl schreef:
klomp schreef:
@lieveli: Zoek even op: Ik vind....dat is dus MIJN MENING...wellicht snap je het nu?

Wat niet wil zeggen dat lieveli dat maar als zoete koek moet slikken of er geen kritiek op mag hebben... Snap je dat?

Uieraard, mag ze reageren, nergens gezegd dat dat niet mocht.
Vind het alleen typisch dat ze er zo kinderachtig op in gaat als ik zie dat meerdere mijn mening dragen ;)

Hetzelfde wat voor lieveli geldt, geldt dan dus ook voor mij...klaar!!

Snap jij dat??

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:31

klomp schreef:
MarcoBorsato schreef:

Wellicht snap je dat je niets bijdraagt aan een zinvolle discussie?

En je hoeft niet in caps te gaan typen, dat staat zo aandachtrekkerig vind je niet?

Waarom niet? Volgens mij is bokt van iedereen en mag ik ook mijn mening doorvoeren, denk je niet?
Vind je ook nog eens erg bijdehand, treurig dat je andermans meningen ook niet respecteert en het erop doorgaan schiet zo ook niet veel op hè? (om maar even terug te komen op de bijdrage aan deze discussie).

Ik schrijf even in caps, zodat je misschien dan snapt wat ik bedoel, want ik was hier niet op uit, kwam enkel mijn mening geven.
Dat jij daar niet mee kan leven vind ik (ook mijn mening) én kinderachtig én aandachttrekkerig...wellicht omdat je de persoon in kwestie kent. Snap dat je dan voor haar opkomt hoor ;) :D

Hoi! Ik ken haar niet, en toch kom ik voor haar op. Want ik kan me verplaatsen in haar standpunt en gedachtengang.

En je kan leuk je mening komen geven, t zou alleen voor de discussie helpen als je hem ook onderbouwt... En niemand hoeft jouw mening te respecteren, bokt is van iedereen... En je mening doorvoeren gaat wel erg ver, laten we beginnen met vertellen en onderbouwen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:35

klomp schreef:
Waarom niet? Volgens mij is bokt van iedereen en mag ik ook mijn mening doorvoeren, denk je niet?
Vind je ook nog eens erg bijdehand, treurig dat je andermans meningen ook niet respecteert en het erop doorgaan schiet zo ook niet veel op hè? (om maar even terug te komen op de bijdrage aan deze discussie).

Ik schrijf even in caps, zodat je misschien dan snapt wat ik bedoel, want ik was hier niet op uit, kwam enkel mijn mening geven.
Dat jij daar niet mee kan leven vind ik (ook mijn mening) én kinderachtig én aandachttrekkerig...wellicht omdat je de persoon in kwestie kent. Snap dat je dan voor haar opkomt hoor ;) :D

Natuurlijk is bokt van iedereen, maar er zijn toch ongeschreven regels zoals je eerst verdiepen in een onderwerp. Beetje apart dat je me nu ook bijdehand noemt. Ik hou niet van internethooligans die alleen maar zitten te rellen. En Katinka persoonlijk kennen... Ik ben een groot fan van haar en daarom uitgenodigd op haar premiere. Was overigens heel gaaf!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:35

Nouks schreef:
Vjestagirl schreef:
Dat was haar idee, om die dieren nog een kans te geven... Zij kocht ze op, had ze dat niet gedaan, dan waren ze door de versnipperaar gegaan. Nu gingen ze (nog) niet dood, want zij kocht ze. Zij nam ze mee, en deed pogingen om ze te verkopen. Iemand vond het zielig dat ze door de versnipperaar zouden gaan, en heeft de dierenbescherming gebeld, die ze toen (hoe ironisch) door de versnipperaar heeft gehaald...

Ik weet net zo goed dat die dierenbescherming ze in beslaggenomen en vernietigt heeft... Dat staat namelijk 3 regels lager, lezen is moeilijk...

Denk je nu echt dat Tinkebell die kuikens opkoopt om ze nog een kans te geven? Nee, dat doet ze om een statement te maken. Niet omdat ze zo veel om die kuikens geeft dat ze ze een kans wil gunnen.

En wat zou het statement zijn: 'goed dat we deze kuikens door de versnipperaar halen?' Niet? Eens denken wat het dan kan zijn... Ehrm... 'Er worden iedere dag duizenden van dit soort kuikens door de versnipperaar gehaald, omdat ze de mens geen doel dienen.' Hmmm dat lijkt er al meer op. En wat draagt ze daarmee uit? Hmmm misschien dat we een ander doel moeten zoeken voor deze kleintjes? Of dat we eens kritisch moeten kijken hoe we met dieren omgaan? En wat wil ze daarmee, juist, voorkomen dat er meer dieren vermoord worden. Het doel was msischien niet om specifiek DEZE kuikens te redden, dit waren gewoon luckybastards (tot de dieren'bescherming' zich ermee bemoeide that is), maar wel om te zorgen dat we iets kritischer na gaan denken over hoe we met dieren omgaan en misschien wat minder kuikens vermoorden?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:36

Nouks schreef:
Vjestagirl schreef:

Maar maakt ze dat statement niet juist omdat ze die kuikentjes een leven gunt?

Vjestagirl

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:39

Volgens mij wel lieveli...

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:41

Jezus mensen, kunnen jullie dit niet via pm uitvechten ofzo??
Mensen geven hun mening en dat mogen ze toch gewoon?
Om klomp dan meteen een internethooligan te noemen vind ik wel erg overdreven zeg :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:41

MarcoBorsato schreef:

Maar gunt ze die kuikentjes wel écht een leven of zegt ze dat alleen maar om in te spelen op het medeleven van omstanders? ;)

Het blijft kunst, en ik heb persoonlijk zo m'n twijfels bij de oprechtheid van Tinkebells gevoel voor dieren...

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:43

Dat houd dan dus in dat ik ook geen respect voor jullie mening hoef te hebben? Dat klopt m.i. niet. Dat jullie je kunnen vinden in de gedachtengang van een ander vind ik prima, heb ik al eerder genoemd ook trouwens.
Ik leg alleen uit dat het aan mij niet besteed is, mijn maag draait er gewoon van om. Ik zie gewoon het nut er niet van in.
Wat als ze straks met mensen dit soort practijken uithalen, ik denk dat er dan veel ophef ontstaat.

Vjestagirl; Ik vind het idee om dode dieren onder een naaimachine te leggen niet prettig, naar mijn idee draagt het ook niets bij, behalve dat sommigen het mooi of interessant vinden. Ook prima, maar dus niet voor mij.

@Lieveli: ik noemde je enkel bijdehand, omdat je zelf ook niet erg netjes spreekt over mij en mij betuttelt op mijn woorden of schrijfwijze. Doe jij normaal, dan kan ik dat ook.

Daarnaast kom ik niet om te rellen, dat was niet mijn opzet, zit al jaren op bokt en dat nog nooit naar mijn hoofd gekregen.
Ik zeg enkel eerlijk wat mijn idee erover is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:44

Nouks schreef:
MarcoBorsato schreef:

Maar gunt ze die kuikentjes wel écht een leven of zegt ze dat alleen maar om in te spelen op het medeleven van omstanders? ;)

Het blijft kunst, en ik heb persoonlijk zo m'n twijfels bij de oprechtheid van Tinkebells gevoel voor dieren...

Ik snap wat je bedoelt... Ik vond en vind haar oprecht overkomen, maar 100% zeker weet ik het niet, maar dat heb ik bij iedereen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:45

De kuikentjes waren uiteindelijk toch wel als ketting oid geeindigd. De actie gaf haar aandacht, misschien inderdaad oprecht bedoeld als redding van de versnipperaar. Maar als je katten de nek om kan draaien twijfel je zeker niet bij kuikentjes. Ik denk dat het een beetje dubbel is. Aan de ene kant heel duidelijk als kunstvorm aan de andere kant om een statement te maken naar hoe we met dieren omgaan.

marrlinde

ik vind het echt te walchelijk om naar te kijken, als een mens dood is maak je dr toch ook geen make-uppop of whatever van...

ik zou echt niet willen dat mijn kinderen daar mee speelden hoor! (als ik die zou hebben :o )

Onassa

MissRoxyy schreef:
Jezus mensen, kunnen jullie dit niet via pm uitvechten ofzo??
Mensen geven hun mening en dat mogen ze toch gewoon?
Om klomp dan meteen een internethooligan te noemen vind ik wel erg overdreven zeg :?

Dat gaat van weerszijde.
De gene die deze kunst wel weten te waarderen (het vooral waarom) worden ook uitgemaakt als zijnde niet goed in hun hoofd....is nou ook niet direct erg aardig te noemen toch?
Hier kweek je al mee dat je de mening van een ander niet accepeteerd en meteen bestempelt als zijnde slecht.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:46

klomp schreef:
Dat jullie je kunnen vinden in de gedachtengang van een ander vind ik prima, heb ik al eerder genoemd ook trouwens.

Nu zeg je dit, wat al heel anders klinkt dan:

klomp schreef:
Blijft oneerbiedig...en mensen die dit een VORM van KUNST vinden, vind ik ook niet geheel goed bij hun hoofd.

Want dan voel ik me aangesproken, en ik beschouw mezelf als iemand die heel goed bij haar hoofd is

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:47

marrlinde schreef:
ik vind het echt te walchelijk om naar te kijken, als een mens dood is maak je dr toch ook geen make-uppop of whatever van...

ik zou echt niet willen dat mijn kinderen daar mee speelden hoor! (als ik die zou hebben :o )

nou eigenlijk hebben ze daar toen toch ook zo'n dinges over gehad, iets met dat je dan alle spieren kon zien ofiets. nouja die mensen moesten tenminste wel goedkeuring geven...dieren niet, lijkt me ook een beetje moeilijk: hee menneer vis, wilt u even uw vintekening zetten?!

Sleeper

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:48

Van dieren wordt wel make-up gemaakt. Wat is het verschil?

suzanne_H

^ahha ja idd.
maar het idee er achter vind ik ook alleen de manier waarop.
Dode dieren als speelgoed..
jakkes.

DebjeDopje

Sleeper schreef:
Van dieren wordt wel make-up gemaakt. Wat is het verschil?

wordt er VAN dieren make-up gemaakt?!
blij dat ik nu dus ff geen make-up op heb!!!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:49

marrlinde schreef:

Het is ook niet om mee te spelen.....lezen!
topic titel doet dat wel vermoeden, maar is dus niet het geval.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:49

Topictitel had eigenlijk moeten zijn: Kunst van dode dieren..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:50

MarcoBorsato schreef:
klomp schreef:
Dat jullie je kunnen vinden in de gedachtengang van een ander vind ik prima, heb ik al eerder genoemd ook trouwens.

Nu zeg je dit, wat al heel anders klinkt dan:

klomp schreef:
Blijft oneerbiedig...en mensen die dit een VORM van KUNST vinden, vind ik ook niet geheel goed bij hun hoofd.

Want dan voel ik me aangesproken, en ik beschouw mezelf als iemand die heel goed bij haar hoofd is

zucht....ik zeg dat ik het er niet mee eens ben om zulke dingen te doen, wat jij vind moet jij weten.

Mag ik je dan vragen wat je ervan vind dat zij haar kat de nek om heeft gedraait (zoals hier eerder genoemd werd) om er vervolgens een handtas van te maken? Gewoon een belangstellende vraag?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:51

MarcoBorsato schreef:
Topictitel had eigenlijk moeten zijn: Kunst van dode dieren..

Idd dat had een hoop vooroordelen kunnen voorkomen *zucht*

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:51

dit doet me denken aan oude kak vrouwtjes *hoe ze worden afgebeeld dan he*
met zo'n dood ding om hun nek
bleh dat zou ik ook niet willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:52

MarcoBorsato schreef:
[***] schreef:

Ik snap wat je bedoelt... Ik vond en vind haar oprecht overkomen, maar 100% zeker weet ik het niet, maar dat heb ik bij iedereen.

Ik vind het met name twijfelachtig omdat ze aan de ene kant haar eigen kat z'n nek omdraait, maar aan de andere kat "waardeloze" kuikentjes die "over" zijn en toch al dood gaan zou willen "redden". Of eigenlijk, laten redden door omstanders.