Pel schreef:Jeetje, ik schrik eigenlijk een beetje van dit topic/deze titel.. Ik had werkelijk niet verwacht dat er mensen tegen deze actie waren. Als je er tegen bent kijk je niet en luister je niet, heel simpel.
Ik vind het werkelijk respectloos en schaam me ervoor dat wij hier allemaal een dak boven ons hoofd hebben, geld om eten van te kopen (hebben we dat niet wordt het geregeld met de voedselbank) allemaal uitkeringen voor de mensen die niet kunnen werken, en dan nog mensen die zeuren dat we geen geld moeten steken in het buitenland maar in ons eigen land.
Als mijn partner later in een pyjama in een verzorgingstehuis zit, alleen, is dat heel triest maar er IS een verzorgingstehuis. Dat kan een land als Kenia niet zeggen. Ik zit zelf in een behoorlijk diepe geldnood maar ik prijs mezelf rijk met een dak boven mijn hoofd, een veilige omgeving, geen oorlog en voedseltekort.
Het is absoluut niet met elkaar te vergelijken. Deze mensen kiezen niet voor deze situatie en proberen er zelf het beste van te maken. Ik heb enorm veel respect voor de vluchtelingen die ik op geen enkel flimpje heb horen zeuren over de toestand waar ze in zitten maar alleen maar blij zijn met de aandacht en dankbaar zijn voor de hulp die we krijgen. Wij westerlingen mogen ook wel wat nederigen worden.
De opmerking: er komt geen verbetering in dus kunnen we er net zo goed geen energie is steken is belachelijk. Hoe kun je in hemels naam zoiets zeggen? Ik vraag me dat echt af. Ten eerste denk ik niet dat jij kunt zeggen of er wel of geen verbetering in komt want je bent er niet geweest. Afrika is een inmensgroot continent met vreselijk veel inwoners. Deze mensen hebben dezelfde rechten als wij. Die kun je toch niet laten stikken. We moeten blij zijn met hetgeen wat me hebben. Wij hebben tenminste wat. Ik gun die mensen wel een betere wereld en als ik kan helpen door een kleine bijdrage doe ik dat zonder twijfel.
Leer eens waarderen wat je allemaal hebt voordat je begint te zeiken over een GOED DOEL. Sorry, ik ben heel erg boos.
Pel, je had het niet beter kunnen verwoorden 
Overigens kwam die opmerking van mij omdat ik dat zo opvatte