Mogelijk wijk in Marokkaanse stijl in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Mogelijk wijk in Marokkaanse stijl in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:09

MRIIIS schreef:
Het kan mij niet schelen of het een Marrokaanse wijk of een Spaanse wijk of een Duitse wijk wordt, we wonen in Nederland en dan ga je geen aparte wijken bouwen. Natuurlijk, het idealistische idee is leuk; Mooie wijk met vrolijke kleuren en mozaiekjes, maar denk je serieus dat er ook echt Nederlanders en andere mensen - behalve Marrokaanse mensen - in gaan wonen? Dacht 't niet Knipoog Het lijkt mij dus geen reel plan.

Niet? In de Hengelose Kasbah stikt het van de Nederlanders hoor. Lachen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:10

Ninx schreef:
Tallie_Ho schreef:
Geen troep op straat, je mag er gaan werken als je laat zien dat je serieus bent, belastingtarief is veel lager omdat de staat daar niet alles en iedereen binnen laat en een huis, een auto en een zak geld geeft.. Er word erg weinig gestolen, Geneve kan je ieder moment van de dag over straat zonder te worden lastig gevallen..

Zwitserland zou geweldig zijn, waar het niet dat ik een vriendje heb die ik met nog geen 100.000 friese paarden uit de provincie krijg Huilen van het lachen En om het nou uit te maken?? Neuh Clown

Al die gebitten van vergaste joden als onderpand storen jou niet?

Eerlijk gezegd heb ik mij niet in het verleden van Zwitserland verdiept en kijk ik alleen maar naar het heden.. Ik was er niet van op de hoogte dat dit er zou moeten liggen..

Is het echter zo en word ik er niet mee geconfronteerd, dan vind ik het zeer naar, maar gedane zaken nemen geen keer en stoor ik mij er niet aan.. Vervelend gezegd he..

Ik stoor mij alleen aan het hier en nu..

Karin

Ninx schreef:
Zo jongens.... ik geloof dat ik even afhaak.
Ik krijg hoofdpijn van al die negativiteit.

Ik heb al haast spijt dat ik me in deze discussie heb gemengd. Zit namelijk hard te werken en heb daar even al mijn energie voor nodig. Ik kom vanavond wel weer even kijken of er twintig bladzijden met vooroordelen zijn toegevoegd. Knipoog

Ninx

Maureenn schreef:
Ze zien ons aankomen in marokko, we willen een eigen stad! een kerk is al teveel..Clown

In mijn ogen gaan die allochtonen veel te ver, maar dat mag ik vast niet zeggen want dan ben ik een racist nou dat is dan maar zo.
Nog onthouden, dat ze hier een 'tweede turkije' wilde maken en wij ook maar hoofddoekjes moeten dragen..

prima dat ze erzijn, maar dan passen ze zich maar aan nederland aan moeten wij ook als we daar zijn

Dat zegt toch iets moois over NL en Nederlanders? Dat wij het nieuwkomers graag naar de zin willen maken is een prachtig gegeven toch?
Dat we soms niet weten hoe we met de problemen om moeten gaan, en teveel hebben vertrouwd op het zelf regulerend vermogen van de bevolking in zijn totaliteit is iets anders... en daar moeten we wel degelijk naar kijken.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:12

_Lott schreef:
Nathalie schreef:
Nou idd en ik heb nu maar 2 jaar in Turkije gewoont maar mocht ik er 20 jaar gewoont hebben, ik ben en blijf Nederlander.
Mijn Turkse vriend woont nu hier en is een Turk, hij is niet ineens Nederlander omdat hij hier woont....

precies, logisch ook

maar ze willen alle soorten geloven bij elkaar gooien..

ze moeten eens begrijpen dat daar ruzie van komt! wij denken totaal anders dan een moslim, dat zal ook nooit goed samen gaan!

Nee JIJ denkt totaal anders. Van generaliseren is nog nooit iemand beter geworden. En IK wil op geen enkele manier met jouw denkwijze in verband gebracht worden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:14

Karin schreef:
Tallie_Ho schreef:
True, maar als jij Nederlandse voorvaderen hebt, in Timboekoe geboren word en er woont, Ben je dan een Nederlander, of ben je een Timboektaan? Knipoog

Op papier of in je hart?

Ik zal maar niet uitwijden over mijn Indonesische voorvaderen, daar kan ik pagina's over voltikken. Ik weet wel dat een heleboel mensen met een Nederlands paspoort (ook gemixt met Indonesisch bloed) die na de onafhankelijkheid van Indonesië naar Nederland kwamen (sterker nog: gedwongen werden) zich heel lang ontworteld hebben gevoeld. Waar 'hoor' je thuis en wat verwacht je omgeving van je?

Op papier hoe dan ook een Tim,boektaan en ik denk dat het voor iedereen een persoonlijke kwestie is wat er in het hart word gevoeld..

Als jij echter als Timboektaan opgroeit, denk ik ook dat het hart hetzelfde voelt als het papiertje Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 17:14

er zitten genoeg moslims en nederlanders op 1 lijn lot Knipoog

en die moslims zeggen ook dat het voor ze verpest word.. en dat ze aangepakt moeten worden

maar er is niemand hier in NL die zijn mond open trekt.. ja wilders.. maar die is dat gelijk een racist..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:15

Tallie_Ho schreef:
Eerlijk gezegd heb ik mij niet in het verleden van Zwitserland verdiept en kijk ik alleen maar naar het heden.. Ik was er niet van op de hoogte dat dit er zou moeten liggen..

Is het echter zo en word ik er niet mee geconfronteerd, dan vind ik het zeer naar, maar gedane zaken nemen geen keer en stoor ik mij er niet aan.. Vervelend gezegd he..

Ik stoor mij alleen aan het hier en nu..

Er ligt wel een kostbare les in besloten....
Nederland en Duitsland hadden geen klachten over de Joden en de door hen meegebrachte welvaart, harde werkers en het stukje cultuur als muziek e.d.
Totdat het minder ging, de eigen bevolking in de verdrukking kwam, het minder kreeg, geen werk had, er armoede heerste.... toen bleek die groep een heerlijke zondebok.
Een mannetje met een zwart snorretje had dat al snel begrepen en heeft daar eens even heel handig gebruik van gemaakt in zijn pogingen het Arische ras op te schonen.....

Ik zie wel degelijk een parallel.... en ik wil wel leren van het verleden, leven in het nu en hopen voor de toekomst....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:16

LimaMambo schreef:

en die moslims zeggen ook dat het voor ze verpest word.. en dat ze aangepakt moeten worden

maar er is niemand hier in NL die zijn mond open trekt.. ja wilders.. maar die is dat gelijk een racist..

Er is 1 ding dat leidt naar de oplossing van een probleem, en dat is de erkenning van een probleem.
Hoe dat probleem geformuleerd wordt verschilt nogal eens... de manier waarop Wilders dat doet is primitief apengedrag.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:17

nee Ninx dat vind ik geen prachtig idee.. dat vind ik terver gaan
ze zijn hier en horen zich aan te passen, in de grote steden het enige wat je bijna ziet zijn allochtonen.
krijgen ze dalijk een eigenwijk, die komen er steeds meer en voor je het weet woont half marokko hier

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:17

Nors opkijken waar gaat dit nu nog over

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:18

Eh sorry?
Die buitenlanders wonen hier in Nederland!
Laten ze toch normaal doen, mijn god wat halen ze in hun hoofd...
Het word echt steeds gekker...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:19

Gabrielle_ schreef:
Eh sorry?
Die buitenlanders wonen hier in NEDERLAND!
Laten ze AUB normaal doen, mijn god wat halen ze in hun hoofd...

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
zo ik hier niet neerzetten aangezien bijna iedereen het opneemt voor de buitelanders

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:20

tita schreef:
Gabrielle_ schreef:
Eh sorry?

zo ik hier niet neerzetten aangezien bijna iedereen het opneemt voor de buitelanders

Sja ik ben niet tegen buitenlanders hoor, dat absoluut niet!
Maar ik vind dit niet nodig...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 17:20

Ninx schreef:
LimaMambo schreef:

Er is 1 ding dat leidt naar de oplossing van een probleem, en dat is de erkenning van een probleem.
Hoe dat probleem geformuleerd wordt verschilt nogal eens... de manier waarop Wilders dat doet is primitief apengedrag.

vind ik niet.. wilders zegt wat heel veel mensen denken Knipoog

en de marokkaanse gemeenschap heeft nog niet zo lang geleden toe gegeven dat er een probleem is..
maar met een oplossing komt niemand..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:21

Maureenn schreef:
nee Ninx dat vind ik geen prachtig idee.. dat vind ik terver gaan
ze zijn hier en horen zich aan te passen, in de grote steden het enige wat je bijna ziet zijn allochtonen.
krijgen ze dalijk een eigenwijk, die komen er steeds meer en voor je het weet woont half marokko hier

Ze krijgen geen EIGEN WIJK.... er wordt alleen een wijk gebouwd in een bepaalde stijl, en daar gaan allerlei mensen wonen: van geel tot groen, en van paars tot zwart.....

Dat je veel allochtonen ziet.... ik weet niet wat jij ziet. Ik heb hier al heel wat mensen zien posten met een kleurtje, beetje indo, half dit of half dat.... het niet 'kenners-oog' ziet daar wellicht ook een allochtoon in?
Ik heb zwart haar en bruine ogen, ook niet echt een Arisch uiterlijk.... misschien wordt ik wel bij dat aantal allochtonen opgeteld ten onrechte?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:22

Idd het is nederland, nederlands cultuur en nederlandse gewoontes daar moeten allochtonen zich aan aan passen.
Wil niet zeggen dat nederland niet open mag staan voor andere gedachtes maar het is en blijft wel nederland met een eigen cultuur en die moet niet langzaam overgenomen worden.

En ja wilders zegt wat veel mensen denken, wat pim fortyn ook deed.. maar kijk eens wat daar mee gebeurt is

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:22

Er is een wezenlijk verschil tussen alle joden executeren,
of marokanen geen marokaanse woonbuurt willen geven,niet ? Rolleyes

beetje rare vergelijking

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:23

tita schreef:
Gabrielle_ schreef:
Eh sorry?

Dan heb je slecht gelezen..... Men denkt na en zit in een gezond midden over het algemeen.
Men neemt het dus op voor mensen die een probleem ervaren, en neemt het tegelijkertijd op voor een bevolkingsgroep die in zijn geheel door de plee gespoeld wordt.

@ Gabrielle: het zijn gewoon kaaskoppen in een stadsbestuur die deze 'bouwstijl' een leuk en interessant gegeven vinden hoor....

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:24

_Tivoli_ schreef:

beetje rare vergelijking

we geven geen marokaanse wijk aan de marokanen, er wordt slechts een mooie nieuwe wijk voor iedereen gebouwd

*ohja, zat op handen Nagelbijten / Gniffelen*

Tallie1979

Ninx schreef:
LimaMambo schreef:

Nou nou, om Wilders een aap te noemen Clown Hij heeft een raar kapsel, maar een aap is het niet Clown

Hij ziet in dat er een probleem is.. Hij brengt dit echter wel wat ongelukkig en ietwat extreem.. Er zijn een hoop dingen waar hij gelijk mee heeft, maar ook dingen waar hij ongelijk in heeft..

En de moslimbeschaving laat zich daarop kennen door boos te worden, te dreigen, terreur aan te kondigen.. Mooie is dat Wilders daarop met zijn vingertje naar de moslims wijst en zegt: Zie je nou wel?? Levensgevaarlijk, onbetrouwbaar en rijp voor uitzetting..

Ook al is het uitlokking, als men nou eens wat minder op de teentjes zou laten trappen en het mediteraanse/noordafrikaanse bloed wat minder snel aan de kook zou brengen, dan zou het al een stuk verdraagzamer worden in dit kikkerlandje (ipv apenlandje he Haha! )

tita

de meeste allochtonen in de grote stad komen enkel in het nieuws vanwege hun slechte gedrag.
Zoals rellen rondom gouda rotterdam utrecht.

Nederland is zeker te tollerant geweest tov turken en marokanen.

Maar deze wijk wordt vol kleurtjes dat is wel leuk.
Maar het idee is wel weer verzonnen door marokanen ed dus waarschijnlijk komen er ook huizen van 150.000 euro zodat het "asociale" volk zich in eigen wijk kan gaan vestigen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:25

_Tivoli_ schreef:

beetje rare vergelijking

Dat is geen rare vergelijking.....

De erkenning van een probleem en hier een passende oplossing voor willen zoeken met een positieve pet op, is iets anders dan een hele bevolkingsgroep afschrijven... en dat is wat je hier veelvuldig kunt lezen helaas.

datzelfde gebeurde 50 jaar geleden ook..... geen verschil.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:26

LimaMambo schreef:
Ninx schreef:

vind ik niet.. wilders zegt wat heel veel mensen denken Knipoog

en de marokkaanse gemeenschap heeft nog niet zo lang geleden toe gegeven dat er een probleem is..
maar met een oplossing komt niemand..

Ik wou me er verder niet mee bemoeien maarreh... wou je zeggen dat Wilders wel met een oplossing komt dan?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 17:26

van turken heb ik juist helemaal geen last hier..
en van chinezen ook niet.. en die zijn er toch ook in hele grote aantallen..

waarom kunnen die wel normaal doen?