Mogen mensen met een lager IQ geen kinderen krijgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verania

Re: Mogen mensen met een lager IQ geen kinderen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:52

moeilijk moeilijk moeilijk,

ik ken 2 stellen allebei zwakbegaaft, beide stellen kinderen de 1 1 meid en 2 jongens, beide jongens niet zo snugger die meid wel oke.
het andere stel 2 jongens en ook 1 meid, jongens niet zo slim , en meid wel.

het zijn prima kinderen zien er goed uit goed verzorgt.

nee ik snap niet waarom ze ze weghalen, je kan ze toch begeleiden,

haal de kinderen weg daar waar ze mishandeld worden en niet daar waar het liefdevol behandeld word.

nee ik snap het niet

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:59

verania schreef:
haal de kinderen weg daar waar ze mishandeld worden en niet daar waar het liefdevol behandeld word.

Liefdevol behandelen sluit mishandeling niet uit... je hoeft niet persee geslagen te worden om mishandeld te zijn. Niet merken dat je kind koorts heeft is ook mishandeling, niet doorhebben dat een baby honger heeft is mishandeling, te hard knuffelen is mishandeling.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:04

odetteke schreef:
verania schreef:

Liefdevol behandelen sluit mishandeling niet uit... je hoeft niet persee geslagen te worden om mishandeld te zijn. Niet merken dat je kind koorts heeft is ook mishandeling, niet doorhebben dat een baby honger heeft is mishandeling, te hard knuffelen is mishandeling.

daar heb je zeker gelijk in ja.

maar hier ging het toch om een redelijk stelletje,
kijk als het bij een gezin zit dat zichzelf al niet eens kan verzorgen nee haal ze dan maar weg

mijn oom woont samen met een vrouw, beide hebben ze een verstandelijke beperking en zeker niet in staat om een kind te verzorgen.

ze hebben mijn oom ook laten helpen toen hij wat jonger was,

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:06

verania schreef:
maar hier ging het toch om een redelijk stelletje

Tja en dat weten we nu net niet.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:15

Nikka schreef:
verania schreef:
maar hier ging het toch om een redelijk stelletje

Tja en dat weten we nu net niet.

oke hmm.

wonen ze op zichzelf, koken ze zelf doen ze zelf eigenlijk alles?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:37

odetteke schreef:
verania schreef:

Ik ken een stel daar gaat de moeder gewoon boodschappen doen voor 2 uur lang terwijl kind van 1 jaar in bed ligt met koorts en een zetpilletje.
En dat stel is gewoon normaal hoor, al vind ik het niet normaal hoe die zo met een kind omgaan.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:41

inderdaad dat gebeurt o zo vaak.
effe boodschappen doen het slaapt toch hmmm
denk dat die mensen waar dit om gaat het niet zo snel zullen doen, die zijn vaak TE liefdevol en laten niet snel iets las dat hun bezit is. dat zie ik bij die oom van me ook, en die kan ook prima voor zichzelf en voor zijn vriendin zorgen, hij kookt doet het huis, boodschappen, ga zo maar door

ze zijn vaak ook erg voorzichtig zie ik ook met mijn oom, hij heeft wel eens opgepast hihi nou ging prima kind mocht nergens in de buurt komen (keuken enzo)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:47

Zo ken ik een moeder die in de kroeg gaat zitten terwijl de kinders thuis lopen. De oudste (6) verzorgt de jongste 3, in hoeverre ze dat kan. De jongste is nog maar enkele weken oud.
En die moeder schijnt dan bij haar volle verstand te zijn.. Belachelijk!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:49

verania schreef:

Jep.

Maar familie gaf wel aan dat ze wel hulp nodig hebben met een kindje en ze zouden erbij helpen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:49

verania schreef:
inderdaad dat gebeurt o zo vaak.
effe boodschappen doen het slaapt toch hmmm
denk dat die mensen waar dit om gaat het niet zo snel zullen doen, die zijn vaak TE liefdevol en laten niet snel iets las dat hun bezit is. dat zie ik bij die oom van me ook, en die kan ook prima voor zichzelf en voor zijn vriendin zorgen, hij kookt doet het huis, boodschappen, ga zo maar door

ze zijn vaak ook erg voorzichtig zie ik ook met mijn oom, hij heeft wel eens opgepast hihi nou ging prima kind mocht nergens in de buurt komen (keuken enzo)

Maar te liefdevol is ook weer niet goed Knipoog
Maarja, aangezien we geen van allen deze mensen kennen kunnen we niet weten of ze liefdvo zijn, te liefdevol, of ze gevaren kunnen inschatten, of ze een kind kunnen stimuleren in de ontwikkeling, of ze er uberhaubt voor kunnen zorgen...

Ik laat mijn zoontje ook weleens alleen thuis, als ik naar de brievenbus ga die ik vanuit het raam kan zien Clown

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:51

Te liefdevol kan ook leiden tot te voorzichtig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:53

Inderdaad, en dat kan weer gaan tot niet optimale ontwikkeling, vanaf de geboorte is los laten helaas.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:54

Hypothetisch gezien kun je daar behoorlijk angstige en onzekere kinderen door krijgen...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:29

Welshcobfan schreef:
Hypothetisch gezien kun je daar behoorlijk angstige en onzekere kinderen door krijgen...

Laat dat hypothetisch maar weg Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:26

Welshcobfan schreef:
verania schreef:

Jep.

Maar familie gaf wel aan dat ze wel hulp nodig hebben met een kindje en ze zouden erbij helpen.

Het probleem hiervan is dat dit alleen maar is wat ze zeiden te doen, en dan nog in hele algemene zin. En tussen zeggen iets te doen en daadwerkelijk iets kunnen doen kan een heel groot verschil zitten. Het zijn natuurlijk sociaal wenselijke antwoorden. Ik zeg niet dat ze niet waar zijn, maar zonder op z'n minst kritisch doorvragen zegt het natuurlijk niet zo veel. Een paar pagina's geleden gaf ik een voorbeeld van iemand die verbaal heel sterk was, er altijd goed omheen kon praten. Die zou in zo'n programma nog een veel sprankelendere indruk achter laten. Maar ondanks alle mooie woorden moest je altijd precies doorvragen: wat ga je doen, hoe ga je dat doen, heb je dit gedaan, heb je dat gedaan? En dan nog moest je altijd ook nog eens controleren of het echt gedaan was.

Woorden en daden gaan niet altijd samen.

En zo is het ook heel makkelijk gezegd dat 'de familie zal helpen' maar als (bv) de familie 200 km verderop woont is die hulp wel beperkt in mogelijkheden.

Ik weet niet hoe het in deze situatie zit, en tenzij jullie over meer informatie beschikken dan die in het krantenbericht staat en op de tv is gegeven, kunnen jullie dat ook niet weten. Op grond van de beschikbare informatie WEET je niet of de ouders in staat zijn om het kind een veilig thuis te bieden. Het kan, het kan ook zijn van niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:30

Ik geef alleen weer wat de familie zei, verder niet want meer was er niets over te zeggen Nagelbijten / Gniffelen Was het enige wat de familie over die situatie zei, naast dat die dochter zo goed voor haar zieke moeder had gezorgd (maar ja een baby is natuurlijk heeeeeeeel iets anders dan je eigen moeder!)

(en ook met sociaal wenselijke antwoorden, kun je met doorvragen nog niet weten of het nou echt is of sociaal wenselijk. Ik kan ook prima sociaal wenselijke doorvragen beantwoorden omdat dat wat beter staat als ik op tv kom Nagelbijten / Gniffelen)

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:55

Ik snap echt niet waarom die mensen niet hun kind mochten houden, heb gister op sbs6 gezien en ze hadden om hulp gevraagd en die zouden ze krijgen en dan zegt zo'n bedirjf oke we halen het kind weg zonder dat ze afscheid kunnen nemen na belachelijk vind ik het..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:05

Ik vind dit altijd interessante kwesties.

Ik heb een keer een documantaire gezien over zo'n jong zwakbegaafd stel met een baby. Heel triest. Maar of dat kindje nou ook bij de geboorte al weggehaald had moeten worden, dat weet ik niet zo. Zulke mensen moeten ook de kans krijgen om te ervaren dat ze het (eventueel) niet aan kunnen. Dan kunnen ze er later ook beter vrede mee hebben dat het kind uit huis wordt geplaatst.

Ik heb ook een keer gezien dat een stel steeds maar weer nieuwe kinderen kreeg en dat ze steeds uit huis geplaatst werden. Ze zeiden dat ze door gingen tot ze er eentje mochten houden.... Maar zelfs bij dat gezin heeft de rechter bij een bepaald kind besloten dat het te snel weg was gehaald. Het is toen teruggeplaatst omdat de ouders een kans moesten krijgen. Dus ik denk dat dat in dit geval ook wel gaat gebeuren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:17

annelies_b schreef:
Ik snap echt niet waarom die mensen niet hun kind mochten houden, heb gister op sbs6 gezien en ze hadden om hulp gevraagd en die zouden ze krijgen en dan zegt zo'n bedirjf oke we halen het kind weg zonder dat ze afscheid kunnen nemen na belachelijk vind ik het..

Ik snap je wel ergens...
Het is natuurlijk vreselijk dat je na 9 maanden toeleven naar zo'n wondertje sja... er niet eens even van kan genieten... Lijkt mij ook niet dat het voor het kindje zelf heel goed is om vrijwel direct van de moeder gescheiden te worden. Het is al stressvol genoeg om geboren te worden en dan ook nog zonder je moeder te moeten doen Verward Ben benieuwd wat het effect daarvan is...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:20

Belachelijk, dat ze hun wat beter in de gaten houden okee,
Maar laat ik iemand kennen waarvan de ouders nieteens wisten dat je je kinderen niet mocht slaan, ipv dat zie dat soort ouders is aanpakken

(diegeneword/werd geslagen met een riem)

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:27

Welshcobfan schreef:
annelies_b schreef:

Ik snap je wel ergens...
Het is natuurlijk vreselijk dat je na 9 maanden toeleven naar zo'n wondertje sja... er niet eens even van kan genieten... Lijkt mij ook niet dat het voor het kindje zelf heel goed is om vrijwel direct van de moeder gescheiden te worden. Het is al stressvol genoeg om geboren te worden en dan ook nog zonder je moeder te moeten doen Verward Ben benieuwd wat het effect daarvan is...

Ik snap ook best wel dat ze hun beter in de gaten houden en dat de kans groter is dat er iets mis gaat bij hun, jah maar om gelijk het kind weg te halen vind ik iets te ver gaan.. Als ze nou niks hadden aangegeven dan hadden ze dat kind misschien nog wel gehad dus waar doe je in hun situatie dan goed aan?
Ben ook erg benieuwd hoe het afloopt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:30

Hadden ze niets aangeklopt voor hulp, was er waarschijnlijk niets gebeurt (tenzij het ziekenhuis twijfels zou hebben en daardoor alsnog de molen in werking zou zetten)

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:33

jah ik denk ook dat er dan niets was gebeurt mist het ziekenhuis wat deed. wat jij al zegt jah.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:40

Ik denk dat deze mensen sowieso wel op dit punt terecht waren gekomen. Misschien niet direct (wat erg jammer is dat moeder en kind gelijk gescheiden zijn!) maar dan via misschien het consultatiebureau...
Maar goed, wij zullen het nooit weten...
Ben wel erg benieuwd hoe het gaat aflopen!

Hoezeer ik ze hun kind ook gun, ik blijf mijn twijfels houden over hun opvoedcapaciteit zeg maar... Maar dat is meer een gevoel.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:55

Pff, ze halen het kind weg bij de ouders omdat het misschien wel eens fout zou kunnen gaan. Okee, maar nu mogen ze het nieteens zien? Dat vind ik misschien wel het belachelijkst. Kan het kind nog wel naar een pleeggezin, maar die moeder heeft het kindje wel 9 maanden gedragen, en zo'n pijnlijke bevallig gehad.
Dat vind ik ook mishandeling.. En het feit dat ze dan ook nog dermate beledigd worden door ze maar een pop te geven?

Ik kan niet over de situatie oordelen van achter mijn computer, en ik ben geen jeugdzorg. Maar dat het op zo'n manier moet gebeuren, dat vind ik echt belachelijk.