Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verania schreef:haal de kinderen weg daar waar ze mishandeld worden en niet daar waar het liefdevol behandeld word.
odetteke schreef:verania schreef:haal de kinderen weg daar waar ze mishandeld worden en niet daar waar het liefdevol behandeld word.
Liefdevol behandelen sluit mishandeling niet uit... je hoeft niet persee geslagen te worden om mishandeld te zijn. Niet merken dat je kind koorts heeft is ook mishandeling, niet doorhebben dat een baby honger heeft is mishandeling, te hard knuffelen is mishandeling.
verania schreef:maar hier ging het toch om een redelijk stelletje
Nikka schreef:verania schreef:maar hier ging het toch om een redelijk stelletje
Tja en dat weten we nu net niet.
odetteke schreef:verania schreef:haal de kinderen weg daar waar ze mishandeld worden en niet daar waar het liefdevol behandeld word.
Liefdevol behandelen sluit mishandeling niet uit... je hoeft niet persee geslagen te worden om mishandeld te zijn. Niet merken dat je kind koorts heeft is ook mishandeling, niet doorhebben dat een baby honger heeft is mishandeling, te hard knuffelen is mishandeling.
verania schreef:wonen ze op zichzelf, koken ze zelf doen ze zelf eigenlijk alles?
verania schreef:inderdaad dat gebeurt o zo vaak.
effe boodschappen doen het slaapt toch hmmm
denk dat die mensen waar dit om gaat het niet zo snel zullen doen, die zijn vaak TE liefdevol en laten niet snel iets las dat hun bezit is. dat zie ik bij die oom van me ook, en die kan ook prima voor zichzelf en voor zijn vriendin zorgen, hij kookt doet het huis, boodschappen, ga zo maar door
ze zijn vaak ook erg voorzichtig zie ik ook met mijn oom, hij heeft wel eens opgepast hihi nou ging prima kind mocht nergens in de buurt komen (keuken enzo)
Welshcobfan schreef:Hypothetisch gezien kun je daar behoorlijk angstige en onzekere kinderen door krijgen...
Welshcobfan schreef:verania schreef:wonen ze op zichzelf, koken ze zelf doen ze zelf eigenlijk alles?
Jep.
Maar familie gaf wel aan dat ze wel hulp nodig hebben met een kindje en ze zouden erbij helpen.
annelies_b schreef:Ik snap echt niet waarom die mensen niet hun kind mochten houden, heb gister op sbs6 gezien en ze hadden om hulp gevraagd en die zouden ze krijgen en dan zegt zo'n bedirjf oke we halen het kind weg zonder dat ze afscheid kunnen nemen na belachelijk vind ik het..
Welshcobfan schreef:annelies_b schreef:Ik snap echt niet waarom die mensen niet hun kind mochten houden, heb gister op sbs6 gezien en ze hadden om hulp gevraagd en die zouden ze krijgen en dan zegt zo'n bedirjf oke we halen het kind weg zonder dat ze afscheid kunnen nemen na belachelijk vind ik het..
Ik snap je wel ergens...
Het is natuurlijk vreselijk dat je na 9 maanden toeleven naar zo'n wondertje sja... er niet eens even van kan genieten... Lijkt mij ook niet dat het voor het kindje zelf heel goed is om vrijwel direct van de moeder gescheiden te worden. Het is al stressvol genoeg om geboren te worden en dan ook nog zonder je moeder te moeten doenBen benieuwd wat het effect daarvan is...