Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:28

Veronica2 schreef:
mce schreef:
Maar waarom zou de lobby verboden moeten worden? (quoteVeronica2)

lees de post van BigOne hierboven

en bovendien kan het -imo - tot concurentievervalsing leiden, niet elk bedrijf kan zich een goede lobbyist veroorloven.

BigOne geeft aan dat lobbyen iets anders is dan het sturen van onderzoek en daar ben ik het mee eens. Lobbying leidt juist niet tot concurrentievervalsing. Als een bedrijf iets niet kan leveren omdat ze te klein of te beperkt zijn in hun aanbod, dan is dat zo. Dat ligt niet aan de lobby of de aanvraag, dat ligt aan het aanbod. Tuurlijk heb je meer aan een goede en snelle lobbyist met de juiste connecties, maar die doen er jaren over om dat op te bouwen.

Duk zat gisteren toch ook ergens in een talkshow? Mijn hoofd gaat al over op bwabwabwab als ik zijn stem hoor, het is niet de moeite waard. Het is goedkope bullshit retoriek om ongeïnformeerde mensen te proberen te beïnvloeden.

oke *D

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:59

Electra63 schreef:
Aan Weird Duk is helemaal niets goed! Naar mijn mening :D
Hij is een opruier en een moslimhater...... en dat met een zoon van Turkse afkomst.

Ach, zijn naam verklaart een hoop :o Wat is een weird?
(bijvoeglijk naamwoord) [alg.] bizar, maf, lijp, eigenaardig, zonderling, vreemd :+ -

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:16

CharleyT schreef:
Electra63 schreef:
Hij is een opruier en een moslimhater...... en dat met een zoon van Turkse afkomst.

Ach, zijn naam verklaart een hoop :o Wat is een weird?
(bijvoeglijk naamwoord) [alg.] bizar, maf, lijp, eigenaardig, zonderling, vreemd :+ -

Ik geloof dat de naam officieel Wierd Duk is.. :')

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wierd_Duk

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:27

Weird wordt fonetisch geschreven als zijn voornaam :j

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:58

prompter schreef:
Weird wordt fonetisch geschreven als zijn voornaam :j

Tja, in het buitenland klinkt wierd duk als 'vreemde eend'. :D

Sommige namen kunnen best lastig zijn, vooral als je naar het buitenland moet...

Maar hoewel je zou verwachten dat de voornaam van Dick Schoof een wenkbrauw zou doen optrekken, blijkt de uitspraak van zijn achternaam de grootste uitdaging. Wie had dat verwacht? ;) Ach ja, Wim Kok had hetzelfde 'probleem' en zo zullen er wel meer zijn. :+

https://nieuwspaal.nl/premier-dick-schoof-krijgt-in-het-buitenland-een-andere-naam/

https://www.ad.nl/buitenland/buitenlandse-media-kunnen-gaan-oefenen-met-nieuwe-premier-skoef-sjoef-showf-of-chauf~aa4685c7/

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:03

We hadden ooit ook nog een Tiny Kox in de politiek, ook geen geschikte naam voor in het buitenland.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:15

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:21

Nope een heel slecht plan waarmee je de laatste controle op eventuele foute wetgevingen wegpoetst. Eerste kamer is nu juist die allerlaatste check of alles wat ingediend is wel volgens alle regels en wetgevingen is,

Nieuwe verkiezingen is gewoon dwaas. 8)7 wachten op de volgende verkiezingen is vroeg zat.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:29

Wat een slecht idee, de politieke situatie is al zo instabiel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:42

Electra63 schreef:

Leuke naam-typo :)).

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:11

juval schreef:
https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2025/ ... fsplitsers

wat vinden jullie hiervan? Opheffen van 1e kamer en nieuwe verkiezingen?
Ik vind het een bijzonder voorstel van BBB, wel begrijpelijk, maar niet in eigen belang lijkt me in ieder geval.

Oh maar ik las m denk ik anders, ze willen de 1e kamer niet in z’n geheel opheffen maar de huidige samenstelling opheffen en nieuwe 1e kamer verkiezingen door alle veranderingen?

Dit is denk ik hetzelfde domein als “mag ik mijn zetel meenemen als ik afsplits van mijn partij”.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:13

Ik begrijp dat voorstel van BBB wel, al zal het denk ik geen grote verschuivingen opleveren? Hooguit alle eenpitters er uit filteren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:30

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:31

Formatie gesprekken gaan nog niet echt soepel, zoals te verwachten.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:22

Veronica2 schreef:
We hadden ooit ook nog een Tiny Kox in de politiek, ook geen geschikte naam voor in het buitenland.

Wat dacht je van: The Prince of Orange, mijn engelse collega's lagen dubbel van het lachen, helemaal omdat de Prince vergezeld werd door: prime minister Kok.
1994: opening wereld ruiter spelen. :D :D

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:35

CharleyT schreef:
Veronica2 schreef:

Wat dacht je van: The Prince of Orange, mijn engelse collega's lagen dubbel van het lachen, helemaal omdat de Prince vergezeld werd door: prime minister Kok.
1994: opening wereld ruiter spelen. :D :D

Dat kan toch ook alleen maar in Nederland _O-

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:57

karuna schreef:
Nope een heel slecht plan waarmee je de laatste controle op eventuele foute wetgevingen wegpoetst. Eerste kamer is nu juist die allerlaatste check of alles wat ingediend is wel volgens alle regels en wetgevingen is,

Nieuwe verkiezingen is gewoon dwaas. 8)7 wachten op de volgende verkiezingen is vroeg zat.

Nee, dat bedoelen ze niet. Ik denk dat ze bedoelen alleen nieuwe verkiezingen voor de 1e kamer, dus door de provinciale staten. Of lezen jullie het anders?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:05

Denk, met als jij, dat ze bedoelen dat de Provinciale Staten een nieuwe Eerste Kamer gaan kiezen.
Maar dat lijkt mij dus een slecht idee.
:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:24

Tja , wanneer de macht tanende is grijp je naar onorthodoxe maatregelen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:37

Yesilguz net op de radio: Wil alleen verder praten als het huidige plan in de prullenbak verdwijnt en er een nieuw plan gemaakt wordt waarbij VVD en JA21 aan tafel komen. Hoezo vertragen en treiteren.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:43

In principe zijn de volgende verkiezingen toch in 2027, dus over zeg maar een jaar zijn er sowieso weer verkiezingen.
Wie er in de eerste kamer zit wordt naar mijn idee pas echt belangrijk als het nieuwe kabinet weer echt aan de slag gaat toch? En heel eerlijk heb ik er nog best vraagtekens bij of dat nieuwe kabinet er echt zo snel komt als partijen in de planning hebben. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:44

Benzz schreef:
Yesilguz net op de radio: Wil alleen verder praten als het huidige plan in de prullenbak verdwijnt en er een nieuw plan gemaakt wordt waarbij VVD en JA21 aan tafel komen. Hoezo vertragen en treiteren.

Verbaast me niks.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:50

journee schreef:
In principe zijn de volgende verkiezingen toch in 2027, dus over zeg maar een jaar zijn er sowieso weer verkiezingen.
Wie er in de eerste kamer zit wordt naar mijn idee pas echt belangrijk als het nieuwe kabinet weer echt aan de slag gaat toch? En heel eerlijk heb ik er nog best vraagtekens bij of dat nieuwe kabinet er echt zo snel komt als partijen in de planning hebben. :)

Nee hoor. De vier jaar gaan in na de laatste verkiezingen. Dus in 2029 als het niet eerder valt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:55

Benzz schreef:

Walgelijk. Niks landsbelang, alleen maar eigen ego.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:34

Lieser schreef:
Benzz schreef:

Walgelijk. Niks landsbelang, alleen maar eigen ego.

Precies, het: Er kan geen enkel kabinet komen zonder onze steun, dus alles moet hoe ik het wil. Wat een instelling en een ego.