Oh waarom is dat? Niet alle staten hebben m nog geloof ik, en er zijn verschillende methoden.. injectie, blijkbaar het vuur peloton… hebben ze ook nog de guillotine of was dat alleen Frankrijk?
Polar
Geplaatst: Gisteren, 21:34
Zonder er teveel op in te gaan; het is heel makkelijk om bepaalde informatie erover te vinden met details die je achteraf liever niet had willen weten.
Spoiler: Het enige wat ik er nog over wil zeggen is dat het te vaak fout gaat/niet (direct) dodelijk is terwijl het dat wel zou moeten zijn.
Nee, daar doel ik niet op. En er zijn vast mensen die het alsnog interessant vinden, zoals misschien de bokkers die posten en lezen in het lugubere dingen topic. Maar voor de gemiddelde mens is het info die je beter niet kunt opzoeken en aangezien je vrij makkelijk bij die info komt, wilde ik een waarschuwing plaatsen. Dus het is beter om dit onderwerp verder te laten rusten.
Zo luguber is het nou ook weer niet toch, en op het peloton na denk ik ook wel algemeen bekend was er (soms) mis kan gaan?
Wat betreft de doodstraf, principieel ben ik er op tegen, iets met een oog en een tand.
Maar, ik merk ook dat ik niet heel rouwig ben om de dood van Charlie, wat betreft zijn vrouw en kinderen/familie etc., zeker wel. Echter, haat zaaien = haat oogsten (in de praktijk).
Ja aan hem als persoon is niet veel verloren. Als mens vind ik dat je niet het recht hebt om zomaar iemands leven af te pakken, dat leven is van die persoon zelf. Zelfs al was een ontzettende creep
mysa
correspondent/vertaler
Geplaatst: Vandaag, 13:08
Als ik ooit de doodstraf krijg, niet waarschijnlijk maar je weet maar nooit, zou ik veel liever voor het vuurpeloton verschijnen dan op de elektrische stoel of via een injectie sterven. Wel belastend voor het peloton maar meestal geven ze er 1 of meer losse flodders zodat geen van hen weet wie het dodelijke schot heeft gelost.
Het slachtoffer had in mijn ogen abjecte ideeën maar uiteraard is geweld te allen tijde af te keuren. Ik vind alleen dat debat over de kogel die al dan niet van links of rechts kwam erg verontrustend.