Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 23:15

Het was om meer redenen ongepast ook al is het met 16 jaar alleen maar strafbaar als er sprake is van drang of dwang. Want hoeveel macht heeft iemand met zo’n status als Borsato over je. Die ook nog eens de werkgever is van je moeder?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 23:16

Nee, want het geslachtsdeel van Borsato aanraken is helemaal niet meegenomen in deze zaak, omdat ze toen 16+ zou zijn en dan mag het in principe met toestemming. Dus alles wat nu besproken is is voor die leeftijd geweest. Lees de tweets van Saskia Belleman maar terug.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 23:17

Werkgever?

Ze was hoofd van de fanclub.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 07:51

BeFunny schreef:
Werkgever?

Ze was hoofd van de fanclub.

Met Borsato als werkgever. Hij ondersteunde het gezin ook financieel. Dat is ook wat het meisje heeft verklaard. Ze was bang om er wat van te zeggen, omdat ze bang was dat haar moeder haar baan zou kwijtraken en ze hun huis uit zouden moeten. Dan raakte ze ook haar vrienden kwijt.
Als dat geen drang is weet ik het niet meer. Dus dat die 16 jaar grens zo getrokken wordt doen ze voor de zekerheid van de zaak. Maar dat ligt imo niet zo scherp.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 08:15

nevica schreef:
Nee, want het geslachtsdeel van Borsato aanraken is helemaal niet meegenomen in deze zaak, omdat ze toen 16+ zou zijn en dan mag het in principe met toestemming. Dus alles wat nu besproken is is voor die leeftijd geweest. Lees de tweets van Saskia Belleman maar terug.
Dit inderdaad, dus volgens mij zijn alle dingen die wel worden meegenomen van voor dat zij 17 was.
Iedereen tot 18 jaar is een kind, ongeacht hoe iemand zich gedraagd.
Ik snap echt niet dat daar over gevallen wordt.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 08:23

De ex schoondochter van Marco heeft een filmpje gemaakt over dat dit allemaal niet klopt want die moeder en haar dochter zijn gestoord. Super goed statement. Dat maakt alles wat een volwassen man heeft gedaan bij een minderjarige, en nu al zelf heeft toegegeven, helemaal prima. Wat een niveau zeg. :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 08:26

Ik vind meisjes van 16 of 17 die (vrijwillig) sex hebben en een volwassen vrouwelijk lichaam hebben, geen kind meer. Sommigen worden zelfs zwanger op die leeftijd.
Door haar continu kind te noemen, suggereer je eigenlijk dat MB pedofiel is.

Ik vind het gedrag van de moeder zeer gevaarlijk, maar MB had alle rode vlaggen moeten zien en afstand moeten nemen als volwassen man.
En dat hij een vreemdganger is, doet niet ter zake. Misschien hadden ze een open huwelijk, maar ook dat maakt niet uit.

Er wordt van alles bijgehaald, om MB nog meer in een hoek te drukken. Dat lijkt me niet nodig.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 08:29

Dat kan jouw mening zijn, maar het is feitelijk niet correct.
Feitelijk gezien is iedereen tot 18 jaar een kind.
En een volwassene die seksueel omgaat met een tiener (15 - 19 jaar) heet een efebofiel.

Wat wordt erbij gehaald dan dat feitelijk niet correct is?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 08:32

Vandaar dat deze zaak ook gaat over toen ze jonger was dan 16.

En wat word er precies bij gehaald dan? Alles wat hij gisteren zelf niet heeft ontkent? :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 08:33

Electra63 schreef:
Ik vind meisjes van 16 of 17 die (vrijwillig) sex hebben en een volwassen vrouwelijk lichaam hebben, geen kind meer. Sommigen worden zelfs zwanger op die leeftijd.

Dat kun je vinden. De wet zegt anders.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 08:42

Cayenne schreef:
Dat kun je vinden. De wet zegt anders.

Wat zegt die wet dan?

Want ik was het in eerste instantie met je eens, totdat ik ging googlen

Nee. Zolang de gedragingen door beide partijen vrijwillig worden uitgevoerd is hier niets strafbaars aan. Alleen wanneer een van de personen jonger dan zestien jaar is kan strafbaarheid ontstaan

Vanaf 16 jaar ben je seksueel meerderjarig en beschik je over 'seksueel zelfbeschikkingsrecht'.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 08:43

Ekectra, dit vind ik raar.

Als een kind van 16 een roofoverval pleegt is er jeugdrecht want ze weten niet beter met hun niet volgroeide hersenen.
Oh wee als we zeggen trek die leeftijd maar eens naar beneden.

Maar een kind van 16 is bij sex geen kind meer.

Bij een roofoverval heeft een slachtoffer geen keuze.

Maar in alles in deze Mb wel.

Die had moeten zeggen ik zoek iemand van mijn eigen leeftijd

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 08:48

Ik vind zeker dat MB fout is geweest.
Maar meisjes van 16 of ouder hebben sex, vrijwillig en zien en gedragen zich niet als kinderen.
Nu wordt hier continu gesproken over kind. En die suggestie vind ik niet OK.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 08:49

https://www.kinderrechten.nl/kinderrech ... -van-kind/

Het meisje wás een kind.. hoe is dit een discussie?
Zij was 15 jaar.
Hoe iemand zich gedraagt, speelt daarin helemaal geen rol.

Kinderen vanaf 16 hebben inderdaad seksueel zelfbeschikkingsrecht, maar het meisje in deze zaak was 15 en zat in een afhankelijkheidsrelatie met deze man.
Hij betaalde voor hun onderdak en hielp hen financieel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 08:59

Electra63 schreef:

Ik vind het gedrag van de moeder zeer gevaarlijk, maar MB had alle rode vlaggen moeten zien en afstand moeten nemen als volwassen man.
En dat hij een vreemdganger is, doet niet ter zake. Misschien hadden ze een open huwelijk, maar ook dat maakt niet uit.

Er wordt van alles bijgehaald, om MB nog meer in een hoek te drukken. Dat lijkt me niet nodig.

Nou ik vindt het anders behoorlijk pedofilie als een vent van boven de 40 aan een meisje van onder de 20 zit. Een volwassen man zou beter moeten weten en zich niet aangetrokken voelen tot tieners.

Natuurlijk doen sommige dat wel, daarom is er zoveel internet content over maar dat maakt het nog steeds niet moreel en sommige mannen waaronder MB lijken die grenzen volledig kwijt te zijn.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 09:01

Het is efebofilie.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 09:14

Maar nogmaals, deze feiten die nu besproken zijn zijn dus gepleegd toen ze onder de 16 was, dus deze discussie over volwassen zijn op je 16e doet er niet toe. :+

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 10:11

Electra63 schreef:

Jeetje denk je ook zou als dit je eigen dochter zou gebeuren?
Dit trek ik even van google:
"Ja, juridisch gezien is iemand van 17 jaar nog een kind, omdat de definitie van een kind geldt voor iedereen jonger dan 18 jaar. Hoewel 17-jarigen in veel opzichten al meerderjarig gedrag vertonen en tot de categorie 'jongvolwassene' of 'adolescent' worden gerekend, zijn ze wettelijk gezien nog minderjarig en dus nog een kind in juridische zin."
DIt is het eerste wat je vind als je itypt "is iemand van 16 of 17 nog een kind?"

Buiten het feit dat deze meid 15 was toen het startte en er een machtspositie en een afhankelijkheids rol was.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 10:34

Wat ik erg bijzonder vind is dat die meid overal openbaar staat met haar fotos op Instagram.
Schrikbarend hoe goed er getypt wordt ,hoeveel accounts ze heeft met toch soms behoorlijk gekke fotos...
Ook een foto waarop moeder en dochter te zien zijn op een strand en een pose waarop moeder de borst van haar dochter vasthoud.

Ze reageerde er gisteren nog op 'deze foto heeft Marco trouwens gemaakt !"
Waarop vele mensen zeggen wat voegt dat toe.
Ze heeft de reactie verwijderd.

Ik vind het niet goed dat Marco zo blind geweest is en handelingen gedaan heeft wat niet mocht.

Maar lijkt alsof ze wat te koop loopt die dochter..
Ik blijf erbij dat ik het gek vind dat ze er niet bij waren gisteren maar dan vervolgens wel snel commentaar kunnen hebben op een antwoord naar hun advocaat die daar was.
Vind het zaakje van beide kanten wel stinken.
Maar al helemaal gek dat dat profiel (meerdere fan profielen van dat meisje nog online staan(ja een fan profiel niet gericht naar Marco maar naar haar).. maar wel met wat fotos van Marco ertussen...)
Ze moeder stopte na 25 jaar met de fanclub wegens dat ze onder andere een boek wou schrijven. Dan zou dit een goed verhaal voor zijn vrees ik

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 10:56

Misbruik is altijd de verantwoordelijkheid van de dader, nooit van het slachtoffer.
Het is best kwalijk om iemand die als kind iets verschrikkelijks heeft meegemaakt nu te beoordelen op haar gedrag als volwassene.
Wat jij noemt, zijn allemaal bijzaken en doen niks af aan wat haar is overkomen.
Wat iemand op Instagram post, wat iemand draagt, hoe iemand poseert, rechtvaardigt geen enkel misbruik en maakt iemand niet minder slachtoffer...

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 10:57

Saga schreef:
Misbruik is altijd de verantwoordelijkheid van de dader, nooit van het slachtoffer.
Het is best kwalijk om iemand die als kind iets verschrikkelijks heeft meegemaakt nu te beoordelen op haar gedrag als volwassene.
Wat jij noemt, zijn allemaal bijzaken en doen niks af aan wat haar is overkomen.
Wat iemand op Instagram post, wat iemand draagt, hoe iemand poseert, rechtvaardigt geen enkel misbruik en maakt iemand niet minder slachtoffer...

Dat klopt, maar slim is het niet om dit openbaar te hebben want zeker de nieuwspagina die dat nu online gaan gooien.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 11:37

Saskia is er ook maar druk mee. :')

Afbeelding

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 11:39

Toffe vrouw. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 11:45

nevica schreef:
Saskia is er ook maar druk mee. :')

[ Afbeelding ]

Ik schrijf ook altijd in mijn agenda wanneer ik intiem ben geweest met iemand :'). Mijn god, wat een kneus.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 11:50

Daarom zijn haar reacties altijd zo mooi. _O- Overigens bij elke rechtszaak.