Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:32

Snap de WiFi persoonlijk nog beter dan gebrek aan warm water. Vrienden uit Oekraïne zaten aan hun telefoon gekluisterd om te horen of hun geliefde familie nog leeft. Maar wees maar blij dat jullie je dat niet kunnen inbeelden, dat is een zege.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:36

DuoPenotti schreef:
Warm water is er gewoon hè.
In Sommige douches deed het warm water het niet staat er, niet alle douches.

maar dat heb ik al aangehaald op precies dezelfde vraag San op de vorige pagina.
Dus waarom las je het toen al niet? Oprechte vraag?
En vraag je het nu weer?

Sommige douches, dus ga je gewoon na elkaar douchen. Opgelost.

Wifi is zeiken ja.
Ik kon hier een paar jaar terug bij de Mac Donalds gaan zitten om een mail te versturen, daar betaalde ik KPN ook nog voor.
Nu na 1900 euro dokken (exclusief abbo) glasvezel.
Wat er bijvoorbeeld 2 weken terug ook net niet 24 uur uit heeft gelegen.
Dus ja.... dat is gewoon zeiken dan.

Lopen ze ook naar het centrum, hebben ze ook gratis wifi. opgelost.

Dan ga je niet drammen met een advocaat.... dan zeg je jammer dat het nu even niet werkt.
Maar ik ben veilig, heb eten en drinken, ik heb zorg, ik heb een warme slaapplaats.... wifi komt wel weer.

Verwachten dat het warme water gewoon werkt vind ik geen zeiken. Dat hoort gewoon netjes geregeld te zijn.

Van wat ik uit het artikel begreep, ligt de locatie afgelegen. Dus even naar het centrum voor internet zit er niet in. Internet is tegenwoordig niet meer weg te denken, dus moet ook gewoon goed geregeld zijn. Dat dat niet het geval is, is een prima reden tot klagen. In een vreemd land is wifi meestal de enige mogelijkheid om contact te leggen/te houden.

Dat drammen over een advocaat inschakelen ben ik met je eens. Volgens mij was dat één persoon, dan vind ik de hele club daar als zeikerds wegzetten overdreven.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 04-11-22 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:36

Sunnda schreef:
_San87_ schreef:

Toegang tot internet is tegenwoordig een basisbehoefte. Hoe is het gebrek daarnaan zeiken?

Dus een gebrek aan internet in je eigen land maakt je een vluchteling die vlucht vanwege ontbreken basisbehoeftes.
Met zo'n instelling snap ik wel hoe je erin staat. :Y)

Huh? Dat zeg ik nergens?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:44

_San87_ schreef:
purny schreef:
Warm water is geen zeiken. Dat er geen WiFi is wel.

Toegang tot internet is tegenwoordig een basisbehoefte. Hoe is het gebrek daarnaan zeiken?

Niet in bepaalde situaties. Dat mensen nou zo verwend zijn dat er WiFi geëist wordt.
Basisbehoefte is eten en een slaapplaats en sanitair.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:54

purny schreef:
_San87_ schreef:

Niet in bepaalde situaties. Dat mensen nou zo verwend zijn dat er WiFi geëist wordt.
Basisbehoefte is eten en een slaapplaats en sanitair.

Hoe is internet nodig hebben verwend zijn? Wifi/internet is de enige manier om contact te houden met familie en vrienden, communicatie met instanties gaat bijna altijd via email, bankzaken regel je via internet. Internet is een eerste levensbehoefte geworden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:56

Het is 5 km naar centrum Boxtel.
Fietsen zijn er doorgaans ook aanwezig.
Maar wandelen gaat voor veel mensen ook prima, uurtje lopen.

En nee wifi is bij mij echt geen eerste levensbehoefte.
En als dat wel is, ze krijgen leefgeld, koop je beltegoed. 4G werkt ook.

Kom we moeten niet gaan overdrijven zeg.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:26

Een eerste levensbehoefte is iets wat je nodig hebt om te overleven, dus voedsel, water, onderdak, kleding, zuurstof; DAT zijn eerste levensbehoeften.
Je overleeft prima zonder internet, dus nee; geen eerste levensbehoefte.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:32

@San: schijnbaar hebben jij en ik een andere kijk op wat een eerste levensbehoefte is.
Internet valt daar voor mij toch echt niet onder.
Basisbehoefte zoals een schoon bed, eten en drinken en goede sanitaire voorzieningen zijn dit wel.
Maar goed als jij dat anders ziet...

Dan hebben er een hoop gezinnen hier in Nederland ook geen eerste levensbehoefte. Die kunnen namelijk niet eens internet betalen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:42

Het ligt er denk ik ook aan hoe lang de mensen daar al zitten.
We zijn het er geloof ik wel over eens de opvang op zn zachts gezegd een beetje een troepje is toch?
Ik kan me voorstellen dat je na 6mnd wellicht wat anders wil, of inderdaad familie bellen of zaken regelen. Maar ik heb geen flauw idee hoe lang asielzoekers op een bepaalde plek zitten.. Aan de andere kant, in de regio waar ze soms (of vaak?) in die vluchtelingenkampen zitten, is het ook geen feestje.. dan ben je met een dak en een douche alweer een heel eind..

Ik ben gewoon heel blij en dankbaar dat ik zit waar ik zit ... :j Verder is het heel ingewikkelde materie denk?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:46

Die zitten er sinds dinsdag 1 november. Gisteren al dit artikel...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 16:05

Raineri schreef:
Snap de WiFi persoonlijk nog beter dan gebrek aan warm water. Vrienden uit Oekraïne zaten aan hun telefoon gekluisterd om te horen of hun geliefde familie nog leeft. Maar wees maar blij dat jullie je dat niet kunnen inbeelden, dat is een zege.

De Oekrainers lopen ook niet te zeiken he!?

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:07

Popstra schreef:
Raineri schreef:

De Oekrainers lopen ook niet te zeiken he!?

Daar heb jij een overzicht van?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:18

Ging het artikel over Oekrainse vluchtelingen?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:23

Door de pittige discussie hier over wel/geen wifi eens even de zoekterm: asielzoekers en wifi gebruikt.
Geloof me er is niks nieuws onder de zon. Bijv.:
Noodopvang krijgt wifi om overlast te voorkomen - NOShttps://nos.nl › ...
2 nov. 2015 — Sinds kort worden ruim 1100 asielzoekers opgevangen in een voormalige gevangenis in Alphen aan den Rijn. Overdag gaan zij op zoek naar gratis wifi.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:57

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:02

chanicha schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1357869 ... ng-krijgen

Die komen hier echt niet heen omdat ze de kaas zo lekker vinden dus hier moeten ze echt op ingrijpen!

Ik schrik wel van dit bericht, er vanuit gaande dat het klopt moeten we echt de rem zetten op het altijd welkom beleid. Er zijn grenzen wat een land kan bolwerken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:04

chanicha schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1357869 ... ng-krijgen

Die komen hier echt niet heen omdat ze de kaas zo lekker vinden dus hier moeten ze echt op ingrijpen!

In ieder geval heeft de staats secretaris door dat het zo niet langer gaat..Nederland is echt een luilekkerland geloof ik. Het zal wel heel langzaam gaan maar er gebeurd in ieder geval wat..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 18:02

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 19:15

chanicha schreef:
https://www.ad.nl/politiek/tekort-aan-o ... ~a5463916/

Vraag me af hoe ze dat voor zich zien!

Als ik het goed begrijp hebben we zgn instromers die in andere EU landen hun 1e aanvraag deden en daar! horen te blijven.
Dus terug sturen? Blijkbaar zijn we erg aantrekkelijk voor asielzoekers die elders in de EU hun eerste aanvraag doen en dan door naar het beloofde land?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:39

Ik begrijp sowieso niet hoe dat werkt met dat eerste land. De meeste komen immers binnen via Oosteuropa of Griekenland en niet direct met een vliegtuig in Amsterdam of Berlijn of zo.
Laatst was er opheft dat vluchtelingen vanuit Oostenrijk met de trein door Zwitserland „geloodst“ waren naar Duitsland en Duitsland vond dus dat Zwitserland het land van binnenkomst was, maar ik neem niet aan dat het Oostenrijkse vluchtelingen waren (op de vlucht voor het covid vaccin of zo). Dan kwamen ze toch sowieso allang ergens anders binnen :o?

Hoe dan ook is het momenteel overal een zooite met de migranten die via Servie zonder visum binnen komen om ongecontrolleerd door te reizen naar EU landen. De meeste van deze migranten zijn niet geklassificeerd als legitieme vluchteling.

Ik sta achter opvang, maar het moet uiteraard wel haalbaar zijn. Als ze voor 2023 nu al meer dan 50.000 in NL verwachten en dat nog zonder Oekrainers, dan zie ik evenmin hoe dat moet gaan passen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:56

Daarom wat ik al eerder zei, ze moeten veel selectiever zijn en heb je geen recht om hier te zijn direct terugsturen en sowieso grensbewaking want dit maakt alles kapot.
Het hele sociaal systeem, gezondheidszorg en woningen wordt zwaar overvraagd.
Volgend jaar 50000 erbij, buiten de eventuele Oekraïners dus tel uit.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:24

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:14

chanicha schreef:
https://www.ad.nl/politiek/tekort-aan-o ... ~a5463916/

Vraag me af hoe ze dat voor zich zien!

Nouja, in ieder geval lijken ze langzaam wakker te worden..doorstroom lukt niet omdat er gewoon geen huizen zijn hier. Ik denk dat het goed is als ze dit aan alle kanten gaan aanpakken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:17

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:23

Nou zou zeggen kijk naar de foto Elisa!