Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:53

Is toch zot dat dit nodig was 8)7

Nog niet heel lang geleden kon je dochter geeneens genieten in het zwembad zonder lastig gevallen te worden door dat uitschot.

Kan dat volk nou echt niet gewoon lekker normaal doen ofzo??

_Penotti

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:54

Blijkbaar is dit leuk. Daarom iets tegenover zetten waar ze schuw van zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:09

Ja werken :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:11

Precies,
Daarom die vechtersbazen aan het werk zetten, laag geschoold werk kunnen zij ook. Slimmer lijken ze niet te zijn want dan deden ze niet zo debiel.
Hoppakee aanpakken.
Niet zo soft mee zijn.

Maar helaas dat mag allemaal niet. En gaat dit erger en erger worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:20

Dienstplicht weer invoeren en dan echt een fikse dienstplicht qua fitheid, respect en aan het werk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:22

Wat dacht je ervan om gewoon mensen die misdaden plegen te veroordelen en te straffen volgens ons wetboek en mensen die geen misdaden plegen lekker met rust te laten? Dat lijkt me een stuk beter dan kretologie als dienstplicht invoeren of ze eens flink aan het werk zetten.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:23

Ja zou dus in het wetboek mogen komen te staan :j
Wat er nu in staat werkt niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:26

Ja maar Karl, hoeveel jaar is dat geklier en gekloot al niet aan de gang? De Straffen in ons land daar lach je toch om!!
Zij ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:33

Karl66 schreef:
Wat dacht je ervan om gewoon mensen die misdaden plegen te veroordelen en te straffen volgens ons wetboek en mensen die geen misdaden plegen lekker met rust te laten? Dat lijkt me een stuk beter dan kretologie als dienstplicht invoeren of ze eens flink aan het werk zetten.

Dacht jij dat ik dit als straf bedoelde?? Echt niet maar gezien de straffen in Nederland waarbij je met lichte criminele vergrijpen vaak een aai over de bol krijgt en 10 uur schoffelen is een dienstplicht niet verkeerd.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:04

Enorm zwaar straffen helpt ook niet, kijk maar naar de VS. Of wil je hier ook Marokkanen die proberen een nagelschaartje te stelen levenslang geven?

Beter pak je de bron aan waarom mensen de criminaliteit ingaan. Het is allang gebleken dat dat beter helpt dan zwaardere straffen. Dat zie je overal ter wereld. Ook in landen waarbij de doodstraf wordt uitgevoerd is criminaliteit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:12

Ik zou zeggen dat het nogal vanzelf spreekt: hoe meer je iedereen harder en harder maakt, hoe meer geweld ze ook gaan toepassen. Dat doorbreken vereist juist het tegenovergestelde van hardheid.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:18

Nou ja ik weet niet precies of dat zo werkt... Hier zijn de straffen niet zo zwaar als in de USA (denk ik), maar ondertussen is het bijvoorbeeld wel normaal om hulpverleners aan te vallen.....
Hoe is dat gekomen dan? Want dat komt niet door de 'strengere' aanpak.... zelf-opvoeding werkt dan ook niet helemaal in die gevallen, althans, zo lijkt het...

Overgens.. welke ímbe***l verzint het uberhaupt... ik snap dat niet :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:21

Er zijn nogal wat kanttekeningen bij de 'hulp'verlening - waar de grens tussen daadwerkelijke hulp en macht niet altijd zo duidelijk is. (Al snap ik inderdaad niks van het aanvallen van bv brandweerlieden.)

Maar zwaarder straffen (wat al gedaan wordt) is in elk geval niet de weg die leidt tot oplossen van die problemen, en lijkt zo makkelijk doel op zichzelf te worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:26

Brandweerlieden / ambulancemedewerkers / strandwachten... lijkt mij niet heel moeilijk om daar daadwerkelijk hulp in te zien... :)

Ik zeg inderdaad niet dat zwaarder straffen de oplossing is, maar ik vraag me wel af of lichter (of niet) straffen, werkt.. gezien de kant die het op lijkt te gaan... (en wat wellicht vroeger ook gebeurde, maar nu veel meer 'in beeld' is, wat ook weer voor een onrust kan zorgen)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:27

Waarom niet beide?
Én zwaarder straffen - want laten we wel wezen, een taakstrafje hier en daar werkt echt niet, én meer aandacht voor de achtergrond van het criminele gedrag. Ik vind dat dit elkaar moet aanvullen.

Neem door meer te investeren in de sociale problematiek de ongelijkheid in kansen serieuzer, dan zorg je daarmee voor een rechtvaardiging voor het zwaarder straffen van het tuig dat geen enkele goede wil toont en overlast, schade en erger blijft veroorzaken.
Geen taakstraffen maar serieuze straffen, en wat mij betreft ook serieuze geldboetes: alles vergoeden wat je hebt stukgemaakt (ook immaterieel) en kun je dat niet opbrengen, dan onder curatele aan het werk, en een deel van het salaris afstaan tot e.e.a. betaald is. Hierbij twee x zo hoge boetes voor het aanvallen of bedreigen van politie en hulpverleners, en bij zwaardere gevallen en recidive acuut de bak in. In het natraject hardline, niet-vrijblijvende individuele maatschappelijke begeleiding erbovenop zetten, geen pappen en nathouden.
Maar tegelijkertijd wel betrokkenheid tonen en betreffende figuren een perspectief bieden bij positieve inzet, motivatie en blijk van goede wil.

Het hoeft niet of het een of het ander te zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:32

De ongelijkheid in kansen word vaak als rode kaart getrokken. Maar wanneer je ziet dat misdaad loont, dat je als drugsrunner van 14 of 12 meer geld krijgt dan een half jaar vakkenvullen is voor velen de keus snel gemaakt . Ook de sociale druk vanuit sommige culturen is hoog , was druk van de ouders in die culturen maar net zo hoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:32

"Zwaarder straffen werkt niet want kijk naar Amerika..."

Dat is wat simplistisch, de criminaliteitsproblemen in amerika hebben een hoop oorzaken, en alles simpelweg toewijzen aan zwaardere straffen geeft een oneerlijk beeld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:42

Nja ik denk wel dat het kan lonen om eens echt te verdiepen in het hoe en waarom, en daar dan wat mee te doen...

Dus niet overdreven reageren (opsluiten voor een verlopen rijbewijs) maar ook niet net doen alsof het niet bestaat (daar lijkt het nu op), en gewoon man en paard noemen..
"Ja er gebeuren dingen en ja, daar gaan we wat aan doen" en niet 'och maar nee achtergrond dingen zielig toestanden moeilijke jeugd valt wel mee racisme is niet waar kunnen ze niks aan doen discriminatie opleiding geen tijd geld weetikveel...'

(ik ben alleen even kwijt wat dit met het oorspronkelijke topic te maken heeft met het risico van offtopic gaan)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:04

Als je Europees vergelijkt, dan straft Nederland helemaal niet licht. Iedereen papegaait elkaar altijd maar na dat Nederland met zijn D66 rechters zo licht straft, alleen de cijfers laten iets anders zien.

Wil je wat aan misdaad doen, dan moet je zorgen voor een hoge pakkans. Dat werkt veel beter dan hoge straffen. Combineer je dat dan ook nog met emancipatie van de sociaal lagere klassen, dan heb je helemaal een goed systeem.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:13

enzino schreef:
"Zwaarder straffen werkt niet want kijk naar Amerika..."

Dat is wat simplistisch, de criminaliteitsproblemen in amerika hebben een hoop oorzaken, en alles simpelweg toewijzen aan zwaardere straffen geeft een oneerlijk beeld.

Klopt. Er zijn veel meer problemen in Amerika dan alleen maar zwaarder straffen, en er is veel meer bewijs dat zwaarder straffen nauwelijks helpt als methode om criminaliteit te beperken dan alleen Amerika.

(samengevoegd:)
Cer schreef:
Nja ik denk wel dat het kan lonen om eens echt te verdiepen in het hoe en waarom, en daar dan wat mee te doen...

Zeker doen, gerechtelijke uitspraken zijn inmiddels vaak in te zien en behoorlijk leesbaar!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:21

Karl66 schreef:
Als je Europees vergelijkt, dan straft Nederland helemaal niet licht. Iedereen papegaait elkaar altijd maar na dat Nederland met zijn D66 rechters zo licht straft, alleen de cijfers laten iets anders zien.

Generaliseren gaat makkelijk he?

Overigens, het ligt er maar net aan wat iemand licht vindt... We hebben hier een systeem wat is zoals het is, en daar kan iemand persoonlijk van denken 'nou, dat vind ik wel een beetje licht qua straf' .. maar misschien heeft het meer te maken met die paar zaken die in het nieuws komen (oeh... MSM...) waarbij het lijkt dat mensen na een paar uur zitten weer wegwandelen... zoiets..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:25

Tja als je bedenkt dat de jongens thuis in land van herkomst gewoon een flink pak slaag krijgen van de ouders en ze respect hebben voor de hogere macht moet je het misschien toch eens daar gaan zoeken wat nu werkt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:27

Europees maakt me eigenlijk niets uit.
Ik leef hier en ik vind dat met regelmaat de straffen niet kloppen bij het delict.

Bijvoorbeeld omdat de dader minderjarig is, maar wel een volwassen daad doet.
Van mij mag de daad dan gelden, niet de leeftijd.

Het zwaar lastig vallen van hulpverleners, ik weet niet of dat in het buitenland ook zo massaal gedaan word, echt geen idee. Mijn gevoel zegt van niet.
ik vind dat hier wel te vaak en daar mag van mij standaard een weekje brommen voor staan op eigen kosten. Laat zo'n loser het mooi zelf betalen, helemaal, dat hoeven wij niet op te hoesten.

Vernielingen net zo, laat maat betalen. Niet de verzekering en daarmee de rest. Nee dokken, of ze nu 14 zijn of 24.
Is niet streng, wel rechtvaardig.

Maakt me echt niet uit hoe dat elders is, wij leven hier, hutje mutje op elkaar.
Geen respect voor andere en de spullen, aanpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:35

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-08-20 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:37

Die link kan ik helaas niet lezen.