Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Zou je misschien op willen houden met steeds van die sneren naar bepaalde mensen te maken?SinneJ schreef:Ik denk dat je het meer moet zoeken in psychologische testen waar ze astronauten en dergelijke mee selecteren. Onderzoeken of iemand voldoende stabiel is in onzekere tijden, of je op iemand kan rekenen om het hoofd koel te houden.
Dat lijkt me zeker geen overbodige luxe!
Anders krijgen we straks nog doorgesnoven rappers als president van 'n grootmacht.
Shadow0 schreef:PoelieWoelie: corona speelt een grote rol: veel stemmers kiezen via alternatieve routes (zoals per post) om niet bij te dragen aan verspreiding van corona via de stemlocaties.
Daarnaast zijn er bij voorliggende verkiezingen al meer situaties geweest waar mensen echt uren en uren in de rij moesten staan om hun stem uit te brengen of er allerlei gedoe was: lokaties waar de stembiljetten op waren of waar dingen niet goed gingen. Hoewel de regels zeggen dat als je op tijd in de rij voor het stembureau staat je het recht hebt om je stem ook uit te brengen, gaf dat al eerder veel problemen en niet iedereen heeft de mogelijkheid om het zo lang vol te houden. Die problemen zijn er bovendien meer in gebieden met arme, niet-witte kiezers.
Om dat tegen te gaan is er vooral vanuit de Democraten veel aandacht geweest voor andere manieren waarop je kunt stemmen om zo veilig te kunnen stemmen en mogelijke problemen bij stembureau's te voorkomen.
secricible schreef:Schemerdier schreef:Wat is dat nou weer voor een opmerking?
Een opmerking van dezelfde persoon die ook spreekt over riots in de randstad![]()
Statistisch gezien vinden er nou eenmaal meer “riots” plaats in steden en de steden zijn overwegend democratisch. Dat klinkt een stuk verklaarbaarder.
Shiloh schreef:Het percentage voor nevada wat op Google staat klopt volgens mij ook niet. Lees op verschillende sites dat de huidige stand zou gaan om 86% van de verwachtte stemmen en dat het restant ook weer voor namelijk om mail in votes gaat.
SinneJ schreef:Wat me wel verbaast is dat in de "zekere" staten er toch veel in de 50% zijn aan beide kanten. Dus dat had toch bij sommige nog wel een andere kant op kunnen gaan of denk ik nu zo gek?
Kijk bv naar New Mexico, daar zijn bijna alle stemmen geteld, maar toch 'maar' 54% democratisch. Dat is toch niet héél zeker lijkt me dan? Zelfde voor Montana met 55% voor de republikeinen.
Shiloh schreef:SinneJ schreef:Wat me wel verbaast is dat in de "zekere" staten er toch veel in de 50% zijn aan beide kanten. Dus dat had toch bij sommige nog wel een andere kant op kunnen gaan of denk ik nu zo gek?
Kijk bv naar New Mexico, daar zijn bijna alle stemmen geteld, maar toch 'maar' 54% democratisch. Dat is toch niet héél zeker lijkt me dan? Zelfde voor Montana met 55% voor de republikeinen.
Ligt aan het percentage totaal geteld. Als het aantal nog te tellen net zoveel is als het aantal verschil dan is het wel redelijk duidelijk.
Magrathea schreef:Shiloh schreef:Het percentage voor nevada wat op Google staat klopt volgens mij ook niet. Lees op verschillende sites dat de huidige stand zou gaan om 86% van de verwachtte stemmen en dat het restant ook weer voor namelijk om mail in votes gaat.
In Nevada mogen stembiljetten per post nog tot de 10e(!) binnenkomen mits ze gemarkeerd zijn op 3 november of eerder. Daarnaast heeft de staat aangegeven niet voor donderdag met een update te komen.
Magrathea schreef:Shiloh schreef:Het percentage voor nevada wat op Google staat klopt volgens mij ook niet. Lees op verschillende sites dat de huidige stand zou gaan om 86% van de verwachtte stemmen en dat het restant ook weer voor namelijk om mail in votes gaat.
In Nevada mogen stembiljetten per post nog tot de 10e(!) binnenkomen mits ze gemarkeerd zijn op 3 november of eerder. Daarnaast heeft de staat aangegeven niet voor donderdag met een update te komen.
SinneJ schreef:Wat me wel verbaast is dat in de "zekere" staten er toch veel in de 50% zijn aan beide kanten. Dus dat had toch bij sommige nog wel een andere kant op kunnen gaan of denk ik nu zo gek?
Karl66 schreef:SinneJ schreef:Wat me wel verbaast is dat in de "zekere" staten er toch veel in de 50% zijn aan beide kanten. Dus dat had toch bij sommige nog wel een andere kant op kunnen gaan of denk ik nu zo gek?
Dan praat je over een tien procent verschil tussen de kandidaten en dat is echt een serieus verschil in een systeem waar het tussen twee partijen gaat.
Earth schreef:Trump is heel slim, heel gehaaid en doet gewoon wat hij wil. Hij is niet voor niks zo rijk geworden. Hij heeft het bedrijf van zijn vader op een slimme en slinkse manier naar een hoger niveau getild. De manier waarop hij het heeft gedaan is niet altijd netjes te noemen, maar het lukt hem wel. Ik denk dat hij vooral goed kan doordrukken wat hij wil en dat dan ook krijgt. Of hier nou narcisme, gashlighting of een andere persoonlijkheidsdingetje aan te pas komt, slim is ie wel.
Ik vind het een walgelijke vent, daar niet vanZijn hele doen en laten, hij praat altijd alsof hij dronken is, verkondigd flauwekul, gaat in tegen mensen wanneer de waarheid hem niet aanstaat, beloofd dingen die hij niet waar kan maken.
Nee, echt een walgelijk naar en vies mannetje. Ik vind het echt meer dan bizar dat er mensen zijn die in hem geloven...
Ik weet niet genoeg van politiek om daarover iets te zeggen, maar de enige reden dat ik Biden wil, is omdat ik Trump echt een heel naar mannetje vind.