Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Niniane

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:24

Het lijkt er inderdaad op dat Bannon en Trump een protest vermoeidheid aan het creëren zijn. Of zelfs aan het pushen zijn om Martial Law in werking te stellen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:26

Ik vind het Facebook momenteel erg troostrijk.
Ten eerste : niet alleen burgers gaan in verzet.
Ook mensenrechten organisaties (oa aclu - ik had er nog nooit van gehoord) en hotemetoten in het bedrijfsleven, oa Starbucks, Facebook, Google en Apple "geen kleine jongens ".
Aclu heeft haar eerste rechtszaken gewonnen - en heeftin een week erg veel donaties voor eventuele volgende zaken ontvangen.
Dat met die vermoeidheid valt wel mee.

En het bedrijfsleven daagt ook zijn leugens mbt 'Amerika eerst' uit. Als hij echt inzet op protectionisme, dan neem je als multinational gewoon de benen... (Dat dreigement van vertrekken ligt nu nog niet op tafel maar de toon 'dit is niet ons belang' is gezet.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:32

@Drifter en Niniane, dat is volgens mij vooral als er geen coherentie in zit. Mensen die verontwaardigd raken, kunnen heeeeel vasthoudend zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=YJSehRlU34w is een TedX-lezing over iemand die onderzoek heeft gedaan naar vreedzaam protest van het volk, en ze vond dat elke beweging waar 3,5% van de bevolking of meer zich bij aan had gesloten succesvol was.

En omgekeerd: de huidige situatie had niet kunnen ontstaan zonder een heel groot netwerk aan mensen dat er de afgelopen jaren en jaren hard aan heeft gewerkt. Breitbart bv is niet alleen Bannons product - het is ook het product van al die mensen die daar aan mee hebben geholpen om opruiende of ondermijnende teksten te verspreiden, mensen en groepen lastig te vallen en te bedreigen... ook dat was activisme, alleen een vrij onsmakelijke soort.

Daar is nooit echt een structurele tegenbeweging op gekomen met genoeg draagkracht. Maar als die er nu wel komt, als we wel geinteresseerd raken, dan heeft men veel invloed. Dus laten we niet te snel vermoeid raken, er kan veel en het heeft zin om te streven naar verbetering.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:35

Ha! Kritiek hebben lijkt te werken. Zie net op RTL4 dat er aan het inreisverbod wordt geschaafd.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:45

Niniane schreef:
Het lijkt er inderdaad op dat Bannon en Trump een protest vermoeidheid aan het creëren zijn. Of zelfs aan het pushen zijn om Martial Law in werking te stellen.

Woah! Denk je dat laatste echt? :oo
Is dat trouwens niet iets dat Gouverneurs kunnen/moeten doen?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:54

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:56

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:01

Het is ook zeker geen nieuw patroon om een incident te gebruiken. Heel veel dictators in wording grijpen dergelijke zaken aan om democratische en rechtstatelijke grondrechten te ondermijnen. Turkije lijkt me het recentste voorbeeld, waar rechters, journalisten en wetenschappers en masse zijn opgepakt of uit hun ambt gezet. De coup (als die al echt was) was daarvoor alleen maar de aanleiding: een deel van de lijsten en plannen lag al klaar.
(Maar, de brand in de Rijksdag in Duitsland is natuurlijk ook een klassieker. En Bannon kent zijn klassiekers.)

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:09

NatasjavE schreef:
Nou en nu ook nog de eurolanden tegen elkaar uitspelen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/31/aa ... 1-a1543820

Die zag ik al aankomen. Hij wil Amerika als de rijkste, de beste, meeste macht, terug.
Als je dan kijkt naar hoe hij zijn bedrijven heeft gerund en hoe de meeste grote bedrijven te werk gaan, en meeneemd dat hij altijd heeft gezegd Amerika als een van zijn bedrijven te willen runnen, is de concurrent buiten spel zetten natuurlijk een van de belangrijkste componenten.
Hij weet door de Brexit dat landen uit de Eu kunnen stappen, en probeert bijvoorbeeld nu ook "good deals" met Engeland te krijgen. Dus als de hele EU uit elkaar valt, zijn er nog steeds "deals" maar er is niet meer 1 grote concurrent.

Zelfde met het aanvallen van China.

Rusland, tja.. daar is hij dan wel weer heel buddy buddy mee. Of dat nou is omdat het hele Rusland heeft hem geholpen verhaal waar is, of omdat Rusland hem kan helpen met veel lucratievere deals en hij ze dus nog even te vriend moet houden zal nog wel even de vraag blijven.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:44

NatasjavE schreef:

Hij is er gek genoeg voor om dat te proberen.
Een vriendin van mij mag altijd met graagte stellen 'dat Angela Merkel groot geworden is in een pastorie en dus er slag van heeft gekregen om met allerlei mensen, inclusief rare snoeshanen om te gaan'.

Dus ik denk, dat Mutti Merkel wel tegen hem is opgewassen (ik denk dat hij het totaal tegen haar zou afleggen...)

Van speculatie weer naar de politieke realiteit: de Nederlandse regering 'bedankt voor de eer' om het discriminerende decreet uit te voeren.
In Great Brittan gaan stemmen op om het staatsbezoek af te zeggen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:47

Janneke2 schreef:
NatasjavE schreef:

Ohhh dat denk ik ook.

Citaat:
Dus ik denk, dat Mutti Merkel wel tegen hem is opgewassen (ik denk dat hij het totaal tegen haar zou afleggen...)

Ik hoop het.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:26

Ik had de indruk dat May hem deze week ook aardig in de tang had voor wat betreft de Navo. Ook zo'n domineesdochter geloof ik hè? ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:33

Ik heb zo de indruk, dat Trump weinig opheeft met "sterke" vrouwen.
Ze moeten vooral mooi zijn en geen tegengas geven, denk ik :D ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:46

Zjeu - dat wist ik niet van Theresa May...!

Nicola Sturgeon heeft djt ook tegengas gegeven. Ook vrouw en premier. (Bundeskanzler is n soort premierschap.)

;) zou zij ook domineesdochter zijn?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:51

Janneke2 schreef:
Zjeu - dat wist ik niet van Theresa May...!

Nicola Sturgeon heeft djt ook tegengas gegeven. Ook vrouw en premier. (Bundeskanzler is n soort premierschap.)

;) zou zij ook domineesdochter zijn?

Nope, paps was electricien. Mams was tandartsassistente.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:02

Momenteel zijn degene die zich echt verzetten tegen hem allemaal vrouwen. Sally Yates, Ann Donnelly, Leonie Brinkema, Judith Dein en de co-chairs van de Women's March Tamika Mallory, Linda Sarsour, Bob Bland and Carmen Perez

Van Theresa May verwacht ik niet veel. Kontenkusser.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:07

Kontenkusser versus pussygrabber? We staan er wel goed voor, mondiaal gezien...... _O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:17

Dochter van de electricien of van de dominee: persoonlijk ben ik blij en trots op het vrouwelijke verzet.

Hier te lande was het Jesse Klaver die de kar heeft getrokken "wanbeleid werken wij niet aan mee".
Hulde!
(GL heeft een traditie in vrouwelijke lijsttrekkers, zou dat het zijn....?? ;) ;) )

(No need om Theresa May vanwege 1 bezoek af te schrijven, dat is pure kolder en speculatie. Ze bevindt zich in een ingewikkeld parket en heeft door toenadering te zoeken wellicht de vlucht naar voren gekozen. Toenadering is in de verste verte niet hetzelfde als "kont kussen", dus svp argumenten voordat je gaat roeptoeteren...)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:28

Cowboy55 schreef:
Kontenkusser versus pussygrabber? We staan er wel goed voor, mondiaal gezien...... _O-

Wordt een sessie 69 in het Witte Huis dan.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:33

Janneke2 schreef:
Dochter van de electricien of van de dominee: persoonlijk ben ik blij en trots op het vrouwelijke verzet.

Hier te lande was het Jesse Klaver die de kar heeft getrokken "wanbeleid werken wij niet aan mee".
Hulde!
(GL heeft een traditie in vrouwelijke lijsttrekkers, zou dat het zijn....?? ;) ;) )

(No need om Theresa May vanwege 1 bezoek af te schrijven, dat is pure kolder en speculatie. Ze bevindt zich in een ingewikkeld parket en heeft door toenadering te zoeken wellicht de vlucht naar voren gekozen. Toenadering is in de verste verte niet hetzelfde als "kont kussen", dus svp argumenten voordat je gaat roeptoeteren...)

Jij wilt argumenten, dan krijg je ze. ;)
Theresa May denkt momenteel alleen aan haar eigen eiland. Haar voornaamste taak (eentje waar ze zich ook het meeste mee bezig houdt) is Groot-Brittanie uit de EU te halen in een positie die voor de EU nadelig zal zijn. May wil de EU voor zijn met een handelsverdrag in samenwerking met de VS. Niet toevallig dat Trump anti-EU is. Dat is de nummer één reden dat ze hem heeft uitgenodigd voor een staatsbezoek, waarmee ze direct de Koningin in verlegenheid brengt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:37

Niniane schreef:
Cowboy55 schreef:

Wordt een sessie 69 in het Witte Huis dan.

Zeg dat soort dingen aub niet tegen een beelddenker! :r

En dan hebben we in Rusland nog de man die bij voortduring zijn shirt lijkt kwijt te raken in zijn vrije tijd.....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:58

Cowboy55 schreef:
En dan hebben we in Rusland nog de man die bij voortduring zijn shirt lijkt kwijt te raken in zijn vrije tijd.....

Tis in Rusland blijkbaar warmer dan dat wij denken :')

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:59

NatasjavE schreef:
Cowboy55 schreef:

_O- _O- _O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:16

NatasjavE schreef:
Cowboy55 schreef:

Ik stond eens tijdens een vakantie in Florida 's avonds laat een sjekkie te roken op de oprit van het huis dat we gehuurd hadden. Zonder shirt want in Florida is het net zo warm als in Rusland. :D ineens zie ik dat de overbuurman komt aanwandelen. Had ik even zo'n moment van: 'Shyte, sta ik hier zonder shirt. Dat is ook geen porem'. Toen zag ik dat de overbuurman ook geen shirt aan had. Hij komt naar me toe, kijkt me aan en zegt: "I see you also got seperated from your shirt at some point this evening" :D

Iedere keer als ik nu Poetin zonder shirt zie denk ik: " I see you also got separated from..... _O- _O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:18

Janneke2 schreef:
NatasjavE schreef:

Een vriendin van mij mag altijd met graagte stellen 'dat Angela Merkel groot geworden is in een pastorie en dus er slag van heeft gekregen om met allerlei mensen, inclusief rare snoeshanen om te gaan'.

Van speculatie weer naar de politieke realiteit: de Nederlandse regering 'bedankt voor de eer' om het discriminerende decreet uit te voeren.
In Great Brittan gaan stemmen op om het staatsbezoek af te zeggen.
Briljant omschreven :)