Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:13

waxmeltsenzo schreef:
Er zijn allemaal aanhangers die volgens de regelementen van IS leven en die gruwelijke dingen doen omdat ze er in geloven dat dat het juiste is wat moet gebeuren.

Zou dat werkelijk zo zijn?
Is dat de rechtvaardiging voor:

Kindertjes onthoofden en de hoofdjes op het hek zetten?
Meisjes en vrouwen als slaven verkopen en ze dwingen tot de meest gruwelijke seksuele handelingen, en als er dan een meisje is die dit weigert dat ze dan verbrandt wordt?
etc
etc
etc

Vraag me dat serieus af of mensen dat doen om ze geloven dat dat het juiste is wat moet gebeuren.

In Frankrijk is trouwens weer een gijzeling bezig en het hoe en wat is nog onduidelijk volgens het NL journaal. Ook of dit met IS te maken heeft.

http://www.nu.nl/buitenland/4171280/gew ... ubaix.html heeft het niets met IS te maken maar met een overval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:43

Volgens mij geloven die mannen echt dat zij het juiste doen. Een vrouw is voor hen minderwaardig en slechts een bezit, niet meer dan dat. Zij is er om de man te plezieren, te verzorgen en ten alle tijde op handen te dragen, en zijn kinderen (liefst jongens) te baren. Eerlijk gezegd, in de middeleeuwen zal dat bij ons niet heel erg anders geweest zijn. Zij interpreteren de Koran op die manier en volgens die interpretatie handelen ze. Wij zijn onrein, onzuiver, en dienen uitgeroeid te worden. Bijgevolg is iedereen die niet even "puur" is als zijzelf minderwaardig en mag die dus afgeslacht worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:46

Ach Varekaj, eigenlijk doet het er niet toe waarom ze het doen toch. Het is afschuwelijk en verschrikkelijk wreed en in mijn ogen het kwaad in optima forma .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:53

Da's waar. Zelfs al was het perfect uit te leggen, het is en blijft gruwelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:02

Deze kwam ik net tegen op hln. Blijkbaar zijn ze toch gerichter bezig dan je zou denken.

Blue_Eyes

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:07

Ik mis de link?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:13

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:40

Citaat:
Abaaoud wou zich in zakenwijk La Défense laten exploderen

Het vermoedelijke brein van de aanslagen van 13 november in Parijs, Abdelhamid Abaaoud, was van plan om zich de week erna te laten exploderen bij een nieuwe aanslag op de Parijse zakenwijk La Défense. Dat bevestigt de procureur van Parijs.

De Belgisch-Marokkaanse jihadi werd op 18 november gedood tijdens een inval van de politie in een appartement in de Parijse voorstad Saint-Denis, waar hij zich verschool. Volgens procureur Molins ontdekte de politie dat Abaaoud "na de aanslagen is teruggekeerd naar de plaats van delict".

http://www.knack.be/nieuws/belgie/abaao ... e=Facebook

Dat iemand die in Europa de meest gezochte terrorist is de dag na de aanslag nog kan terugkeren naar de plaats delict...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:49

In de talkshow van Umberto Tan werd net ook weer gezegd, dat Poetin niet de IS bombardeert in Syrië, maar vooral de tegenstanders van Assad.
Wel wordt gezegd, dat steeds meer landen gaan samenwerken tegen IS, omdat steeds meer landen slachtoffer zijn van aanslagen door IS. Behalve de aanslagen in Parijs, werd ook de aanslag genoemd in Turkije en de bom in het Russische vliegtuig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:51

En dan zeggen ze wat over België en Molenbeek...

Er is onlangs toch een chinese gijzelaar gedood, ging China daar niet wat tegen doen? Of heb ik dat gemist?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:58

pien_2010 schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Er zijn allemaal aanhangers die volgens de regelementen van IS leven en die gruwelijke dingen doen omdat ze er in geloven dat dat het juiste is wat moet gebeuren.

Zou dat werkelijk zo zijn?
Is dat de rechtvaardiging voor:

Kindertjes onthoofden en de hoofdjes op het hek zetten?
Meisjes en vrouwen als slaven verkopen en ze dwingen tot de meest gruwelijke seksuele handelingen, en als er dan een meisje is die dit weigert dat ze dan verbrandt wordt?
etc
etc
etc

Vraag me dat serieus af of mensen dat doen om ze geloven dat dat het juiste is wat moet gebeuren.

In Frankrijk is trouwens weer een gijzeling bezig en het hoe en wat is nog onduidelijk volgens het NL journaal. Ook of dit met IS te maken heeft.

http://www.nu.nl/buitenland/4171280/gew ... ubaix.html heeft het niets met IS te maken maar met een overval.

Ze zijn zo geradicaliseerd dat ze er zelf in geloven. Het rechtvaardigd helemaal niks!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:59

Electra63 schreef:
In de talkshow van Umberto Tan werd net ook weer gezegd, dat Poetin niet de IS bombardeert in Syrië, maar vooral de tegenstanders van Assad.
Wel wordt gezegd, dat steeds meer landen gaan samenwerken tegen IS, omdat steeds meer landen slachtoffer zijn van aanslagen door IS. Behalve de aanslagen in Parijs, werd ook de aanslag genoemd in Turkije en de bom in het Russische vliegtuig.

Dat hoopte ik ook, maar als er nu onderling alweer gedonder ontstaat door een mogelijk conflict tussen Rusland en Turkije (NAVO), dan heeft die samenwerking precies één hele week geduurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 01:30

Ik kwam op facebook een filmpje tegen van een Syrische man genaamd Tamer Turkmane , ik heb de beste man opgezocht op facebook.
Hij gebruikt zijn facebook als protest en plaats de gruwelijkheden die daar plaats vinden.

https://www.facebook.com/tamer.turkmane?fref=ts

Op zijn facebook kom ik ook een foto tegen waarvan ik begrijp dat het zou gaan om 1 van de Russische piloten. Maar het kan natuurlijk ook een trucage foto zijn.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=568269833326868&set=a.107245379429318.13216.100004315689812&type=3&theater

Ik plaats hier het betreffende filmpje (kan schokkend over komen!) mij raakte het diep.
https://www.facebook.com/1399644386964883/videos/1629221567340496/?pnref=story

Maar goed youtube staat ook vol van filmpjes van de ravage die de bombardementen maken in Syrië.

Ik vraag mij af in hoe verre Rusland nu echt IS aanpakt.
Waar ik gisteren aan moest denken is dat die terreur dreiging nu ook in Europa is en dat het in Brussel op zo'n hoog niveau zit qua alertheid en dat we dat niet echt gewend zijn.
Dat is in Israël 24/7 en daar is door de wereld leiders heel afkeurend gereageerd vanwege de harde aanpak van Israël richting Hamas.
Maar de wereld leiders staan wel massaal achter de president van Frankrijk die de strijd tegen IS flink rancuneus aanpakt en waar net zo goed onschuldige slachtoffers vallen.
En er zijn er zelfs die Poetin steunen, al gaat Obama wel morgen een bezoek brengen aan Rusland.

pien_2010 er gebeurd inderdaad een hoop op het moment. Veel was voor ons een ver weg van ons bed show maar ik vrees dat die tijd wel voorbij is.

Ik ben heel erg benieuwd wat Poetin gaat doen nu na dat er een vliegtuig van hem is neer gehaald.

Wat betreft radicalisering, ben ik heel erg benieuwd hoe het komt dat Italië en Zwitserland zo'n laag cijfer hebben als het gaat om geradicaliseerde jongeren.
Doet Italië en Zwitserland wel mee in de strijd tegen IS met soldaten etc.?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 02:32

OsMo schreef:
Ik vraag mij af in hoe verre Rusland nu echt IS aanpakt.
Waar ik gisteren aan moest denken is dat die terreur dreiging nu ook in Europa is en dat het in Brussel op zo'n hoog niveau zit qua alertheid en dat we dat niet echt gewend zijn.
Dat is in Israël 24/7 en daar is door de wereld leiders heel afkeurend gereageerd vanwege de harde aanpak van Israël richting Hamas.

Het verschil is dat Israël de Palestijnse gebieden illegaal bezet, in feite gewoon inlijft, en dat Hamas zich daartegen verzet.
Dat geldt niet voor Frankrijk ten opzichte van IS.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:35

LindyH schreef:
Het verschil is dat Israël de Palestijnse gebieden illegaal bezet, in feite gewoon inlijft, en dat Hamas zich daartegen verzet.
Dat geldt niet voor Frankrijk ten opzichte van IS.
Dat dus,

en dat de Palestijnen tweede rang burgers zijn geworden in die bezette gebieden. Met name de jeugd van dit moment komt daar meer en meer tegen in actie want die zijn het gewoon heel erg zat. Dat is daar een heel lang slepend buitengewoon ingewikkeld conflict. Het westen heeft het uitroepen van Israël indertijd goedgevonden daar de bevrijding van Europa o.a. betaald is met geld van joden en deze mensen zo vreselijk vervolgd zijn (lees genocide). Hamas doet wel meer dan zich hier tegen verzetten, flinke stap verder dan strijden tegen het feit dat gebieden bezet zijn.

Wat Rusland betreft die vechten vooral vlak over de grenzen van Turkije in Syrië waar de rebellen zitten die vechten tegen Assad. Rusland is nog niet zo actief tegen IS. Turkije beleeft zich als een wereldmacht iets dat wij gauw vergeten. Poetin provoceert graag, alhoewel ik nu geloof dat deze straaljager per ongeluk op Turkije haar grondgebied was, zo kort was het. Maar het is met name Turkije een doorn in het oog dat Rusland zo aan haar grenzen bezig is. Dus tja, dan kan het wel eens fout gaan. Dat maakt het voor Hollande niet gemakkelijker om Poetin bij de strijd erbij te krijgen nu dit tussendoor is gekomen. Want het westen wil een oplossing en verdwijnen van IS zonder Asad en Poetin wil Assad in het zadel houden.

Inderdaad heeft IS ook een Chinees onthoofd want China weigerde om losgeld voor hem te betalen. China heeft laten weten dit niet onbestraft te laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:02

Ik las net op rtl dat er gewaarschuwd wordt door De Block en Jambon voor infiltratie in ziekenhuizen en bij hulpdiensten, met het doel op aanslagen in die diensten of zich voordoent als zo een dienst. Er zou een brief vertrokken zijn naar de betrokken instanties en ze raden de brandweer aan om alles extra te beveiligen.
De lockdown zou ook aanslagen zoals in Parijs verijdeld hebben, die effectief op de planning stonden. Zij zouden hun info hebben van De Tijd en l'Echo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:56

Kwam deze net op fb tegen...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:01

Heb ik ook al gezien, vind het mooi en rechtuit. Ben in Brussel aan het wachten op mijn marteling bij de tandarts :)) verkeer was rustig. 1 pantserwagen gezien, bij een paar ambassades was de straat afgesloten met poorten. Raar zicht, wist niet eens dat dat kon! En dan ben ik 7 jaar dagelijks daarlangs gereden, best erg haha. Is nooit opgevallen. Aan de militaire school was geen kat te bekennen en de rest ging zijn dagelijkse gang: foutparkeerders, mensen die hun hond midden op straat laten kakje doen zodat je moet stoppen, wandelaars, ...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:25

Ik kom even binnenvallen in dit topic.
Ik heb 1 oprechte vraag waar ik maar geen zinnig antwoord op heb:

Wat is het doel van een aanslag plegen?
Wat willen 'ze' ermee bereiken?
Angst zaaien. Dat is duidelijk.
Maar waarom?
En dan?

Wordt er van de radicalen nu echt van ons verwacht dat wij denken: 'oh,help een aanslag.Laat ik me nu maar bekeren?'
(Even heel cru gezegd)

Ik snap het hele punt niet.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:20

Tivoli, Emmaa_ heeft hier een duidelijke post over geschreven:

Emmaa_ schreef:
Wat jullie zeggen klopt allebei. De IS wilt zo veel mogelijk haat verspreiden, waardoor moslims worden weggezet als een zeer gewelddadige bevolkingsgroep. In de westerse wereld is er al een negatieve houding t.o.v moslims (in veel landen in ieder geval) en het doel is om dat gevoel te laten groeien. Op het moment dat moslims een nog negatievere naam krijgen in de samenleving zullen zij sneller radicaliseren, ze worden immers toch niet geaccepteerd. Daar wil ik bij zeggen dat dit in veel gevallen niet een bewuste keuze is. Vaak zijn jongeren/volwassenen die radicaliseren, de mensen die echt uitgepoept zijn door de samenleving. Die alles tegen hebben gehad alleen maar om hun afkomst, want die bestaan in Nederland wel degelijk. Daaruit volgt een extreme afzetreactie.

Wat IS uiteindelijk wilt, hun doel, is het uitlokken van een oorlog. Zij willen dat een Europees leger (uit Rome, dus het zal of vanuit het Vaticaan komen of in ieder geval troepen uit Europa) met hun komt vechten in Dabiq. Dat is het enige wat ze willen. Hun doel is vervuld op het moment dat zij de strijd tegen Europa aangaan. Als ze verliezen hebben ze in ieder geval naar de profetie geleefd en komen ze dus automatisch in de hemel terecht, en als ze winnen komt de profetie uit en dan is volgens hun het einde der tijden begonnen (wat historisch gezien nog best te onderbouwen is, als een coalitie vanuit Europa verliest van de IS zal de pleuris tussen Rusland en Amerika ook weer uitbreken)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:23

@ Yasmine
Dank je,heldere uitleg.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij...

Ze willen dus de profetie geforceerd laten geschieden?
Wat bizar.
Al die doden,al die bombardementen,ook de leidensweg van 'hun eigen volk'... Voor een profetie? -O-

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:31

macht, land en geld, vermomd als profetie, zo zie ik het. Daar komt het in iedere oorlog uiteindelijk op neer. Het geloof is hoe ze zieltjes werven imo. Niemand is bereid te sterven voor een leider die er alleen zelf beter van wordt. Ze spelen bijvoorbeeld heel geniepig in op het langlopende conflict tussen soennieten en sjiieten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:32

Tivoli schreef:

Maar waarom?
En dan?

Wordt er van de radicalen nu echt van ons verwacht dat wij denken: 'oh,help een aanslag.Laat ik me nu maar bekeren?'
(Even heel cru gezegd)

Het is wraak tegen het westen....wij vermoorden hun broeders,nu gaan zij ons vermoorden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:40

geerke schreef:
Tivoli schreef:

Maar waarom?
En dan?

(Even heel cru gezegd)

Het is wraak tegen het westen....wij vermoorden hun broeders,nu gaan zij ons vermoorden.

Te simpel gedacht Geerke. Het gaat veel verder en dieper. Ze vermoorden namelijk op dit moment vooral hun "eigen broeders".

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:02

hoor net dat er 2 geradicaliseerde jongeren zijn opgepakt in Beverwijk... Hoor dit van een klasgenoot uit Beverwijk dus weet niet of het waar is.