Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:07

Fargo: Hoe verklaren ze dan dat de tijden totaal niet kloppen? Vliegtuig was even na 5-en neergestort, in Oekraïne is het een uur later dus 6 uur daar?. 'S Ochtends om half 11 zegt die al dat het vliegtuig is neergestort??

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:10

Pff ik ben blij dat er nu eindelijk een beetje schot in de zaak komt. Ik hoorde een paar dagen geleden dat dit ook wel het 9/11 van Nederland word genoemd. Ik kan me dus wel een beetje voorstellen hoe de Amerikanen, Spanjaarden en Engelsen zich gevoeld moeten hebben toendertijd. Nooit gedacht dat wij ook te maken zouden krijgen met een aanslag.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:12

linnie050 schreef:
Maar zijn dit nou ook de slachtoffers die toen zijn weg gehaald.
Er waren ook berichten over dat mensen 38 lichamen hadden mee genomen of zijn deze toch ergens anders heen gebracht?

Als het aantal 272 klopt is dit dus incl. de 38 lichamen anders klopt het aantal passagiers niet :P

Maar ergens in een link uit dit topic was een persconferentie waar gisteren al gezegd werd dat het aantal mensen in de trein (welk aantal gister nog lager lag) incl. die 38 waren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:19

purny schreef:
Ik hoorde een paar dagen geleden dat dit ook wel het 9/11 van Nederland word genoemd.

Dit wordt zogenoemd omdat het verhoudings geweest het aantal slachtoffers versus inwoners in Nederland is. Ik heb er de afgelopen dagen over nagedacht. Maar het is puur een sentimentele uitroep. Wat moet Tenerife dan wel niet zijn? WOII in het klein ofzo? En de watersnoodramp? Ruim 1836 Nederlandse doden..

Kortom imo een typische Amerikaanse uitspraak.

Fenrir

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:23

Het heeft ook echt weinig met elkaar te maken imo, vind een aanslag in eigen land (zoals 9/11) of een vliegtuig dat boven een oorlogsgebied wordt neergeschoten wel heel wat anders.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:25

Zojuist ben ik naar de kerk geweest. Een kaarsje aangestoken en het register getekend...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:29

Natuurlijk zijn al die gemaakte beelden walgelijk MAAR nu alles zo verstoord is en de lichamen al verplaatst zijn kunnen die beelden nog wel eens een rol gaan spelen in de reconstructie.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:30

maandag 21 juli 2014

Russische media:

Poetin onderhandelt in Kiev
Petro Porosjenko is mogelijk de eerste Oekraïense president die niet naar Moskou vliegt om zijn Russische ambtgenoot te spreken, maar andersom: dat de Russische president naar Kiev komt om te onderhandelen. Dat heeft het Oekraïense parlementslid Oleksandr Brihinets vanmorgen via Twitter laten weten.

Hij reageert daarmee op berichten in de Russische media die eigenaar Aleksandr Vinokoerov van de onafhankelijke tv-zender Dozhd citeren. Vinokoerov zou vernomen hebben dat Poetin Porosjenko aan de telefoon heeft gehad en vervolgens naar Kiev is gevlogen om daar met hem te spreken over mogelijke oplossingen van het conflict in de Donbas.

Bron: Ukrinform
Laatst bijgewerkt door ceasario op 21-07-14 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:31

Caira schreef:
Natuurlijk zijn al die gemaakte beelden walgelijk MAAR nu alles zo verstoord is en de lichamen al verplaatst zijn kunnen die beelden nog wel eens een rol gaan spelen in de reconstructie.

Een echte goede constructie wordt zowiezo echt niet makkelijk .. al die tegenstrijdige belangen van de (slecht meewerkdende) partijen en het grote gebied waarin alles is neergestort dat niet vrij toegankelijk is..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:35

Maar goed aan de andere kant.. die mensen die dit onderzoeken zijn echt niet dom.. Die kunnen aan bepaalde scheuren in de romp zien, zonder de hele romp nodig te hebben, hoe en wat er is gebeurd.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:35

Annemiek80 schreef:
linnie050 schreef:
Maar zijn dit nou ook de slachtoffers die toen zijn weg gehaald.
Er waren ook berichten over dat mensen 38 lichamen hadden mee genomen of zijn deze toch ergens anders heen gebracht?

Als het aantal 272 klopt is dit dus incl. de 38 lichamen anders klopt het aantal passagiers niet :P

Maar ergens in een link uit dit topic was een persconferentie waar gisteren al gezegd werd dat het aantal mensen in de trein (welk aantal gister nog lager lag) incl. die 38 waren.

Oja daar heb je gelijk in :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:45

Een identificatieteam beoordeeld de staat van lichamen anders dan gewone mensen, redelijk herkenbaar is voor hun iets anders dan voor ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:59

Daarom is oa een tandarts zo belangrijk, want heel vaak aan de hand van gebitsgegevens kan iemand geïdentificeerd worden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:03

Team heeft hier in Nederland al DNA verzameld van de slachtoffers, haar uit haarborstels etc. Ze kunnen dus dat DNA vergelijken met DNA van de gevonden lichamen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:44

Denk niet dat er meer veel haar aanwezig is na zo'n felle brand..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:49

Romeo2007 schreef:
Denk niet dat er meer veel haar aanwezig is na zo'n felle brand..

Ze bedoeld haar uit haarborstels van thuis...
Die vergelijken ze met het DNA van de slachtoffers om ze te identificeren.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:49

klopt, ze zijn bezig met DNA te verzamelen.
Kan geen nieuws meer zien of horen. Elke keer denken we.. Daar liggen ze ergens.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:02

Hier wel nieuws...kregen het net door van de directie.

Een collega, dit keer geen directe van mij zoals de Tripoli vliegramp (dat was een collega van mijn afdeling, is samen met zijn vrouw overleden)

Citaat:
Met groot verdriet hebben wij moeten vernemen dat onze collega Pieter Huijbers op 26-jarige leeftijd samen met zijn vriendin is omgekomen bij de ramp met vlucht MH17. Pieter was een zeer gewaardeerde assistent-werkvoorbereider bij Civiel en werkte aan het Timmerhuis in Rotterdam, de hulpbruggen voor de A2 en was betrokken bij de opstart van de rondweg Reeuwijk.
Wij hebben ons medeleven overgebracht aan de naaste familie van Pieter. Uit respect hangen de vlaggen halfstok.

De naaste collega’s van Pieter zijn direct geïnformeerd en is ondersteuning aangeboden. In de hal van RM2 wordt een condoleanceregister geopend.

Directie Heijmans Civiel

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:02

Citaat:
'Team onder indruk van lokale reddingsdiensten'
Bron: Volkskrant

Zo zie je maar weer. De media geeft soms een heel ander beeld van de omstandigheden daar dan daadwerkelijk het geval is.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:16

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:16

De koeling van de treinwagons met daarin de lichamen van ruim tweehonderd slachtoffers heeft zondagnacht uitgestaan. Dat heeft een treinmachinist gezegd tegen persbureau AP. Waarom het koelsysteem uitstond was niet meteen duidelijk, maar maandagochtend werkte de koeling weer.

Een verslaggever van AP bij de trein zei dat de geur van de ontbindende lijken bij de trein in de plaats Torez duidelijker aanwezig was dan zondag, toen de lichamen naar de koelwagons werden gebracht.

Redactie NU.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:22

Gini schreef:
Ik heb dit even gekeken en zoals hieruit duidelijk wordt, maken de personen in het vliegtuig de ramp (althans voor een korte tijd) gewoon bewust mee. Dit is natuurlijk een reconstructie, maar wel waarheidsgetrouw, gebaseerd op de meningen van experten.

Zodra er een gat in een vliegtuig ontstaat stikken de passagiers gelijk. Komt door de drukverschillen. Ze hebben er dus (waarschijnlijk) niks van gemerkt.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:23

Kayleigh_ schreef:
Gini schreef:
Ik heb dit even gekeken en zoals hieruit duidelijk wordt, maken de personen in het vliegtuig de ramp (althans voor een korte tijd) gewoon bewust mee. Dit is natuurlijk een reconstructie, maar wel waarheidsgetrouw, gebaseerd op de meningen van experten.

Zodra er een gat in een vliegtuig ontstaat stikken de passagiers gelijk. Komt door de drukverschillen. Ze hebben er dus (waarschijnlijk) niks van gemerkt.

Dat klopt niet, er was eens een vliegtuig waar een stuk van het dak was afgebroken en behalve de stewardess die naar buiten geslingerd werd was er geen enkele dode.
edit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aloha_Airlines-vlucht_243
Laatst bijgewerkt door HappyBuddha op 21-07-14 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:24

Met een zuurstofmasker kun je het drukverschil keurig overbruggen inderdaad. Maar als de voor de mens acceptabele luchtdruk verdwijnt, is het voor onmogelijk om zuurstof op te nemen als je geen masker hebt. Of je moet dusdanig dalen dat je luchtdruk buiten het vliegtuig ook prima is voor de mens om met een stuk open dak te vliegen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:26

Kayleigh_ schreef:
Gini schreef:

Dat dacht ik dus ook, maar in dat programma wordt dus anders beweerd. Of ze alles tot op het einde hebben meegemaakt, dat weet ik niet. Maar dat ze er helemaal niets van hebben meegekregen en al meteen knock out waren, dat durf ik (jammer jammer jammer genoeg) te betwijfelen. :(