Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 20:43

Alet74 schreef:
Wat betreft het onderzoek onder de Denen: hoeveel mensen zijn er ondervraagd, hoe zijn zij geselecteerd? Hoe zijn de vragen geformuleerd? Kortom: hoe is het onderzoek opgezet. Cijfertjes zeggen me niet zoveel. Dit kan ook alweer een interpretatie zijn.

Maar het kan ook een onderzoek zijn van 100.000 Denen, en dus helemaal geen interpretatie zijn.

Als je antwoord op je vraag wilt moet je een mailtje sturen naar die krant, want op Bokt zal niemand het antwoord hebben. ;-)

Ann

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:01

En zolang dat niet bekend is, is het een niet ter zake doende bericht imo. Wat niet erg is hoor. ;)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 21:13

Jij vindt het niet ter zake doende. Ik wel. :j

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:18

Klopt helemaal, daarom stond er ook imo (in mijn ogen) bij. :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:37

Alet74 schreef:
Wat betreft het onderzoek onder de Denen: hoeveel mensen zijn er ondervraagd, hoe zijn zij geselecteerd? Hoe zijn de vragen geformuleerd? Kortom: hoe is het onderzoek opgezet. Cijfertjes zeggen me niet zoveel. Dit kan ook alweer een interpretatie zijn.

Een onderzoek die een krant laat uitvoeren worden gedaan door officiële bureau's zoals die van Maurice de Hond en de ondervraagden worden zo geselecteerd dat zij een juiste afspiegeling van de maatschappij zijn. Want reken maar dat er vanuit de linkse hoek op zo'n onderzoek geschoten wordt en dan kun je manipulatie van een onderzoek echt niet gebruiken.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:45

janderegelaa schreef:
Alet74 schreef:

Een onderzoek die een krant laat uitvoeren worden gedaan door officiële bureau's zoals die van Maurice de Hond en de ondervraagden worden zo geselecteerd dat zij een juiste afspiegeling van de maatschappij zijn. Want reken maar dat er vanuit de linkse hoek op zo'n onderzoek geschoten wordt en dan kun je manipulatie van een onderzoek echt niet gebruiken.

De deelnemers aan de onderzoeken van de Hond zou ik niet als representief voor de maatschappij willen bestempelen, maar goed. En ik vind dat toch wel zeer belangrijk bij dit soort onderzoeken.
http://www.nrc.nl/opinie/article2168483 ... deugt_niet

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 22:54

Nog maar een paar pagina's geleden wordt er beweerd dat opiniestukjes niks zeggen, en nu kom je zelf met een opiniestuk aanzetten uit dezelfde krant als waaruit mijn opiniestukje werd afgedaan als maar een opinie.
Dus, Patty, dat is maar een opinie, en die tellen niet!

Waves schreef:
Dat is een mager opiniestukje die een ander opiniestuk aanhaalt (NRC) waar wellicht weer een bron in staat. Nee, Jan. Als je concrete cijfers noemt dan moet je daar gewoon een concrete, betrouwbare bron bij leveren.

Alet74 schreef:
Dat wilde ik ook zeggen Waves: opiniestukje over een opiniestukje. Geen CBS-artikel. Misschien komt dat vandaag nog?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:59

Dus jou opinie telt ook niet? Dan kun je net zo goed stoppen met die te verkondigen, en lekker van je vakantie gaan genieten :D

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 23:37

PattyOosten schreef:
Dus jou opinie telt ook niet? Dan kun je net zo goed stoppen met die te verkondigen, en lekker van je vakantie gaan genieten :D

Dat ben ik toch aan het doen! :-) :')

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 08:18

Ik heb net een boekje gelezen over cijfertjes, en de onbetrouwbaarheid daarvan. De precieze titel is me even ontschoten, het is iets met Ontgoochelen ofzo. Vandaar mijn scepsis.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:01

Alet74 schreef:
Ik heb net een boekje gelezen over cijfertjes, en de onbetrouwbaarheid daarvan. De precieze titel is me even ontschoten, het is iets met Ontgoochelen ofzo. Vandaar mijn scepsis.

Dan zal je ook wel ontgoocheld zijn dat het de CDA petitie tegen samenwerking met de PVV 1000 stemmen bedroeg terwijl de petitie voor afwachting op de uitkomst van de onderhandelingen in een veel kortere tijd 2000 stemmen haalde ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:44

Dit is geen pro-PVV-manifest'', maakte initiatiefnemer John Kuijt duidelijk. Hij vindt alleen dat de uitkomst van de onderhandelingen moet worden afgewacht. Zijn petitie op internet is door ongeveer tweeduizend mensen ondertekend, onder wie bijna duizend CDA-leden.

Helaas tellen de stemmen van PVV ers die via internet stemmen niet echt mee

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:46

De petities gaan dus aardig gelijk om. :)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 11:06

Al met al geen tegenstand waar Verhagen zich ook maar een klein beetje zorgen om zal maken. Die wil zo graag minister van buitenlandse zaken blijven dat er heel wat meer protest zal moeten komen wil hij daarvan tegen te houden zijn.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:02

Nee hoor Janderegelaa, ik ben niet ontgoocheld. Ik vind nl. dat er nu maar een kabinet moet komen, en laat de PVV zich nu maar eens waar maken. Ik had ze 'liever' gezien in het kabinet i.p.v. gedogend, want nu staan ze altijd 'sterk' (kunnen altijd zeggen dat het niet hun schuld o.i.d. was, zodat ze er altijd goed vanaf komen). Maar we moeten het hier maar mee doen.
Ik denk ook niet dat de formatie nog heel lang moet gaan duren, er moet weer echt geregeerd gaan worden. We zien wel waar en hoe het schip strand. Ik vind het wel een beetje eng, zo met de PVV. Maar gelukkig zijn er altijd nog meer niet-PVV'ers dan PVV'ers denk ik dan maar ;)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:12

Alet74 schreef:
Nee hoor Janderegelaa, ik ben niet ontgoocheld. Ik vind nl. dat er nu maar een kabinet moet komen, en laat de PVV zich nu maar eens waar maken. Ik had ze 'liever' gezien in het kabinet i.p.v. gedogend, want nu staan ze altijd 'sterk' (kunnen altijd zeggen dat het niet hun schuld o.i.d. was, zodat ze er altijd goed vanaf komen). Maar we moeten het hier maar mee doen.
Ik denk ook niet dat de formatie nog heel lang moet gaan duren, er moet weer echt geregeerd gaan worden. We zien wel waar en hoe het schip strand. Ik vind het wel een beetje eng, zo met de PVV. Maar gelukkig zijn er altijd nog meer niet-PVV'ers dan PVV'ers denk ik dan maar ;)

Ik denk dat je je onterecht zorgen maakt. In Denemarken regeren ze al een jaar of 10 met een minderheidsregering die de gedoogsteun heeft van net zo'n partij als die Wilders heeft. Laatst een hele documentaire over geweest en de Denen zijn er zeer gelukkig mee.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:19

Het blijft leuk met de media: zo heb ik juist weer ergens gelezen dat de Denen er flauw van zijn (HP de TIjd, wel van de linkse natuurlijk ;) ). De waarheid zal waarschijnlijk ergens in het midden liggen, we zullen het wel merken. Maar leuk vind ik het niet, dat wil ik er wel even bij zeggen!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 18:27

Hier kunnen ze in Nederland een voorbeeld aan nemen.
Zo doe je dat!!! Niks pamperen en nathouden!

Frankrijk zet islamist voor tweede keer uit
PARIJS - Frankrijk heeft donderdag een islamist uitgezet naar zijn thuisland Egypte, waar hij in januari ook al naartoe was teruggestuurd. Dat liet de minister van Binnenlandse Zaken Brice Hortefeux weten.

„Dit individu verscheen onlangs wederom op ons grondgebied ondanks een bevel tot vertrek, dat in januari was uitgevaardigd”, aldus de minister. Het gaat om de radicale geestelijke Ali Ibrahim al-Sudani, die voorheen imam was van de Hamzamoskee in Pantin, nabij Parijs.

„Deze haat-imam heeft meermalen gewelddadige en vijandige uitspraken gedaan over het Westen, die totaal indruisen tegen de waarden van onze samenleving”, aldus Hortefeux. Het is onduidelijk hoe Sudani naar Frankrijk is teruggekeerd.

Sinds 2002 zijn 125 islamisten Frankrijk uitgezet, onder wie 29 imams en predikers.

www.telegraaf.nl

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:45

<ZUCHT, gaan we weer> Dat kan in Nederland ook en dat gebeurt in Nederland ook. Waarom? Omdat dit een heel simpele is. Lukt zelfs hier:
1. Als Egyptenaar heb je een visum nodig voor Europa. Dat kan geweigerd worden en/of na afloop van het visum is het gewoon 'einde oefening'. Ook in NL als Justitie je vangt. En dit soort jongen worden in de gaten gehouden, dus vangen is niet zo moeilijk;
2. Hij heeft een thuisland, hij is Egyptenaar. Er is dus een plek waar hij legaal heen uitgewezen kan worden;
3. Zijn thuisland neemt hem op/weigert hem de toegang niet. In In juridische zin appeltje-eitje dus. Gebeurt hier in NL ook dagelijks met enkele tientallen mensen.

De nuance t.o.v. de PVV standpunten is dat men ook mensen terug wil sturen die geen buitenlands thuisland (meer) hebben omdat NL legaal en juridisch waterdicht hun thuisland is. Of wanneer het thuisland zijn weigert opnieuw op te nemen (het grote probleen bij Chinese illegalen bijvoorbeeld: China wil ze niet terug). En dan wordt het lastig/onmogelijk. In Nederland en in Frankrijk en in de rest van de EU. En als je je van die wetten niks aan wenst te trekken plaats je jezelf dus internationaal buitenspel. En dat is dan weer a) niet zo makkelijk en b) onhandig voor een exportland dat afhankelijk is van goede betrekkingen met het buitenland.

PS: De uitdrukking is PAPPEN en nat houden. Of pamperen (zonder nat houden).

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:20

janderegelaa schreef:
Alet74 schreef:

Ik denk dat je je onterecht zorgen maakt. In Denemarken regeren ze al een jaar of 10 met een minderheidsregering die de gedoogsteun heeft van net zo'n partij als die Wilders heeft. Laatst een hele documentaire over geweest en de Denen zijn er zeer gelukkig mee.

Correctie: Waren er heel gelukkig mee. In Denemarken begint de bevolkingssteun aan het gedoogkabinet hard terug te lopen. Heb nu even geen bron, maar is van de week uitgebreidt op het nieuws geweeest!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 13:30

@Cowboy55 Ik noem het expres pamperen en nathouden,je moet wel enig gevoel voor humor hebben om het te begrijpen ;-)

(Zucht, gaan we ook weer) Wilders wil helemaal geen mensen terugsturen die geen dubbel paspoort hebben. Dat is een verzinsel en daarmee een leugen. Misschien kun je een link verwijzen naar een bron die het tegendeel laat zien, Cowboy55?

Teddy321 schreef:
Correctie: Waren er heel gelukkig mee. In Denemarken begint de bevolkingssteun aan het gedoogkabinet hard terug te lopen. Heb nu even geen bron, maar is van de week uitgebreidt op het nieuws geweeest!

Correctie: Dan moet je er ook bij vermelden dat die ontevredenheid de 2 partijen betreft die in de regering zitten. Dat komt omdat ze niet hard genoeg, volgens het volk, optreden tegen de immigratie en islam. De Volkspartij, die steun geeft, staat in de laatste peilingen op 7 zetels meer dan dat ze nu hebben en dat is een recordaantal in de geschiedenis van de Volkspartij! Dit verandert iets aan de situatie, vind je niet?
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 20-08-10 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:32

jantergouw schreef:
Ik noem het expres pamperen en nathouden,je moet wel enig gevoel voor humor hebben om het te begrijpen ;-)

(Zucht, gaan we ook weer) Wilders wil helemaal geen mensen terugsturen die geen dubbel paspoort hebben. Dat is een verzinsel en daarmee een leugen. Misschien kun je een link verwijzen naar een bron die het tegendeel laat zien, Cowboy55?

Teddy321 schreef:

Correctie: Dan moet je er ook bij vermelden dat die ontevredenheid de 2 partijen betreft die in de regering zitten. Dat komt omdat ze niet hard genoeg, volgens het volk, optreden tegen de immigratie en islam. De Volkspartij, die steun geeft, staat in de laatste peilingen op 7 zetels meer dan dat ze nu hebben en dat is een recordaantal in de geschiedenis van de Volkspartij! Dit verandert iets aan de situatie, vind je niet?[/quote
Goed lezen Jan, ik heb het over de bevolking en niet over de partijen!!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 13:38

Goed lezen Teddy. Ik ook!!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:44

jantergouw schreef:
Ik noem het expres pamperen en nathouden,je moet wel enig gevoel voor humor hebben om het te begrijpen ;-)

*hoest* Stierepoep!*hoest* Tuurlijk joh. Wat jij wil.

jantergouw schreef:

Nee joh, daar ga ik geen tijd in steken. Speel dat linkjesspel lekker met een ander. Het lijkt me te volstaan om vast te stellen dat het gevoeglijk bekend is dat de gangbare mening is dat Wilders dat wel bedoeld. Niet alleen op dit forum, maar over de breedte van het (landelijk) voetbalveld. Zonder enige twijfel heeft meneer Wilders het verwijt ook al meermalen vernomen. Maar ontkennen doet 'ie het niet, want dat zou politiek niet handig zijn. Hij vindt het wel best dat de gangbare mening is dat hij alles en iedereen het land uit wil kiepen. Helpt hem electoraal gezien weer.

Los daarvan: ga je me nou vertellen dat Wilders alleen maar mensen terug wil sturen die nu (letterlijk: NU) ook al dagelijks onder de vigerende wetgeving met de bosjes terug gestuurd worden? Loopt 'ie nou iets te propaganderen dat allang usance is? Zou het ultieme kiezersbedrog zijn.....oh nee, dat is natuurlijk het verhaal van 'handen af van de AOW' voor de verkiezingen vs 'Snijden in de AOW is bespreek' op verkiezingsdag +2.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:03

Cowboy55 schreef:
Het lijkt me te volstaan om vast te stellen dat het gevoeglijk bekend is dat de gangbare mening is dat Wilders dat wel bedoeld.

Niet helemaal. Wilders wil inderdaad geen mensen uitzetten zonder dubbel paspoort - omdat hij weet dat mensen met een bepaalde nationaliteit het oorspronkelijke paspoort niet op kunnen geven. Dus dat komt mooi uit, dan lijkt het net alsof hij een 'redelijke' eis stelt, terwijl het er toch op neerkomt dat hij bepaalde groepen gewoon uit kan zetten omdat hij dat graag doet (zonder dat die groep er wat tegen kan doen.)