Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:37

karuna schreef:
Gewoon even "gezellig" gokken met de gezondheid van ontzettend veel mensen. Ik snap nooit hoe dergelijke medewerkers van de gifproducent dit kunnen doen zonder ook maar enig gevoel van nadenken wat de gevolgen kunnen zijn >;)

Geld. Heb ook 40 uur van m'n leven verkocht aan een meneer die ik nog niet eens 5 minuten gesproken heb om mezelf te voorzien.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:40

BigOne schreef:
We hadden het even geleden over lobbyen en corruptie;
https://nos.nl/artikel/2592972-wetensch ... tproducent

invloed van lobbyisten is veel te groot, maar belangenverstrengeling maakt het allemaal wel aantrekkelijk,

informatie is goed want niet iedereen kan van alles op de hoogte zijn, maar de lobby op deze schaal - nationaal / internationaal - zou verboden moeten worden.

nps

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:15

Dat inderdaad. Met een hoop geld en weinig verantwoordelijkheidsgevoel kan je een hoop.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:19

https://flevopost.nl/lelystad/lelystad- ... 48079.html

Ik vind dit ook wel een interessant en vreemd stukje gemeentelijke politiek.

De gemeente Lelystad heeft een stuk grond met taxatiewaarde van 24 miljoen, 'verkocht' aan Vd Valk voor iets minder dan 2 miljoen.

Dan vraag ik me oprecht af, hoezo!? Is toch weer een pak geld wat zo de plee door gaat.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:51

Dit land is allang een multinational en hoe die zaken doen!!! Landsbelang/provinciaal-/plaatselijk belang valt daar niet onder.
Ben wel benieuwd wie de CEO gaat leveren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:49

Roundup is vrij verkrijgbaar in Polen en online bestellen en naar je huis laten sturen kan ook gewoon (nee, ik heb het nooit besteld). Maar het is dus wel gewoon EU en daar koop je het gewoon.

Als het gaat om zgn. onderzoeken, jullie geloven nog steeds dat die coronaprikken goed onderzocht zijn? Dan zegt men van de prikken om af te vallen wat officieel diabetesprikken zijn dat men niet weet wat de lange termijn gevolgen zijn, maar dat middels is veel langer getest dan die coronaprikken. Ik heb dus mijn twijfels. Zeker ook omdat de bijwerkingen bij veel mensen veel sterker waren dan bij elke andere vaccinatie die ze ooit gehad hebben.

Er zijn dus veel meer dingen die toegestaan worden en niet goed onderzocht zijn.

Ik verbaas me in ieder geval nergens meer over.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:01

Dus omdat die giftige troep in Polen nog te verkrijgen is, moet dat hier ook maar ?
Met alle gevolgen van dien?

Dat gezeik over die Covid-vaccins blijft ook maar, wij zijn inmiddels 3 jaar verder.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:25

Ik kan ook cobra's kopen in Polen, die wil ik hier ook liever niet. En Corona ligt ver achter ons, dat mag inderdaad nou wel eens stoppen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:09

prompter schreef:
Ik kan ook cobra's kopen in Polen, die wil ik hier ook liever niet. En Corona ligt ver achter ons, dat mag inderdaad nou wel eens stoppen.

Cobra's kan je zelfs in België halen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:28

germie schreef:
Als het gaat om zgn. onderzoeken, jullie geloven nog steeds dat die coronaprikken goed onderzocht zijn? Dan zegt men van de prikken om af te vallen wat officieel diabetesprikken zijn dat men niet weet wat de lange termijn gevolgen zijn, maar dat middels is veel langer getest dan die coronaprikken. Ik heb dus mijn twijfels. Zeker ook omdat de bijwerkingen bij veel mensen veel sterker waren dan bij elke andere vaccinatie die ze ooit gehad hebben.

.

Hier heb je je antwoord:
Normaal duurt vaccinontwikkeling vaak 10 tot 15 jaar. Bij COVID-19 ging het in minder dan een jaar. Dat was mogelijk door een unieke samenloop van factoren:

Genetische code razendsnel beschikbaar: Al op 11 januari 2020 werd de genetische code van SARS-CoV-2 wereldwijd gedeeld. Hierdoor konden onderzoekers vrijwel direct beginnen met het ontwerpen van vaccins.

Nieuwe technologieën: mRNA-technologie (zoals bij Pfizer/BioNTech en Moderna) maakte het mogelijk om vaccins sneller te ontwikkelen dan met klassieke methoden.

Parallelle fases: Klinische proeven die normaal na elkaar plaatsvinden (fase 1, 2, 3) werden deels tegelijkertijd uitgevoerd. Dit bespaarde tijd, maar de inhoudelijke tests bleven hetzelfde.

Rolling review: Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) begon data te beoordelen al tijdens de lopende studies, in plaats van pas na afloop.

Massale investeringen en samenwerking: Overheden en bedrijven pompten miljarden in onderzoek en productiecapaciteit. Daardoor konden vaccins al geproduceerd worden terwijl de goedkeuring nog liep

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:32

Het heeft geen zin Benzz, dat soort informatie is tijdens de pandemie al zo vaak gedeeld, maar het komt niet binnen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:43

mce schreef:
BigOne schreef:
We hadden het even geleden over lobbyen en corruptie;
https://nos.nl/artikel/2592972-wetensch ... tproducent

invloed van lobbyisten is veel te groot, maar belangenverstrengeling maakt het allemaal wel aantrekkelijk,

informatie is goed want niet iedereen kan van alles op de hoogte zijn, maar de lobby op deze schaal - nationaal / internationaal - zou verboden moeten worden.

Maar waarom zou de lobby verboden moeten worden? Het is namelijk ook de enige manier om als leverancier je aanbieding naar voren te schuiven en er uitleg bij te geven. De wegen om je product te verkopen aan het binnenhof of een staatsonderneming zijn al ingewikkeld en lang, het zal de kosten niet drukken om die nog langer en ingewikkelder te maken.

Wat de staat niet makkelijk kan doen en een particulier bedrijf wel, is een lijst hanteren van vaste leveranciers en daar altijd naar terug gaan. Ze moeten altijd via een open en eerlijke weg de juiste leverancier kiezen, al lijkt het niet zo. En zodra de kamer er aan te pas moet komen omdat een ministerie een aankoop moet doen, zijn vaak de hoorzittingen van betreffende commissies met leveranciers ook nog openbaar en via internet te bekijken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:58

Er is wel een verschil tussen een gewasbeschermingsmiddel, of bijvoorbeeld lozingen van PFAS, en een vaccin of zelfs medicijn.

Bij de laatste twee ben je er van bewust dat je iets toegediend krijg. Zitten misschien risico's en bijwerkingen aan maar daar kun je informatie over lezen of vragen en de keuze daarop baseren.

Giftige stoffen zoals gewasbeschermingsmiddelen in het milieu krijgt iedereen onbewust binnen.
Het is onzichtbaar maar kan grote effecten op je leven soms met de dood als gevolg.
Je kunt er geen keuze inmaken, vaak ben je er niet eens bewust van.
Daarnaast heeft het ook invloed op alles wat leeft.

Parkinson is in Frankrijk een erkende beroepsziekte bij wijnboeren vanwege de bestrijdingsmiddelen.
In Nederland wordt het niet als zodanig erkend en wordt er zelfs net gedaan of er geen verband is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:59

En al die jaren is dat glysofaat rijkelijk over de akkers gespoten en is se omgeving meebespoten. En het gaat nog wel even door want er zal nog wel jaren en jaren lobbywerk geleverd worden om een verbod uit te stellen.
Om die reden zou lobbyen verboden moeten worden. Het gaat niet over een product verkopen. Het gaat erover om wetgeving maar je hamd te zetten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:00

prompter schreef:
Het heeft geen zin Benzz, dat soort informatie is tijdens de pandemie al zo vaak gedeeld, maar het komt niet binnen.

Was er al bang voor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:18

Veronica2 schreef:
De wegen om je product te verkopen aan het binnenhof of een staatsonderneming zijn al ingewikkeld en lang, het zal de kosten niet drukken om die nog langer en ingewikkelder te maken.

Welk nadeel zie je precies als we het lastiger maken om gif minder makkelijk in het milieu te brengen? Nu maakt het onze biodiversiteit en drinkwatervoorzieningen aanzienlijk ingewikkelder en duurder.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

Shadow0 schreef:
Veronica2 schreef:
De wegen om je product te verkopen aan het binnenhof of een staatsonderneming zijn al ingewikkeld en lang, het zal de kosten niet drukken om die nog langer en ingewikkelder te maken.

Welk nadeel zie je precies als we het lastiger maken om gif minder makkelijk in het milieu te brengen? Nu maakt het onze biodiversiteit en drinkwatervoorzieningen aanzienlijk ingewikkelder en duurder.

Over gif heb ik het niet gehad, ik heb het over de lobby in het algemeen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:54

Maar dit gaat wel om gif. En heel veel andere lobby's die met teveel geld stiekeme invloed kopen, doen dat ook meestal vanwege schadelijk spul, niet omdat het werkelijk beter is voor ons als mens of maatschappij.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:01

Shadow0 schreef:
Maar dit gaat wel om gif. En heel veel andere lobby's die met teveel geld stiekeme invloed kopen, doen dat ook meestal vanwege schadelijk spul, niet omdat het werkelijk beter is voor ons als mens of maatschappij.

Nogmaals, ik heb het niet over gif, of over andere schadelijke spullen, maar over hoe de lobby werkt en die is niet stiekem.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:21

Lobbyen is heel iets anders dan een onderzoek uitvoeren wat uiteindelijk voor een gedeelte van de conclusie door de producent geschreven wordt. Dat is fraude en doelbewuste misleiding! De producent heeft in usa al miljarden uitgekeerd en zal me zeer benieuwen waar dit eindigt

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:23

BigOne schreef:
Lobbyen is heel iets anders dan een onderzoek uitvoeren wat uiteindelijk voor een gedeelte van de conclusie door de producent geschreven wordt. Dat is fraude en doelbewuste misleiding! De producent heeft in usa al miljarden uitgekeerd en zal me zeer benieuwen waar dit eindigt

dank, u maakt het duidelijk waarom ik vind dat het verboden moet worden, kan misschien in een multinational maar niet in politiek.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:40

Maar waarom zou de lobby verboden moeten worden? (quoteVeronica2)

lees de post van BigOne hierboven

en bovendien kan het -imo - tot concurentievervalsing leiden, niet elk bedrijf kan zich een goede lobbyist veroorloven.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:45

Benzz schreef:
mce schreef:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=25 ... 5377178919

Het gebeurde bijna achteloos, alsof het niets betekende.
Wierd Duk schoof iets op in zijn stoel, keek langs Segers heen,
en zei dat hij niet zoveel had met de Jezus die de wang toekeert,

maar meer met de Jezus die het tempelplein schoonveegt.

Wierd zegt ook best vaak goede dingen
aanpakken is dus ook des bijbels.

Noem eens 1 ding wat goed is, wat Wierd Duk beweerd.

kijk en beluister even het hele gesprek, maar voor wie is wat goed of fout!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:50

Aan Weird Duk is helemaal niets goed! Naar mijn mening :D
Hij is een opruier en een moslimhater...... en dat met een zoon van Turkse afkomst.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:05

mce schreef:
Maar waarom zou de lobby verboden moeten worden? (quoteVeronica2)

lees de post van BigOne hierboven

en bovendien kan het -imo - tot concurentievervalsing leiden, niet elk bedrijf kan zich een goede lobbyist veroorloven.

BigOne geeft aan dat lobbyen iets anders is dan het sturen van onderzoek en daar ben ik het mee eens. Lobbying leidt juist niet tot concurrentievervalsing. Als een bedrijf iets niet kan leveren omdat ze te klein of te beperkt zijn in hun aanbod, dan is dat zo. Dat ligt niet aan de lobby of de aanvraag, dat ligt aan het aanbod. Tuurlijk heb je meer aan een goede en snelle lobbyist met de juiste connecties, maar die doen er jaren over om dat op te bouwen.

Duk zat gisteren toch ook ergens in een talkshow? Mijn hoofd gaat al over op bwabwabwab als ik zijn stem hoor, het is niet de moeite waard. Het is goedkope bullshit retoriek om ongeïnformeerde mensen te proberen te beïnvloeden.