Verkiezingspoll 2e kamerverkiezingen 29 oktober 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke politieke partij krijgt jouw stem op 29 oktober?

VVD
49 (6%)
DENK
1 (0%)
PvdA/GL
137 (16%)
ChristenUnie
7 (0%)
SP
21 (2%)
PvdD
30 (3%)
Volt
31 (3%)
D66
167 (20%)
CDA
65 (8%)
NSC
6 (0%)
BBB
56 (6%)
PVV
111 (13%)
SGP
6 (0%)
JA21
40 (4%)
FvD
32 (3%)
50Plus
8 (0%)
Andere partij
5 (0%)
Blanco
13 (1%)
Ik stem niet
21 (2%)
Ik mag (nog) niet stemmen
6 (0%)

Totaal aantal stemmen: 812

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:15

MarlindeRooz schreef:
Je mag best klagen vind ik. Maar je komt er alleen niet heel ver mee als je de verkeerde dingen aanwijst als oorzaak van jouw problemen.
Mee eens inderdaad.
Het leven is ook gewoon echt niet makkelijk en eerlijk, zeker niet in deze tijd.

Ik vind het ook echt absurd dat iemand als Benz wel 1400 euro huur kan betalen, maar geen hypotheek krijgt.
Dat zou wat mij betreft ook wel echt anders moeten.

MarlindeRooz

Re: Verkiezingspoll 2e kamerverkiezingen 29 oktober 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:17

Ja en de rechtse partijen houden de hand boven mensen die daar dik aan verdienen. De Bernhard Juniors van de samenleving zeg maar. De huisjesmelkers. Voor hun is het ideaal dat mensen geen andere keuze hebben dan duur huren.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:20

Hoe je het ook went of keert, het feit dat er mensen vanuit het buitenland ook naar een woning zoeken in Nederland, helpt natuurlijk niet bij het woning tekort. Dat die mensen zelf niet verantwoordelijk zijn voor het woningtekort staat ook vast.

Eerder gaf iemand aan na 1,5 jaar een woning te hebben, alsof dit een 'normaal' tijdsbestek is, als mensen maar niet te veeleisend zijn. Maar zo'n korte wachttijd is dus echt niet standaard. In sommige plaatsen bedraagt de wachttijd inmiddels bijna 20! jaar. Veel gemeenten eisen bijvoorbeeld ook nog dat mensen een binding hebben met de plaats, voordat huur überhaupt mogelijk is.

Als mensen in een situatie komen waar ze ongewild niet uitkomen, kan ik me best voorstellen dat er scheve gezichten zijn naar een ieder die wel dat felbegeerde eigen plekje verkrijgt. Of als de indruk ontstaat dat een ander minder lang op woonruimte hoeft te wachten. Dus hoewel mensen meestal geen persoonlijke grieven tegen immigranten hebben, zorgt het woning tekort wel voor frustratie tegenover alles en iedereen dat de wachttijd verlengd.

Vaak is het ook niet alleen frustratie, maar raken mensen zelfs wanhopig en depressief. Dan kun je wel zeggen dat iemand blij moet zijn met een dak boven het hoofd, maar als je in een uitzichtloze situatie zit is dat niet zo simpel. Bijvoorbeeld als mensen eigenlijk willen scheiden of als ouders en volwassen kinderen gewoon niet meer zo goed samen door één deur kunnen. Bijvoorbeeld omdat meningsverschillen regelmatig het gevoel geven op regelrechte oorlog uit te kunnen lopen.

Soms worden mensen zelfs zo wanhopig dat zij over zelfmoord nadenken. Het woning tekort is dus zeker niet iets wat je moet proberen te bagatelliseren, want voor velen is het echt een mega groot probleem, waarover je zelf eigenlijk niet kunt oordelen als je er niet persoonlijk mee te maken hebt.

https://www.nji.nl/op-jezelf-wonen/zorgen-van-jongeren-over-wonen

https://www.dokter.nl/forum/psychiatrie/depressie/2216041-depressieve-klachten-door-woningnood/

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:29

Ik was een goed jaar geleden bijna dakloos dus ik snap de urgentie heel goed. De stress die ik had is niet te beschrijven. Dat maakte ook dat ik weinig eisen had en elke dag 75 minuten enkele reis had naar werk.

Nu was ik voorbereid en stond ik op meerdere plekken ingeschreven. Dus ik heb geen urgentie oid gehad. Maar had ik deze woning niet gekregen dan was ik weer op kamers gaan wonen. Ik woon wel op een plek waar mensen niet willen wonen. Mensen uit dit dorp zelf niet en mensen uit de regio zijn verward waarom ik in dit dorp ben gaan wonen. Maar ik had geen keuze en het viel uiteindelijk mee want ik woon heel prettig.

Maar als ik eisen gesteld had en per se dichtbij vrienden / familie / werk had willen wonen dan was ik nu dakloos geweest of ik had nog bij m’n ex gewoond.

Het is in mijn ogen het grootste probleem dat er nu is in Nederland.

Alleen wordt er (vooral door rechts) gedaan alsof dit allemaal komt door asielzoekers. Terwijl expats, internationale studenten en arbeidsmigranten veel meer woningen “afpakken”.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:33

Volledig mee eens dat je het woningtekort niet moet bagatelliseren, daar moet ook echt een oplossing voor komen.
Ik begrijp niet waarom hier niet allang mee begonnen is, terwijl daarvoor helemaal niet 'nieuw' hoeft te worden gebouwd.
Genoeg leegstaande ziekenhuizen en andere (kantoor)panden.
Ik vind het bijvoorbeeld ook geen luxe om te morgen verwachten dat je in een veilige buurt terecht komt.
Er mogen (moeten?) echt wel eisen gesteld worden, zeker als het de bedoeling is om daar langdurig te wonen.

Alleen staan statushouders en woningtekort voor mij wel los qua onderwerp.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:34

Saga schreef:
Mee eens inderdaad.
Het leven is ook gewoon echt niet makkelijk en eerlijk, zeker niet in deze tijd.

Ik vind het ook echt absurd dat iemand als Benz wel 1400 euro huur kan betalen, maar geen hypotheek krijgt.

Ik krijg wel een hypotheek, echter niet voor het bedrag waar je hier een woning voor kan kopen. En als dat kan, moet ik met mijn leeftijd versnelt gaan aflossen, wat betekent: rond de 4k per maand.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:36

Benzz schreef:
Saga schreef:
Mee eens inderdaad.

Ik krijg wel een hypotheek, echter niet voor het bedrag waar je hier een woning voor kan kopen. En als dat kan, moet ik met mijn leeftijd versnelt gaan aflossen, wat betekent: rond de 4k per maand.

Tijd voor een oude rijke partner met hartklachten. :7

Nee geintje. In je eentje is het leven echt gillend duur. Daarom heb ik mede ook D66 gestemd omdat die inzien dat singles en eenpersoonshuishoudens groeien. Dus daar moet op geanticipeerd worden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:37

Cer schreef:
Dus je bent dichterbij gaan wonen? Van 160km naar 80km van familie?

En dat jij het mee vindt vallen kan prima zo zijn, iemand anders kan daar anders over denken. Toen ik dagelijks bij familie langs moest vanwege zorg of dokter of iets, vond ik 45 min lang in een spoedsituatie.. en ook bij niet spoed is het toch 1,5 uur reistijd heen/terug, dat is een pittige hap uit je dag, vond ik :)
En zo is dat voor ieder persoonlijk..

Daarom zeg ik ook, normale situatie.

En ja, maar dat kwam ook omdat m’n werk toen is verhuisd. De afstand tot werk bleef gelijk maar omdat ik zelf verhuisde woonde ik wel wat dichter bij familie. 2u rijden vind ik wel wat ver haha :)). Al doe ik het met alle liefde voor vrienden en familie if needed.

@marlinde: ja snap ik wel hoor!

Cer schreef:
Ik blijf t bizar vinden dat je wel mag huren voor een godsvermogen maar niet mag hypotheken voor diezelfde maandlasten.. (of is dat ondertussen ook al achterhaald?)

Ja is ook. Dacht dat Rabo een paar jaar terug een test had dat je een hypotheek kon krijgen voor je huurbedrag als je aantoonde een x aantal jaar gehuurd te hebben. Geen idee of daar wat uit is gekomen alleen?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:38

En dan is die 1400 euro voor de woning in deze wijk echt absurd laag. Het is dat ik een goede deal heb gemaakt met de investeerders die mijn particuliere huurwoning nu willen kopen. Die hebben gezorgd dat ik in hun eigen pand 2 huizen verderop kan wonen. Echter wel voor dat geld. Maar dat is een woning die volledig gerenoveerd is en ruim 100m2 is. In deze straat huur je voor dat geld ook een studio van 30m2.
Dus ik heb best geluk gehad, ik weet alleen nog niet wanneer ik kan verhuizen.

Al woon ik nu ook erg prettig en voor veel minder. Maar mijn huisbaas die heeft het geld geroken en dat begrijp ik, die man is op leeftijd, heeft al meerdere keren in het ziekenhuis gelegen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:39

MarlindeRooz schreef:
[
Tijd voor een oude rijke partner met hartklachten. :7

Nee geintje. In je eentje is het leven echt gillend duur. Daarom heb ik mede ook D66 gestemd omdat die inzien dat singles en eenpersoonshuishoudens groeien. Dus daar moet op geanticipeerd worden.

Nee dank je, ben blij dat ik single ben en nergens afhankelijk van ben.

Is ook een van de redenen dat ik op D66 heb gestemd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:40

Helemaal mee eens. Hoewel ik rekening gehouden had met dakloos zijn als m’n relatie uit ging en daar voorzorgsmaatregelen voor getroffen heb (waardoor ik snel een huis had) was de dakloos-stress echt heel naar.

En van m’n ex mocht ik nog maanden blijven hoor. We hebben nu nog goed contact. Alleen dat moet je niet willen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:42

MarlindeRooz schreef:
Helemaal mee eens. Hoewel ik rekening gehouden had met dakloos zijn als m’n relatie uit ging en daar voorzorgsmaatregelen voor getroffen heb (waardoor ik snel een huis had) was de dakloos-stress echt heel naar.

En van m’n ex mocht ik nog maanden blijven hoor. We hebben nu nog goed contact. Alleen dat moet je niet willen.

Herkenbaar, ik heb bijna een jaar in een stacaravan gewoond. Toen kwam mijn huidige huis voorbij, compleet uitgewoond. Iedereen zei: je bent knettergek, de eigenaar wilde het niet meer netjes maken, die had dat iedere keer gedaan als het leeg kwam.

Ik heb het zelf gedaan en toen hij een half jaar later langskwam, stond hij met open ogen te kijken: Je bent de eerste huurder die mijn huis meer waard laat worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:44

Benzz schreef:
MarlindeRooz schreef:

Herkenbaar, ik heb bijna een jaar in een stacaravan gewoond. Toen kwam mijn huidige huis voorbij, compleet uitgewoond. Iedereen zei: je bent knettergek, de eigenaar wilde het niet meer netjes maken, die had dat iedere keer gedaan als het leeg kwam.

Ik heb het zelf gedaan en toen hij een half jaar later langskwam, stond hij met open ogen te kijken: Je bent de eerste huurder die mijn huis meer waard laat worden.

Ja dat snap ik ook helemaal. Een stacaravan is leuk maar voor een week of 3 maximaal…

En fijn dat je daardoor nu een fijne plek hebt! Ik ben ook bezig met m’n huisje opknappen. Hoewel het heeeeeel netjes is voor zo’n oud huis. En de woningbouw is ook heel netjes. Maar dingen als deuren / kozijnen en leidingen verven is gewoon soms nodig.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:56

MarlindeRooz schreef:
Ja dat snap ik ook helemaal. Een stacaravan is leuk maar voor een week of 3 maximaal…

En fijn dat je daardoor nu een fijne plek hebt! Ik ben ook bezig met m’n huisje opknappen. Hoewel het heeeeeel netjes is voor zo’n oud huis. En de woningbouw is ook heel netjes. Maar dingen als deuren / kozijnen en leidingen verven is gewoon soms nodig.

Klopt ook een huurwoning moet je onderhoud aan plegen. Maar veel van die particuliere verhuurders doen dat amper.

Het is een fijne plek, maar ik zal toch ergens volgend jaar naar 2 huizen verderop moeten :+

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 18:10

MarlindeRooz schreef:
Ik was een goed jaar geleden bijna dakloos dus ik snap de urgentie heel goed. De stress die ik had is niet te beschrijven. Dat maakte ook dat ik weinig eisen had en elke dag 75 minuten enkele reis had naar werk.

Nu was ik voorbereid en stond ik op meerdere plekken ingeschreven. Dus ik heb geen urgentie oid gehad. Maar had ik deze woning niet gekregen dan was ik weer op kamers gaan wonen. Ik woon wel op een plek waar mensen niet willen wonen. Mensen uit dit dorp zelf niet en mensen uit de regio zijn verward waarom ik in dit dorp ben gaan wonen. Maar ik had geen keuze en het viel uiteindelijk mee want ik woon heel prettig.

Maar als ik eisen gesteld had en per se dichtbij vrienden / familie / werk had willen wonen dan was ik nu dakloos geweest of ik had nog bij m’n ex gewoond.

Het is in mijn ogen het grootste probleem dat er nu is in Nederland.

Alleen wordt er (vooral door rechts) gedaan alsof dit allemaal komt door asielzoekers. Terwijl expats, internationale studenten en arbeidsmigranten veel meer woningen “afpakken”.

Vandaar dat ik het ook heb over immigranten. Maar dat neemt niet weg dat voor iedereen die urgent opzoek is naar een woning elke persoon die ook opzoek is voor extra vertraging zorgt. Niet iedereen heeft de mogelijkheid dezelfde keuzes als jij te maken. En soms moeten mensen ook pijnlijke keuzes maken.

Als ik had gewacht tot ik in aanmerking kwam voor een huurwoning in mijn geboorteplaats, had ik tot mijn 34e thuis gewoond. In plaatsen waar veel vraag is en weinig aanbod, maakt het overigens niet uit of je urgent bent, de woningen zijn er gewoon weg niet. En in omringende plaatsen kon je alleen terecht als je daar al een binding mee had.

In het geval van Esaqar wil zij misschien dichtbij blijven omdat haar vader hulpbehoevende is. En misschien staat zij ook al 10 jaar ingeschreven voor een huurwoning die niet in zicht komt en spaart zij daarom voor een koopwoning. Wat ik wil zeggen is dat het onrealistisch is om te zeggen dat iemand geen recht heeft om te klagen, als je zelf niet op de hoogte ben van alle omstandigheden. De reden dat Esaqar op haar 28e nog thuis woont is daarom misschien helemaal niet omdat ze teveel eisen stelt, maar ligt puur aan de omgeving en omstandigheden waar zij mee te maken heeft.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 18:18

Lief dat jullie het zeggen maar zo positief ben ik niet altijd hoor :+ Maar verder los je niks op met alles negatief inzien of de schuld ergens neerleggen behalve het beleid en de mensen die dat maken.

Zorgt wel dat ik geen rechts stem, want die laten heel duidelijk merken dat ze absoluut geen idee hebben hoe het überhaupt werkt in een uitkering en hoe je leeft met zo'n laag inkomen. Of dat het helemaal niet zo simpel is dat het deel wat niet kan maar klein is en de meeste niet willen. Dat valt echt enorm tegen als je naar de werkelijkheid gaat kijken en niet naar vooroordelen.

Maar dat laatste is natuurlijk ook bij heel veel andere problemen zo. Vooroordelen ipv realiteit wat zorgt voor een verkeerd beeld.

Dat stuk van wel huur kunnen en mogen betalen maar niet voor datzelfde bedrag per maand, of zelfs minder, kunnen kopen is heel krom natuurlijk.

Ook het hele hard werken moet lonen gaat vaak voorbij aan het feit dat je ook gewoon een dosis geluk moet hebben. Ik ken zat mensen die keihard werken of gewerkt hebben en toch niet zo goed erbij zitten als beweerd wordt hoe je door hard werken erbij kan zitten. Geluk heeft echt een grote invloed, al is het maar gezond blijven. Maar ik ken mensen in praktische beroepen die keihard werken voor tig jaar en er nooit zo goed bij komen te zitten als degene die maar vol blijven houden dat ze recht hebben op van alles en niet te veel willen bijdragen aan een zorgstaat, want zij hebben er keihard voor gewerkt en dat zou iedereen moeten doen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 20:40

nps schreef:
Jildau schreef:
Ben ik met je eens Esaqar, respectloze en vooral niet nodige opmerking..

Ik snap je gevoel van oneerlijkheid volledig. Nederland is één van de dichtstbevolkte landen met de meest debiele (en laagste) stikstofnorm waardoor alles vast en op slot zit. Geen huizen en geen mogelijkheid om veel te bouwen. Daarnaast huge wachtlijsten binnen de zorg. Waarom vangen wij als land dan relatief veel asielzoekers op? Ik snap heel goed dat mensen daar vraagtekens bij hebben en het oneerlijk vinden voelen.

Nee, Nederland is een van de meest vervuilde landen waardoor alles vast en op slot zit. Dat komt niet door die normering, dat komt omdat we heel veel vervuilen. Waarom is die stikstof norm er gekomen denk je? Die komt écht niet uit de lucht vallen. En we vangen nou eenmaal asielzoekers op omdat we in de EU zitten en we daar afspraken over hebben gemaakt. Daar kunnen we niet onderuit, punt. We vangen helemaal niet relatief veel asielzoekers op, ik dacht dat we relatief gezien ergens in het midden van het lijstje van Europese landen staan ofzo? Check your facts, please :)

Ja want vervuiling en dichtbevolkt zijn gaan uiteraard niet hand in hand… Nederland is toch één van de dichtstbevolkte landen? In Europa staan we volgens mij op nummer 2. Ook als meest vervuilende land is bevolkingsgroei niet wenselijk lijkt me?

Ik vind dat gedoe tegenover Esaqar echt heel flauw. Dus omdat er mensen zijn die het nog
erger hebben mag je niet klagen? Is toch vreselijk dat je niet aan een huis kan komen... Dan vind ik “ja maar er zijn ook mensen dakloos” echt zo’n dooddoener.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 20:46

Het is verschrikkelijk om geen huis te kunnen kopen ondanks goede baan en goed te hebben gespaard.
Het enige dat ik niet begrijp is de houding:"Zij krijgen wél een huurwoning en ik woon nog bij mijn ouders", als je zelf niet wil huren.

Dit kan overigens prima aan mij liggen, want ik heb dat soort gevoelens nooit gehad naar mensen die 'meer' of 'beter' hadden dan ik.
Wat niet betekent dat ik me niet kan voorstellen dat het dubbel voelt of zuur is dat je gewoon niet dezelfde kansen hebt als 20/30 jaar geleden.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 10:09

Saga schreef:
Het is verschrikkelijk om geen huis te kunnen kopen ondanks goede baan en goed te hebben gespaard.
Het enige dat ik niet begrijp is de houding:"Zij krijgen wél een huurwoning en ik woon nog bij mijn ouders", als je zelf niet wil huren.

Dit kan overigens prima aan mij liggen, want ik heb dat soort gevoelens nooit gehad naar mensen die 'meer' of 'beter' hadden dan ik.
Wat niet betekent dat ik me niet kan voorstellen dat het dubbel voelt of zuur is dat je gewoon niet dezelfde kansen hebt als 20/30 jaar geleden.

Eerder hier al eens uitgelegd.
Ik kán niet huren.

1200 excl aan huur. 100/200 aan gas, water, licht. 300 aan boodschappen. Maakt +/- 1650 per maand.
Laatst uitgerekend; ik heb met tanken etc. er bij €700 aan vaste lasten :')

2350 totaal.
Naja dan blijft er met een modaal inkomen niet veel meer over. :+

Maargoed. Volgensmij verdient iedereen in dit topic ruim boven modaal óf onder modaal en heeft recht op sociale huur.
Óf mensen zijn 35+ en waren de hele huizencrisis voor.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 10:13

Bij een modaal inkomen blijft er dan als het goed is nog wat over, maar ik snap prima dat je liever een huis wil kopen.
Het is gewoon ontzettend zuur.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 11:37

Esaqar schreef:
Maargoed. Volgensmij verdient iedereen in dit topic ruim boven modaal óf onder modaal en heeft recht op sociale huur.

Lekker makkelijk om zo alles weg te doen. Ik verdien niet ruim boven of onder modaal. Ik heb geen recht op sociale huur. Ik ben 27 en al een paar jaar op zoek. Maar ik ga nog steeds niet Mohammed en/of asielzoekers de schuld geven. :D

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 12:01

Esaqar schreef:
Eerder hier al eens uitgelegd.
Ik kán niet huren.

1200 excl aan huur. 100/200 aan gas, water, licht. 300 aan boodschappen. Maakt +/- 1650 per maand.
Laatst uitgerekend; ik heb met tanken etc. er bij €700 aan vaste lasten :')

2350 totaal.
Naja dan blijft er met een modaal inkomen niet veel meer over. :+

€2.850–€3.080 per maand is een modaal inkomen. Je houdt dus naast je vaste lasten incl. boodschappen 500 over. Dat moet toch kunnen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 12:03

@Benzz: Quoten lukt even niet, maar op de vorige pagina zeg jij dat Grieken ook het Latijnse alfabet zouden gebruiken. Dat is echter niet zo, Grieken gebruiken het Griekse alfabet. Hun taal komt ook uit een andere taalgroep dan het Nederlands of Engels. Daardoor kan het voor hen ook enigszins moeilijk zijn om die talen te leren. maar niet zo moeilijk als voor mensen die van huis uit een Arabische taal spraken, dat is zeker zo.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 12:10

En 35 plus die de hele huizen crisis voor waren? Wij konden toen ook geen huis kopen op 1 salaris. Net aan een garagebox :+ en de wachttijd voor huurwoning was ook al 10 plus jaar waarbij je ook nog binding met het dorp moest hebben. Plus continu enorme onzekerheid of bedrijf niet zou klappen of dat he niet de volgende was bij de ontslagronde

Enige waardoor ik uit huis kon waren appartementen die gebouwd werden speciaal voor startende jongeren en mijn ex daar in kon zolang ik pas later erbij kwam wonen. Want nergens werd mijn studiefinanciering meegerekend behalve bij de woningbouw. En ex kwam ook alleen in aanmerking omdat hij het jaar ervoor minder salaris had gehad door omstandigheden. En het huis na dat appartement kregen we alleen omdat we iets anders achter lieten en er 7 mensen voor ons het huis afwezen vanwege de slechte staat waar de woningbouw niks aan ging doen.

Nee, wij wilden ook niet huren, maar dat was wel de enige manier om uit huis te gaan dus namen we het maar voor lief. Uit huis gaan was belangrijker dan het geld weggooien aspect.

En met scheiding een heel gevecht om dit huis te kunnen houden, want er was niks te vinden. Kwam ook nergens voor in aanmerking. Enorm genaaid met hoop andere dingen en ook met dit huis maar wel een dak.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 12:22

nevica schreef:
Esaqar schreef:

Lekker makkelijk om zo alles weg te doen. Ik verdien niet ruim boven of onder modaal. Ik heb geen recht op sociale huur. Ik ben 27 en al een paar jaar op zoek. Maar ik ga nog steeds niet Mohammed en/of asielzoekers de schuld geven. :D

Je hoeft ze niet de schuld te geven maar mag er alsnog wel van balen dat de bevolking toeneemt terwijl er al te weinig huizen, zorg-medewerkers, kinderopvang, zwemlessen, leraren en ga zo
maar door zijn? En we daarnaast op slot zitten door vervuiling? Dat is zeker niet de schuld van Mohammed.