Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Wolf als huisdier is een uiterst gevaarlijke zaak. Nieuwsblad van het Noorden. 5 november 1975.
Jake_s schreef:Geen idee of het al gedeeld is, maar bij een BSO in Zeist is een bouwhek van 2m hoog om het terrein heen geplaatst, met de vraag of men dat hek ook weer wilt sluiten, i.v.m. de wolf.
DubbelFun schreef:Jake_s schreef:Geen idee of het al gedeeld is, maar bij een BSO in Zeist is een bouwhek van 2m hoog om het terrein heen geplaatst, met de vraag of men dat hek ook weer wilt sluiten, i.v.m. de wolf.
Mooi initiatief, maar zolang er geen stroom boven langs het hek loopt klimt de wolf er zo overheen helaas...
DubbelFun schreef:Overigens vraag ik me iet heel anders af...
Vanochtend op het nieuws hoorde ik dat asielzoekers niet meer max. 24 uur (edit = 24 weken per jaar) mogen werken, maar een volle werkweek wegens Europese regels!!
Hoe zit dat dan hier met de wolf waar NL nog steeds de 'strikt beschermde status' handhaaft. Daar is toch ook een Europese wetsverandering in gegaan ???
Femke_Tweety schreef:Maar geeft de meesters en juffen wel meer kans om op tijd in te grijpen.
In ieder geval geen 'grab and go' voor de wolf.
Ik blijf het belachelijk vinden dat we in Nederland op dit punt zijn aangekomen.
Femke_Tweety schreef:Maar geeft de meesters en juffen wel meer kans om op tijd in te grijpen.
In ieder geval geen 'grab and go' voor de wolf.
Ik blijf het belachelijk vinden dat we in Nederland op dit punt zijn aangekomen.
Citaat:Ja, er was een wet die inhield dat asielzoekers maximaal 24 weken per jaar mochten werken, maar deze regel is afgeschaft na een uitspraak van de Raad van State in november 2023. De 24-weken-eis werd in strijd geacht met het Europese recht...
DubbelFun schreef:Ik vraag me sowieso af of een wolf wel over een hek wíl klimmen als daar tientallen gillende/rennende kinderen lopen te spelen, misschien als er eentje vlak bij het hek stilstaat ??
eveline_B schreef:Bij ons in de buurtapp stond het bericht dat er in Windesheim, gemeente Zwolle afgelopen donderdagnacht twee schapen zijn gepakt.
Misschien is het dezelfde melding als hierboven in Wijhe, maar dit is toch echt gemeente Zwolle.
DubbelFun schreef:Maar voor de asielzoekers liep die wet blijkbaar ook achter en is door de raad van state aangepast.
Volgens AICitaat:Ja, er was een wet die inhield dat asielzoekers maximaal 24 weken per jaar mochten werken, maar deze regel is afgeschaft na een uitspraak van de Raad van State in november 2023. De 24-weken-eis werd in strijd geacht met het Europese recht...
Dus zou zoiets ook kunnen gaan gelden voor de wolf??