Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 18:22

Citaat:
Matthew Dow, a political analyst and host on MSNBC, made a statement during coverage of the shooting of Charlie Kirk. He said Kirk had been one of the most divisive young figures in politics, constantly promoting hate speech aimed at particular groups. He explained that hateful thoughts lead to hateful words and hateful words lead to hateful actions.

Douce

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 19:03

Ik keur de moord niet goed, sowieso niet. De ironie achter de volgende uitspraak:

“Ik vind het aanvaardbaar dat er - helaas - elk jaar enkele doden door vuurwapens vallen”

ontgaat me niet. Daar heeft zn vrouw en zn kind alleen niets aan (net als die andere "enkele" doden).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 19:53

Nou ja we weten natuurlijk ook niet wat hij er nu zelf van vindt…. :+
Dat is wellicht ongewijzigd

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 20:14

DubbelFun schreef:
En een newsreporter op staande voet ontslagen omdat ie iets over Kirk zei, niets haatdragend oid maar gewoon dat zijn taal hem in problemen zou brengen.

Bizar hè? Al weet je natuurljk altijd dat het gevolgen voor je baan kan hebben als je vanuit je eigen naam openbaar enigszins controversiële politieke uitingen doet.

Natuurlijk heeft Trump zijn baan niet verloren toen hij na de moord op democraat Melissa Hortman zei dat hij governor Waltz niet zou bellen met condoleances omdat dat “tijdverspilling” zou zijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 20:16

Gruis schreef:
DubbelFun schreef:
En een newsreporter op staande voet ontslagen omdat ie iets over Kirk zei, niets haatdragend oid maar gewoon dat zijn taal hem in problemen zou brengen.

Bizar hè? Al weet je natuurljk altijd dat het gevolgen voor je baan kan hebben als je vanuit je eigen naam openbaar enigszins controversiële politieke uitingen doet.

Natuurlijk heeft Trump zijn baan niet verloren toen hij na de moord op democraat Melissa Hortman zei dat hij governor Waltz niet zou bellen met condoleances omdat dat “tijdverspilling” zou zijn.

De hypocrisie is gewoon mindboggling!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:38

Heeft iemand al de alternatieve theorieën een beetje gevolgd, ik vind dat dan weer erg interessant… zoals de acties van de “beveiliging” achter hem?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:04

Niet alles is te volgen, daar zou je een dagtaak aan hebben :)
Ik hoorde wel dat Kirk zijn vrouw in zijn voetsporen verder gaat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:34

Ik bedoel specifiek de acties van de beveiligers achter hem, de zogenaamde signalen, dat er een direct lijntje zou zijn met netanyahu en dat je het moment van “de opdracht” zou kunnen zien

(Wat zou verklaren dat netanyahu het snel wist)

Ik vind dat interessant :)

Alles wordt er nl wel erg dik bovenop gelegd met gegraveerde kogels en alles.. 8-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:42

Dat van die kogels bleek niet helemaal waar, wat wel opviel is dat een van de bewakers dezelfde gast is die er ook bij was in butler , met de nep aanslag op trump. En voor de rest, ik houd het maar op een geradicaliseerde republikeinse idioot die Kirk niet rechts genoeg meer vond.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:10

ReportersOnline geeft aan:"Hij handelde alleen en werd aangegeven door zijn eigen familie. Op de kogelhulzen die hij had bij de aanslag stonden teksten als ‘Hey fascist, catch!’ en ‘If you read this you are gay, LMAO’."

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:20

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:27

BigOne schreef:
Dat van die kogels bleek niet helemaal waar, wat wel opviel is dat een van de bewakers dezelfde gast is die er ook bij was in butler , met de nep aanslag op trump. En voor de rest, ik houd het maar op een geradicaliseerde republikeinse idioot die Kirk niet rechts genoeg meer vond.

Wat was er niet waar van de kogels?

Ik vond het petje-neus signaal en het gedrag van de bewaker met het zwarte shirt apartig.. geen idee of het wat betekent maar speculeren kan altijd

Hij leeft nog, de dader, ben benieuwd of en wat hij er zelf nog over zegt eventueel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:35

En áls hij wat zegt of dan wát ie gezegd heeft ook écht naar buiten komt...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:06

Wellicht met een openbare rechtzaak .. dan moet t niet federal zijn ofzoiets (of precies omgekeerd, dat weet ik meer, wat ze daarover zeiden, maar er zijn best wat rechtszaken openbaar, als ie geen deal sluit)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:52

DubbelFun schreef:

Ik vraag me af wat de Republikeinen daarvan vinden. Ik verwacht iets van 'zorg jij nou maar voor de kinderen en laat de politiek aan mannen over' }:)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:09

Lieser schreef:
DubbelFun schreef:

Ik vraag me af wat de Republikeinen daarvan vinden. Ik verwacht iets van 'zorg jij nou maar voor de kinderen en laat de politiek aan mannen over' }:)

Ja waarschijnlijk duurt dit een week of twee totdat ze hertrouwd. Daarna moet ze wrs naar haar nieuwe man luisteren

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:15

Hoe hypocriet kun je zijn |o

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:18

Ik begreep dat Utah nog dood door vuur peloton heeft (niet gecheckt trouwens) dus ik zou vasthouden aan doodstraf .. (indien schuldig)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:29

Ik heb overigens ook echt wel medelijden met zijn ouders en familie. Het klinkt niet echt of die hier veel blaam aan hebben. Lijkt me vreselijk als je zoon 1. een dergelijke misdaad pleegt en 2. zo in de aandacht staat inclusief aandacht voor jouw gezin .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:41

Waarom moet er zo 'cisgender' staan ?? Dat is toch een 'normale' man bij geboorte die dus ook die benaming op de geboortepapieren etc heeft gekregen ??

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:52

Cer schreef:
Ik begreep dat Utah nog dood door vuur peloton heeft (niet gecheckt trouwens) dus ik zou vasthouden aan doodstraf .. (indien schuldig)

Want???

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:20

Waarom niet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:24

DubbelFun schreef:
Waarom moet er zo 'cisgender' staan ?? Dat is toch een 'normale' man bij geboorte die dus ook die benaming op de geboortepapieren etc heeft gekregen ??

Om niet mis te verstaan te hebben dat het om een man geboren man gaat, lijkt me.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:27

DubbelFun schreef:

Omdat trans zijn iets was waar Kirk heel erg op afgaf. Dus het is relevant omdat het relevant is voor de medestanders van Kirk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:04

Overigens schijnt ie dus ook Republikeins (mormoons) opgevoed te zijn.... dus het waarom wordt alleen maar groter.

En Trump is wel érg stil geworden sinds dát allemaal bekend geworden is, na zijn tirade over linkse nazi etc...