Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:13

DuoPenotti schreef:
En dan dreig je met een advocaat. Bij die rekening kan men dan wel...

Naïef, lief maar naïef.
Precies dat verwende gedrag zag ik bij de azc waar ik ooit werkte.
Eten was niet goed, toilet niet schoon (kwam elke dag schoonmaak voor, zelf handjes uitsteken kon niet.) enz enz

Dan zijn ze dus al goed ingeburgerd als ze al kunnen klagen om niets. Kijk maar op bokt, er word steen en been geklaagd terwijl we in 1 van de meest welvarende landen ter wereld wonen. Stel verwende nesten zijn we.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:17

Maar de meeste Nederlanders krijgen het niet.
Die betalen meer en meer belasting voor deze verwende lui.
Hebben geen huurhuis door deze lui die dreigen met een advocaat.
Terwijl ze veilig zijn. Eten krijgen , zorg krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:22

DuoPenotti schreef:
Maar de meeste Nederlanders krijgen het niet.
Die betalen meer en meer belasting voor deze verwende lui.
Hebben geen huurhuis door deze lui die dreigen met een advocaat.
Terwijl ze veilig zijn. Eten krijgen , zorg krijgen.

Nee, wij betalen meer door torenhoge inflatie en jarenlang wanbeleid. Dat is niet de schuld van asielzoekers. Zoals hier al 3 miljoen keer uitgelegd.

Maar het is wel duidelijk wie voor jou de zwarte pieten zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:25

Nee het wanbeleid is niet hun schuld. Ook al 1000 keer gezegd. Dus als jij daar anders in wilt lezen na al mijn berichten. Fijn ga je gang.
Jou gedachte. Niet de mijne.

Ze gedragen als verwende zeikerds wel. Dat leg ik wel op hun bordje. En daar mogen ze best ff dimmen.
Veilig, dak, voedsel, zorg.
Dat zijn eerste levensbehoefte.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:28

DuoPenotti schreef:
Nee het wanbeleid is niet hun schuld. Ook al 1000 keer gezegd.
Ze gedragen als verwende zeikerds wel. En daar mogen ze best ff dimmen.

Maar das best tegenstrijdig. Je klaagt eerst dat Nederlanders onvoldoende genieten van waar ze recht toe hebben. Hier stel je vast dat je recht op primaire levensbehoeften en alles daarboven is mooi meegenomen. Bijna elke Nederlander heeft toegang tot bovenstaande. Je bent niet heel erg consistent momenteel in wanneer je mag klagen. Kennelijk is dat voor Nederlanders en vluchtelingen anders? Maar leg vooral uit wat je bedoelt

purny

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:33

Stel er gebeurd hier iets in NL waardoor wij ergens anders heen moeten. Er is een zware overstroming of nog erger, Poetin komt hier in NL de boel op stelten zetten.
Dan zouden veel mensen blij zijn met het beetje wat ze worden aangeboden.

En ik ben ook van mening dat ze wel iets minder dingen mogen eisen. Alleen de basisbehoeften. Meer niet.
En dan zou ik blij zijn als ik in het eerste veilige land wordt opgevangen ipv door te reizen naar het land waar je vrijwel bijna alles krijgt.

Er wordt je van alles aangeboden maar je wil het niet? Komt in mijn ogen ondankbaar over.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:37

Precies dat purny.

Ik heb dus bij een azc gewerkt en gelukkig waren daar ook echt dankbare hele lieve mensen.
Maar die zette de boel niet op stelten.
En die mensen gun ik hier ook veel.

Maar er zaten ook meer dan de helft van die eisers zoals in dat bericht.
Vechten onder elkaar. Niets was goed.
En die lieve vluchtelingen waren ook bang voor deze groep en voelde zich alsnog niet veilig.
En daarom mijn felheid.
Echt die zijn hier niet op de vlucht. Die zijn hier doordat ze gehoord hebben alles te krijgen. En dat moet nu. Op hun manier.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:12

_San87_ schreef:
Nee, wij betalen meer door torenhoge inflatie en jarenlang wanbeleid. Dat is niet de schuld van asielzoekers. Zoals hier al 3 miljoen keer uitgelegd.

Ik denk niet dat het jou duidelijk is wie voor DP de zwarte pieten zijn? Ik lees dat zij duidelijk vanuit eigen ervaring spreekt en dan over de klaplopers en zeikerds... en niet de hele groep

Maar, wie bedoelt ze dan volgens jou?

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:15

chanicha schreef:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/349303 ... g-er-komen

Nou het lijkt mij ook niet fijn als dat schip pal naast mijn huis komt te liggen!

Hier heel dichtbij ligt inmiddels zo'n schip (Velsen). Voordat het er lag en bewoond was ontploften de plaatselijke facebookgroepen zo ongeveer maar nu lees en hoor ik eigenlijk niets noemenswaardigs qua overlast etc.

Het enige banketstaaf is wel dat een voorwaarde van de gemeente was dat het COA zou zorgen dat het schip op gewone stroom aangesloten zou worden. Dat is door allerlei tegenvallers nog altijd niet gelukt waardoor de stroomvoorziening nog steeds via een diesel aggregaat gaat. Dat geeft in de wijk ernaast geluidsoverlast en bovendien stond van de week in de krant dat er 200 tot 400 liter diesel per uur (!!) doorheen gejast wordt 8)7

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 11:24

Raineri schreef:
Alsof je direct je telefoon de sloot in moet gooien als je niet kunt bellen. Het is 2022, het is een middel om via meerdere verbindingsoorten (4g, bellen, WiFi, vul maar in) contact te houden. Alsof iemand geen telefoon mag hebben nadat ze gevlucht zijn. Ben blij voor ze dat ze een telefoon hebben.

Hey, zeg ik ergens dat ze dat niet mogen dan??

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:33

Popstra schreef:
Raineri schreef:
Alsof je direct je telefoon de sloot in moet gooien als je niet kunt bellen. Het is 2022, het is een middel om via meerdere verbindingsoorten (4g, bellen, WiFi, vul maar in) contact te houden. Alsof iemand geen telefoon mag hebben nadat ze gevlucht zijn. Ben blij voor ze dat ze een telefoon hebben.

Hey, zeg ik ergens dat ze dat niet mogen dan??

Wees iets minder suggestief en zeg duidelijk wat je wel bedoelt dan

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:54

Wat is daar suggestief aan?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:23

Cer schreef:
_San87_ schreef:

Ik denk niet dat het jou duidelijk is wie voor DP de zwarte pieten zijn? Ik lees dat zij duidelijk vanuit eigen ervaring spreekt en dan over de klaplopers en zeikerds... en niet de hele groep

Dank je

Ik spreek duidelijk geen chinees en ieder die het zo wel wil opvatten doet dat naar mijn idee expres om de boel te kl.ten. Of heeft zelf een erg rare manier van lezen of denken.

Ik voel me daarin dan ook als persoon niet aangesproken, zegt immers wat over de ander.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 04-11-22 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:24

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 04-11-22 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:27

Soepblik schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels.

nog zo een die niet leest

vermoeiend heel vermoeiend

Ga ik nu op de volgende berichten ook niet meer op in....is het niet waard.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 04-11-22 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald bericht

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:31

Die mensen lezen denk ik wat ze willen lezen, zodat ze iemand terecht kunnen wijzen... Ik weet dat niet zeker, maar zo lijkt het.
(als je aan de goede kant van de streep staat, mag je iemand eigenlijk overal van beschuldigen en op de man spelen, of het nu wel of niet waar is. Dat is een beetje wat het lijkt)

Ik lees ook dat je een bepaalde groep bedoelt. Maar misschien bestaat die groep niet hoor, volgens sommigen...

"in je mand" ook echt... :?
Enfin.. succes ermee verder :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:36

Cer schreef:
Die mensen lezen denk ik wat ze willen lezen, zodat ze iemand terecht kunnen wijzen... Ik weet dat niet zeker, maar zo lijkt het.
(als je aan de goede kant van de streep staat, mag je iemand eigenlijk overal van beschuldigen en op de man spelen, of het nu wel of niet waar is. Dat is een beetje wat het lijkt)

Ik lees ook dat je een bepaalde groep bedoelt. Maar misschien bestaat die groep niet hoor, volgens sommigen...

precies

je omschrijft het prima... en daarom :O :evaw:

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:46

Cer schreef:

Dat gebeurd over en weer, Cer. Ben wel eens beschuldigd van boomers willen omleggen omdat ik noemde dat de vergrijzing toenam :+

Schud ff handje met elkaar en klaar. Als iedereen gewoon wat minder defensief erin zit en open is voor elkaar mening is er niets aan de hand. Melancholisch gedoe.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:20

DuoPenotti schreef:
Nee het wanbeleid is niet hun schuld. Ook al 1000 keer gezegd. Dus als jij daar anders in wilt lezen na al mijn berichten. Fijn ga je gang.
Jou gedachte. Niet de mijne.

Ze gedragen als verwende zeikerds wel. Dat leg ik wel op hun bordje. En daar mogen ze best ff dimmen.

Maar is klagen dat er geen warm water en wifi is dan echt zeiken? Vind je dat oprecht?

Is dat niet gewoon een terechte klacht?

Cer schreef:
_San87_ schreef:

De zeikerds in het artikel dat hier aangehaald wordt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:46

Warm water is geen zeiken. Dat er geen WiFi is wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:51

purny schreef:

Toegang tot internet is tegenwoordig een basisbehoefte. Hoe is het gebrek daarnaan zeiken?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:54

Warm water is er gewoon hè.
In Sommige douches deed het warm water het niet staat er, niet alle douches.

maar dat heb ik al aangehaald op precies dezelfde vraag San op de vorige pagina.
Dus waarom las je het toen al niet? Oprechte vraag?
En vraag je het nu weer?

Sommige douches, dus ga je gewoon na elkaar douchen. Opgelost.

Wifi is zeiken ja.
Ik kon hier een paar jaar terug bij de Mac Donalds gaan zitten om een mail te versturen, daar betaalde ik KPN ook nog voor.
Nu na 1900 euro dokken (exclusief abbo) glasvezel.
Wat er bijvoorbeeld 2 weken terug ook net niet 24 uur uit heeft gelegen.
Dus ja.... dat is gewoon zeiken dan.

Lopen ze ook naar het centrum, pakken ov, hebben ze ook gratis wifi. opgelost.

Dan ga je niet drammen met een advocaat.... dan zeg je jammer dat het nu even niet werkt.
Maar ik ben veilig, heb eten en drinken, ik heb zorg, ik heb een warme slaapplaats.... wifi komt wel weer.

Betreft het verwijderde bericht van soepblik
Van mij had het mogen blijven staan.
Gaf precies weer wie soepblik is, niets anders.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:03

Raineri schreef:
Dat gebeurd over en weer, Cer. Ben wel eens beschuldigd van boomers willen omleggen omdat ik noemde dat de vergrijzing toenam :+
Schud ff handje met elkaar en klaar. Als iedereen gewoon wat minder defensief erin zit en open is voor elkaar mening is er niets aan de hand. Melancholisch gedoe.

maar moet je dat dan maar laten gaan? Mensen kunnen toch ook wat minder op de man spelen (wat volgens mij ook des bokts regels is?)
Nou ja het zal verder ook wel.. Ik denk alleen dat als mensen zo fel doen tegen elkaar dat je dan dus geen dialoog aangaat.. maar de vraag is ook of ze dat willen. Ik denk van niet, maar dat weet ik niet zeker :)

Ach, ik ben ook een rechtse homofoob, transfoob, racist etc genoemd. Ik ben er wel een beetje klaar mee, met op die manier een gesprek aan te gaan.. Blijkbaar mag men nogal makkelijk met dat soort termen strooien.. :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:09

Cer schreef:
Raineri schreef:

maar moet je dat dan maar laten gaan? Mensen kunnen toch ook wat minder op de man spelen (wat volgens mij ook des bokts regels is?)
Nou ja het zal verder ook wel.. Ik denk alleen dat als mensen zo fel doen tegen elkaar dat je dan dus geen dialoog aangaat.. maar de vraag is ook of ze dat willen. Ik denk van niet, maar dat weet ik niet zeker :)

Ach, ik ben ook een rechtse homofoob, transfoob, racist etc genoemd. Ik ben er wel een beetje klaar mee, met op die manier een gesprek aan te gaan.. Blijkbaar mag men nogal makkelijk met dat soort termen strooien.. :j

Op je eerste alinea: nee je mag er mee doen wat je wilt vind ik. Persoonlijk zeg ik er wat van en laat ik het los maar dat ben ik. Wellicht was “melancholisch gedoe” wat kort door de bocht, das immers mijn perceptie. Aan de andere kant: ‘t is maar internet. Als iemand je zo wilt noemen of iets voor je invult, oké prima. Je weet het zelf het beste, het is vaak een gebrek aan inhoudelijke argumenten om over te gaan op persoonlijke aanvallen. Zullen we gewoon met elkaar dit negeren? Ik vind het soms best interessant de mening van een ander te lezen. En vind het best leuk als iemand met mij een gefundeerde discussie aangaat, mits beleefd en constructief.

Je tweede alinea: waar komt dit vandaan? Valt een beetje uit de lucht voor mij. Ik zie dat zo vaak in dit topic terwijl niemand iemand beticht van racisme? Heb soms ook wel idee dat er erg makkelijk in de slachtofferrol wordt gekropen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:26

_San87_ schreef:
purny schreef:

Toegang tot internet is tegenwoordig een basisbehoefte. Hoe is het gebrek daarnaan zeiken?

Dus een gebrek aan internet in je eigen land maakt je een vluchteling die vlucht vanwege ontbreken basisbehoeftes.
Met zo'n instelling snap ik wel hoe je erin staat. :Y)