Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:09

Idd, en als All Lives Matter, dan hoeven mensen ook niet boos te worden als je BLM zegt, maar op de een of andere manier worden ze dan toch heel boos := .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:17

De harde kern van BLM wereldwijd is zeker extremistisch . Ondanks dat ze vechten voor een goede zaak. ALM is geen naam voor protesten want die word in verband gebracht met blanke extremisten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:23

elnienjo schreef:
Wilders en Baudet zijn toch gewoon in NL geboren? Akwasi volgens mij niet. En dan zo'n grote muil opzetten tegen het land waar hij zoveel kansen heeft gekregen...

Akwasie is in Nederland geboren, dus hij heeft net zoveel recht om te klagen, terecht of onterecht, als ieder ander. :D

Wat dat betreft, snap ik BLM heel goed.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:29

De harde kern in Nederland is ook zeker wel extremistisch. Alleen dat verandert er niks aan dat we nog steeds iets moeten doen aan het institutionele racisme.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:42

Een samenleving zonder racisme: super extreem

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:59

Ja, dat kan op een extremistische manier een samenleving zonder racisme proberen te bewerkstelligen. Bijvoorbeeld het verhaal dat een vak als wiskunde op een witte manier gegeven wordt en dat er aandacht voor zwarte wiskunde moet zijn. Het idee dat je blanke Nederlanders wel op hun slavernijverleden moet aanspreken (ja terecht, daar moet niet voor weggelopen worden) maar vinden dat je zelf niet op het Ghanese slavernijverleden aangesproken mag worden (nee onterecht, je wordt daardoor hypocriet en ongeloofwaardig) Het blijven verkondigen dat de Nederlandse welvaart gebaseerd is op slavernij en zo zijn er veel meer voorbeelden te vinden. De harde kern heeft sowieso de neiging in zwart is goed en wit is fout te denken en dat is net zo goed racisme, omgekeerd maar nog steeds racisme.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:29

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:37

En jij denkt dat macht niet kan verschuiven of dat een deel van die harde kern dat niet heel graag zou willen?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:36

Karl66 schreef:
En jij denkt dat macht niet kan verschuiven of dat een deel van die harde kern dat niet heel graag zou willen?

Dit dus. Dat is waar ik bang voor ben. De harde kern klinkt er agressief genoeg voor om dat voor ogen te hebben.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:44

elnienjo schreef:
Karl66 schreef:

Dit dus. Dat is waar ik bang voor ben. De harde kern klinkt er agressief genoeg voor om dat voor ogen te hebben.

Heb je links? Ik ben dit zelf nooit tegen gekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 02:34

Rinske schreef:
Reverse racism bestaat niet, prejudice wel, maar reverse racisme niet, omdat het met machtsstructuren te maken heeft.

http://www.aclrc.com/myth-of-reverse-racism

Nee, racisme is mensen anders behandelen, eigenschappen toedichten, of als minderwaardig zien op basis van hun ras, dat heeft niets met machtsstructuren te maken. Sommige mensen willen je dat echter wel vertellen om een groep, toevallig de groep waartoe ze zelf behoren of steunen, te vrijwaren, of om extra "woke" over te komen, maar dat maakt het nog geen waarheid.

Bovendien vraag ik me af waarom er zo nodig een ander woord voor racisten zonder machtsstructuur gebruikt moet worden. Zodat we een soort racisme kunnen bestrijden maar het andere kunnen toelaten? Zodat we een groep racisten kunnen aanspreken op hun gedrag maar de andere groep niet?

Het klinkt ook aardig racistisch om iemands woorden te moeten wegen op basis van zijn huidskleur.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:40

enzino schreef:
Rinske schreef:
Reverse racism bestaat niet, prejudice wel, maar reverse racisme niet, omdat het met machtsstructuren te maken heeft.

http://www.aclrc.com/myth-of-reverse-racism

Nee, racisme is mensen anders behandelen, eigenschappen toedichten, of als minderwaardig zien op basis van hun ras, dat heeft niets met machtsstructuren te maken. Sommige mensen willen je dat echter wel vertellen om een groep, toevallig de groep waartoe ze zelf behoren of steunen, te vrijwaren, of om extra "woke" over te komen, maar dat maakt het nog geen waarheid.

Bovendien vraag ik me af waarom er zo nodig een ander woord voor racisten zonder machtsstructuur gebruikt moet worden. Zodat we een soort racisme kunnen bestrijden maar het andere kunnen toelaten? Zodat we een groep racisten kunnen aanspreken op hun gedrag maar de andere groep niet?

Het klinkt ook aardig racistisch om iemands woorden te moeten wegen op basis van zijn huidskleur.

Ben het niet vaak met jou eens, maar op dit punt wel. Racisme is racisme, en daar hoort gewoon de definitie uit het woordenboek bij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:26

En weer iemand doodgestoken/geschoten in Scheveningen. Ging een ruzie tussen twee groepen aan vooraf blijkbaar . Het valt op( gezien de video) dat de wegvluchtende jongeren bijna zonder uitzondering van Noord-Afrikaanse afkomst zijn. En racisme is fout , altijd maar kan me goed voorstellen dat mensen racistische opmerkingen gaan maken of zelfs racistisch worden . Het zijn bij opsporingsberichten 90 % getinte huidskleur. Moord en doodslag , overvallen op oudere mensen , plofkraken , drugsgerelateerde zaken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:31

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:35

bigone schreef:
En weer iemand doodgestoken/geschoten in Scheveningen. Ging een ruzie tussen twee groepen aan vooraf blijkbaar . Het valt op( gezien de video) dat de wegvluchtende jongeren bijna zonder uitzondering van Noord-Afrikaanse afkomst zijn. En racisme is fout , altijd maar kan me goed voorstellen dat mensen racistische opmerkingen gaan maken of zelfs racistisch worden . Het zijn bij opsporingsberichten 90 % getinte huidskleur. Moord en doodslag , overvallen op oudere mensen , plofkraken , drugsgerelateerde zaken.

In Amsterdam worden mensen in hun auto of gewoon lopend of fietsend op straat overvallen door marokanen (want dat zijn het en zo noem ik het ook want ik ga niet schijnheilig lopen wezen omdat er wat mensen zijn die er liever mee thee drinken) Die rijden op scooters achter je aan als ze zien dat je een dure klok om hebt. Daarbij gebruiken zij bruut geweld. Dit gaat al een paar jaar zo.

Maar de ruzie tussen de groepjes jongeren die jij noemt zijn dat niet vsn die drillrap groepjes die elkaar ,,prikken,,
Laatst bijgewerkt door Popstra op 11-08-20 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:36

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:42

bigone schreef:

Nou ja, ook het lachgas gebeuren en de straatraces (in scheveningen) zijn vnl mensen met een getinte tot donkere huidskleur...

En niet dat het verschil maakt want als het een niet getinte huidskleur zou zijn, is het óók niet oke.. Die 'mensen' die dat doen, moeten aangepakt worden. En dan maakt huidskleur gewoon echt niet uit.. Het zijn eerst 'mensen' en voor alle mensen gelden dezelfde regels.. of dat zou zo moeten zijn..

Maar omdat het niet aangepakt wordt / lijkt te worden, worden mensen benauwd, gaan plekken mijden en ontwikkelen (onbewust) vooroordelen ... Iets met kansen en percentages wat je misschien onbewust doet..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:44

Tja en ik Roden zijn ze op zoek naar een blanke man van middelbare leeftijd, die een vijfjarig meisje heeft aangerand. Zijn nou alle blanke mannen van middelbare leeftijd opeens levensgevaarlijke verkrachters?

Het gaat er gewoon om dat iedereen die misdaden pleegt aangepakt wordt, onafhankelijk van de kleur die ze hebben. En de rest die geen misdaden pleegt, moet juist niet als misdadigers aangepakt worden, onafhankelijk van de kleur die ze hebben.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:46

Eens hoor Cer en Popstra.
Maar nu lijkt het wel als het uitgesproken word meteen de discriminatie kaart getrokken word.
Maar dan denk ik, hallo, we hebben het over de criminelen, niet de fijne mensen met een kleurtje, wat toch echt de grootste groep is.
Pak aan, ga niet lopen trutten welke kleur iemand heeft, spookt hij wat uit aanpakken. Niet voorzichtiger zijn want dan krijgen we moeilijkheden. Het is zo als het is.
Ik denk juist met wel uitspreken en ook aanpakken dat het over 10 jaar wel eens leefbaarder kan zijn. En dat is toch voor iedereen fijn? Gekleurd en niet gekleurd en alles er tussen in?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:53

Iedereen die iets op zijn kerfstok heeft moet gepakt worden, echter, het lijkt wel dat de bereidheid om politie te tippen in bepaalde leefgemeenschappen gewoon niet bestaat . Kijk bvb naar de plofkraakbendes , grote groep uit Utrecht . Jonge mensen en opererend in steeds verschillende samenstellingen en al heel erg veel geld buitgemaakt. Dat kan niet anders of het moet opvallen bij familie maar ze worden niet verlinkt , is het niet een cultuur iets dat dit gewoon onder de pet word gehouden? Want dit gaat al tientallen jaren aan, in het begin groepjes jongeren die in een auto op naam van een katvanger door Nederland trokken en overal inbraken pleegden . En ze werden niet gepakt.
Wanneer ik lees dat er zich weer vier van die plofkrakers te pletter hebben gereden na een achtervolging denk ik mooi, opgeruimd staat netjes .En eigenlijk baal ik dan van mezelf .

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:57

Ik weet niet of dat uitmaakt.
Ik weet niet of ik mijn broer zou aangeven als hij nu in de drugs zou zitten.
Als ik zou merken dat hij zou moorden oid wel, maar bijvoorbeeld dealen.
Moeilijk hoor, ik weet niet of de afkomst daar alles aan veranderd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:06

Karl66 schreef:
Tja en ik Roden zijn ze op zoek naar een blanke man van middelbare leeftijd, die een vijfjarig meisje heeft aangerand. Zijn nou alle blanke mannen van middelbare leeftijd opeens levensgevaarlijke verkrachters?

Maar nee Karl66, niet 'alle mannen blanke mannen bla bla bla' .. Als ik alleen ben, kijk ik uit voor iedereen, want je weet t gewoon niet.
Maar als ik op Scheveningen ben, ga ik zeker niet in de buurt komen van die groepen daar...misschien zijn ze wel gewoon aan het origamieen, maar misschien ook niet..
En ik snap ook dat wanneer je meer gewapende personen ziet met bepaalde kenmerken (zoals bijv die motorclubs) dat je dan oplet...

Het is gewoon lastig denk ik.. politie mag niks/kan niks, en als ze eens wat doen is het weer niet goed. De strandwacht die scheitziek wordt van de mensen op het strand die niet luisteren (die zelfs achterop het reddingsvoertuig mee'liften').. de lachgasgebruikers die lekker hun gang mogen gaan, de straatraces waar ze nu precies 2x naar gekeken hebben...

Overigens denk ik dat geen enkele cultuur gaat verlinken, behalve als je je buren ermee kan treiteren.. als je in zo'n groepje zit, zeg je er gewoon niks over.. En waarom zou je... als iemand erachter komt dat je een verlinker bent zit je niet zo lekker meer...

Citaat:
Het gaat er gewoon om dat iedereen die misdaden pleegt aangepakt wordt, onafhankelijk van de kleur die ze hebben. En de rest die geen misdaden pleegt, moet juist niet als misdadigers aangepakt worden, onafhankelijk van de kleur die ze hebben.

Precies dat :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:45

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:49

Popstra schreef:
In Belgie hoef je ook niet naar het strand te gaan hoor

https://www.facebook.com/10705951163621 ... 080721809/

Daar zijn inmiddels strenge maatregelen getroffen, wanneer je niet kunt bewijzen dat je in de plaatsen woont of op vakantie bent kom je het strand niet meer op.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:51

Gezellig dagje strand....
Die vechters moeten ze in een busje laden naar een fabriek of kas rijden, 12 uur laten werken, in de nacht opsluiten en dat voor 3 maanden. Geen tv, geen internet, niks.
Hebben ze mooi hun kost en inwoning terug betaald en hun taakstraf ook weer vervuld.
Kijken of zo tegen de politie in gaan nog grappig.