Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:39

Varekaj schreef:
Ik hoorde vandaag op straat een gesprek waarbij iemand zei "zet al die ruziemakers bij elkaar in een ruimte waar ze nooit uit kunnen. Na een tijdje gaan de zwakkeren die willen opgeven wel afgemaakt worden door de die-hards en de laatste laat je wegcreperen als een plant. Lost het probleem zichzelf op".

Schrok er best van eerlijk gezegd. Ben nou niet van de mening dat je ze met fluwelen handschoentjes moet aanpakken, maar dit is ook weer erg cru.

Niet alleen cru, ook niet slim. Dit is dezelfde rede als waarom ik vind dat gevangenissen in veel gevallen contraeffectief werken, en ook waarom ik vind dat wijken als Molenbeek, dus geconcentreerde radicalen, niet slim zijn. Je stopt gelijkgestemden bij elkaar.. Dan kan het twee kanten op gaan. Of ze moorden elkaar inderdaad uit over interne ongelijkheden, of ze vormen samen een sterkere groep die ineens veel meer kan dan wanneer je ze uit elkaar trekt.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:41

Varekaj schreef:
Ik hoorde vandaag op straat een gesprek waarbij iemand zei "zet al die ruziemakers bij elkaar in een ruimte waar ze nooit uit kunnen. Na een tijdje gaan de zwakkeren die willen opgeven wel afgemaakt worden door de die-hards en de laatste laat je wegcreperen als een plant. Lost het probleem zichzelf op".

Schrok er best van eerlijk gezegd. Ben nou niet van de mening dat je ze met fluwelen handschoentjes moet aanpakken, maar dit is ook weer erg cru.

ik vind dit niet zo cru eerlijkgezegd.. al die "ruziemakers" veroorzaken een hele boel heisa hier en de wereld word er niet gezelliger van. onschuldige mensen lijden onder hun daden, en ze doen het om hun eigen mening duidelijk te maken. sorry hoor, maar deze mensen vind ik het leven niet waard. stop ze inderdaad maar in zo'n hok, ik denk dat als je de mensen die in parijs zijn omgekomen vraagt wat hun gewild zouden hebben dat dit is wat ze die "ruziemakers" gunnen. het zijn idioten die onschuldige mensen het leven zuur willen maken door hun eigen mening op te dringen, daar pas ik voor.

its_daantjee

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:43

Emmaa_

daar heb je ook gelijk in, maar als je ze laat "rotten" daar waar ze zitten en gewoon niet vrij laat, geen eten geeft etc hebben ze geen kans om sterker te worden, want dan komen ze daar toch niet meer levend uit lijkt me..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:45

Of het nu wel of niet cru is ..... Er is geen ruimte groot genoeg om "ze" bij elkaar in 1 ruimte te zetten. Het is een fantasie, geen oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:46

Hebben wij geen ruzie met IS dan? En is dat "uitvechten" niet net wat we aan het doen zijn? Wij hebben onze westerse mening, IS heeft zijn islamitische...

Ivm die opmerking over gevangenissen. Een pedofiel wordt bij wijze van spreken ook daar afgemaakt door medegevangenen, onder het motto "aan een onschuldig kind raak je niet". Vraag me wel af hoe het zou aflopen als ze ooit zo'n terrorist in de gevangenis zetten. Krijgt die dan ook bewaking zoals Dutroux omdat ze'm anders lynchen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:47

Electra63 schreef:
Of het nu wel of niet cru is ..... Er is geen ruimte groot genoeg om "ze" bij elkaar in 1 ruimte te zetten. Het is een fantasie, geen oplossing.

Nou ja genoeg onbewoonde eilandjes in de oceaan. Word het een soort expeditie robinson. (Knopje sarcasme uit)
Ik ben van mening dat je een aantal terroristen moet arresteren en straf op moet leggen

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:49

Varekaj schreef:
Hebben wij geen ruzie met IS dan? En is dat "uitvechten" niet net wat we aan het doen zijn? Wij hebben onze westerse mening, IS heeft zijn islamitische...

Ivm die opmerking over gevangenissen. Een pedofiel wordt bij wijze van spreken ook daar afgemaakt door medegevangenen, onder het motto "aan een onschuldig kind raak je niet". Vraag me wel af hoe het zou aflopen als ze ooit zo'n terrorist in de gevangenis zetten. Krijgt die dan ook bewaking zoals Dutroux omdat ze'm anders lynchen?

ze zouden juist van dit soort mensen afmoeten, weg met die bewaking en leef je flink op elkaar uit in die gevangenis, mensen zitten daar niet voor niks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:51

its_daantjee schreef:
Emmaa_

daar heb je ook gelijk in, maar als je ze laat "rotten" daar waar ze zitten en gewoon niet vrij laat, geen eten geeft etc hebben ze geen kans om sterker te worden, want dan komen ze daar toch niet meer levend uit lijkt me..

Ik heb helemaal niks met Daesh ( ;) ) en ik zie ze ook absoluut liever niet levend, maar ik ben blij dat we wetten over mensenrechten hebben om dit soort dingen tegen te gaan. Want als we alle Daesh aanhangers op een onbewoond eiland pleuren en elkaar laten afmaken/doodgaan, dan kunnen we over een tijdje ook een mooi eilandje uitzoeken voor alle geradicaliseerde christenen, want die zijn er ook genoeg. En terwijl we bezig zijn kunnen we iedereen die ooit een moord heeft gepleegd of een winkel heeft overvallen daar ook wel neergooien. Kunnen ze daar mooi wegrotten. We hebben niet voor niets een westerse samenleving met wetten die dit soort dingen voorkomen, ik ben daar persoonlijk best blij mee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:53

Precies Emma !!

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:57

Op het Turkse nieuws zeggen ze dat ze over 1 piloot nog niks weten, de andere piloot is door een Turkmeen neergeschoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:57

Dat was mijn insteek Emma, kon het alleen niet zo goed verwoorden :j Er gaan altijd wel meningsverschillen zijn, overal ter wereld. Dan zou je haast voor elke mening een apart eiland moeten gaan voorzien en daar niet meer vanaf wijken. Tot er eentje jaloers wordt want dat eiland is mooier/groter/beter dan het mijne en goh, die mensen daar hebben toch ongelijk... en dan ben je weer bij af :+

Ik kwam net dit filmpje tegen op deredactie.be, over het manipuleren van beelden. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2504950

Vond het wel interessant :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:12

Emmaa_ schreef:
its_daantjee schreef:
Emmaa_

Ik heb helemaal niks met Daesh ( ;) ) en ik zie ze ook absoluut liever niet levend, maar ik ben blij dat we wetten over mensenrechten hebben om dit soort dingen tegen te gaan. Want als we alle Daesh aanhangers op een onbewoond eiland pleuren en elkaar laten afmaken/doodgaan, dan kunnen we over een tijdje ook een mooi eilandje uitzoeken voor alle geradicaliseerde christenen, want die zijn er ook genoeg. En terwijl we bezig zijn kunnen we iedereen die ooit een moord heeft gepleegd of een winkel heeft overvallen daar ook wel neergooien. Kunnen ze daar mooi wegrotten. We hebben niet voor niets een westerse samenleving met wetten die dit soort dingen voorkomen, ik ben daar persoonlijk best blij mee.

Plus, als wij (het Westen) zulke dingen beginnen te doen, zijn we geen haar beter dan hen.

its_daantjee schreef:
Varekaj schreef:

ze zouden juist van dit soort mensen afmoeten, weg met die bewaking en leef je flink op elkaar uit in die gevangenis, mensen zitten daar niet voor niks..

Je beseft toch dat niet iedereen die in de gevangenis zit daar voor het leven zit? Wat ga je doen als je zulke extremisten opsluit en hen in de gevangenis in contact laat komen met personen die vatbaar zijn voor radicalisering? En wat als die geradicaliseerde mensen na een paar jaar hun straf hebben uitgezeten en vol haat tegen de wereld weer in de buitenwereld komen? Dan krijg je pas gevaarlijke extremisten.
Fouad Belkacem, de leider van Sharia4Belgium (Vlaamse radicale moslimorganisatie) zit momenteel in de gevangenis en hij is onlangs nog in isolatie ondergebracht om te voorkomen dat hij nog meer gevangenen zou doen radicaliseren. Door ze allemaal op de sluiten en "vrij te laten zonder bewaking" in de gevangenis ga je voor nog meer onvrede zorgen en ga je extremisten de kans geven om radicalisering verder uit te breiden onder de gevangenen. Veel gevangenen zijn gefrustreerd, kansarm en hebben niets te verliezen. De ideale prooi voor radicalisering.

Daarnaast vind ik jouw uitspraken gruwelijk.
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 24-11-15 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:14

de daden van sommige mensen zijn ook gruwelijk.. ik wil gewoon graag een veilige leefomgeving, en deze mensen zorgen daar niet bepaald voor.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:15

Dat is echt hetzelfde als de motivatie achter de doodstraf. "Mensen vermoorden mag niet", om vervolgens die persoon zelf te vermoorden.

Door mensen op gruwelijke manier af te slachten zoals jij suggereert, ben je gewoon geen haar beter dan zijzelf.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:16

klinkt mooi ...tot het jullie kinderen of ouders of broer of zus zijn die onschuldig vermoord worden
van mijn part rotten ze weg waar dan ook

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:21

Jullie zeggen "als het jouw dochter/zoon/man/vrouw/nicht/vriend was, zou je het ook willen." Jullie spreken voor de (familie van) de slachtoffers, maar ik heb nog geen enkel slachtoffer of familie/vriend van een slachtoffer zoiets horen zeggen. Toch wel treffend.

Als je slachtoffer of familie van bent, dan denk ik dat je des te meer een structurele oplossing wil die ervoor zorgt dat het probleem bij de wortel wordt aangepakt, zodat dit niet meer mensen overkomt.

Ik vind zo'n reacties heel beangstigend. Ik snap niet dat mensen die zo'n dingen zeggen als "allemaal tegen de muur en één voor één afknallen" niet inzien dat het net zo'n reacties en zo'n mentaliteit is die ervoor zorgt dat extremisme ontstaat en voortleeft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:29

Omdat als degene die jouw familie heeft vermoord zelf ook dood is de vingers automatisch jouw kant op gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:29

In welke mate kan je bij zo'n hersenspoeling nog zeggen dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden? Ze worden er immers toe aangezet door een ander, ziek persoon die hen zodanig manipuleert om zijn ideaalbeeld te volgen. In welke zin kan je dan nog spreken van toerekeningsvatbaarheid?

Ik weet dat dit héél glad ijs is waar ik me nu op begeef en ik keur hun daden absoluut niet goed. Geen enkele straf is gepast genoeg voor wat ze de wereld aandoen. Maar diegene die al deze personen ronselt, indoctrineert en vooral dirigeert en bespeelt als zijn marionetten, dat is de enige echte die mag rotten in de hel. Omdat die bewust slachtoffers ronselen die ze zodanig voor hun kar kunnen spannen dat zij mensen vermoorden zonder zelf gevaar te lopen.

Hitler was diegene met een droom, en hij heeft gewoon heel handig ingespeeld op immens veel mensen om ze voor zijn kar te spannen om die droom werkelijkheid te maken. 1 zieke maar slimme geest is genoeg om het leven van miljoenen anderen om zeep te helpen. Dat heb je nu ook met die ene die zo graag het kalifaat wil en zichzelf heeft omgedoopt tot "profeet van". Blijkbaar gebeuren er nog mirakels en zijn er genoeg mensen die er in geloven, want ik zet er mijn kop op dat niemand Allah heeft zien neerdalen, contractje tekenen en zeggen "jij mag hier nu de scepter gaan zwaaien".

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:38

Varekaj schreef:
Ik weet dat dit héél glad ijs is waar ik me nu op begeef en ik keur hun daden absoluut niet goed. Geen enkele straf is gepast genoeg voor wat ze de wereld aandoen. Maar diegene die al deze personen ronselt, indoctrineert en vooral dirigeert en bespeelt als zijn marionetten, dat is de enige echte die mag rotten in de hel. Omdat die bewust slachtoffers ronselen die ze zodanig voor hun kar kunnen spannen dat zij mensen vermoorden zonder zelf gevaar te lopen.

Hitler was diegene met een droom, en hij heeft gewoon heel handig ingespeeld op immens veel mensen om ze voor zijn kar te spannen om die droom werkelijkheid te maken. 1 zieke maar slimme geest is genoeg om het leven van miljoenen anderen om zeep te helpen. Dat heb je nu ook met die ene die zo graag het kalifaat wil en zichzelf heeft omgedoopt tot "profeet van". Blijkbaar gebeuren er nog mirakels en zijn er genoeg mensen die er in geloven, want ik zet er mijn kop op dat niemand Allah heeft zien neerdalen, contractje tekenen en zeggen "jij mag hier nu de scepter gaan zwaaien".

Je hebt meerdere van die mensen, maar die mensen worden ook echt wel doelgericht opgespeurd en aangepakt, hoor. Kijk maar naar Abdelhamid Abaaoud, die was er bekend om dat hij in Brussel ontzettend veel jongeren heeft geronseld en overtuigd heeft om naar Syrië te trekken. Hij was het brein achter veel operaties (Verviers, mislukte aanslag op de Thalys, Parijs), en hem hebben ze daarom ook geviseerd. Maar dat zijn zeker geen mensen die iedereen het vuile werk laten doen en die zelf geen risico lopen. Mensen als Abaaoud, die mensen ronselen en overtuigen, die doen zelf ook héél walgelijke dingen. Ik heb laatst nog een reportage gezien van een Franse zender die via het Syrische leger aan de inhoud van Abaaoud's telefoon is geraakt, en de beelden daarop zijn walgelijk. Hoofden van jonge kinderen die aan poorten worden opgehangen, hijzelf die met een jeep rijdt waar de lijken van 20 uitgemoorde Syrische militairen achteraan slepen... Hij deed die gruwelijke dingen allemaal zelf. Omdat hij ervan overtuigd was dat hij het "juiste" en "heilige" deed in de naam van zijn kalifaat.

Daarbij moet je ook niet vergeten dat veel IS-strijders zich onafhankelijk organiseren, in kleinere terreurcellen waar de "top" van IS niet noodzakelijk nauw bij betrokken is. Dus ik denk niet dat er één groot brein is die echt al die acties bedenkt (hoewel IS natuurlijk wel een "topman" heeft), maar dat zij mensen zo radicaliseren totdat ze zo overtuigd zijn van hun extremisme dat ze zelf met die "initiatieven" komen.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:47

Ik bedoel dus inderdaad die personen die anderen zodanig laten radicaliseren dat ze zulke vreselijke gruweldaden uitvoeren. Diegene die het zaadje planten zeg maar.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:50

Ariannee schreef:

Belangrijk, aan het einde van het artikel: "Het zou een uit de hand gelopen overval zijn en er zou geen verband zijn met de aanslagen in Parijs."

Varekaj schreef:
Ik bedoel dus inderdaad die personen die anderen zodanig laten radicaliseren dat ze zulke vreselijke gruweldaden uitvoeren. Diegene die het zaadje planten zeg maar.

Ja en dat zijn dus echt de mensen die je moet aanpakken vind ik, want dat zijn net mensen die héél goed weten waar ze het moeten zoeken en wie ze moeten viseren. Ze weten zelf bv. ook goed genoeg waar ze kansarme, gefrustreerde jongeren vinden die ze dan stap voor stap kunnen radicaliseren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:51

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:52

ik deel het alleen maar :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:53

Yasmine schreef:
Daarbij moet je ook niet vergeten dat veel IS-strijders zich onafhankelijk organiseren, in kleinere terreurcellen waar de "top" van IS niet noodzakelijk nauw bij betrokken is. Dus ik denk niet dat er één groot brein is die echt al die acties bedenkt (hoewel IS natuurlijk wel een "topman" heeft), maar dat zij mensen zo radicaliseren totdat ze zo overtuigd zijn van hun extremisme dat ze zelf met die "initiatieven" komen.

Dit is een feit.
Er zijn allemaal aanhangers die volgens de regelementen van IS leven en die gruwelijke dingen doen omdat ze er in geloven dat dat het juiste is wat moet gebeuren.