ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:23

Hoe werkt dat satellietfoto onderzoek ? Kan me er niets bij voorstellen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:30

randalinpony schreef:
Hoe werkt dat satellietfoto onderzoek ? Kan me er niets bij voorstellen.

In het heel kort

Je bestudeert de omgeving en biotoop aan de hand van een referentiefoto, kijkt naar fotos die genomen zijn op welbepaalde tijdstippen van waar men denkt dat wel iets zou kunnen liggen.
Lijk betekent verandering, van duidelijke impact op grondverlegging (dus graven) tot het latere verandering van plantenbestand.

En dan ga je naar de "scene" en kan je aan de hand van een buis een bodemstaal nemen, maar dat moet voorzichtig of je hebt kans op beschadeging (en dan heb je verkeerde analyse achteraf door trauma toegedaan tijdens staal nemen) of soms graven ze ook de bodemsamenstelling kleur enzo veranderd ook goed zichtbaar. Werkt zelfde als het vorige, het is maar wat hij of zij graag gebruikt

Denk dat dit het was in het kort, hopelijk versta je het. Wil je meer weten kan ik wel een boek doorsturen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:35

Maar op een strand wordt toch regelmatig gegraven en dan is er nog eb en vloed etc???

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:37

sarabande schreef:
Maar op een strand wordt toch regelmatig gegraven en dan is er nog eb en vloed etc???

Strand heb ik geen kaas gegeten Bloos dus ga daar niets over zeggen.
Ken portugal niet, maar zal vast in de duinen zijn dan waar weinig mensen komen. Al vind ik strand zo een rare plek om een lijk te dumpen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:21

Oke, bedankt Katiavl. Lachen
Helder.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:11

Volgens mij stond er dat het een moeilijk bereikbare plek was. Dat zal dan niet het drukbezochte strand zijn, maar wellicht een plekje verderop of idd de duinen in. Geen idee hoe het er daar uitziet.
Interessant wel. Met satelliet onderzoek kunnen ze idd allerlei bodemafwijkingen zien. Blijkbaar zichtbaar als het recent omgewoelde grond is. Ben benieuwd dus.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:21

Er staat op fok.nl een stukje over dat gps en dat het britse onderzoek nu ook op de ouders wijst.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:59

Brits onderzoek wijst óók naar ouders Maddy
Gepost door Stefan (SunChaser) - Bron: DailyMail
Gepubliceerd: maandag 8 oktober 2007 @ 18:45
Het net rond Kate and Gerry McCann inzake de verdwijning van dochter Maddy lijkt zich steeds meer rond hen te spannen nu ook Brits forensisch DNA-onderzoek naar de ouders wijst. Het gaat met name om sporen die gevonden zijn in de auto die het echtpaar drie weken na de verdwijning huurde.

Hoewel het nog geen sluitend bewijs is, blijkt dat de Portugezen gelijk hadden om de ouders op zijn minst als verdachten aan te merken. Het echtpaar had gehoopt dat nieuw Brits onderzoek hun namen zou zuiveren, maar zo meldt een bron van het forensisch lab: "Er is geen enkele reden om met het onderzoek een andere richting in te slaan."

Intussen is er een nieuwe speurder ingeschakeld die met behulp van satellieten en GPS DNA-sporen kan volgen. Het spoor van deze geheime methode zou leiden tot zee. Kate and Gerry McCann blijven overigens bij hun standpunt dat Maddy's DNA in de auto komt van kleding die ze hebben meegenomen.

dit stond op fok.nl

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:06

Thanx Haha! . Ik heb geen idee hoe je moet kopieren enzo. Clown

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:55

kannie schreef:
Brits onderzoek wijst óók naar ouders Maddy
Gepost door Stefan (SunChaser) - Bron: DailyMail
Gepubliceerd: maandag 8 oktober 2007 @ 18:45
Het net rond Kate and Gerry McCann inzake de verdwijning van dochter Maddy lijkt zich steeds meer rond hen te spannen nu ook Brits forensisch DNA-onderzoek naar de ouders wijst. Het gaat met name om sporen die gevonden zijn in de auto die het echtpaar drie weken na de verdwijning huurde.

Hoewel het nog geen sluitend bewijs is, blijkt dat de Portugezen gelijk hadden om de ouders op zijn minst als verdachten aan te merken. Het echtpaar had gehoopt dat nieuw Brits onderzoek hun namen zou zuiveren, maar zo meldt een bron van het forensisch lab: "Er is geen enkele reden om met het onderzoek een andere richting in te slaan."

Intussen is er een nieuwe speurder ingeschakeld die met behulp van satellieten en GPS DNA-sporen kan volgen. Het spoor van deze geheime methode zou leiden tot zee. Kate and Gerry McCann blijven overigens bij hun standpunt dat Maddy's DNA in de auto komt van kleding die ze hebben meegenomen.

Dat nieuws is oud nieuws. Alleen dat GPS onderzoek is nou ja ook niet erg nieuw, maar ze hebben blijkbaar nog niet op de aangewezen plek gegraven Hoop dat Maddie nu snel wordt gevonden

dit stond op fok.nl

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:06

Babootje schreef:
Dacht ook dat ze op het strand zijn geweest met deze honden. Maar zeker weten doe ik het ook niet. Zou niet weten waarom ze anders niet verder hebben gezocht op het strand. Moet een reden voor zijn. De Portugese politie neemt blijkbaar dit onderzoek wel serieus.
Edit, het lijkt me op dit moment het meest kansrijke onderzoek om tot een oplossing te komen.

De reden waarom ze niet met die honden op juist dat stukje zijn geweest is omdat het moeilijk bereikbaar is. Ze zijn wel (2 x) met honden op het strand geweest. Er zijn daar onregelmatige rotswanden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:12

stranden zijn ook iets groter dan hier zeker

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:51

Ik volg nou al het hele topic en ik moet eerlijk zeggen dat ik het steeds interessanter ga vinden.
Ik ben heel erg benieuwd of we ooit te weten komen wat er werkelijk gebeurd is......

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:57

ik zag een krant laatst en daar stond het echte verhaal over meddy?? dus is ze nu al gevonden?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:03

lottehorse schreef:
ik zag een krant laatst en daar stond het echte verhaal over meddy?? dus is ze nu al gevonden?

Nee ze is nog niet gevonden, misschien moet je de laatste paar pagina;s van dit topic even lezen om te kijken wat voor ontwikkelingen er allemaal zijn geweest.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:19

Ik denk dat het om een sensatie verhaal gaat van een paragnoste die over haar verteld. Dat soort verhalen ben ik tegengekomen in Nederlandse tijdschriften. Ze geven de suggestie dat het feiten zijn. (Dat kunnen het trouwens wel zijn, als je de juiste paragnost treft. Probleem is dat het moeilijk is het kaf van het koren te scheiden en dat paragnosten ook gewoon vergissingen maken).
Katiavl, de stranden zijn hier niet zozeer groter, maar gewoon heel anders. Ik zal kijken of ik nog een foto kan vinden.
http://www.anunciosgratis.pt/adpics/464 ... 968115.jpg
http://zon.sunweb.be/images/be/prd_sz/cty/sfeer_LUZ.jpg

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:49

Hihi prachtig, lastig strand voor een galopje.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:55

kannie schreef:
....
Kate and Gerry McCann blijven overigens bij hun standpunt dat Maddy's DNA in de auto komt van kleding die ze hebben meegenomen.

Dat is dus volgens deskundigen zeer onwaarschijnlijk, zo niet bijna onmogelijk.

Dit gaat over de nieuwe coördinator en er wordt gezegd dat de lab resultaten er het einde van de week moeten zijn. Ook wordt vermeld dat Britse kranten idd al melden dat de sporen in elk geval wijzen op dat de Portugese politie zijn werk goed gedaan heeft en dat het wijst op de ouders als verdachten, en meer in die trent.
Het spijt me nogmaals dat ik nu niet echt meer alles kan vertalen omdat ik niet lang aan de computer kan. Dus jullie moeten het doen met de essentie van de berichten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:02

Wow strand is wel veel anders dan hier, vraag me af wat het volgende nieuws ons gaat brengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 23:11

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 04:06

bizar, maar ik hoop dat het wat oplevert met die locator..

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:05

zo even niet gekeken en meteen de meest uiteenlopende dingen weer erbij.

toch een hoop ontwikkelingen zo te lezen !
heel goed, ik ben erg benieuwd wat hier nu weer uitkomt.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:35

bron;hln.be
"Kinderen van vrienden McCanns waren in appartement bij Maddie"

Het verdwenen meisje Maddie McCann en haar broer en zus zouden niet alleen geweest zijn op de avond van de verdwijning. Volgens een politiebron waren er nog kinderen in hun kamer, namelijk de kinderen van de zeven vrienden van de McCanns die op de bewuste avond samen met het koppel dineerden in een tapasbar naast het vakantiecomplex. Dat schrijft de Portugese krant 24 Horas.

Regelmatig bezocht
De vrienden van de McCann's hebben altijd gezegd dat hun kinderen in hun eigen kamer waren, terwijl ze met Kate en Gerry McCann aan het eten waren in het restaurant in Praia da Luz. Ze gingen naar eigen zeggen ook regelmatig eens kijken of alles in orde was. Volgens de bron binnen het onderzoek zou er niet alleen bewijs zijn dat er nog andere kinderen in het appartement van de McCanns waren, maar bovendien zou enkel dat appartement regelmatig bezocht zijn door mensen die samen met de McCanns dineerden.

Afwezige vriend
De krant heeft ook twijfels over de getuigenis van een vriend, Russell O'Brien, die een half uur afwezig was. Net voor de McCanns de verdwijning van Maddie vaststelden, was hij teruggekeerd naar het restaurant. O'Brien is nooit een officiële verdachte geweest en zegt dat hij tijdens zijn afwezigheid bij zijn zieke dochter was. De nieuwe gegevens over de avond van de verdwijning raken bekend op de dag dat de Portugese topdetective, Paulo Rebelo, de leiding over het onderzoek heeft overgenomen. (gb)

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:18

heel vaag, dit...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:23

very apart ja.ben benieuwd..