Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 16:47

Saga schreef:
Ik ben ook wel echt verbaasd over hoe 'dommig' hij over komt.
Sowieso om over bepaalde onderwerpen te praten via telefoon of whatsapp, bepaalde dingen te bekennen op die manier.
Nu in de rechtszaal ook meer zeggen dan verstandig is voor zijn zaak, terwijl hij niet eens verplicht is om te antwoorden.
Het is echt alsof hij de grenzen niet kent.

Nou dat precies. Hij blijft de schuld maar bij een ander leggen, de moeder, de dochter, de gezinssfeer.
En dat hij is onderzocht op stoornissen en dat daar niets van is gebleken. Maar dit gedrag doet mij toch heel erg denken aan een stoornis die begint met een "N"

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 16:49

:wow:

Als je dan graag wilt helpen en het meisje ligt overstuur naakt op bed kan je toch ook zeggen trek eerst even wat aan, en dan praten we even.

BeFunny schreef:
Hij praat er ook over alsof het de normaalste zaak is "want zo ging het in het gezin" Ze liet haar borsten zien dat was Normaal. Een tekstbericht waarbij hij een vrijpartij aanraad dat is normaal want zo ging dat daar. En dan bedenken dat hij dat stuurde aan een minder jarige.
Hoe het er daar aan toe ging daar had hij eigenlijk al niks mee te maken maar dat is ook geen vrijbrief om zo met dat meisje om te gaan.

Ook erg voor zijn familie enz om dit te weten te komen.

Recht willen praten wat krom is.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 16:49

ja omdat je droomt over iemand in bad laat je je onderzoeken. dat is toch gek?
dat zou je moeten doen bij je eerste gedachte van mijn part.

en fantaseren over met iemand in bad van 18+ is natuurlijk niets mis mee.
maar dat dat iemand is waarvoor je een vaderfiguur (blijkbaar) bent is wel echt een mega alarmbel en zou je op moeten handelen.

als hij die gevoelens had, had hij moeten schrikken en op volwassen wijze afstand moeten nemen van de dochter.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 16:50

_San87_ schreef:
pmarena schreef:
Tja jeetje wat moet je er van vinden... het is sowieso een vervelende situatie voor alle betrokkenen want wat er nu wel of niet exact gebeurd is, en wie het zich nu wel of niet helemaal correct herinnert.... voor iedereen is het een rot situatie met rot gevoelens en je weet als gemiddelde bokker gewoon niet hoe het precies gegaan is denk ik dan....

Hoe moet je op basis van zoiets nou bepalen wie het zich correct herinnert :?

[ Video ]

Het is sowieso rot voor het meisje dat ze er zo'n naar gevoel aan over heeft gehouden maar het klinkt allemaal ook wel een beetje raar ook hoor...

'Je' moet helemaal niks, natuurlijk.

Ik vind het in dit geval duidelijk dat er misbruik is gemaakt van het meisje. De appberichten zijn imo een duidelijke indicatie. De rol van de moeder vind ik dan weer wel twijfelachtig.

Het grootste slachtoffer is iig het meisje.

Over de moeder vind ik nog te weinig bekend om daar veel van te vinden.
Maar ze heeft wel - toen ze het dagboek vond - het enige juiste gedaan en dat is de dader te confronteren, etc. .

Saga

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 16:52

Dat vind ik ook.
En het zou prima kunnen dat het daar heel (te) vrij ging allemaal en dat het meisje niet op tijd is beschermd.
Alsnog staat dat los van wat M.B. heeft gedaan en is dat iets waar op een ander moment wel of niet iets mee gedaan moet worden.
Er is wat mij betreft echt maar één slachtoffer.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 16:53

Zo dan.. Ben benieuwd naar de eis straks.

"Formeel gezien is de verdachte een ontkennende verdachte", zegt de officier van justitie over Borsato. Maar in de visie van het OM heeft hij in eerdere gesprekken wel degelijk deels bekennend verklaard. Ze vinden delen van Borsato's verklaring ongeloofwaardig. Uit opgenomen gesprekken en chatgesprekken blijkt volgens het OM dat hij wel seksuele gevoelens had voor het vermeende slachtoffer, ook al zegt hij zelf van niet. Het OM vindt dat Borsato ongeloofwaardig verklaart als hij ontkent haar op seksuele manieren te hebben aangeraakt
"Ze wint helemaal niets met een valse aangifte", zegt de officier van justitie over het vermeende slachtoffer. "Ze is haar steun en toeverlaat kwijt en heeft ook veel ellende over zich heen gekregen." Ze is op zoek naar erkenning ondanks de negatieve consequenties. Er is geen reden om te geloven in een complot of verzonnen aangifte, vindt het OM.

Dát de zaak grote belangstelling trok en gevolgen voor hem had, is in de eerste plaats te wijten aan het strafbare gedrag van #Borsato zelf, zegt de OvJ. Maar hij zegt er wel rekening mee te houden in de eis.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 16:58

Het zal wel zoiets worden als: hij wordt schuldig verklaard, maar hoeft niet de gevangenis in.
Iets wat het slachtoffer ook niet wil.
Daarmee wordt zijn foute handelen wel erkend.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 16:58

Ja de 'trial by media' rekenen ze ook altijd mee in de straf. Denk ook niet dat het uiteindelijk echt zitten word.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:05

Babootje schreef:
Maar ze heeft wel - toen ze het dagboek vond - het enige juiste gedaan en dat is de dader te confronteren, etc. .

Een huisvriend naar de slaapkamer met naakte dochter laten gaan vind ik behoorlijk discutabel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:07

Vijf maanden celstraf

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:08

Jis_ schreef:
Babootje schreef:

Een huisvriend naar de slaapkamer met naakte dochter laten gaan vind ik behoorlijk discutabel.

Maar dat is ook het verhaal van borsato

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:11

Babootje schreef:
Jis_ schreef:

De dochter zegt dat dat verhaal niet waar is?

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:14

Maar vandaag stond M.B. voor de rechter, het ging om zijn manier van handelen en grenzen overschrijden.

Ben benieuwd of de rechters er in mee gaan, die eis van 5 maanden.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:18

Waar was de moeder in dit hele verhaal? Wist zij er nu wel wat vanaf of helemaal niks? Pas toen zij het dagboek vond?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:20

Babootje schreef:
Jis_ schreef:

Jis_ schreef:

Dat weten we niet. Het is 1 kant van het verhaal waarmee Marco de suggestie wekt dat de moeder het allemaal wel oke vond. Maar we weten niet of dat echt zo gegaan is.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:28

Babootje schreef:
Jis_ schreef:

Dat weten we niet. Het is 1 kant van het verhaal waarmee Marco de suggestie wekt dat de moeder het allemaal wel oke vond. Maar we weten niet of dat echt zo gegaan is.

Oké, dan heb ik dat niet helemaal goed begrepen, dacht dat stukje een gegeven was.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:40

Babootje schreef:
Jis_ schreef:

Jis_ schreef:
Oké, dan heb ik dat niet helemaal goed begrepen, dacht dat stukje een gegeven was.

Nee. En de manier hoe hij dat dan vertelt. Dat die moeder hem binnengelaten had en tegen hem had gezegd: "Ze ligt boven naakt in bed, ga haar maar troosten". En dat dan nog met een vette knipoog.

Klinkt niet als een moeder die woedend is na de vondst van het dagboek van haar dochter. Totaal ongeloofwaardig. Maar dat vond de OvJ dus blijkbaar ook.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:42

Saga schreef:
Maar vandaag stond M.B. voor de rechter, het ging om zijn manier van handelen en grenzen overschrijden.

Ben benieuwd of de rechters er in mee gaan, die eis van 5 maanden.

Ben ik ook benieuwd naar. Het kan zomaar nog zijn dat ze een zwaardere straf opleggen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:50

In een artikel in de Telegraaf staat dus dat de Borsato lingerie voor het meisje kocht op verzoek van haar moeder. Maar het klinkt al anders als het er zo staat:
"Tijdens een fotoshoot in ’’boudoir-setting’’ benadrukt Borsato dat het initiatief in 2017 uitging van de moeder van het meisje. Het meisje vertelt dat op een ander moment Borsato lingerie voor het meisje kocht. Maar dat was hem gevraagd door haar moeder, zegt hij."

Ik ben dus ook echt wel heel benieuwd naar wat er waar is van de aantijgingen van Borsato richting moeder.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 18:16

Dat lingerieverhaal vind ik ook wel erg apart.

Ik vraag me af of hij alles of bijna alles verzonnen heeft over hoe het eraan toe ging in dat gezin. Neemt niet weg dat hij sowieso zijn handen thuis had moeten houden en daarvoor weg had moeten lopen.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 18:21

Zoals ik alles lees, inclusief de getuigenverhalen, was het een heel vrij gezin en is het meisje niet genoeg beschermd daarin.
Maar wat echt feitelijk vast staat is dat Borsato daarin absoluut zijn verantwoordelijkheid niet heeft genomen en mee is gegaan in die sfeer.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 18:33

Ik denk dat beide partijen niet heilig zijn in deze.

De dingen die moeder stuurde zijn ook gestoord.
Maar hij had daar ook een grens moeten stellen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 18:34

Saga schreef:
Ik vind dit toch wel erg gevaarlijk.
Citaat:
Een andere vriendin zegt vanaf dag één niet te hebben geloofd dat Marco Borsato aan het vermeende slachtoffer heeft gezeten. Die vriendin vond dat het vermeende slachtoffer altijd enkel positief over Borsato sprak.

Hoeveel slachtoffers bespreken zulke dingen met de buitenwereld, zeker als je van mening bent dat je een dak boven je hoofd hebt vanwege diegene.

Natuurlijk was het verliefde slachtoffer positief. Roze bril enzo.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 18:42

Wat maakt het eigenlijk uit dat de moeder ook niet onschuldig is? Alsof moeder daarmee Marco zijn handelingen bepaalde en zei alles is prima. Marco kan zelf nadenken als volwassen man toch?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 18:44

nevica schreef:
Wat maakt het eigenlijk uit dat de moeder ook niet onschuldig is? Alsof moeder daarmee Marco zijn handelingen bepaalde en zei alles is prima. Marco kan zelf nadenken als volwassen man toch?

Absoluut. Hij had daar een grens moeten stellen. Maar dat maakt moeder nog niet onschuldig.
Die mensen zijn gewoon ziek. Anders doe je niet zulke dingen.
En ja, helemaal mee eens dat Marco daar stop, tot hier en niet verder had moeten zeggen.
Ik zeg ook zeker niet dat hij onschuldig is.