Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:41

Ik denk dat we geen enkele extreme podium moeten geven, geen wilders, geen Akwasi , geen anti covid typje, discussiëren over van alles is prima, maar laat de extremisten weg, die ruien alleen maar op en dat geeft hoogstens meer haat dan dat mensen gelijkgestemder gaan worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:01

Wilders zie ik niet als extreem. Hij voorstaat volgens mij een socialer beleid dan Baudet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:03

Baudet mag ook op dat lijstje hoor :j

Als Wilders zijn uitspraken niet extreem zijn, zijn het die van Akwasi ook niet.
Beide slaan nergens op.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:20

Nu wil men een All lives matter demonstratie houden op de Dam voor die man die is doodgeschoten toen hij een dief aansprak op het strand.

Ik snap dat je voor hem de straat op wil want hij is met een ontzettend laffe daad om het leven gekomen,maar kaap daar nou niet de racisme-discussie mee... Deze situatie had bijna niet anders kunnen zijn dan de dood van George Floyd

Edit: voor achtergrond hier het nieuwsbericht

Demonstratie aangevraagd op de Dam voor doodgeschoten man uit Badhoevedorp - https://nos.nl/l/2343574

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:28

Vind het wel 'n goed initiatief. We hebben gezien dat die demonstraties in de buitenlucht geen extra besmettingen opleverden. Er mag wel wat meer worden stilgestaan bij zinloos geweld tegen onschuldige voor de medemens opkomende blanken. Er moet voorkomen worden dat Nederland (en het westen) Zuid-Afrika 2.0 wordt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:30

elnienjo schreef:
Wilders zie ik niet als extreem. Hij voorstaat volgens mij een socialer beleid dan Baudet.

Nou... als je er al bij voorbaat van uit gaat dat bij criminele zaken het mensen zijn die licht getint zijn...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:32

Ik zou niet raar opkijken mevrouw Halsema de demo verbied. Corona besmettingen lopen momenteel erg rap op in Amsterdam namelijk.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:32

Ze kapen die discussie niet.
All lives matter is toch ook zo?
En ze heeft gelijk, hier een laffe dood waar veel minder aandacht voor is, dan een moord in voor ons ver weg. Politie geweld dat wij niet kennen.
We kennen wel geweld uit een bepaalde bevolkingsgroep die de boventoon voert. Helaas zijn dat feiten. Nu ook.
Dat is wel een probleem in Nederland, maar dat mag nooit benoemd worden. Want dan springt BLM ineens op.

Vind ik een demonstratie nu met het oplopen van corona, vooral in het westen nu een goed idee.
Nee net zo min nu als toen.
Maar als het 1 toegang mocht hebben, dan dit nu ook. Kijken hoeveel gelijkheid er is in Nederland.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:33

purny schreef:
elnienjo schreef:

Nou... als je er al bij voorbaat van uit gaat dat bij criminele zaken het mensen zijn die licht getint zijn...

In 9 van de 10 gevallen blijkt dat naderhand ook vaak zo te zijn.
Zie de berichtgeving van de Belgische stranden van dit weekend. Inclusief de filmbeelden. Het lijkt wel Noord Afrika 2.0.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:33

Popstra schreef:
Ik zou niet raar opkijken mevrouw Halsema de demo verbied. Corona besmettingen lopen momenteel erg rap op in Amsterdam namelijk.

Op het moment van de BLM liepen de besmettingen óók op, maar BLM mocht op tournée door heel Nederland.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:36

Maar elnienjo: het is pas waar als het is bewezen. Maar Wilders loopt ook gewoon de boel op te naaien..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:41

Betogingen hebben niet tot flink oplopende besmettingen gezorgd. Wat wel zorgt voor meer aanhangers van FvD en PVV is dat de daders van ernstige misdrijven de afgelopen week allemaal licht getint waren.
Lijkt me dat het doodschieten van deze jongen nu al weer gekaapt word door FvD .

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:46

elnienjo schreef:
Popstra schreef:

Op het moment van de BLM liepen de besmettingen óók op, maar BLM mocht op tournée door heel Nederland.

Ik heb geen idee naar welke cijfers jij kijkt, maar dat klopt niet - in ieder geval niet voor de eerste demonstratie. Zie de screenshots hieronder. Op 1 juni was de eerste demonstratie in Amsterdam. Als er toen al een stijging was, was 'ie nihil in vergelijking met nu.

Aantal besmettingen heel Nederland is nu een stuk hoger dan op 1 juni (datum eerste BLM demonstratie in Amsterdam):

Afbeelding

Aantal besmettingen in Amsterdam-Amstelland is nu heel veel hoger dan op 1 juni (datum eerste BLM demonstratie in Amsterdam). Je ziet hier ook regionaal een piek in besmettingen ongeveer een week na de eerste demonstratie. Of dat verband met elkaar heeft, weet ik niet.

Afbeelding

Edit: bron is het corona dashboard van de overheid.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:52

Ja je moet niet voor niks mondkapjes op nu in bepaalde drukke gebieden in de stad

Vraag me ook af wat ze w iollen bereiken met deze demo. Wat is het doel?
Meestal word er een stille tocht gehouden als iemand om het leven is gebracht.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:06

elnienjo schreef:
Vind het wel 'n goed initiatief. We hebben gezien dat die demonstraties in de buitenlucht geen extra besmettingen opleverden. Er mag wel wat meer worden stilgestaan bij zinloos geweld tegen onschuldige voor de medemens opkomende blanken. Er moet voorkomen worden dat Nederland (en het westen) Zuid-Afrika 2.0 wordt.

That went from 0 to 100 real quick. Alleen omdat minderheidsgroeperingen protesteren tegen racisme lopen we risico Zuid-Afrika 2.0 te worden?! ... wow. Ik wil niet veel zeggen maar sociaal maatschappelijk gezien vind ik het bijna een wereldwonder hoe snel die transitie kan gaan. Als we deze vaart erin houden bij andere onderwerpen zouden we binnen een week racisme kunnen verbannen uit Nederland.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:08

Popstra schreef:
Ja je moet niet voor niks mondkapjes op nu in bepaalde drukke gebieden in de stad

Vraag me ook af wat ze w iollen bereiken met deze demo. Wat is het doel?
Meestal word er een stille tocht gehouden als iemand om het leven is gebracht.

1 belangrijk puntje van deze demo is:

Femke Halsema is tegen preventief fouilleren, ze is bang voor etnisch profileren.
De korpschef van Rotterdam had dat haar geadviseerd, in Rotterdam heeft dit successen opgeleverd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:33

Dat is een goed punt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:34

Danique_G schreef:
elnienjo schreef:

That went from 0 to 100 real quick. Alleen omdat minderheidsgroeperingen protesteren tegen racisme lopen we risico Zuid-Afrika 2.0 te worden?! ... wow. Ik wil niet veel zeggen maar sociaal maatschappelijk gezien vind ik het bijna een wereldwonder hoe snel die transitie kan gaan. Als we deze vaart erin houden bij andere onderwerpen zouden we binnen een week racisme kunnen verbannen uit Nederland.

Daar valt helemaal niks aan toe te voegen, je hebt helemaal gelijk.

Op zich is er niks op tegen om een demonstratie tegen zinloos geweld te houden. Als ze het "All lives matter" willen noemen, dan is dat nog niet eens zo'n hele gekke naam voor een actie tegen zinloos geweld. Zolang ze maar niet denken dat daarmee BLM vervangen kan worden. Als ze dan ook nog een beetje inventief worden en een andere vorm van betogen bedenken dan met z'n allen op een vierkante meter gaan staan, dan juich ik het alleen maar toe.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:36

Karl66 schreef:
Als ze het "All lives matter" willen noemen, dan is dat nog niet eens zo'n hele gekke naam voor een actie tegen zinloos geweld.

Inmiddels wel trouwens, want 'All lives matter' is niet een slogan die nu toevallig is ontstaan maar al sinds het begin van Black Lives Matter heel bewust bedoeld is om BLM te ondermijnen (en er wordt behoorlijk wat racisme mee gepost, ook.) Het is allang geen neutrale uitspraak meer.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:38

Shadow0 schreef:
Karl66 schreef:
Als ze het "All lives matter" willen noemen, dan is dat nog niet eens zo'n hele gekke naam voor een actie tegen zinloos geweld.

Inmiddels wel trouwens, want 'All lives matter' is niet een slogan die nu toevallig is ontstaan maar al sinds het begin van Black Lives Matter heel bewust bedoeld is om BLM te ondermijnen (en er wordt behoorlijk wat racisme mee gepost, ook.) Het is allang geen neutrale uitspraak meer.

BLM natuurlijk eveneens niet gezien het extremistische karakter van die beweging.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:41

BLM is niet extremistisch. Maar ook nooit neutraal bedoeld inderdaad, het vraagt heel specifiek ergens aandacht voor.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:42

Nou, dan wordt het mooi tijd om die slogan te de-extremiseren... Dan kunnen die twee termen mooi uit elkaar getrokken worden, all lives tegen zinloos geweld en black lives tegen discriminatie. Al ben ik bang dat de mensen die deze ALM-demonstratie organiseren daar een heel ander idee over hebben.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:29

Je moet de ALM mensen gewoon even vragen of de levens van vluchtelingen er ook toe doen. :o

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:34

Rinske schreef:
Je moet de ALM mensen gewoon even vragen of de levens van vluchtelingen er ook toe doen. :o

Ja hoor waarom niet?
Maar dat staat niet gelijk aan dat op 17 miljoen mensen en het drukste bevolkte landje van Europa dat er nog veel bij moeten komen.

Maar behoorlijk off-topic.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:37

Helaas Rinske, ik ben bang dat zelfs het leven van Bas er voor die ALM mensen niet toe doet. Bas is voor hun niet meer dan een posterboy om hun anti BLM demonstratie aan op te hangen. Ik denk zelfs dat ze het liefst zien dat de demonstratie verboden wordt, dan kunnen ze ook nog klagen dat die foute linkse burgemeester de BLM demonstratie wel door liet gaan en zelfs meedeed.

Was het maar een demonstratie tegen zinloos geweld in plaats van een demonstratie tegen BLM, dan had de naam ALM nog zin gehad en had je twee verschillende vormen van onrecht met vergelijkbare namen kunnen bevechten. Maar ik ben bang dat dat teveel gevraagd is.