Electra63 schreef:
Tja Sally, Befehl ist Befehl in de nieuwe V.S..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:Electra63 schreef:
Tja Sally, Befehl ist Befehl in de nieuwe V.S..
enzino schreef:En logisch dat ze ontslagen is. Ze had ontslag moeten nemen en daarna een toelichting kunnen geven waarom maar op deze manier laat ze de president weinig keuze.
Electra63 schreef:maar dat vind ik precies zo dat die adviseurs/ministers van hem extreem rechtse griezels zijn.rapido schreef:Ik kan alleen concluderen hij een man van zijn woord is deze Korte tijd hij aan de macht is
Of ik hem zou vertrouwen dat kun je nu na 2 weken nog niet zeggen. Dat moet zich uitwijzen in de toekomst
Of ik het eens ben met zijn beslissingen doet er niet toe. Echter vind ik wel dat alles momenteel alleen maar in het negatieve word gezet door media e.d terwijl sommige dingen toch echt niet nieuw zijn in deze wereld.
Hij doet zeker wat hij belooft.
De vraag is wel, of en hoe lang hij dat volhoudt. Ik verwacht nog steeds, dat een deel van de Republikeinen gaat ingrijpen.
Ik geloof niet in zijn (goede) intenties. Ik geloof ook niet dat hij zijn zakelijke belangen uit handen heeft gegeven (tijdelijk).
Ik vind een aantal van zijn adviseurs en ministers heel eng (banden met KKK, eigen belangen) en ik geloof daarom ook niet dat Trump en consorten opkomen voor de "gewone" Amerikaan. Laat staan voor de Latino's en Afro-Amerikanen. Je zal daar nu maar wonen als "minderheid", dan voel je je toch niet meer thuis daar.
Electra63 schreef:Aroha schreef:http://www.parool.nl/buitenland/-trump- ... bf84d5a0ce
Ik zit op school dus geen uitgebreide reactie, maar kwam dit artikel tegen en wilde het hier even delen. Benieuwd hoe jullie hierover denken.
Enzino,
Deze Amerikaanse historicus ziet toch wel wat overeenkomsten.
Zeker omdat Trump zijn belangrijkste adviseur ook nogal geobsedeerd lijkt door de jaren 30.
enzino schreef:Ja, er zullen altijd overeenkomsten zijn. Zelfs tussen Hitler en een goudvis.
Dat maakt een directe vergelijking nog niet redelijk.
enzino schreef:Electra63 schreef:Ik herhaal mezelf nog maar eens.
Enzino,
In dit artikel lees je toch war overeenkomsten.
Ja, er zullen altijd overeenkomsten zijn. Zelfs tussen Hitler en een goudvis.
Dat maakt een directe vergelijking nog niet redelijk.
Electra63 schreef:Je hebt overal zo'n sterke mening over en nu op het artikel van een historicus maak jij je er nu wel een beetje gemakkelijk vanaf. Jammer.
Citaat:Suggereert u dat hij uit is op een dictatuur?
"Ja."
Ik kan me daar nu nauwelijks iets bij voorstellen.
"Draai het om: wat wijst erop dat hij er níet op uit is? Niets uit zijn verleden laat zien dat hij zich aan de regels zal houden of de wet zal respecteren."
martichr schreef:img
Laat ik het voorzichtig zeggen, als je een dergelijk persbericht de deur uit doet dan vraag je om die vergelijking
Citaat:Yates is obviously in an extraordinarily difficult position as Acting Attorney General for a President whose policy goals she does not share. She is clearly repulsed by the EO, and wants no part in its enforcement. (One of the many elements of poor governance by the Trump administration was to issue the controversial and poorly thought-through EO when Barack Obama’s Deputy Attorney General is serving as Acting Attorney General.) But if Yates feels this way, she should have resigned (though if Yates goes, there may be no statutory officer in DOJ who can approve FISA orders.) Instead, she wrote a letter that appears to depart sharply from the usual criteria that an Attorney General would apply in deciding whether to defend an EO in court. As such, the letter seems like an act of insubordination that invites the President to fire her. Which he did.
enzino schreef:martichr schreef:img
Laat ik het voorzichtig zeggen, als je een dergelijk persbericht de deur uit doet dan vraag je om die vergelijking
Welk deel van het persbericht doet jou precies denken aan nazi-duitsland?
Kan je iets specifieker zijn?
Ik hoop ook dat je begrijpt dat een regering hiërarchisch opgebouwd is, als je "superior" je zegt iets te doen dan heb je de keuze dat te doen of ontslag te nemen. De president geeft "orders" en geen suggesties.
Misschien is het ook leuk om de mening van een Assistant Attorney General (2003-2004) en Professor aan Harvard Law School te lezen:
https://lawfareblog.com/quick-thoughts- ... -statement
De laatste paragraaf:Citaat:Yates is obviously in an extraordinarily difficult position as Acting Attorney General for a President whose policy goals she does not share. She is clearly repulsed by the EO, and wants no part in its enforcement. (One of the many elements of poor governance by the Trump administration was to issue the controversial and poorly thought-through EO when Barack Obama’s Deputy Attorney General is serving as Acting Attorney General.) But if Yates feels this way, she should have resigned (though if Yates goes, there may be no statutory officer in DOJ who can approve FISA orders.) Instead, she wrote a letter that appears to depart sharply from the usual criteria that an Attorney General would apply in deciding whether to defend an EO in court. As such, the letter seems like an act of insubordination that invites the President to fire her. Which he did.
Berdien schreef:Is dat een echte verklaring? Daarmee gooi je toch als regering alle geloofwaardigheid overboord... je (ex)personeel (very) weak noemen is een dusdanig waardeoordeel, daar zou je je als dergelijke instantie ver vandaan moeten houden. Ongeacht wat de president zegt, heb je toch als Office of the Press Secretary een bepaalde mate van.. objectiviteit te bewaken. Toch? Een neutraler statement was ook voldoende geweest om het ontslag/de benoeming te vermelden.
enzino schreef:Maar laat ik de bal terugkaatsen.
Vinden jullie dit een sterke redenering?
Kan je serieus aannemen dat Trump dictator wil worden omdat er geen bewijs is dat hij het niet wil worden?