LadyMadonna schreef:Waarom zou je geen Engels spreken als mensen het vragen?
De manier hoe het eruit kwam was nogal denigrerend. Ik laat me niet als een stuk stront behandelen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eulogy schreef:purny schreef:Maar er zijn ook genoeg belgen die aan de Zeeuwse grens wonen en die het vertikken om Vlaams te spreken. Die gaan gewoon Frans spreken.
Net zoals gister. Ik werk in de supermarkt achter de kassa. Komt er op een gegeven moment een donkere man bij mij aan de kassa. Kijkt mij vies aan en ik groet hem. Vervolgens zegt meneer met een verheven stem tegen mij: English. Ik was zo verbaasd dat ik eigenlijk had moeten zeggen dat we in Nederland Nederlands spreken. Dit was ook zeker geen toerist maar een vluchteling. Of gewoon gezegd dat hij ook kon vragen of ik Engels kon spreken.
Zelfs dan zou ik geen Engels tegen die mensen spreken. Als ze mij als vuil behandelen kan ik het ook
Hij had zeker "vluchteling" op zijn hoofd staan?
Zoe_97 schreef:VTM nieuws, dat syrische rebbelen de piloten hebben vermoord. De Turken zouden het toestel neergeschoten hebben, de Syriërs hebben de piloten gevonden en vermoord.
Emmaa_ schreef:Het vliegtuig is neergehaald door de luchtmacht van Turkije, tenminste, dat zeggen zij zelf. De piloten zijn in de lucht al neergeschoten, maar dit is niet door Syrische rebellen (bewegingen als Al Nuusra en Al Qaida die opstaan tegen het regime van Assad) gedaan, maar door Turkmenen. Zij zijn een aparte groepering die in het grensgebied van Turkije en Syrië wonen. Hun gebied wordt op dit moment door de Koerden gecontroleerd, kan me best voorstellen dat een hele hoop Turkmenen zich bij de Koerden hebben aangesloten - de Koerden wonen al een hele tijd ook in dat gebied.
Al Nuusra en Al Qaida (de rebellen dus) zitten een heel stuk zuidelijker en meer westelijk.
Varekaj schreef:Pfoe, keep it simple zou je zeggen. Als het zo verder gaat en ze alleman over 1 kam scheren (Turken vs. Turkmenen etc) krijg je echt iedereen tegen iedereen. Dan wordt elke persoon die er maar wat buitenlands uit ziet geviseerd en krijg je echt alle kleuren tegen elkaar in het gareel.