Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:57

Cer schreef:
Citaat:
"Zoals gezegd, ook ik heb te maken gehad met hufterige, asociale en levensgevaarlijke (geestelijk gestoorde) asielzoekers, maar naar verhouding niet meer dan dat ik te maken heb gehad met hufterige, asociale en levensgevaarlijke (geestelijk gestoorde) autochtonen.
"
Ik begrijp niet zo goed wat dit nu voor statement is?

Ik bedoel maar te zeggen dat je mijns inziens niet een hele groep mensen over één kam kan scheren.

Als ik een negatieve ervaring heb met een dikke blonde vrouw (of laten we er gelijk 5 van maken) met een Fries accent heb, betekent dat toch niet dat ik op mijn hoede moet zijn voor alle dikke blonde vrouwen met een Fries accent? De meeste dikke blonde vrouwen met een Fries accent zijn gewoon aardige mensen.

Mijn mening is, dat het met asielzoekers net zo werkt. De meeste zijn gewoon aardige mensen, die een normaal leven hadden als accountant, of bakker of autohandelaar in een ander land, totdat een (burger) oorlog hun (normale) leven onmogelijk maakte.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:05

Cer schreef:
Als je hier zegt "men moet niet zo makkelijk binnen kunnen komen" dan is dat een PVV uitspraak...

Wie zegt dat dat zo is? :?
Je kan je afvragen hoe makkelijk het in werkelijkheid is en hoe je het moeilijker zou kunnen maken.
Ik vind het overigens overigens niet echt een PVV uitspraak :+
Een PVV-uitspraak zou zijn: "Grenzen dicht en niemand er meer bij - en geen cent meer uitgeven aan vluchtelingen die hier al zijn". _O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:31

SandraVerl schreef:
14 dagen geleden wordt een pt, niet Belg, agressief omdat hij op de arts moet wachten. Ik heb er de directie moeten bijroepen, of de boel escaleerde hier. Een Belg wordt gewoon buiten gezet, nu kreeg ik te horen dat ik maar moest aanvaarden dat zo iemand vanuit zijn cultuur anders reageerd op vrouwen!

Is die directie volledig gek geworden soms?
Door dit soort politieke correctheid ontstaan er juist alleen maar problemen.
Je zegt eigenlijk tegen die mensen, omdat jullie uit een andere cultuur komen mogen jullie een grote mond opzetten tegenover verpleegkundigen, buschauffeurs, conducteurs en iedereen die zijn of haar werk doet.
Wat is het volgende? Krijgt iedereen met een kleurtje straks voorrang omdat je anders een racist bent.
Deze mentaliteit heeft niets dan problemen opgeleverd.

Ik ben nu vast ook een hele grote racist omdat ik dit soort voorkeursbehandelingen afkeur.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:46

Loretta schreef:
Je zegt eigenlijk tegen die mensen, omdat jullie uit een andere cultuur komen mogen jullie een grote mond opzetten tegenover verpleegkundigen, buschauffeurs, conducteurs en iedereen die zijn of haar werk doet.
Wat is het volgende? Krijgt iedereen met een kleurtje straks voorrang omdat je anders een racist bent.

Ik ben nu vast ook een hele grote racist omdat ik dit soort voorkeursbehandelingen afkeur.

Ik denk dat je nu precies de vinger op de zere plek legt. Denk er precies zo over en ik vermoed heeeel veel Nederlanders ook. Dit leidt juist tot meer onvrede.

geerke

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:01

precies....en dat leid ook tot een aversie tegen vluchtelingen/asielzoekers.Terwijl zij er natuurlijk niets aan kunnen doen.Gratis zorg?Prima,maar dan voor iedereen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:05

Idd en dat ook met de huizen en andere manieren van voorrang of andere regeltjes.
Over discriminatie gesproken he...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:10

safina schreef:
gohya schreef:
Ik zoek geen geluk in een ander land,ik zorg zelf dat ik geluk vind in eigen land. Daar moet je wel wat voor doen,dat kun je niet vinden in een ander land,want ook daar moet je dat zelf zien te maken.
Het grote gros 'vluchtelingen' is hier niet gelukkig in ons land.Dat zijn de meeste pas als ze veel geld,een ingericht huis en een lekker leventje hebben.Het andere gros is al gelukkig dat ze hier opgevangen worden.

Ik vind ook geluk in mijn eigen land. Dat is best makkelijk. Ik heb er weinig meer voor hoeven doen dan hier geboren worden.

Hoe zou jij er wat van maken voor jezelf als je bijvoorbeeld in Albanië geboren was, Goya? Ik neem aan dat je werkt? Zou je daar ook een baan kunnen vinden? Als wat? Hoe ga je daar zorgen dat er genoeg brood op de plank komt? Dat de kachel blijft branden?

(Waarmee ik niet wil zeggen dat we economische vluchtelingen moeten gaan toelaten. Maar ik denk dat we wel mogen beseffen dat we heel veel mazzel hebben dat we hier geboren zijn, in een van de meest welvarende landen van Europa. En dat we niet moeten gaan doen of de rest van de wereld het zo makkelijk heeft....)

Als ik daar geen baan kon vinden,zou ik gaan uitzoeken waar veel vraag naar is in dat land.Ik zou dan ZZPer worden daar.Of ik zou Agrariër worden,voedsel verbouwen waar veel vraag naar is.Miss. meubelmaker worden of iets met techniek.Niet dat ik dat allemaal al kan,maar ik zou er dan wel voor gaan leren.Via internet kan je heel veel leren.

Brood op de plank kan je zelf verbouwen/maken.De kachel blijft branden door zelf hout te gaan kappen.Dat mag daar gewoon in het bos,wat hier dus niet mag.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:22

ik ben jaren geleden naar frankrijk gevlucht :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:24

geerke schreef:
ik ben jaren geleden naar frankrijk gevlucht :D

_O- _O- _O-
Heb je je geluk daar gevonden Geerke?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:26

Ja hoor!De fransen hadden een huis voor mij geregelt,gratis gezondheids zorg...Helemaal toppie!!!
(echt niet....)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:48

geerke schreef:
Ja hoor!De fransen hadden een huis voor mij geregelt,gratis gezondheids zorg...Helemaal toppie!!!

(echt niet....)

Ik denk dat ik ook maar naar Frankrijk kom,als me geluk hier weg is. ;)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:07

Mooi land Frankrijk, vooral de bekende moskee in Parijs waarin Joden toevlucht konden zoeken in de tweede wereld oorlog. Wat zijn die moslims ook slechte mensen, weg met alle moskeeën! ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:50

Mixje90 schreef:
Mooi land Frankrijk, vooral de bekende moskee in Parijs waarin Joden toevlucht konden zoeken in de tweede wereld oorlog. Wat zijn die moslims ook slechte mensen, weg met alle moskeeën! ;)

en vooral die 8.000 joden die in 2015 gevlucht zijn van frankrijk naar Israel....omdat de joden zich zo thuis voelen hier in frankrijk :7

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 01:20

Misschien zijn het wel mensen en heb je er goede en slechte mensen tussen zitten...
En daarnaast is het volgens mij ook zo dat ook het antisemitisme in Nederland ook weer voor het grootste deel uit autochtone hoek komt :)
Side note daarbij wat wel bijzonder is, is dat hakenkruizen op moskeeën ook geregistreerd worden als antisemitisme.
Laatst bijgewerkt door FiveSports op 07-01-16 01:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 01:23

Is dat niet al tig keer benoemd hier? {:}

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 01:24

goed nieuws is geen nieuws

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 08:10

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 08:13

Wranglerbutt schreef:
Ik bedoel maar te zeggen dat je mijns inziens niet een hele groep mensen over één kam kan scheren.

maar dat gebeurd in dit topic zeer weinig. In de echte wereld helaas wat meer.. maar de kamscheerders zijn ook niet de meest representatieve voor de gemiddelde bevolking.. hoewel.. sja dat is een heel andere discussie

Citaat:
Als ik een negatieve ervaring heb met een dikke blonde vrouw (of laten we er gelijk 5 van maken) met een Fries accent heb, betekent dat toch niet dat ik op mijn hoede moet zijn voor alle dikke blonde vrouwen met een Fries accent?

Als het gros van de dikke blonde vrouwen volgens een leefwijze leeft waarin zij vinden dat alle slanke kortharige ordebewakers aan de hoogste boom moeten omdat ze niet dik en blond zijn, zou ik wel een beetje uitkijken.. 8-)

Citaat:
Mijn mening is, dat het met asielzoekers net zo werkt. De meeste zijn gewoon aardige mensen, die een normaal leven hadden als accountant, of bakker of autohandelaar in een ander land, totdat een (burger) oorlog hun (normale) leven onmogelijk maakte.

De meesten zijn misschien ook zo, maar een aantal niet. En daar gaat het om. Wat doe je daarmee?

De tendens wordt nu dat die niet bestaan en dat je er niks over mag zeggen. Sowieso is het in Nederland al jaren zo dat als je een kleurtje hebt, een apartig kapsel of een vreemderig accent dat je te pas en te onpas je kan beroepen op discriminatie en 9 van de 10 keer wordt het gehonoreerd. En dáár moet voor gepast worden. Helemaal nu er weer een hele nieuwe lading binnenkomt..

want laten we wel wezen.. als jij niks hoeft te doen en er van alles voor je geregeld wordt, zou je daar ook van profiteren, wie niet? Dus moet dat niet de standaard worden. De bakker of de accountant (autohandelaren hebben we al genoeg :D ) wil hier ook gewoon graag aan het werk. Dus dát moet mogelijk worden (zou me kunstig lijken in de huidige crisis maar dat terzijde), worden zij ook gelukkiger van en kunnen ze gewoon integreren en kijken of ze ooit nog terug gaan.

Echter, degene met de grote bek, die de regels van een science fiction boek verdraaien om hun medemens te onderdrukken en vinden dat ze alles moeten mogen en dat iedereen zich moet conformeren naar hun denkwijze, die zouden niet eens binnen mogen.

Ik zag laatst een (oud) plaatje... kan dit, of kan dit niet?
Afbeelding

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 08:21

Cer schreef:
[

Echter, degene met de grote bek, die de regels van een science fiction boek verdraaien om hun medemens te onderdrukken en vinden dat ze alles moeten mogen en dat iedereen zich moet conformeren naar hun denkwijze, die zouden niet eens binnen mogen.

Te beginnen met christelijke godsdienst fanaten niet meer te exporteren van uit Nederland en anders om. |(

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 08:48

ceasario schreef:
Te beginnen met christelijke godsdienst fanaten niet meer te exporteren van uit Nederland en anders om. |(

Waar staat het gespecificeerd naar welk boek ik bedoel?

Wat zijn eigenlijk de cijfers van incidenten met die fanaten?
Maar dit is weer zo'n dooddoener... er wordt regelmatig aangegeven dat het voor ALLE extremisten geldt.. maar neeeee je mag niet zeggen dat B het doet want dan moet je ook zeggen dat C, D, E, F, en G het ook doen... #zucht

Ja dus in deze ook alle idioten uit naam van religie onderdrukken, moorden, lijfstraffen, besnijden, kindhuwelijken regelen, kinderen misbruiken (hoewel, dat staat niet in de bijbel, dat verzinnen ze zelf), ontvoeren etc..

happy now? :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:44

gohya schreef:
geerke schreef:

(echt niet....)

Ik denk dat ik ook maar naar Frankrijk kom,als me geluk hier weg is. ;)

Mag ik je buuf worden?

Waar zullen wij naar toe kunnen vluchten als de Van hits the s.hit? Zonder gekheid, maar als in Europa de pleuris uit breekt, moeten de mooipraters in dit topic zich maar eens achter de oren krabben of er dan nog landen zijn die ons liefdevol op gaan nemen...zullen er dan ook naar het midden oosten gaan vluchten en verwachten dat ze even vrij kunnen zijn als ze gewend zijn?

Cultuurverschillen zijn geen vage vernisjes, dat zit tot in het bloed.

Zeer apart als ik lees dat nog steeds alles stelselmatig met de mantel der liefde wordt bedekt. Volgens mij sta je dan niet met beide benen op grond.

Jaren geleden zijn er al stemmen opgegaan om een Shariawetgeving te willen laten legaliseren door onze medebroeders...met zo een gedachtegoed, is cultuur toch maar een vaag vernisje?

De Nederlands cultuur wel, niemand kan uitleggem wat nu het Sinterklaasfeest in houdt, men weet zelfs niet eens waar de Piet echt vandaan komt, negerzoenen, jodekoeken, etc schaffen we af, want wat is nou cultuur...en groot gelijk, want wat is onze cultuur? Molens? Klompen, tulpen?

Of Hollanditis?

O nee, ons Calvinisme wat je alleen ziet als je weet wat het is en dan nog denk je, o ja...zal wel..?
Of juist gewoon het Westen, een door jarenlange bv voorvechters van de Emancipatie, vrijgeworden gedachtewereld en dat komt omdat we niet verplicht gedikteert worden door het geloof, door de scheiding van kerk en staat en juist daardoor hebben wij een vrijgedachtencultuur en dat zit in het bloed.

Heeft niks met Kerstmis, Sinterklaas, negerzoenen etc te maken...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:29

Loretta schreef:

Precies mijn idee! En nee ik ben geen racist. De enigen die momenteel volop gediscrimineerd worden is het autochtone Nederlandse volk! Toch belachelijk dat je niet mag uitspreken en dat alles onder de hoed wordt gehouden wb de afkomst van viezerikken in Duitsland. Het had andersom moeten zijn...Blanke mannen die gesluierde zo hadden aangevallen..dan was de wereld te klein geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:47

Wranglerbutt schreef:
Cer schreef:
Als je hier zegt "men moet niet zo makkelijk binnen kunnen komen" dan is dat een PVV uitspraak...

Wie zegt dat dat zo is? :?
Je kan je afvragen hoe makkelijk het in werkelijkheid is en hoe je het moeilijker zou kunnen maken.
Ik vind het overigens overigens niet echt een PVV uitspraak :+
Een PVV-uitspraak zou zijn: "Grenzen dicht en niemand er meer bij - en geen cent meer uitgeven aan vluchtelingen die hier al zijn". _O-

Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Ik ben absoluut tegen de PVV en ik ben pro vluchtelingen opvangen, maar ik ben het er wel mee eens dat er misschien een manier zou zijn waarop iedereen tevreden is.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:07

België gaat migranten in opvangcentra een cursus geven hoe er met respect met vrouwen moet worden omgegaan.
De Belgische staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken wil dit naar Noors voorbeeld organiseren en zo toestanden zoals in Keulen rond Nieuwjaar voorkomen, bericht donderdag onder meer de krant De Standaard.

In Noorwegen krijgen migranten al langer soortgelijke cursussen, aldus de krant. "We zullen het Noorse model kopiëren en de komende weken en maanden invoeren in alle Belgische centra", zegt de staatssecretaris.

In en voor het centraal station van Keulen zijn op oudejaarsavond meer dan honderd vrouwen en meisjes betast en bestolen door groepen beschonken aanranders met een volgens getuigen Noord-Afrikaans uiterlijk.

De burgemeester van de stad heeft tegengesproken dat de daders uit asielcentra komen, maar de massale aanranding heeft de discussie over vluchtelingen uit islamitische landen verhevigd.

Kapellen
In het asielcentrum in het Vlaamse Kapellen worden al zulke cursussen gegeven. Volgens de plaatsvervangend directeur Britt de Herdt zijn er onder de asielzoekers "veel jonge viriele mannen" die in het land van herkomst strikt gescheiden zijn gehouden van vrouwen.

In de westerse samenleving is die scheiding er niet en sommigen denken dan dat hier alles mag. Daarom is er de cursus die duidelijk maakt wat mag en wat niet door de beugel kan, aldus De Herdt.

Las ik nu ergens dat iemand in dit topic iets schreef over 'de echte Nederlander bestaat niet'.

Nou die bestaat dus wel.
Maar voor hoe lang?.
We geven ons land met cultuur en normen en waarden gewoon weg.

Er komt hier van alles binnen aan culturen, maar dat de integratie de afgelopen jaren behoorlijk geflopt is mag een feit heten.
Nu gaan ze in Belgie les geven 'hoe je met vrouwen om moet gaan'.

Hier wordt geschreven dat mensen voor de oorlog vluchten en verder gewone nette accountants etc zijn (kom maar met de feiten, volgens mij is dat overzicht er helemaal niet).

Dit zijn mensen van een geheel andere cultuur!.
De vraag die ik mij stel is: wie zorgt er voor een goede integratie in Nederland?.

Klein voorbeeldje van afgelopen week: man van een speelboerderij had aantal mensen gevraagd te stoppen of te vertrekken van zijn terrein.
Reden: geheel gesluierde vrouwen ( en man) waren op hun manier met gebed bezig.
Die mensen hebben dus een klacht ingediend!.
Nog niet gesproken over de kinderen.
Wereldje op zijn kop.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:23

Cer schreef:
ceasario schreef:

Waar staat het gespecificeerd naar welk boek ik bedoel?

Wat zijn eigenlijk de cijfers van incidenten met die fanaten?
Maar dit is weer zo'n dooddoener... er wordt regelmatig aangegeven dat het voor ALLE extremisten geldt.. maar neeeee je mag niet zeggen dat B het doet want dan moet je ook zeggen dat C, D, E, F, en G het ook doen... #zucht

Ja dus in deze ook alle idioten uit naam van religie onderdrukken, moorden, lijfstraffen, besnijden, kindhuwelijken regelen, kinderen misbruiken (hoewel, dat staat niet in de bijbel, dat verzinnen ze zelf), ontvoeren etc..

happy now? :)

Dat wat jij zegt gebeurt helaas niet in de praktijk. (en ook niet in dit topic door mensen die het hebben over "hun" cultuur en dat "zij" vrouwen als minderwaardig zien).

Hoe vaak hoor jij de religie van een persoon erbij in het nieuws als het om een niet moslim gaat?