Wranglerbutt schreef:Ik bedoel maar te zeggen dat je mijns inziens niet een hele groep mensen over één kam kan scheren.
maar dat gebeurd in dit topic zeer weinig. In de echte wereld helaas wat meer.. maar de kamscheerders zijn ook niet de meest representatieve voor de gemiddelde bevolking.. hoewel.. sja dat is een heel andere discussie
Citaat:
Als ik een negatieve ervaring heb met een dikke blonde vrouw (of laten we er gelijk 5 van maken) met een Fries accent heb, betekent dat toch niet dat ik op mijn hoede moet zijn voor alle dikke blonde vrouwen met een Fries accent?
Als het gros van de dikke blonde vrouwen volgens een leefwijze leeft waarin zij vinden dat alle slanke kortharige ordebewakers aan de hoogste boom moeten omdat ze niet dik en blond zijn, zou ik wel een beetje uitkijken..
Citaat:
Mijn mening is, dat het met asielzoekers net zo werkt. De meeste zijn gewoon aardige mensen, die een normaal leven hadden als accountant, of bakker of autohandelaar in een ander land, totdat een (burger) oorlog hun (normale) leven onmogelijk maakte.
De meesten zijn misschien ook zo, maar een aantal niet. En daar gaat het om. Wat doe je daarmee?
De tendens wordt nu dat die niet bestaan en dat je er niks over mag zeggen. Sowieso is het in Nederland al jaren zo dat als je een kleurtje hebt, een apartig kapsel of een vreemderig accent dat je te pas en te onpas je kan beroepen op discriminatie en 9 van de 10 keer wordt het gehonoreerd. En dáár moet voor gepast worden. Helemaal nu er weer een hele nieuwe lading binnenkomt..
want laten we wel wezen.. als jij niks hoeft te doen en er van alles voor je geregeld wordt, zou je daar ook van profiteren, wie niet? Dus moet dat niet de standaard worden. De bakker of de accountant (autohandelaren hebben we al genoeg
) wil hier ook gewoon graag aan het werk. Dus dát moet mogelijk worden (zou me kunstig lijken in de huidige crisis maar dat terzijde), worden zij ook gelukkiger van en kunnen ze gewoon integreren en kijken of ze ooit nog terug gaan.
Echter, degene met de grote bek, die de regels van een science fiction boek verdraaien om hun medemens te onderdrukken en vinden dat ze alles moeten mogen en dat iedereen zich moet conformeren naar hun denkwijze, die zouden niet eens binnen mogen.
Ik zag laatst een (oud) plaatje... kan dit, of kan dit niet?