Gini schreef:Had ik een lijstje met de betreffende bokkersnamen moeten maken?
Dit snap ik niet.
Ik zit nu ook naar Rutte te kijken en ik vind gewoon dat hij het goed doet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gini schreef:Had ik een lijstje met de betreffende bokkersnamen moeten maken?
ralphtdw schreef:Zaten er ook bokkers in dat vliegtuig dan?
geerke schreef:er is vanavond om 10 uur een vliegtuig vertrokken met experts naar de oekraine....nu pas.Het vliegtuig is donderdag neergestort.
Je mag toch verwachten als er bijna 200 nederlanders het leven laten dat er wat sneller actie word ondernomen.
Maar nee....reces...Nederland komt niet voor zijn burgers op en laat de nabestaanden nog meer lijden...
N0a schreef:Gisteren kwam ik per ongeluk op een site met doorklikken van links van mensen. Die fotograaf had een paar foto's die heel 'onschuldig' waren. Maar hij had ook lichamen gefotografeerd en van heel dichtbij. Na het eerste lichaam gelijk weggeklikt. Afschuwelijk. Lichaam was duidelijk herkenbaar als de enigste Amerikaanse jongen aan boord. Helemaal naakt lag die in het veld.. Als ouders wil je zoiets absoluut niet tegenkomen lijkt mij.. Onder de foto's stond commentaar, mensen vroegen zich af of ze niet de nabestaanden moesten inlichten dat hij daar op die foto stond..
LadyMadonna schreef:Denk niet dat je dat aan kunt pakken. Het is niet verboden. Dagelijks zien we lijken, uit Gaza, uit de derde wereld, een moeder uit Ethiopië met haar door uitdroging overleden kind in haar armen... Gruwelijke beelden, maar een ver van mijn bed show. Nu betreft het (oa) Nederlanders, en dan mag het ineens niet en spreekt iedereen horror....
Wanderers schreef:Ook internationaal film en foto materiaal wat hier en daar voorbij komt over mensen (en dieren) leed vind ik ronduit horror en in mijn ogen volstrekt onnodig om de ernst van de situatie te benadrukken.
Maar om even bij deze gebeurtenis te blijven (wordt een beetje kriegel van het vergelijken met andere wereldse ellende, já die is er en já die blijft er ook ... vreselijk genoeg!,maar daar gaat het in dit topic niet over ..) : het is imo tamelijk onverteerbaar dat hulpverleners/onderzoekers nauwelijks tot geen (vrije) toegang tot het rampgebied krijgen of kregen, maar dat er blijkbaar wel genoeg randdebielen door de stoffelijke resten en persoonlijke bezittingen mogen struinen en plunderen ....
Om dan ook nog 's foto's en filmpjes openbaar te maken van herkenbare slachtoffers (ja, van wie en waar dan ook!) gaat mij vele stappen te ver en voegt imo niets toe aan de nieuwswaarde ... integendeel, krijg er een hele vieze smaak van in mijn bek, altijd al .. maar zéker afgezet tegen alles wat zich daar nu afspeelt en afgespeeld heeft .. Nabestaanden krijgen niet eens de kans om naar hun dierbaren te gaan of naar huis te halen terwijl een stel randdebielen wél zo dichtbij kunnen en mogen komen om zo deze voor de nabestaande meest verschrikkelijke shockerende beelden te plaatsen ....
Hoe je het ook wendt en keert .... ik vind ook hier weer dat eea. niet klopt en niet zou moeten mogen kunnen !!
Sammie schreef:Troost? Ik zie er geen troost in. Ik zou het verschrikkelijk vinden als een foto van mijn naasten bij een internet- of krantenkop prijkt. Dat is ergens een inbreuk op de privacy.