Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:20

Gini schreef:
Had ik een lijstje met de betreffende bokkersnamen moeten maken?

Dit snap ik niet.
Ik zit nu ook naar Rutte te kijken en ik vind gewoon dat hij het goed doet :j

furious

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:21

Ja mooie update van Rutte.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:25

Lichamen worden toch daar geïdentificeerd. Teams zijn als het goed is vannacht daar heen gevlogen om een kamp op te zetten / ruimte in te richten.

Gisteren kwam ik per ongeluk op een site met doorklikken van links van mensen. Die fotograaf had een paar foto's die heel 'onschuldig' waren. Maar hij had ook lichamen gefotografeerd en van heel dichtbij. Na het eerste lichaam gelijk weggeklikt. Afschuwelijk. Lichaam was duidelijk herkenbaar als de enigste Amerikaanse jongen aan boord. Helemaal naakt lag die in het veld.. Als ouders wil je zoiets absoluut niet tegenkomen lijkt mij.. Onder de foto's stond commentaar, mensen vroegen zich af of ze niet de nabestaanden moesten inlichten dat hij daar op die foto stond..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:29

SAKKIA schreef:
Gini schreef:

Dit snap ik niet.
Ik zit nu ook naar Rutte te kijken en ik vind gewoon dat hij het goed doet :j

Ik stel voor dat je de laatste 7 berichten op de vorige pagina leest. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:31

Gini schreef:

Wat is dat nu weer voor een aparte reactie?

edit: ooh ik snap 'm al.. Misschien is een @naam wel handig ja. Want ik vind 't wel meevallen. dus het 'jullie' is wel erg algemeen en daarmee spreek je al een hele groep aan. En dat is imo onjuist :)
ralphtdw schreef:
Zaten er ook bokkers in dat vliegtuig dan?

Misschien wel. Er waren iig mensen met een paarden(verleden) in het vliegtuig.

De kans is dus redelijk. Concrete (bokt)namen heb ik echter niet voorbij zien komen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:32

Ik ben dus blijkbaar niet de enige die je opmerking niet snapt Gini. En ik plaats eigenlijk nooit een reactie voordat ik volledig bijgelezen ben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:36

Ik neem aan dat ze bedoelt of ze erbij had moeten zetten wie er nu zo over Rutte vallen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:36

geerke schreef:
er is vanavond om 10 uur een vliegtuig vertrokken met experts naar de oekraine....nu pas.Het vliegtuig is donderdag neergestort.
Je mag toch verwachten als er bijna 200 nederlanders het leven laten dat er wat sneller actie word ondernomen.
Maar nee....reces...Nederland komt niet voor zijn burgers op en laat de nabestaanden nog meer lijden... |(

Als ze geen toestemming hebben om te komen, kun je ze ook niet laten vertrekken. DAT is het punt waarom ze zo laat zijn vertrokken, het werd van de andere kant tegen gehouden.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:44

N0a schreef:
Gisteren kwam ik per ongeluk op een site met doorklikken van links van mensen. Die fotograaf had een paar foto's die heel 'onschuldig' waren. Maar hij had ook lichamen gefotografeerd en van heel dichtbij. Na het eerste lichaam gelijk weggeklikt. Afschuwelijk. Lichaam was duidelijk herkenbaar als de enigste Amerikaanse jongen aan boord. Helemaal naakt lag die in het veld.. Als ouders wil je zoiets absoluut niet tegenkomen lijkt mij.. Onder de foto's stond commentaar, mensen vroegen zich af of ze niet de nabestaanden moesten inlichten dat hij daar op die foto stond..

Dit is net zo ontzettend smerig en respectloos als het roven van persoonlijke bezittingen .... van mij mag hier een beste straf tegenover staan, diegenen die foto's plaatsen (wie weet wel gemaakt met foto toestellen die daar ter plekke gestolen zijn van slachtoffers :n ) zijn in ieder geval te achterhalen: AANPAKKEN ... Hoe haal je het in vredesnaam je harses, hoe wreed en ongevoelig kunnen mensen zijn BAH :r

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:46

Denk niet dat je dat aan kunt pakken. Het is niet verboden. Dagelijks zien we lijken, uit Gaza, uit de derde wereld, een moeder uit Ethiopië met haar door uitdroging overleden kind in haar armen... Gruwelijke beelden, maar een ver van mijn bed show. Nu betreft het (oa) Nederlanders, en dan mag het ineens niet en spreekt iedereen horror....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:53

Die ouders weten dat zijn lichaam nu 'gaaf' is en ze hem helemaal terug krijgen ipv een klein doosje met een enkel deel :o .

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:05

Dat dacht ik ook takkie-muis;

Je ziet dan tenminste nog hoe je kind eruit zag toen het net overleden was.
Alleen zou ik niet willen dat dit zomaar op internet rondzwerft, maar dat ik dat op een andere manier zou hebben verkregen.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:08

LadyMadonna schreef:
Denk niet dat je dat aan kunt pakken. Het is niet verboden. Dagelijks zien we lijken, uit Gaza, uit de derde wereld, een moeder uit Ethiopië met haar door uitdroging overleden kind in haar armen... Gruwelijke beelden, maar een ver van mijn bed show. Nu betreft het (oa) Nederlanders, en dan mag het ineens niet en spreekt iedereen horror....

Die beelden vind ik ook veel te gortig. Het heeft geen enkel nut om al die beelden te laten zien.
Het dient geen enkel doel.
De problemen daar worden er namelijk niet mee opgelost.

Ben zelfs van mening dat het de mensheid zelfs nog harder maakt. Alles went tenslotte.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 21-07-14 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:09

Misschien geeft dat inderdaad wel een soort van troost. Dat je het tegen moet komen op internet is natuurlijk walgelijk. Dan zou ik liever hebben dat daar forensische mensen prive foto's maken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:11

Troost? Ik zie er geen troost in. Ik zou het verschrikkelijk vinden als een foto van mijn naasten bij een internet- of krantenkop prijkt. Dat is ergens een inbreuk op de privacy.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:13

Ook internationaal film en foto materiaal wat hier en daar voorbij komt over mensen (en dieren) leed vind ik ronduit horror en in mijn ogen volstrekt onnodig om de ernst van de situatie te benadrukken.

Maar om even bij deze gebeurtenis te blijven (wordt een beetje kriegel van het vergelijken met andere wereldse ellende, já die is er en já die blijft er ook ... vreselijk genoeg!,maar daar gaat het in dit topic niet over ..) : het is imo tamelijk onverteerbaar dat hulpverleners/onderzoekers nauwelijks tot geen (vrije) toegang tot het rampgebied krijgen of kregen, maar dat er blijkbaar wel genoeg randdebielen door de stoffelijke resten en persoonlijke bezittingen mogen struinen en plunderen ....
Om dan ook nog 's foto's en filmpjes openbaar te maken van herkenbare slachtoffers (ja, van wie en waar dan ook!) gaat mij vele stappen te ver en voegt imo niets toe aan de nieuwswaarde ... integendeel, krijg er een hele vieze smaak van in mijn bek, altijd al .. maar zéker afgezet tegen alles wat zich daar nu afspeelt en afgespeeld heeft .. Nabestaanden krijgen niet eens de kans om naar hun dierbaren te gaan of naar huis te halen terwijl een stel randdebielen wél zo dichtbij kunnen en mogen komen om zo deze voor de nabestaande meest verschrikkelijke shockerende beelden te plaatsen ....
Hoe je het ook wendt en keert .... ik vind ook hier weer dat eea. niet klopt en niet zou moeten mogen kunnen !!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:24

Wanderers schreef:
Ook internationaal film en foto materiaal wat hier en daar voorbij komt over mensen (en dieren) leed vind ik ronduit horror en in mijn ogen volstrekt onnodig om de ernst van de situatie te benadrukken.

Maar om even bij deze gebeurtenis te blijven (wordt een beetje kriegel van het vergelijken met andere wereldse ellende, já die is er en já die blijft er ook ... vreselijk genoeg!,maar daar gaat het in dit topic niet over ..) : het is imo tamelijk onverteerbaar dat hulpverleners/onderzoekers nauwelijks tot geen (vrije) toegang tot het rampgebied krijgen of kregen, maar dat er blijkbaar wel genoeg randdebielen door de stoffelijke resten en persoonlijke bezittingen mogen struinen en plunderen ....
Om dan ook nog 's foto's en filmpjes openbaar te maken van herkenbare slachtoffers (ja, van wie en waar dan ook!) gaat mij vele stappen te ver en voegt imo niets toe aan de nieuwswaarde ... integendeel, krijg er een hele vieze smaak van in mijn bek, altijd al .. maar zéker afgezet tegen alles wat zich daar nu afspeelt en afgespeeld heeft .. Nabestaanden krijgen niet eens de kans om naar hun dierbaren te gaan of naar huis te halen terwijl een stel randdebielen wél zo dichtbij kunnen en mogen komen om zo deze voor de nabestaande meest verschrikkelijke shockerende beelden te plaatsen ....
Hoe je het ook wendt en keert .... ik vind ook hier weer dat eea. niet klopt en niet zou moeten mogen kunnen !!

Ik hoop dat alle bankrekeningen geblokkeerd zijn van de slachtoffers, want dat gaan we toch niet meemaken, dat die criminelen ook nog eens geld stelen van de slachtoffers...Vindt het schandalig dat zij door die spullen plunderen, kan niet begrijpen dat dat niet aan hun geweten knaagt...

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:33

Merk dat het ongeluk me niet loslaat..ach heb ik altijd wel hoor met zoiets. Wij gaan vanaaf vliegen..met koffer inpakken denk ik jee dat deden hun ook...vraag ik me af zullen ze er echt iets van hebben meegemaakt etc. Ik hoop dat alles toch nog snel verloopt en het voor de nabestaande kan worden afgerond

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:37

zaten er eigenlijk geen dieren aan boord???
ik kijk soms animal airport en dan zie ik dat er best veel dieren op een vlucht zitten

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:37

Ja kan mij herinneren dat er sowieso een hond aan boord was.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:38

honden en vogels toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:39

Klopt geloof meerderen en een kat..

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:40

Aaah wat sneu ook dat nog! Ze zullen ook nog wel dieren thuis hebben.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:41

Sammie schreef:
Troost? Ik zie er geen troost in. Ik zou het verschrikkelijk vinden als een foto van mijn naasten bij een internet- of krantenkop prijkt. Dat is ergens een inbreuk op de privacy.

Niet de foto. Maar de gedachte of bewijs dat je kind nog intact is. En je niet alleen wat weefsel moet begraven.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:43

Qua dieren:
Uit het cargo manifest blijkt dat er ook een tiental dieren aan boord was:

2 honden
4 duiven
5 vogels