Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pytje schreef:Er is inmiddels ook een schandpaal op facebook geopend: http://www.facebook.com/pages/Suspect-X ... 028?ref=ts
edit: zie net dat hij al is geplaatst.
sallandval schreef:Mij lijkt dat het inhuren van een flink aantal podia, water/fris-tappen, dixies en vrijwilligers voor zo een hype als dit goedkoper was geweest (want genoeg sponsoren te vinden) dan het inhuren van de ME. En die noodverordening hadden ze ook kunnen laten gelden voor het omzeilen van normaal geldende vergunningen. Eerlijk gezegd had ik ook verwacht dat er wél iets zou zijn geregeld, al was het dan last minute.
Nicolletje schreef:sallandval schreef:Mij lijkt dat het inhuren van een flink aantal podia, water/fris-tappen, dixies en vrijwilligers voor zo een hype als dit goedkoper was geweest (want genoeg sponsoren te vinden) dan het inhuren van de ME. En die noodverordening hadden ze ook kunnen laten gelden voor het omzeilen van normaal geldende vergunningen. Eerlijk gezegd had ik ook verwacht dat er wél iets zou zijn geregeld, al was het dan last minute.
Dat kan niet.
Stel dat er écht 20.000 mensen op af zouden komen, dat is een feest de helft van Lowlands.
Dat kost een jáár om te organiseren en op te bouwen.
Je kan niet effe gauw een podiumpje opzetten, honderden ervaren verkopers, barkeepers, vrijwilligers ergens op een camping? zetten, beveiligers inhuren, effe wat pleetjes dumpen en klaar voor deze duizenden uitgelaten mensen.
(want als er een echt feest was geweest hadden er nog véél meer gekomen)
Als de spullen niet op orde waren geweest; de tappunten te weinig, er niet genoeg pinautomaten waren geweest, de wc's een puinzooi, de toegangscontrole een chaos (want: die relschoppers hadden dan ook dáár gelopen) dan had er misschien weer agressie en paniek uitgebroken: dringende en duwende en vechtende mensen bij te weinig tappunten en wc's met alle gevolgen van dien.
Ja en dan?
Wijzen naar de gemeente Haren zo van:
Ja halloooo wij wilden een feestje, moet je zien wat een slecht georganiseerde bende ze hebben geregeld met al die verdrukte mensen en vechtpartijen.
Wat er nu is gebeurd had ik ook (iets minder erg) wel voorzien, maar ik denk dat het altijd nog politiek correcter is zoals het nu is gebeurd dan daadwerkelijk een feest georganiseerd te hebben (en dan worden straks alle dorpen in Nederland gechanteerd om een feest te organiseren??) en dat deze helemaal uit de hand zou zijn gelopen.
Want de relschoppers waren toch wel onderweg.