ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:34

Ik vind het trouwens overdreven dat comedians bestraft worden die grapjes over de zaak maken. Waarom zouden ze er geen grappen over mogen maken? Ze maken ook grappen over het koningshuis en hongersnood en aids...maar nu zijn het de McCanns en dan kan het niet? Wie denken ze nu eigenlijk wel dat ze zijn???? Waarom worden zij onderscheiden van ander volk?

Wellicht off topic, maar het zegt wel veel over hun status. Nors opkijken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:42

Heb je een nieuwsartikkel erover heb daar nog niets van gehoord?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 09:35

Van die comedians of van dat zonde onderzoek?
http://www.correiodamanha.pt/noticia.as ... &idCanal=9

Dat van de stand-up comedians kan ik niet meer vinden, misschien stond het in de andere krant. Het ging zowel om een Britse- die daar daadwerkelijk een boete voor heeft gekregen, terwijl hij een week eerder dezelfde grap voor ander publiek had verteld, die er geen moeite mee had-, als een Portugese. De Brit was zwaarder gestraft.

Overigens is het Engeland dat voor bepaald oponthoud in het onderzoek zorgt, ze komen niet met de lab resultaten af.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 09:53

Lusitana schreef:

Ja dat is zo langzamerhand wel duidelijk. Ze wandelen bij de Paus binnen, Prins Charles bemoeit zich er mee, er worden verantwoordelijken van hun taak ontheven, ik krijg er langzamerhand een raar gevoel bij.

Lijkt me niet dat "men" een oplossing toe staat. Misschien over 10 jaar net zo als nu met Diana, maar daar zal ook nooit de echte waarheid boven tafel komen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 10:47

Lusitana schreef:
Van die comedians of van dat zonde onderzoek?
http://www.correiodamanha.pt/noticia.as ... &idCanal=9

Dat van de stand-up comedians kan ik niet meer vinden, misschien stond het in de andere krant. Het ging zowel om een Britse- die daar daadwerkelijk een boete voor heeft gekregen, terwijl hij een week eerder dezelfde grap voor ander publiek had verteld, die er geen moeite mee had-, als een Portugese. De Brit was zwaarder gestraft.

Overigens is het Engeland dat voor bepaald oponthoud in het onderzoek zorgt, ze komen niet met de lab resultaten af.

Ja, dat vind ik ook extreem lang duren. Dat zou er nu toch wel moeten zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 10:48

sarabande schreef:
Lusitana schreef:

Ja dat is zo langzamerhand wel duidelijk. Ze wandelen bij de Paus binnen, Prins Charles bemoeit zich er mee, er worden verantwoordelijken van hun taak ontheven, ik krijg er langzamerhand een raar gevoel bij.

Lijkt me niet dat "men" een oplossing toe staat. Misschien over 10 jaar net zo als nu met Diana, maar daar zal ook nooit de echte waarheid boven tafel komen.

Gerry McCann schijnt een vrij hoge in rang bij de Vrijmetselarij te zijn. Misschien heeft het daarmee te maken?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 10:51

Lusitana schreef:
Ik vind het trouwens overdreven dat comedians bestraft worden die grapjes over de zaak maken. Waarom zouden ze er geen grappen over mogen maken? Ze maken ook grappen over het koningshuis en hongersnood en aids...maar nu zijn het de McCanns en dan kan het niet? Wie denken ze nu eigenlijk wel dat ze zijn???? Waarom worden zij onderscheiden van ander volk?

Had ik ook in de krant gelezen. Had daarbij wel begrepen dat de grappen vrij grof en smakeloos waren. Hij was van het podium afgejouwd door aanwezigen. Overigens vind ik een boete nu weer niet nodig. (vrijheid van meningsuiting).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:06

Babootje schreef:
Gerry McCann schijnt een vrij hoge in rang bij de Vrijmetselarij te zijn. Misschien heeft het daarmee te maken?

Ja dat dat zou kunnen die helpen elkaar altijd.
Het zou toch meer dan triest zijn dat zon middeleeuws genootschap hede ten dage nog steeds misdaden kan verdoezelen???

Op dat gegeven zijn trouwens heel wat trhillers op gebaseerd.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:22

Tja, er gaat ook ontzettend veel geld en dus macht om in hun wereldje, en dat kan vreemde deuren openen.

Ik vond het ook vreemd dat ze geprobeerd hebben het geld van het Maddiefonds voor hun rechtbescherming aan te wenden, sowieso al: -ik kan niet begrijpen dat je zulk geld wilt inzetten om procedurefouten op te sporen in plaats van je dochter.
Nadat bleek dat het geld daarvoor niet bestemd kon worden, was er daarna een advocaat die hen gratis hielp.
En nu vraag ik me weer af of dat geld niet via omwegen richting die advocaat gesluisd wordt(onkostenvergoedingen voor diensten aan het Maddiefonds, noem maar wat), ik weet dat er in Nederland mazen in de wetten rond Stichtingen zitten, weet alleen niet hoe dat in GB zit.

De buurvrouw in het complex in Portugal die eerst een belastende verklaring over Kates omgang met de kinderen aflegde maar die later weer introk, vind ik ook opmerkelijk.
Persoonlijk heb ik vraagtekens: is ze onder druk gezet, kreeg ze een sommetje aangeboden, of kreeg ze wroeging van alle leugens die ze eerder had opgedist?

Al wat ik zeg is hypothetisch, begrijp me goed. Maar ik ga ervanuit dat indien deze mensen schuldig zijn, ze niet makkelijk gepakt kunnen worden.
Ze hebben zelf al vanaf het begin zoveel publiciteit opgezocht, dat deze zaak juist daarom al hoog op de politieke agenda is geeindigd.

Dat daarom ook het onderzoek is bemoeilijkt, zowel het volgen van sporen die naar Maddie kunnen leiden als naar hun eigen aandeel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:11

W.w.b. het Maddiefonds, was al bekend dat (voor een paar weken terug) al 450.000 Eurietjes (let wel in 3 maanden. Dat = xxxx maal jaarsalaris van wiedanook) was uitgegeven aan private detectives, reclamecampagne EN het levensonderhoud van de McCanns. Werd in Engeland min of meer schande van gesproken.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:20

oooeehjee, das verschrikkelijk, zo verschrikkelijk veel geld zeg, sjeuh..kijk voor detectives a la, maar levensonderhoud op die manier..maar das iets waar ik wel op terug kan blijven komen..(kun je nagaan hoe het me irriteerd dat ze zo duur wonen van dit geld). De reclamecampagne hoeft niet zoveel geld te kosten, ja die snoepreisjes ja, die zijn zo duur en het onderhoud intussen..belachelijk, echt waar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:32

Eigenlijk vind ik het niet zo boeiend waar ze wel of geen geld instoppen en hoe ze het krijgen.

Als je kindje verdwenen is maakt de luxe waarin je verkeerd toch niets uit.

Wat ik niet begrijp is dat wanneer ze onschuldig zijn geen medewerking aan de politie verlenen.
Want dat wil je dan toch zo snel mogelijk opgehelderd hebben, zodat alle mankracht en aandacht zich alleen kan richten op het vinden van Maddy???

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:07

Nou das feitelijk gezien og erger idd Sarabande..ware het niet dat het fonds geopend werd met als doel, Maddie én de andere kindjes en daar is nog niets terecht van gekomen zover ik gelezen heb..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:56

Kleine lettertjes van het fonds zeggen dat DE REST naar andere kinderen gaat ALS MADDIE GEVONDEN IS. Dus nee, die anderen hebben daar nog niets van gezien.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:31

Er is een video gemaakt, waardoor duidelijkheid is gekomen in de afstanden en tijden en daardoor blijkt dat een en ander niet klopt. Wat bv door de McCanns is omschreven als zijnde gebeurd in 7 minuten, nam in werkelijkheid 20 minuten in beslag.
Dat er nooit iets geklopt heeft van de getuigenverklaringen wisten ze wel, maar nu is het allemaal zo klaar als een klontje.

Er zitten nog 200 man op de zaak en dat gaat aan het einde van het jaar teruggebracht worden naar 4, volgens de daily telegraph, aldus dit stuk.
http://www.correiodamanha.pt/noticia.as ... l=10&p=200
Dan hebben we het wel over "veldwerk".

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:41

Is er al iets bekend over het reisje naar Spanje?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:15

*gaat even de berichten na*

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:27

Vond even tussendoor dit:
http://www.correiodamanha.pt/noticia.as ... al=9&p=200
Krugel beweert op te kunnen sporen waar ze is begraven (hij is eerder geconstracteerd door de McCanns), op een stuk moeilijk te bereiken terrein. hij wil nu met d epolitie en de McCanns daarheen.

De beheerster van het fonds wil 73.000 euo voor 89 dagen werk...

Vind niets zo op het eerste gezicht over hun onderzoek in huelva.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:25

klopt,
Een Zuid Afrikaanse DNA expert, Daniel Krugel, heeft een plaats aangewezen op het strand van PDL als de plaats waar Maddie is begraven.
De plaats is zo'n 450 m verwijderd van het appartement van waaruit ze werd vermist.
Deze Daniel Krugel - een bekende Zuid Afrikaanse DNA expert afkomstig van de universiteit Bloemfontein - werd in juni door de McCanns ingehuurd, nadat zij verschillende tips hadden gekregen over zijn kennis van DNA en zijn satelliet onderzoeks instrumenten die hij aanwendt om vermiste personen te vinden.
De Portugese politie was akkoord met het door hem uitgevoerde onderzoek.
Krugel heeft 90% van de door hem onderzochte zaken opgelost.
Hij heeft sporen van het DNA van Maddie gevonden die leiden van het appartement van de McCanns naar het strand.
Na de tip van Krugel is het strand afgesloten en zijn speurhonden ingezet. Echter, omdat de speurhonden een lijklucht ontdenkten op Kate Mc Cann en in het appartement is het onderzoek op het strand gestaakt.
Krugel heeft er bij de politie op aangedrongen verder te zoeken/graven naar Maddie op de door hem aangegeven plaats. Hij reist af naar Portugal om daarbij te helpen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:32

Sateliet fotos zouden inderdaad leuk zijn, daar zie je het vaak niet altijd goed op. Natuurlijk niet als een lijk onder de beton ligt. zou de voor en na foto wel is willen analyseren hihi

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:49

Nu ja, het klinkt veelbelovend. Ik ben heel benieuwd. Raar dat ze niet hebben verdergezocht op dat strand. Blijkbaar hebben de speurhonden daar geen lijklucht gevonden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:51

Of er is nooit met speciale 'lijkhonden' gezocht. Misschien wordt dat alsnog gedaan nu deze zoekrichting weer 'in the picture' is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:55

Ann schreef:
Of er is nooit met speciale 'lijkhonden' gezocht.

Ik dacht enige tijd geleden hier gelezen te hebben dat dat wel het geval was Verward

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:59

Zou ook heel goed kunnen, er loopt inmiddels zoveel nieuws door elkaar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:57

Dacht ook dat ze op het strand zijn geweest met deze honden. Maar zeker weten doe ik het ook niet. Zou niet weten waarom ze anders niet verder hebben gezocht op het strand. Moet een reden voor zijn. De Portugese politie neemt blijkbaar dit onderzoek wel serieus.
Edit, het lijkt me op dit moment het meest kansrijke onderzoek om tot een oplossing te komen.