SusanH schreef:Vanmorgen gehoord dat er ook een wolf gezien is in een natuurgebied aan de oostgrens van mijn woonplaats, vlakbij waar onze paarden staan. Dit is niet gemeld via officiële kanalen.
En waar is dit dan?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dreamboy schreef:SusanH schreef:Vanmorgen gehoord dat er ook een wolf gezien is in een natuurgebied aan de oostgrens van mijn woonplaats, vlakbij waar onze paarden staan. Dit is niet gemeld via officiële kanalen.
En waar is dit dan?
Zunzuncito schreef:Dreamboy schreef:
Vanmorgen gehoord dat er ook een wolf gezien is in een natuurgebied aan de oostgrens van mijn woonplaats, vlakbij waar onze paarden staan. Dit is niet gemeld via officiële kanalen.
En waar is dit dan?
Zunzuncito schreef:Dreamboy schreef:
En waar is dit dan?
Ik vind het een beetje flauw om geen info te geven, maar facebook staat er gelukkig vol mee:
Wageningen-Hoog Gelderland
18-10-2024, 18:45 uur
Keijenbergseweg vlakbij kruising Regentesselaan
tienus63 schreef:Aanval Hoogstraten (B) eergisteren. Schaap gedood.Citaat:
Mando schreef:Onali schreef:Degene die posten in dit topic weten inmiddels globaal waar de meeste wonen of waar ze hun paarden hebben staan.
Dus dan hoeven we het niet te vragen
Al sla je me dood waar iedereen woont, als ik dat moet gaan onthouden dan ben ik wel even bezig. Dus zo'n gekke vraag vind ik het niet.
Onali schreef:Zunzuncito schreef:
En waar is dit dan?
Ik vind het een beetje flauw om geen info te geven, maar facebook staat er gelukkig vol mee:
Wageningen-Hoog Gelderland
18-10-2024, 18:45 uur
Keijenbergseweg vlakbij kruising Regentesselaan
DubbelFun schreef:Net moest ik even in het buitengebied van Wekerom zijn en het is toch best verontrustend om rond al die kleine weitjes geen enkele vorm van wolfwerendheid te zien
mysa schreef:DubbelFun schreef:Net moest ik even in het buitengebied van Wekerom zijn en het is toch best verontrustend om rond al die kleine weitjes geen enkele vorm van wolfwerendheid te zien
Dat begrijp ik ook niet. Al weten we dat wolfwerend niet zaligmakend is, ik zou het niet over m'n hart kunnen krijgen om helemaal niets te doen en te denken: Op hoop van zegen.
Wintu schreef:Bielsje schreef:Ik sluit me ook aan bij de mensen die géén idee hebben waar de bokkers van dit topic wonen, maar ik heb een vrij geldig excuus![]()
Ik weet het ook niet altijd, ik heb maar in mn profiel gezet welke omgeving ik woon, scheelt speculeren
Dreamboy schreef:Wintu schreef:
Ik weet het ook niet altijd, ik heb maar in mn profiel gezet welke omgeving ik woon, scheelt speculeren
Ik ga echt niet bij iedereen in het profiel kijken waar ze wonen. Maar ik denk dat als je zo'n bericht plaatst, het een kleine moeite is om het er even bij te zetten. Scheelt ook een hoop speculatie en onnodige berichten.
Wintu schreef:Dreamboy schreef:
Ik ga echt niet bij iedereen in het profiel kijken waar ze wonen. Maar ik denk dat als je zo'n bericht plaatst, het een kleine moeite is om het er even bij te zetten. Scheelt ook een hoop speculatie en onnodige berichten.
Dreamboy schreef:Tienus63, lijkt mij toch echt wel een wolf. Vooral hoe hij weg vlucht.
Citaat:23 oktober 2024/Ertingen/Baden-Württemberg/Duitsland
KBH doodt Pumi en verwondt twee wandelaars
Er waren zaterdag twee aanvallen in Ertingen - één eindigde fataal voor een kleine reu.
Wat de eigenaar van de agressieve hond nu te wachten staat.
Een 59-jarige wandelaarster die met haar hond op stap was in Ertingen kreeg vrijdagavond rond 19.00 uur een schok te verwerken.
Tijdens een avondwandeling door het dorp ontsnapte een kuddebeschermer/herdershond uit haar omheining op een naburig terrein en viel de wandelaarster en haar hond zonder reden aan.
Volgens de politie werd de Pumi van de wandelaar gedood door de aanvallende Ovcharka.
De eigenaar van de hond raakte licht gewond bij de aanval.
Agressieve hond verdwijnt - en verschijnt weer
Na het bijten keerde de agressieve hond uit zichzelf terug naar haar verblijf. Een paar minuten na de tragische gebeurtenis werd een andere groep wandelaars op dezelfde manier aangevallen door de hond.
De hond kwam uit het verblijf en beet een 35-jarige vrouw in haar dij. De wond moest vervolgens medisch worden behandeld in een kliniek.
De eigenaar van de bijtende Ovcharka, een parttime herder die de hond als werkhond houdt, was niet thuis op het moment van de twee aanvallen.
Het politiebureau van Riedlingen heeft het onderzoek overgenomen. De eigenaar van de hond wordt nu onderzocht voor nalatig lichamelijk letsel. De eigenaar van de gedode Pumi-hond kan ook een civiele procedure aanspannen.
https://www.schwaebische.de/regional/bi ... rDqBglRNzQ