Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 13:17

SusanH schreef:
Vanmorgen gehoord dat er ook een wolf gezien is in een natuurgebied aan de oostgrens van mijn woonplaats, vlakbij waar onze paarden staan. Dit is niet gemeld via officiële kanalen.

En waar is dit dan?

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:05

Dreamboy schreef:
SusanH schreef:
Vanmorgen gehoord dat er ook een wolf gezien is in een natuurgebied aan de oostgrens van mijn woonplaats, vlakbij waar onze paarden staan. Dit is niet gemeld via officiële kanalen.

En waar is dit dan?

Ik vind het een beetje flauw om geen info te geven, maar facebook staat er gelukkig vol mee:
Wageningen-Hoog Gelderland
18-10-2024, 18:45 uur
Keijenbergseweg vlakbij kruising Regentesselaan

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:17

Zunzuncito schreef:
Dreamboy schreef:

En waar is dit dan?

Ik vind het een beetje flauw om geen info te geven, maar facebook staat er gelukkig vol mee:
Keijenbergseweg vlakbij kruising Regentesselaan[/quote]

Dank je. Ik denk dat degene die daar in de buurt wonen het graag willen weten, voor zover ze het zelf nog niet mee gekregen hebben.

Zunzuncito

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:54

Dat dacht ik ook, maar ik heb gemerk dat de tamtam niet zo snel rondgaat tussen paardeigenaren, wat ik erg jammer vind; we proberen allemaal onze dieren veilig te houden en het is fijn als je weet waar ergens activiteit is. Vooral omdat er in de buurt ook een groot roedel actief is, wat een ander verhaal is dan één dolende wolf.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 15:02

Afgelopen week was toch ook al een melding regentesselaan keijenberg Wageningen, misschien is dit wel dezelfde. Stond al in dit topic.

* tienus melde dat idd 19 oktober hier.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 15:55

Zunzuncito schreef:
Dreamboy schreef:

En waar is dit dan?

Degene die posten in dit topic weten inmiddels globaal waar de meeste wonen of waar ze hun paarden hebben staan.

Dus dan hoeven we het niet te vragen ;)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:11

tienus63 schreef:
Aanval Hoogstraten (B) eergisteren. Schaap gedood.
Citaat:

Deze wordt niet gemeld in de groepsapp.. Had ze nog een berichtje gestuurd vanochtend maar helaas hebben ze nog niks gedeeld. Terwijl ze zelf zo graag willen dat iedereen bij het nummer meldt en in de groepsapp gaat..
Dit is een nieuwe locatie (ofja, wel eerder eens een aanval maar niks gevestigd) en dag ervoor al in Loenhout wat er naast ligt.
Komt me iets te dichtbij nu := aan de andere kant, je zit gewoon te wachten totdat ze zich hier in de buurt ook vestigen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:17

Onali schreef:
Degene die posten in dit topic weten inmiddels globaal waar de meeste wonen of waar ze hun paarden hebben staan.

Al sla je me dood waar iedereen woont, als ik dat moet gaan onthouden dan ben ik wel even bezig. Dus zo'n gekke vraag vind ik het niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:23

Mando schreef:
Onali schreef:

Al sla je me dood waar iedereen woont, als ik dat moet gaan onthouden dan ben ik wel even bezig. Dus zo'n gekke vraag vind ik het niet.

sluit ik me bij aan :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:29

Net moest ik even in het buitengebied van Wekerom zijn en het is toch best verontrustend om rond al die kleine weitjes geen enkele vorm van wolfwerendheid te zien ;(

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:38

Onali schreef:
Zunzuncito schreef:

En waar is dit dan?

Dus dan hoeven we het niet te vragen ;)[/quote]

Dan zal ik een uitzondering op die regel zijn. Maar er zijn ook mensen die zo af en toe dit topic binnen vallen. Kleine moeite om de omgeving erbij te zetten toch?

Edit: ik zie dat ik niet de enige ben met een slecht geheugen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:06

Ik sluit me ook aan bij de mensen die géén idee hebben waar de bokkers van dit topic wonen, maar ik heb een vrij geldig excuus :Y) _O-

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:32

DubbelFun schreef:
Net moest ik even in het buitengebied van Wekerom zijn en het is toch best verontrustend om rond al die kleine weitjes geen enkele vorm van wolfwerendheid te zien ;(

Dat begrijp ik ook niet. Al weten we dat wolfwerend niet zaligmakend is, ik zou het niet over m'n hart kunnen krijgen om helemaal niets te doen en te denken: Op hoop van zegen.

Naskur11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:44

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:48

Bielsje schreef:
Ik sluit me ook aan bij de mensen die géén idee hebben waar de bokkers van dit topic wonen, maar ik heb een vrij geldig excuus :Y) _O-

Ik weet het ook niet altijd, ik heb maar in mn profiel gezet welke omgeving ik woon, scheelt speculeren :D

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:49

mysa schreef:
DubbelFun schreef:

Dat begrijp ik ook niet. Al weten we dat wolfwerend niet zaligmakend is, ik zou het niet over m'n hart kunnen krijgen om helemaal niets te doen en te denken: Op hoop van zegen.

Ik zou geen nacht rust meer hebben als mijn dieren er zo bij zouden staan.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:52

Wintu schreef:
Bielsje schreef:

Ik weet het ook niet altijd, ik heb maar in mn profiel gezet welke omgeving ik woon, scheelt speculeren :D

Ik ga echt niet bij iedereen in het profiel kijken waar ze wonen. Maar ik denk dat als je zo'n bericht plaatst, het een kleine moeite is om het er even bij te zetten. Scheelt ook een hoop speculatie en onnodige berichten.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:54

Dreamboy schreef:
Wintu schreef:

Ik ga echt niet bij iedereen in het profiel kijken waar ze wonen. Maar ik denk dat als je zo'n bericht plaatst, het een kleine moeite is om het er even bij te zetten. Scheelt ook een hoop speculatie en onnodige berichten.

Dat hoeft ook niet, staat gewoon onder je avatar.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 17:54

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:16

Wintu schreef:
Dreamboy schreef:

Dat hoeft ook niet, staat gewoon onder je avatar.[/quote]

Tja, stel dat jij meldt dat er op 5 km afstand bij jou vandaan een zichtmelding is geweest, dan is het Drents Friese woud een breed begrip. Dan weet ik nog steeds niet waar die zichtmelding was. Zet er dan een plaatsnaam neer.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:17

Tienus63, lijkt mij toch echt wel een wolf. Vooral hoe hij weg vlucht.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 18:24

Dreamboy schreef:
Tienus63, lijkt mij toch echt wel een wolf. Vooral hoe hij weg vlucht.

Dat zeker!
Maar ik vind het vaag dat de melding pas nu door een buitenstaander op geen wolf pagina geplaatst wordt.
Blijkbaar is dit filmpje niet naar een alert groep gestuurd.

Ik vind het lastig om te filteren nu iedereen info daar kan plaatsen.
Als het goed is, ben ik bij alle regio groepen van geen wolf aangemeld met als doel, de meldingen zsm hier door te geven.
( mijn initiatief, niet op verzoek van geen wolf of welke bron dan ook. Alle genoemde bronnen weten overigens wel dat ik hun meldingen hier deel)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:58

Nah om Geen Wolf als "100%" betrouwbare bron te gebruiken omdat zij het delen, zou ik ook niet doen.
Tuurlijk, vaak weten zij net zoveel als ons, zeker als ze een melding net krijgen en deze zsm willen doorzetten. Maar ze hebben ook beelden / zichtmeldingen gedeeld waar het gewoon echt heel erg duidelijk om een hond ging.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 19:02

Ontsnapte KBH valt wandelaar met hond aan, hond overleden, eigenaar gewond.
Later valt de hond opnieuw mensen aan. Wederom persoon gewond geraakt.
Citaat:
23 oktober 2024/Ertingen/Baden-Württemberg/Duitsland
KBH doodt Pumi en verwondt twee wandelaars

Er waren zaterdag twee aanvallen in Ertingen - één eindigde fataal voor een kleine reu.
Wat de eigenaar van de agressieve hond nu te wachten staat.
Een 59-jarige wandelaarster die met haar hond op stap was in Ertingen kreeg vrijdagavond rond 19.00 uur een schok te verwerken.
Tijdens een avondwandeling door het dorp ontsnapte een kuddebeschermer/herdershond uit haar omheining op een naburig terrein en viel de wandelaarster en haar hond zonder reden aan.
Volgens de politie werd de Pumi van de wandelaar gedood door de aanvallende Ovcharka.
De eigenaar van de hond raakte licht gewond bij de aanval.

Agressieve hond verdwijnt - en verschijnt weer
Na het bijten keerde de agressieve hond uit zichzelf terug naar haar verblijf. Een paar minuten na de tragische gebeurtenis werd een andere groep wandelaars op dezelfde manier aangevallen door de hond.
De hond kwam uit het verblijf en beet een 35-jarige vrouw in haar dij. De wond moest vervolgens medisch worden behandeld in een kliniek.
De eigenaar van de bijtende Ovcharka, een parttime herder die de hond als werkhond houdt, was niet thuis op het moment van de twee aanvallen.

Het politiebureau van Riedlingen heeft het onderzoek overgenomen. De eigenaar van de hond wordt nu onderzocht voor nalatig lichamelijk letsel. De eigenaar van de gedode Pumi-hond kan ook een civiele procedure aanspannen.
https://www.schwaebische.de/regional/bi ... rDqBglRNzQ

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/v9d1GkS4kimHVawt/?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:06

Ik kies er zelf voor om niet mijn woonplaats hier te delen. Bovendien kun je ie afvragen hoe zinvol het is om te weten waar een wolf enige weken terug geweest is. Ze kunnen meer dan 80 km per dag lopen.