Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:58

secricible schreef:
Rinske schreef:
Misschien moet je dan gewoon iets meer tact tonen, zo moeilijk is het niet om rekening te houden met elkaar. Dat je wel eist van anderen dat ze zich volledig naar jouw wensen aanpassen, maar met hen geen rekening wil houden is toch ook raar? Waarom moet dat alleen van de andere kant komen?

Ik ben het deels met je eens. Anderzijds, ALLES wat je zegt ligt ondertussen onder een vergrootglas.

Kritiek op Halsema omdat je de demonstratie onverantwoord vindt? Racist!
Het woord blank gebruiken ipv wit? Racist!
Onwettigheden die rondom dit thema spelen (inbraken, vernieling) veroordelen? Racist!
Het woord slaaf gebruiken ipv "tot slaaf gemaakte medemens"? Racist!

Ik merk ook wel dat ik het onderwerp erg moeilijk begin te vinden en dat je erg op je tenen gaat lopen in een gesprek.

monddood gemaakt worden voelt inderdaad niet prettig en elk woord, regel of zin op een gouden schaaltje te moet leggen in een multiculturele maatschappij ik begrijp nog steeds niet
maar als de pers, sociale media ect. alleen een platvorm is voor de gekleurde mens "om de lieve vrede" hoor je ook altijd maar een kant,

vrijheid van meningsuiting is helaas eenzijdig geworden,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:07

Anoniem

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:58

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:19

enzino schreef:
Popstra schreef:
https://yoo.rs/rascisme-de-andere-kant- ... m=facebook

Deze slaat de spijker op zn kop! Want zo is het wel.

Leuk geschreven.
Onderdeel van onze cultuur is dat we vaak erg accepterend zijn.

Leuk stuk. We mogen zeker trots zijn. Ik ben heel trots om Nederlander te zijn (als ik dit lees). Als je kijkt hoe we het doen mbt racisme doen we het echt goed tov de rest van de wereld. En zo zijn er meer onderwerp waar we goed op scoren.

Er is een hoop te veranderen nog desondanks in Nederland. Maar terugblikken op waar we nu staan is ook belangrijk. Ik geloof er in dat dit ook een manier is om mensen die dit soort problemen ontkennen ook mee te krijgen om verandering in gang te zetten. Natuurlijk is het voor een aantal ook een reden om het nog meer te ontkennen maar ik denk dat een positieve noot ook welkom is. En dat is dan meer puur vanuit psychologisch perspectief. Ik kan me namelijk voorstellen dat de zwarte bevolking in Nederland zegt: “positieve noot? M’n hol. Genoeg is genoeg.” Dat is evengoed hun recht.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:59

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:54

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:13

Loretta schreef:
Ik zou zeggen niks meer aan doen.
Het is op deze manier een prachtig verhaal voor een stadgids om aan een groep toeristen te vertellen bij een stadstour in Bristol.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/standbee ... laar-stond

Want? Heeft zij dan zoveel meer geld in Bristolse liefdadigheid gestoken dan hij destijds? Nee toch?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:39

Loretta schreef:
Het is op deze manier een prachtig verhaal voor een stadgids om aan een groep toeristen te vertellen bij een stadstour in Bristol.

Het is wachten op de tegenpartij die dat beeld omver trekt en in het water smijt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:56

oomens schreef:
Loretta schreef:

Want? Heeft zij dan zoveel meer geld in Bristolse liefdadigheid gestoken dan hij destijds? Nee toch?

Omdat het wel een grappig verhaal zo is toch.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:12

Loretta schreef:

Het is nog maar de vraag of hij blijft staan, de burgemeester heeft vandaag nog verkondigd dat de inwoners van Bristol mogen beslissen wat voor standbeeld er komt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:22

Loretta schreef:
Omdat het wel een grappig verhaal zo is toch.

Is vandalisme grappig als de vandaal zichzelf op een sokkel laat hijsen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:41

Het beeld is al weer weggehaald.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:53

Karl66 schreef:
Het beeld is al weer weggehaald.

Door tegenstanders van BLM of door het gemeentebestuur?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:05

Gewoon door het gemeentebestuur, de maker mag hem weer ophalen of aan het lokale museum schenken, net wat hij wil.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:40

Het was een leuke stunt. Toch wel jammer dat die niet mocht blijven staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:30

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:34

bigone schreef:
Al even geleden maar deze link wilde ik toch posten.

https://www.parool.nl/cs-b2e152f8

Ik weet niet wat je er mee wilt zeggen?
Het enige wat ik denk is wat heeft hij het hier toch slecht gehad, echt als slaaf behandeld met al zijn pret studies. Zou hem dat buiten dit slechte Nederland ook zijn gelukt of had hij dan echt moeten werken voor zijn kostje?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:39

Ik had het inderdaad even uitgebreider moeten beschrijven. In dit interview ontkent hij dat er ooit slavenhandel is gepleegd door zijn voorouders/stam. Dan denk ik, hoe arrogant ben je dan of stekeblind.
En met hem is niets mis met Nederland wel . Tja , ik zeg het liever niet maar echt gast, ga dan naar een plek waar je je wel thuis voelt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:41

bigone schreef:
Al even geleden maar deze link wilde ik toch posten.

https://www.parool.nl/cs-b2e152f8

Is die zak hooi nou nog steeds niet aangeklaagd?
Ze moeten 'm eigenlijk geen podium meer bieden. Als hij zich niet thuisvoelt in NL dan is het tijd zijn biezen te pakken en z'n geluk elders te zoeken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:53

En zeg je dat ook van andere gekkies, die vinden dat Nederland verloedert en zij zich er steeds minder thuisvoelen? Bijvoorbeeld een Baudet of een Wilders?

Hij is in ieder geval buitengewoon goed geïntegreerd. Op het moment dat het over de slavenhandel in Ghana gaat, ziet hij kans om dat helemaal te negeren en begint over de fouten van anderen. Hoe Nederlands wil je het hebben? _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:08

Wilders en Baudet zijn toch gewoon in NL geboren? Akwasi volgens mij niet. En dan zo'n grote muil opzetten tegen het land waar hij zoveel kansen heeft gekregen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:25

elnienjo schreef:
Wilders en Baudet zijn toch gewoon in NL geboren? Akwasi volgens mij niet. En dan zo'n grote muil opzetten tegen het land waar hij zoveel kansen heeft gekregen...

Wilders heeft Turkse voorouders . Elnienjo , ik heb het gevoel dat jij behoorlijk anti anders dan de “ gewone blonde kaaskop” bent of niet?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:30

Karl66 schreef:
En zeg je dat ook van andere gekkies, die vinden dat Nederland verloedert en zij zich er steeds minder thuisvoelen? Bijvoorbeeld een Baudet of een Wilders?

Hij is in ieder geval buitengewoon goed geïntegreerd. Op het moment dat het over de slavenhandel in Ghana gaat, ziet hij kans om dat helemaal te negeren en begint over de fouten van anderen. Hoe Nederlands wil je het hebben? _O-

Pas maar op met het woord gekkies hier... ik werd laatst zowat gelyncht toen ik het woord prinsjesdaggekkies gebruikte...
Ik ben geen fan van akwasi. Snap ook echt niet dat hij nog een podium krijgt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:33

elnienjo schreef:

Akwasi is gewoon in Amsterdam geboren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:38

bigone schreef:
elnienjo schreef:

Wilders heeft Turkse voorouders . Elnienjo , ik heb het gevoel dat jij behoorlijk anti anders dan de “ gewone blonde kaaskop” bent of niet?

Nee hoor, ik heb doorgaans geen probleem met Indo's, Aziaten, Latino's bijv. En tot dit voorjaar had ik ook geen vervelende associaties bij Antillianen/Surinamers. Inmiddels krijg ik van die laatste groep een negatieve pavlovreactie door dat hele BLM gedoe. Het gaat dus niet meer alleen om het onoverbrugbare verschil in religie (islam).
We moeten uitkijken dat we niet de kant op gaan van Zuid Afrika als we die agressieve schreeuwers een podium blijven bieden.