Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Ok, maar blijkbaar is het toch niet genoeg, als een verkleining van de sector hier direct betekent dat het elders allemaal veel minder effectief vandaan gaat komen.
Magrathea schreef:Denk niet dat de EU direct over dergelijke stukken gaat.
Maar ik weet niet welk nieuws jij hebt gevolgd maar Lelystad is nu al tig keer uitgesteld om diverse redenen, knappe jongen die dat nu nog weet goed te praten hoor. Voorlopig komt dat echt niet. (En een van de voorvechters tegen deze luchthaven is toch iemand van een partij die hier meermaals is benoemd als De Grote Tegenstander van de veehouders. In tegenstelling tot FVD die het het liefst morgen nog open ziet gaan. Over sjoemelen met cijfers gesproken. Just saying)
Windbloem schreef:Maar landbouw is een grote stikstofvervuiler.
Misschien niet de allergrootste maar de industrieën waar het grote geld en de grote belangen zitten komen helaas als laatste aan de beurt of ontspringen de dans. Heel oneerlijk maar daar kan je niet van winnen.
Ik scheid ook braaf mijn afval en betaal me zo blauw aan een diesel auto terwijl het peanuts is als je kijkt naar vervuilende industrie of hoe het in Azie gaat bijvoorbeeld.
Van de grote taart snijden ze de stukjes die het makkelijkst zijn.
juval schreef:precies wat je zegt tiepfoudt! laat eerst alle bedrijven maar eens een NB vergunning aanvragen. En laat ze eerst maar eens goed meten (geen rekenmodellen) hoeveel welk bedrijf uitstoot en opneemt. Daarna praten we weer verder..
en dan nog, Stikstof is NIET slecht. Bomen groeien ervan! En laten we die nu net nodig hebben om de CO2 uitstoot op te nemen.
juval schreef:maar wie bepaalt welke planten moeten blijven? Als een boom bijvoorbeeld meer nut heeft dan een heideplantje?
Het is toch van alle tijden dat soorten verdwijnen en verschijnen. Evolutie.
Dit onderzoek wijst uit dat de boeren zeker wel willen veranderen: https://www.groenkennisnet.nl/nl/groenk ... ndbouw.htm
de protestacties zijn geen onwil, maar de manier waarop het beleid wordt gemaakt, de regels vastgesteld en de onzorgvuldigheid waarop de overheid met haar boeren om gaat.
juval schreef:maar wie bepaalt welke planten moeten blijven? Als een boom bijvoorbeeld meer nut heeft dan een heideplantje?
Het is toch van alle tijden dat soorten verdwijnen en verschijnen. Evolutie.
Dit onderzoek wijst uit dat de boeren zeker wel willen veranderen: https://www.groenkennisnet.nl/nl/groenk ... ndbouw.htm
de protestacties zijn geen onwil, maar de manier waarop het beleid wordt gemaakt, de regels vastgesteld en de onzorgvuldigheid waarop de overheid met haar boeren om gaat.
juval schreef:wat voor subsidie heb je het over?
De nertsenhouderij is op een heel nare manier de nek omgedraaid. Eerst gezegd dat ze moeten investeren in betere huisvesting voor de dieren, en even later toch de nek omdraaien en veel te kort de tijd geven om de investeringen terug te verdienen.
Citaat:precies! biologisch is ook niet zaligmakend. Ieder zijn ding.
Windbloem schreef:Dat FDF vind ik zeer onsympathiek en vooral simpel overkomen. Ze bevestigen juist negatieve vooroordelen over boeren in plaats van die te ontkrachten.
Een beetje op het sentiment spelen over dat ze in ons voedsel voorzien (ja, dat doen boeren wel maar dat kan ook prima met minder dan de helft van de boeren en vlees in deze hoeveelheden is bepaald geen noodzakelijk voedsel).
De hongerwinter erbij halen deed voor mij de deur dicht. Je gaat niet koketteren en argumenteren met leed van 75 jaar geleden (waarin boeren ook niet altijd een hele sympathieke rol in speelden).
<KNIP>