Drifter schreef:
Deze kwam wat eerder langs en ik hem het er nog even bij.
Als je goed kijkt zie je in de kleine lettertjes staan dat ze de periode tot 2014 hebben genomen.
Toeval?
Denk het niet, want in 2015 vond de San Bernardino aanval plaats waar 14 Amerikanen vermoord werden door een moslim extremist. Dan schiet het aantal doden opeens van 2 naar 16, maar dat past niet in het verhaal dat ze willen vertellen.
Ander interessant punt is dat ze "being shot by another american" opnemen in de lijst, wat precies weergeeft wat de politieke voorkeur van de makers van de lijst was. Gun control staat hoog op het lijstje bij de democraten. Dingen zoals gestorven als gevolg van een auto ongeluk (30.000 per jaar) of door consumptie van alcohol (88.000 per jaar) worden niet genoemd want dat past ook niet in het verhaal en auto en alcohol afschaffen staat niet op hun agenda. Ze pikken er net wat "grappige" en "rare" manieren uit om te sterven en om mensen af te leiden van hun politieke agenda en het feit dat iedereen dit rondstuurt en tweet bevestigd dat die tactiek werkt.
Drifter schreef:Mensen uit nog 6 andere landen komen 6 maanden niet meer binnen.
Nope, 3 maanden.
Drifter schreef:Ga je er voor het gemak even vanuit dat Moslims alleen mensen van het andere geloof doden? Dat is ook wat Trump beweerd. En het is een leugen. De bedreiging is net zo groot voor Christenen als het is voor Moslims, omdat iedereen die anders denkt dan de terorrist in gevaar is. Als je een moslim bent met een andere insteek ben je nog wel doelwit maar zal je minder opvallen (uiterlijk) en je mogelijk nog kunnen bekeren wat de bedreiging kleiner maakt.
Nee, daar ga ik niet voor het gemak van uit. Ik gaf aan dat ze MEER risico lopen, aangezien islamieten (terroristen) intoleranter zijn richting andere gelovigen dan tegen andere moslims. Wat niet wil zeggen dat andere moslims geen gevaar lopen, alleen dat ze relatief MINDER gevaar lopen.
Drifter schreef:"If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck."
"But mr. President, people won't like it if you call it a duck!"
"Ok, lets call it a cow!"
Dat daar zoveel mensen in trappen is schrikbarend.
Het is dus een moslim ban maar de grootste moslim landen zijn niet opgenomen in de lijst. Landen zoals Indonesie, Pakistan, India, Bangladesh en Nigeria.
Het kwaakt dus helemaal niet als een eend”. Behalve misschien als je eindelijk het verhaal hebt waar je al lang naar op zoek bent en het enige wat je daarvoor hoeft te doen is een eend horen kwaken. Opeens klinkt alles als een eend.
Je moet toegeven dat de logica in het argument achter de benaming “moslim ban” niet klopt, of je moet vreselijk blind zijn. Dat daar zoveel mensen intrappen zonder kritische vragen te stellen vind ik schrikbarend.
Aroha schreef:Vergelijkingen met Hitler gaan niet alleen op voor landen die Joden niet binnen laten. Trump maakt nu dezelfde eerste stappen als Hitler en is daardoor te vergelijken met Hitler.
Complete onzin!
Een vergelijking met Hitler maak je niet omdat iets of iemand gelijkenissen vertoont met Hitler en je uit bent op een vruchtbare discussie. Hitler was bijvoorbeeld ook kunstenaar, vergelijk je kunstenaars nu ook met Hitler? En hij was een man, dus begin je zo ook een discussie met elke man? En wat betreft mannen met een snor, die zijn ook allemaal zoals Hitler. Toch?
De reden dat je de vergelijking met Hitler maakt is om de gruweldaden van Hitler aan Trump te koppelen. En aangezien dat (tot nu toe) volledig ongegrond is vind ik het een smakeloze opmerking. Je wilt iemand die wat immigrant weert vergelijken met iemand die stelselmatig een hele bevolkingsgroep vergast heeft? En alleen maar "omdat ze vergelijkbare eerste stappen maakte"? Redelijk zieke opmerking in mijn ogen, vooral richting de miljoenen mensen en hun nabestaande die vermoord zijn gedurende WWII.
elenaMM77 schreef:Waarom zit Libanon wel in de ban,
maar de andere drie, waarvan saudi arabie toch wel de kroon spant niet? Dus dat zijn geen radicalen daar? ze hadden er maar 15 of zo?
Zoals eerder aangegeven is de ban voor alle landen die de Obama-regering als “countries of concern” had aangemerkt. Misschien moet je de messias Obama vragen waarom hij Saudi Arabia niet als country of concern zag?