safina schreef:Ten derde: dat woord gelukszoekers... Dat vind ik zo'n raar woord! Zijn we niet allemaal gelukszoeker? Of bestaan er ook mensen die liever geen geluk willen in hun leven?
Of hebben 'wij' meer recht op geluk dan 'zij'?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wranglerbutt schreef:@Sammie: je negeert een interessante stelling van Safina:safina schreef:Ten derde: dat woord gelukszoekers... Dat vind ik zo'n raar woord! Zijn we niet allemaal gelukszoeker? Of bestaan er ook mensen die liever geen geluk willen in hun leven?
Of hebben 'wij' meer recht op geluk dan 'zij'?
Sammie schreef:Ik negeer m niet, want daar reageer ik nu juist op mijn eerdere opmerking wat lekkerder bekt. De discussie wie heeft er meer recht op wat is reeds pagina's en pagina's terug al uitgebreid gepasseerd. T is geen kwestie van recht hebben op, zo werkt de wereld niet. We kunnen niet heel de wereld in Europa proppen. Bovendien is geluk ook heel persoonlijk..
Sammie schreef:Ik vind de berichten trouwens steeds vreemder worden, het AD spreekt nu over 1000 mannen. De mannen waren dronken, van noord Afrikaanse danwel Arabisch uiterlijk, spraken goed duits en de vrouwen werden opgedreven en moesten zelfs door een mannenbrug lopen waar ze betast werden. Eerder in het nieuws ging het om 100 mannen. Dat zijn er al veel, maar 1000..? Kwestie van escalatie onder groepsdruk, wordt het verhaal overdreven groot of wat?
Wranglerbutt schreef:Helemaal mee eensCitaat:Imo mag dat heel streng zijn, om de onschuldigen te beschermen en tevens een heel duidelijk signaal af te geven.gelijke monniken, gelijke kappen! Iedereen hoort voor de NL'se wet gelijk te zijn en gelijk te worden behandeld (of gestraft)
Wranglerbutt schreef:Ik denk ook dat niet iedereen die het geluk zoekt tercht moet kunnen in Nederland (of waar dan ook, 'waar het leven goed is'). Maar ik kan het niemand kwalijk nemen dat ze het nastreven of proberen hier te vinden, tenzij ze daarmee andere mensen benadelen (oftewel: over lijken gaan). Die mensen bestaan helaas ook, maar daarvoor hoef je niet per se uit een ander land te komen
"Citaat:"Zoals gezegd, ook ik heb te maken gehad met hufterige, asociale en levensgevaarlijke (geestelijk gestoorde) asielzoekers, maar naar verhouding niet meer dan dat ik te maken heb gehad met hufterige, asociale en levensgevaarlijke (geestelijk gestoorde) autochtonen.
gohya schreef:Ik zoek geen geluk in een ander land,ik zorg zelf dat ik geluk vind in eigen land. Daar moet je wel wat voor doen,dat kun je niet vinden in een ander land,want ook daar moet je dat zelf zien te maken.
Het grote gros 'vluchtelingen' is hier niet gelukkig in ons land.Dat zijn de meeste pas als ze veel geld,een ingericht huis en een lekker leventje hebben.Het andere gros is al gelukkig dat ze hier opgevangen worden.
Wranglerbutt schreef:sneeuwpop schreef:Nog afgezien van de vraag of er überhaupt vrouwen door vluchtelingen verkracht worden. Is het wel OK als 'normale' mannen hun carrière, gezinsleven of vrijheid op het spel zetten? Want de meeste seksuele delicten in NL worden nog steeds gepleegd door iemand uit eigenvrienden/familie/kennissenkringEchte vluchtelingen zouden hun asielprocedure niet op het spel zetten door vrouwen te verkrachten etc.
tamary schreef:Sammie schreef:Ik vind de berichten trouwens steeds vreemder worden, het AD spreekt nu over 1000 mannen. De mannen waren dronken, van noord Afrikaanse danwel Arabisch uiterlijk, spraken goed duits en de vrouwen werden opgedreven en moesten zelfs door een mannenbrug lopen waar ze betast werden. Eerder in het nieuws ging het om 100 mannen. Dat zijn er al veel, maar 1000..? Kwestie van escalatie onder groepsdruk, wordt het verhaal overdreven groot of wat?
Er zijn inmiddels 106 aangiftes, 3/4 aanranding allemaal beroofd en 2 verkrachtingen. Groep is inderdaad zo groot. Deel houdt politie bezig, deel laat handjes wandelen naar waar ze niet uitgenodigd zijn. Dat is geen spontane gebeurtenis meer.
http://www.nu.nl/buitenland/4193350/aan ... loopt.html
SandraVerl schreef:14 dagen geleden wordt een pt, niet Belg, agressief omdat hij op de arts moet wachten. Ik heb er de directie moeten bijroepen, of de boel escaleerde hier. Een Belg wordt gewoon buiten gezet, nu kreeg ik te horen dat ik maar moest aanvaarden dat zo iemand vanuit zijn cultuur anders reageerd op vrouwen! Excuseer? Ik heb duidelijk tegen het directielid gezegd dat ik dit gedrag van niemand pik en een agressiemelding gedaan. Er was gelukkig bezoek aanwezig, die onmiddellijk zeiden dat ze me zouden steunen, moest het nodig zijn.
Tuurlijk zijn er ook slechte Belgen die mijn job minder aangenaam maken, maar als dat gebeurd, staat gans het ziekenhuis als 1 man achter de persoon die verbaal of fysiek belaagd wordt. Is het een niet-Belg, dan sta je als personeel er alleen voor, de niet-Belg moest zo eens de rascisme kaart trekken.
Ik vind die houding en dat gedrag gewoon zielig voor al die niet-Belgen die gewoon super lief zijn, zij worden er tenslotte ook de dupe van. Dus ja, ik geloof mijn familielid, haar verhalen maak ik ook tijdens mijn werk mee, alleen niet dagelijks.
tamary schreef:Sammie schreef:Ik vind de berichten trouwens steeds vreemder worden, het AD spreekt nu over 1000 mannen. De mannen waren dronken, van noord Afrikaanse danwel Arabisch uiterlijk, spraken goed duits en de vrouwen werden opgedreven en moesten zelfs door een mannenbrug lopen waar ze betast werden. Eerder in het nieuws ging het om 100 mannen. Dat zijn er al veel, maar 1000..? Kwestie van escalatie onder groepsdruk, wordt het verhaal overdreven groot of wat?
Er zijn inmiddels 106 aangiftes, 3/4 aanranding allemaal beroofd en 2 verkrachtingen. Groep is inderdaad zo groot. Deel houdt politie bezig, deel laat handjes wandelen naar waar ze niet uitgenodigd zijn. Dat is geen spontane gebeurtenis meer.
http://www.nu.nl/buitenland/4193350/aan ... loopt.html
SandraVerl schreef:Ik denk dat ik het hier al eerder gezet heb, maar nav deze post zal ik het nog maar eens herhalen. Een dicht familielid van me heeft voor Fedasil gewerkt, ze kreeg dagelijks te maken met verbale agressie en fysieke agressie naar het personeel in het algemeen was ook dagelijkse kost. Dit mocht van de directie niet gemeld worden aan de officiële instanties, asielzoekers mogen niet negatief in de media komen. Ze heeft het daar amper 2 jaar volgehouden, vooral tijdens de nachtdiensten was het daar voor een vrouw heel onveilig. Ze zat daar 's nachts in een gebouw, op het domein, waarvan de deur niet op slot kon, er geen alarmknop was en er was ook geen vaste telefoonlijn. Ze is daar meer als eens geconfronteerd geweest met lastige klanten, gelukkig nooit aangerand.
Maar het komt niet in de media, want het personeel moet zwijgen.