Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:34

Amaryllis schreef:
Ben ik de enige die gelooft dat Poetin meent dat hij Nederland wil ondersteunen in een succesvolle uitvoering van het onderzoek? Want wat heeft hij er mee te winnen als dit alles uit zou lopen op een mislukking? Iedereen wijst toch al met de vinger naar Rusland (wat ik overigens begrijp).

Nee hoor, je bent niet de enige.
Ik denk dat Poetin dit wel aan moet grijpen, terwille om zijn eigen hachie (lees: Rusland) te redden.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:38

Knakker schreef:
Amaryllis schreef:
Ben ik de enige die gelooft dat Poetin meent dat hij Nederland wil ondersteunen in een succesvolle uitvoering van het onderzoek? Want wat heeft hij er mee te winnen als dit alles uit zou lopen op een mislukking? Iedereen wijst toch al met de vinger naar Rusland (wat ik overigens begrijp).

Nee hoor, je bent niet de enige.
Ik denk dat Poetin dit wel aan moet grijpen, terwille om zijn eigen hachie (lees: Rusland) te redden.

Ja precies, zoiets heb ik ook. Niet dat ik hem oprecht wil geloven of wat dan ook, wat mijn morele/ethische dilemma er niet makkelijker op maakt..

Anoniem

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:48

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:52

Maar dat is helaas altijd het geval, China houdt bijv actie in noord korea tegen

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:57

Overigens wat het thuis brengen van de overledenen betreft. Vanochtend was er een man bij Giel op de radio die heeft in 1977( Teneriffe) zijn 3 zussen en moeder verloren bij een vliegtuig ramp. Toen heeft het ook al bijna 2 weken geduurd om de overledenen thuis te krijgen, en dat was niet in een oorlogsgebied of iets. Ik bedoel maar te zeggen dat het best nog even kan gaan duren..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:03

Maar dat had zeer wrs ook met de indentificatie te maken.

Men spreekt nu telkens over de grootste ramp in de Nederlandse vliegtuigindustrie, maar dat was toch echt Tenerife. Opstijgend KLM vliegt volaan in een taxient Pan-Am. 583 doden.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:05

Hier moeten ze toch ook alle slachtoffers identificeren? Denk echt wel dat dat nog even kan duren.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:09

Jans schreef:
http://www.nu.nl/buitenland/3833115/vei ... gramp.html

Ik word niet blij als ik dit lees :n Rusland kan dus eigenlijk alles wat de VN voorstelt zo hop tegenhouden..

Het kan nog gekker in de propaganda.

Citaat:
As the world heard about the downing of MH17 in Ukraine on July 17, Bloomberg Businesswek reported hackers with an “intelligence agency of another country” had placed malware on the American stock exchange NASDAQ.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:10

Ja klopt. Klinkt een beetje luguber, maar ik vermoed dus dat er toen veel meer onherbare lichamen waren. :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:12

Mijn moeder verloor toen op Tenerife een goede vriendin, ouders mochten het lichaam niet meer zien en het duurde toen ook lang voordat de stoffelijke overschotten weer in Nederland waren

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:15

LadyMadonna schreef:
Dat kan wel, als een vliegtuig bijv vooraan wordt geraakt en door de klap in stukken breekt...

Jaa de mensen die daar wonen hadden gezegd, het regende mensen.... Dus het vliegtuig is in de lucht uit elkaar geklapt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:16

Overigens heeft Rutte het over de lichamen naar hier brengen. Daarmee zal hij ongetwijfeld ook doelen op Nederland voor indentificatie. Niet op het feit dat de nabestaanden de lichamen krijgen overgedragen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:16

Ik denk dat herkenning inmiddels ook al lastiger begint te worden.. Voordeel is wel dat forensisch DNA werk redelijk snel kan gaan, en dat de huidige technieken in het algeheel het veel makkelijker zullen maken dan in 1977

Sammie schreef:
Ja klopt. Klinkt een beetje luguber, maar ik vermoed dus dat er toen veel meer onherbare lichamen waren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:17

Als ik het goed begrijp willen ze alle lichamen naar Nl laten komen en hier gaan geïdentificeren?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:19

Klinkt wel logisch Vonneke, zo heb je alles bij elkaar en kunnen ze beginnen met het uitzoeken van wie wie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:24

Ik denk het ook chocobroodje. Aan de ene kant wil ik het nauwlettend volgen aan de andere kant wil ik er niks van weten.

Een oud collega van de cafe/zalen waar we beide werkte zat in het vliegtuig samen met zijn vriendin. Komt hier uit het dorp en kwamen hem en zijn vriendengroep nog regelmatig tegen. Super fijne goede knul. Zo verdrietig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:25

Dat denk ik ook. NL is hoofd team van.. en het is beter en makkelijker hier te indentificeren dan daar.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:32

Sammie schreef:
Overigens heeft Rutte het over de lichamen naar hier brengen. Daarmee zal hij ongetwijfeld ook doelen op Nederland voor indentificatie. Niet op het feit dat de nabestaanden de lichamen krijgen overgedragen.

Gezien het feit er sprake is van een strafbaar feit, zullen de lichamen in beslag genomen worden, waarna Forensisch onderzoek kan plaats vinden.

Eenmaal het onderzoek afgerond, zullen de lichamen worden vrijgegeven voor begraving of crematie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:33

Ik snap niet dat jullie nu zo vallen over wat Nederland doet en niet doet. Hebben jullie de Rusland "problematiek" de laatste tijd gevolgd?
De angst voor Rusland is reëel hoor. Goed van Rutte dat die de veiligheid van zijn land voor 200 lijken stelt.
Geen fijne situatie, uiteraard niet, dat is een oorlogssituatie nooit, maar dat wilt niet zeggen dat hij dan maar slecht bezig is. Wie is erbij gebaat als Rutte dat vliegtuig eerder had laten vertrekken, daardoor de kans bestond dat die experten door het hoofd geknald zouden worden en de toorn van Rusland over zich zou afroepen?
Dit is een zeer delicate kwestie, waarbij je niet als een olifant door een porseleinwinkel moet stampen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:33

Op alle internationale nieuwswebsites staan foto's van directe collega van mij.. vol verdriet -O- dan breekt je hart ook hoor.. als je iemand die je erg goed kent zo ziet.. :\ een goede vriend van hem is omgekomen

Overigens denk ik ook dat Rutte op dit moment juist goed bezig is!

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:39

Rutte doet volgens mij exact het enige dat hij kan doen, het is maar een dun draadje dat hij kan bewandelen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:08

Ik vind dat 'jullie' en dat 'vallen' wel meevallen :?

Ik geef Rutte groot gelijk. Eerst die lichamen terug..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:14

Had ik een lijstje met de betreffende bokkersnamen moeten maken?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:16

Er zijn idd best wat mensen die roepen dat Rutte niet moet praten maar doen... Een invasie met het leger en weet ik wat nog meer

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:18

Zaten er ook bokkers in dat vliegtuig dan?