Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:12

jantergouw schreef:
Wie heeft het over verbieden? Volgens mij staat dat in geen enkel programma van welke partij dan ook. Wat wel indirect in de programma's van VVD, CDA en PVV staat is pesten. Pesten tot ze het hier niet prettig meer vinden, en zeker geen zin hebben om meer te komen. Dat dat gebeurt komt omdat we met internationale regels te maken hebben, en op een directe manier niet voor mekaar kunnen krijgen wat we willen. Dan maar indirect. Het water stroomt toch waar het niet gaan kan, dat houd je nooit tegen.
Ja! Pesten is dé manier om alles op te lossen! :j

-O-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:12

PattyOosten schreef:
Dus ook het katholieke geloof maar verbieden vanwege die foute priesters? Ik denk dat jij ook niet heel blij zou zijn als jou bepaalde vrijheden worden afgepakt, omdat anderen er niet mee om kunnen gaan.

Je vergelijkt appels met peren. De problematiek die naar buiten komt bij de Katholieke priesters is van een heel andere orde al weten we al heel lang dat bij de Islam dezelfde dingen gebeuren.

Mochten Katholieke priesters net als de imam's haat prediken en mensen aanzetten tot terroristische aanslagen dan zou dat geloof inderdaad ook aangepakt moeten worden. Maar dat is niet zo. Vandaar, appels met peren.

Edit: niet kijken als je gevoelig bent.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 17-08-10 15:17, in het totaal 2 keer bewerkt

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 15:13

Ann schreef:
janderegelaa schreef:
Je moet eerst afbreken voordat je weer op kunt bouwen. Helaas, maar zo werkt het. Pappen en nathouden is nou precies waar de regering nu al jaren mee bezig is en dat blijkt niet te werken.

Dus eerst heel veel onschuldige mensen 'afbreken' ? Gelukkig werkt het niet zo, en gaat het ook nooit zo werken in Nederland.

Was het niet zo dat men ook eerst zei dat in Nederland gelukkig een partij als de PVV nooit genoeg zetels zou krijgen omdat we wel 'verstandiger' zouden zijn dan met miljoenen op zo'n partij stemmen?
Toen dat vervolgens wel gebeurde zou er toch nooit een partij te vinden zijn die wilde samenwerken met de PVV. En hoppa...daar was de VVD.
Vervolgens zou dat niets uitmaken want zelfs die 2 samen zouden nooit een meerderheid krijgen om te regeren. Hoppa....daar was het CDA.
Nederland gaat je, voor de zoveelste keer, nog verbazen de komende jaren. Sit down and enjoy the ride, but fasten your seatbelts 'cause It's gonna be bumpy!

Ann schreef:
jantergouw schreef:
Wie heeft het over verbieden? Volgens mij staat dat in geen enkel programma van welke partij dan ook. Wat wel indirect in de programma's van VVD, CDA en PVV staat is pesten. Pesten tot ze het hier niet prettig meer vinden, en zeker geen zin hebben om meer te komen. Dat dat gebeurt komt omdat we met internationale regels te maken hebben, en op een directe manier niet voor mekaar kunnen krijgen wat we willen. Dan maar indirect. Het water stroomt toch waar het niet gaan kan, dat houd je nooit tegen.
Ja! Pesten is dé manier om alles op te lossen! :j

-O-

Ik heb het niet verzonnen. Ik ondersteun het alleen door mijn stem. Lees de programma's van VVD, PVV en CDA en trek je eigen conclusie.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 17-08-10 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:14

Wilders heeft het toch echt over de Koran verbieden. Ik dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was?

jantergouw

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 15:16

PattyOosten schreef:
Wilders heeft het toch echt over de Koran verbieden. Ik dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was?

Dat is nog steeds niet het verbieden van een geloof. Net als Mein Kampf ook verboden is maar nog in vele boekenkasten staat.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:23

Is goed hoor Jan. Het is inderdaad iets heel anders :wave:

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 15:26

Blij dat je dat zelf eindelijk ook inziet. -:)
Zo zie je maar dat als men met de juiste argumenten komt, zelfs de grootste gelovers van hun ongelijk overtuigd kunnen worden. :wave:

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:28

Ach, waar maken we ons druk om.
Er wordt alleen maar een beetje gepest door Wilders. Moet kunnen toch? :+

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:49

PattyOosten schreef:
Dus ook het katholieke geloof maar verbieden vanwege die foute priesters? Ik denk dat jij ook niet heel blij zou zijn als jou bepaalde vrijheden worden afgepakt, omdat anderen er niet mee om kunnen gaan.

Je kan, net zoals met de handtastelijke sinterklazen en de moslims die aanslagen plegen, zeggen dat dat geen priesters zijn, het staat namelijk niet in de bijbel dat ze kinderen moeten misbruiken. Heeft dus niets met het goede katholieke geloof te maken.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 15:54

Ann schreef:
Ach, waar maken we ons druk om.
Er wordt alleen maar een beetje gepest door Wilders. Moet kunnen toch? :+

Lees de VVD en CDA programma's maar eens, en kijk dan of je nog steeds vindt dat alleen Wilders het doet. Volgens mij besef je niet goed dat alle 3 die partijen 'pest' voorstellen hebben. Sommige gaan zelfs verder dan die van de PVV, ze verpakken het alleen in meer acceptabele taal.

Wat ook een heel goed voorstel is van deze 3, is om de politie niet langer meer onder gezag van de burgemeesters te laten vallen, maar onder een ministerie. Daarmee wordt vermeden dat linkse burgemeesters zand in de motor van het rechte kabinet gaan gooien. Op de voorgestelde manier kan een minister ook bevelen en opdrachten geven aan de politie die stroken met het rechtse beleid. Zo wordt beetje bij beetje de slagkracht wat sabotage door links betreft, verminderd of zelfs onmogelijk gemaakt.
Uiteraard zullen de burgemeesters gaan protesteren. Ze doen maar, geen schijn van kans. Den Haag betaalt, Den Haag bepaalt!

Nationale politie is de enige oplossing
Veiligheid

De drie partijen pleiten voor een nationale politie (in plaats van de huidige regionale indeling) en voor meer agenten. Het CDA wil er 2000 agenten bij, de VVD 3500. De PVV gaat het verst, die wil tienduizend extra agenten. In het overleg tussen VVD, PVV en CDA is toegezegd dat de twee beoogde regeringspartijen de PVV tegemoet zullen komen.

Lees hele artikel hier

Kanniet schreef:
Je kan, net zoals met de handtastelijke sinterklazen en de moslims die aanslagen plegen, zeggen dat dat geen priesters zijn, het staat namelijk niet in de bijbel dat ze kinderen moeten misbruiken. Heeft dus niets met het goede katholieke geloof te maken.

Heel goed verwoord! Wat voor de een geldt, geldt ook voor de ander.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:59

jantergouw schreef:
Dat is nog steeds niet het verbieden van een geloof. Net als Mein Kampf ook verboden is maar nog in vele boekenkasten staat.

Puur voor de goede orde, het bezitten en uitlenen van Mein Kampf is niet verboden in Nederland.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:35

jantergouw schreef:
Wat ook een heel goed voorstel is van deze 3, is om de politie niet langer meer onder gezag van de burgemeesters te laten vallen, maar onder een ministerie. Daarmee wordt vermeden dat linkse burgemeesters zand in de motor van het rechte kabinet gaan gooien. Op de voorgestelde manier kan een minister ook bevelen en opdrachten geven aan de politie die stroken met het rechtse beleid. Zo wordt beetje bij beetje de slagkracht wat sabotage door links betreft, verminderd of zelfs onmogelijk gemaakt.
Uiteraard zullen de burgemeesters gaan protesteren. Ze doen maar, geen schijn van kans. Den Haag betaalt, Den Haag bepaalt!

Burgemeesters willen geen nationale politie
Gepubliceerd: 17 augustus 2010 11:50 | Gewijzigd: 17 augustus 2010 13:08
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 17 aug. Burgemeesters willen geen nationale politie. Ze vrezen dat ze zeggenschap over de politie zullen kwijtraken.Dat blijkt uit de reacties van het Nederlands Genootschap van Burgemeesters (NGB) en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) op berichten in Trouw. Het dagblad meldde dat VVD, PVV en CDA, de drie partijen die onderhandelen over een nieuw kabinet, een ministerie van Veiligheid willen invoeren met daaronder een nationale politie. De politie valt nu onder het ministerie van Binnenlandse Zaken.

Het NGB vreest dat justitie te veel bevoegdheden krijgt op politiegebied. Burgemeesters en gemeenteraden krijgen hierdoor te weinig zeggenschap, zegt de NGB-woordvoerder. „Nu beslissen de burgemeester en de officier van justitie samen. De burgemeester krijgt juist steeds meer bevoegdheden, dan moet je hem niet de verantwoordelijkheid over de politie uit handen nemen.”

Regionale aangelegenheid

Volgens de burgemeesters is veiligheid vooral een regionale aangelegenheid. Het meeste politiewerk vindt in gemeenten plaats, weet de NGB-woordvoerder. „Dan moet Den Haag niet gaan bepalen hoeveel tijd agenten aan een zaak mogen besteden. De afstand wordt erg groot, met te veel tussenstations.”

De VNG verwijst in een reactie naar een rapport dat Pieter Tops eerder dit jaar publiceerde, in opdracht van de VNG. Hierin pleit Tops, bestuurslid van de Politieacademie en hoogleraar bestuurskunde aan de Universiteit van Tilburg, voor meer lokale prioriteit wat betreft politiewerk. Tops adviseert in het rapport Sleuren of sturen? Gemeenten en de sturing van veiligheid en politie een betere samenwerking tussen gemeenten onderling.

VNG-voorzitter Annemarie Jorritsma, tevens burgemeester van Almere, zegt bang te zijn voor een „justitiepolitie”. Volgens de oud-minister is politiewerk „niet alleen opsporing, maar ook openbare orde”. Het wordt volgens haar „een reuzenklus om die twee samen te voegen”. Jorritsma: „Nu voeren twee ministers nuttige discussies. Dat zou dan verdwijnen.”

Gescheiden

De VNG vindt dat de politie gescheiden moet blijven van het Openbaar Ministerie, dat valt onder het ministerie van Justitie. „Die scheiding van machten moet gegarandeerd blijven en staat op de tocht als er één ministerie van Veiligheid komt”, aldus een VNG-woordvoerder.

De Raad van Korpschefs is juist voorstander van een nationale politie. Dat zegt een woordvoerder van de raad, meldt persbureau ANP. Het doel is efficiënter werken en het verminderen van bestuurlijke druk voor de politie, zegt hij. „Ook houden criminelen zich niet meer aan grenzen. Daarom moeten we nationaal en internationaal kunnen ‘meeschakelen’ in onderzoeken.”

De woordvoerder benadrukt dat „de lokale verankering nu een heel sterk punt van de politie is” en „dat moet zo blijven”.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 16:58

@Janderegelaa Dat was voorspelbaar. Die linkse burgemeesters bekijken het maar. Zo gaat het gebeuren en niet anders. Als we hen hun gang blijven laten gaan, verandert er nooit iets aan die vandalen die Joden, vrouwen en homo's lastig vallen. Die handtasjes stelen en overheidspersoneel bedreigen. Het is gedaan met het handje vasthouden. Nu is het tijd voor ingrijpen van bovenaf. Ik wist wel dat Wilders dit punt binnen zou gaan halen. Zelfs de politiekorpsen klagen dat ze wel harder in willen grijpen en optreden, maar dat het ze door burgemeesters verboden wordt omdat die bang zijn voor escalatie. Laat maar lekker escaleren die boel, dat zal het proces alleen maar in een stroomversnelling brengen! Keihard optreden tegen die schoften is de enige manier.

Shadow0 schreef:
jantergouw schreef:

Puur voor de goede orde, het bezitten en uitlenen van Mein Kampf is niet verboden in Nederland.

Klopt. Alleen de verkoop. Wat alleen voor nieuwe exemplaren geldt, want als je er een 2e hands wilt verkopen, mag dat ook.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:31

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:47

HAHAHA, ik herken wat bokkers geloof ik.
Jan of Jan ben jij toevallig die voorlichter in dat filmpje?
Ik weet niet hoe jullie er uit zien?

Gelukkig hoeven paarden niet afgemaakt te worden, alleen maar koeien, geiten en kippen.

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:36

jantergouw schreef:
PattyOosten schreef:
Dat mag hij natuurlijk vinden, maar voor de mensen die het wel als geloof zien, is het natuurlijk vervelend als de Koran verboden wordt. Kun je ook het Christendom wel een ideologie noemen (doe ik niet hoor) en de Bijbel gaan verbieden.

Ik durf de weddenschap wel aan dat al zou je dat doen, je door niemand met de dood bedreigt zult worden en ook geen 24/7 bescherming nodig hebt.

Oké, dan ga ik met jou die weddenschap aan. :j Réken maar dat je dan bescherming nodig hebt omdat je met de dood besdreigd wordt als je in de politiek zit en voorstelt de Bijbel te verbieden! Waarom denken mensen altijd dat er in het christendom geen extremisten bestaan? :+

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 20:52

xKnol schreef:
jantergouw schreef:
Ik durf de weddenschap wel aan dat al zou je dat doen, je door niemand met de dood bedreigt zult worden en ook geen 24/7 bescherming nodig hebt.

Oké, dan ga ik met jou die weddenschap aan. :j Réken maar dat je dan bescherming nodig hebt omdat je met de dood besdreigd wordt als je in de politiek zit en voorstelt de Bijbel te verbieden! Waarom denken mensen altijd dat er in het christendom geen extremisten bestaan? :+

Jij mag nog helemaal niet gokken, als minderjarige zijnde! :(:)
dat mag pas vanaf je 18e.

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:39

jantergouw schreef:
xKnol schreef:

hè daar heb je een punt :Y) Maar wees realistisch: wat je zei klopte niet ;)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 21:53

xKnol schreef:
jantergouw schreef:

Er zijn zoveel mensen die kritiek hebben op de kerk, paus en Christenen of Katholieken. Geen van allen hoeft bescherming te hebben of wordt zelfs maar bedreigd. Theo van Gogh was niet eens een politicus en die moest het leven al laten vanwege zijn kritiek op de islam. Dat soort dreigementen komen alleen van moslims, van niemand anders.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:55

Volgens mij weten we dat niet. Ik kan me niet voorstellen dat geen van de mensen die jij noemt, niet bedreigt worden. Misschien dat anderen het meer voor zich houden? (want als je het in het openbaar gaat roepen, breng je wellicht anderen weer op een idee)

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:55

jantergouw schreef:
xKnol schreef:

Er zijn zoveel mensen die kritiek hebben op de kerk, paus en Christenen of Katholieken. Geen van allen hoeft bescherming te hebben of wordt zelfs maar bedreigd. Theo van Gogh was niet eens een politicus en die moest het leven al laten vanwege zijn kritiek op de islam. Dat soort dreigementen komen alleen van moslims, van niemand anders.

Absoluut niet waar. Maargoed, denk dat wij daarover een duidelijk andere mening hebben :) , en weet wel zeker dat we hier niet uit gaan komen. :+
Sluit me verder bij Alet aan.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 22:41

Alet74 schreef:
Volgens mij weten we dat niet. Ik kan me niet voorstellen dat geen van de mensen die jij noemt, niet bedreigt worden. Misschien dat anderen het meer voor zich houden? (want als je het in het openbaar gaat roepen, breng je wellicht anderen weer op een idee)

Dat weten we in Nederland heel vlug. De gemiddelde bescherming kost €15.000 per dag, en dat is door gewone mensen niet op te brengen. Daar moet de staat bijspringen en als de staat dat doet is dat heel snel in de publiciteit. Kijk naar Hirsi Ali en Wilders. Om niet te vergeten de tekenaar van de cartoon in Denemarken en de schrijver van de duivelsverzen, Salman Rushdie. Ze hebben allen één ding gemeen, dat ze voor hun leven moeten vrezen door dreiging van moslims. Zo is de realiteit nu eenmaal. Als je kritiek hebt op de islam, moet je vrezen voor je leven. Noem eens één persoon van een ander geloof op in de hele wereld die bescherming nodig heeft vanwege kritiek op een ander geloof dan de islam?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:00

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 23:09

Waves schreef:
Christen extremisten zijn er genoeg, kleine greep:

http://www.google.nl/search?q=christian ... CDgQqwQwAw

Als wij aanhalen dat er in het buitenland allerlei islamitische regimes zijn die mensonterende gewoontes hebben, wordt er gezegd dat we met het buitenland niets te maken hebben maar alleen wat er in Nederland speelt. Het komt op mij over alsof deze regel wel selectief toegepast dient te worden, of zie ik dat verkeerd?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:10

jantergouw schreef:
Wat ze wel willen zeggen is dat het een complot van de Amerikanen was om de moslims in een kwaad daglicht te zetten.

Ik ga hier even op in.
Het was namelijk volgens sommige mensen een complot van de NWO.

Sommige mensen geloven dat er een NWO is die geheime Bilderberg conferenties houden en vliegtuigen in gebouwen vliegen, maar ook vreedzaam en democratisch maar doeltreffend langzaam de regels willen veranderen en mensen in hun vrijheid te belemmeren, met als doel:
Een nieuwe wereld orde.

Andere mensen hier geloven dat er vanuit het diepst van de Islamitische wereld een jihad gestreden wordt, die vliegtuigen in gebouwen vliegen, maar ook vreedzaam en democratisch maar doeltreffend langzaam de regels willen veranderen en mensen in hun vrijheid te belemmeren, met als doel:
Een Islamitische wereldorde.

Normaal gesproken word je op Bokt helemaal afgebrand totdat er alleen 2 rokende stokjes in je schoenen staan als je aankomt met complottheorieën en Niburu en dat soort dingen.

Maar deze mensen van NWO theorie worden in deze discussie gewoon als volwaardig discussiegenoot gezien, verder niet aan getwijfeld :j want het is niet tégen de Islam.

Mensen die twijfelen aan de vredelievendheid van radicale moslimleiders en Islam worden hier op Bokt helemaal voor gek gezet, beschimpt, noem maar op want Islamiseren van Nederland ?? Is die gek ofzo?? Dat gebeurt echt niet!!

Echt hoe eenrichtingsverkeer is je denken dan! :?

Ik wil mezelf niet beschuldigen van eenrichtingsverkeer in mijn denken en kortzichtigheid, daarom zal ik nooit zeggen dat mensen die in de NWO geloven, idioten zijn of ze uitlachen, want ik geloof meteen dat er dingen gebeuren die niet in de media voorgeschoteld worden.

Het probleem is alleen, dat ik toen ik me verdiepte in de NWO, telkens op dezelfde sites stuitte, mensen; kennissen, vrienden, keken me raar aan, lachten me uit of zeiden dat het onzin was.
Ik kon (nog) geen bewijzen vinden.

Toen kwam Wilders. Ik heb nooit gezegd dat zijn oplossingen de juiste zijn of dat ik op hem zou stemmen.
Maar, toen ik me verdiepte in zijn standpunten, kwam ik erachter dat er best heel veel (ook gematigde, aardige mensen!!) toch wel een beetje met hem eens waren. Ergens. Misschien niet alles, maar toch.
En dan kom je achter dingen. Misschien dezelfde vaagheden als de hele NWO, alleen nu heb ik gewoon bewijzen, althans, veel sterkere bevestiging dan van de NWO (die ik nog steeds niet ontken).

Hier een filmpje

Hier een willekeurige moskee ergens in Amsterdam:
bron schreef:
Onze Dawah
1. Terug te keren naar de Qoraan en de betrouwbare Soennah en deze te volgen, zoals as-sahabah (de metgezellen van de profeet Mohammed ) deze in de praktijk brachten

Allah Soebhanahoe Wa Ta'ala heeft gezegd
وَمَن يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَى وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّى وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَسَاءتْ مَصِيرًا
"En al wie zich verzet tegen de boodschapper en hem tegenspreekt nadat het recht pad duidelijk aan hem is getoond, en een andere weg volgt dan die van de gelovigen, zullen Wij op het pad houden dat hij heeft gekozen, en hem in de Hel branden - wat een afschuwelijke bestemming" (Soerah An-Nisa; Ayah 115)

2. Het geestelijk en lichamelijk vormen van de moeslims in hun ware dien (religie); hen op te roepen te handelen in overeenstemming met de leringen en regels van de islaam, en zich te sieren met zijn waarden en normen. Dit zal hen verzekeren van het Welbehagen van Allah. Het zal hen geluk brengen en hen verheffen.

3. De moeslims te waarschuwen tegen sjirk (in zijn vele vormen), bid'ah, vreemde denkwijzen en tegen zwakke en verzonnen ahadieth, die de schoonheid en zuiverheid van de islaam hebben aangetast en het vooruitkomen van de moeslims hebben verhinderd.

4. Te strijden voor het terugkrijgen van een islamitisch leven, om een islamitisch maatschappij (oemmah) te vestigen en de Heerschappij van Allah op aarde te laten heersen.

5. Niet-moeslims te informeren over de enige ware dien (religie); de islaam met inbegrip van alle voorgaande punten.

Dit is onze da'wah. We vragen alle moeslims ons te steunen in het uitdragen van deze verantwoordelijkheid die insja Allah, onze oemmah zal verheffen en de eeuwige boodschap van de islaam zal verspreiden.

Hier een boek:
http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_Mafia_%28book%29
Hier een omschrijving in het Nederlands:
http://messiahtube.eu/pg/pages/view/60654/

En hier de uiteindelijke bron:
http://www.koranonline.nl/koran/nl/inde ... at=2&go=NL

Ik zal mensen die in NWO, Sinterklaas, of wat dan ook geloven nooit uitlachen. Misschien is het wel waar. Mijn weten is niet toereikend genoeg.

Maar ik kan ook niet meer ontkennen dat ik dit hele Islam-gedoe inclusief de gewone mens op straat (iets gequote van Femke H. dat wij Nederlanders 'haram' zijn) op zijn minst zorgelijk vind.

Mensen die mij hierom uitlachen, belachelijk maken, voor dom bestempelen, helemaal prima, maar kijk dan eerst naar je eigen gedrag.
Ik bestempel hier voorlopig niemand als dom. Het is gewoon een andere mening.

Mensen die aan komen zetten met enkele aanvallen van Christelijke extremisten, de kruistochten, kolonisatie die in 1600 heeft plaatsgevonden (waarbij Nederland zelfs toen al! de Islam erkende en kerk en staat nadrukkelijk scheidde, zoek maar eens op Christiaan Snouck) als 'excuus', daarvan vraag ik me weleens af:
Schaam je je, voor je vrijheid hier, voor wie je bent?
Waarom, echt wáarom, is elke discussie gewoon onmogelijk zodra je de naam Islam noemt??