ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:33

Een kind wat 25 dagen dood is stinkt als de hel en als je dat optilt dan druipt het vocht er uit, zeker in die tijd, lekker warm, nou geloof mij maar het appartement vergaat van de vliegen en de stank is moordend. Ik heb thuis niet zo een grote vriezer om een kind in te stoppen en wellicht is dat bij hun wel het geval geweest, maar hoe zit het dan met sporen? Als zo een lijk volledig stijf bevroren is en dat is het na 25 dagen, vind je geen lichaamssap in de kofferbak en zeker geen lijkgeur aan de sleutel.

Pling

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:37

Russel, heb je PingWings post gelezen.
Dan moet je niet iedere keer iets zeggen wat ik niet zeg.
Ik geloof dat ik erg helder ben in de argumenten die ik geef en daar reageer je nu niet een keer op. Behalve door te roepen dat ik vooringenomen ben wat Kate betreft... wat beslist niet waar is. Dat vind ik erg jammer en dat bedoelt PingWing nu precies met stemmingmakerij.
Ik heb een aantal malen om je reactie gevraagd op een aantal argumenten en dan zeg je niks.
V.w.b de lijkengeur: is het je bekend dat de lijkengeur van mensen specifiek is? Daar worden die honden ook op getraind (die zijn bij rampen niet op zoek naar dode kippen).
Bovendien neem ik aan dat je weet dat de familie mcCann al een aardig tijdje in portugal zat (flink langer dan 3 dagen) voordat de honden hun speurtocht deden. Ik neem aan dat ze zich in de tussentijd wel een paar keer zullen hebben gewassen.

Verder heb ik nooit iets gezegd van lariekoek of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:38

PingWing schreef:
En daar gaan we weer hoor Slapen

Weer twee pagina's over en weer verwijten gooien. Stop daar nu eens mee! Iedereen uit zijn gedachtes hier, en ja die kunnen wel eens anders opgevat worden door de lezers (Russel, Faye en babootje)

En als iemand zich vast wil spijkeren op zijn visie, dan laat diegene! Russel spijkert zich vast op haar zgn kennis en ervaring in de politiewereld en babootje spijkert zich dan in russels en fayes ogen vast op het feit dat Kate schuldig is.

Ik heb nog nergens gelezen dat Babootje ervan is overtuigd dat kate schuldig is, alleen dat de sporen en dingen waar de pers mee naar buiten komt erg in de richting van kate wijzen. Ik heb Russel daarintegen wel horen roepen dat Kate onschuldig is.

Nu ga ik mijn mening uiten, dus hou je vast en lees niet te letterlijk! Knipoog
Ik vind dat de portugese rechercheur die nu van de zaak is gehaald niet juist heeft gehandeld door zulke uitspraken te doen. Ik denk dat het daarom een politieke reden heeft dat hij eraf is gehaald. De portugese overheid kan het niet riskeren dat hun banden met Engeland (grootste toerische inkomstenbron) verslechterd raken.
Ook vind ik dat Kate en Gerry nog steeds net zo schuldig of onschuldig zijn als alle andere "arguido's" in deze zaak. Ik neem aan dat ze deze status niet voor niets krijgen. En ik vind het juist dat ze dit blijven (dus nog geen officieel verdachten maar wel aangemerkt) zolang het onderzoek gaande is en er aanwijzigingen richting de ouders wijzen. Op deze manier kunnen ze 9als ze schuldig zouden zijn) niet zomaar met de noorderzon vertrekken.

Ik word nu inmiddels een beetje moe van het gekat over en weer dus ik zou het op prijs stellen als iedereen zich aan het onderwerp van het topic houd. De ontvoering van Maddie en de krantenartikelen die daar vervolgens uit voort komen. Over het vastspijkeren en tunnelvisies en weet ik wat allemaal, dat heeft totaal geen betrekking op of Maddie nog zou leven of niet.

Als je je hier zo aan ergert, dan lees over die berichten heen en negeer ze verder alstjeblieft.

Dus bij deze mijn verzoek; reageer met nuttige informatie en niet met ergernissen over en weer.

Bij voorbaat dank. Zo kunnen we het topic prettig leesbaar en informatief houden.

he pingwin, leuk dat ook even mee discussiert, maar wat wil je nou zeggen? Ik zou zeggen scroll onze berichten lekker verder als je er niet tegen kunt en kennelijk heb je jij ook nog wat in te brengen niet? Ik wacht met smart op je inhoudelijke berichtjes.

Mag ik even vragen wat het onderwerp van dit topic is? ONTVOERING toch?? Waar hebben Faye in ik het nou over? Juist ONTVOERING. Knipoog

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:40

russel schreef:
Een kind wat 25 dagen dood is stinkt als de hel en als je dat optilt dan druipt het vocht er uit, zeker in die tijd, lekker warm, nou geloof mij maar het appartement vergaat van de vliegen en de stank is moordend. Ik heb thuis niet zo een grote vriezer om een kind in te stoppen en wellicht is dat bij hun wel het geval geweest, maar hoe zit het dan met sporen? Als zo een lijk volledig stijf bevroren is en dat is het na 25 dagen, vind je geen lichaamssap in de kofferbak en zeker geen lijkgeur aan de sleutel.
Pling

Ze kan op een koele plaats hebben gelegen. Hoeft niet per se een vriezer te zijn geweest. Dat blijft natuurlijk gissen, maar is een mogelijkheid, die je denk ik niet kunt uitsluiten.

Maar zoals gezegd. De in de auto gevonden sporen bewijzen geenszins dat Maddie dood was toen ze erin vervoerd is (als het idd het DNA van Maddie is en niet van de tweeling) alleen dat ze er zou zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:44

Babootje schreef:
Russel, heb je PingWings post gelezen.
Dan moet je niet iedere keer iets zeggen wat ik niet zeg.
Ik geloof dat ik erg helder ben in de argumenten die ik geef en daar reageer je nu niet een keer op. Behalve door te roepen dat ik vooringenomen ben wat Kate betreft... wat beslist niet waar is. Dat vind ik erg jammer en dat bedoelt PingWing nu precies met stemmingmakerij.
Ik heb een aantal malen om je reactie gevraagd op een aantal argumenten en dan zeg je niks.
V.w.b de lijkengeur: is het je bekend dat de lijkengeur van mensen specifiek is? Daar worden die honden ook op getraind (die zijn bij rampen niet op zoek naar dode kippen).
Bovendien neem ik aan dat je weet dat de familie mcCann al een aardig tijdje in portugal zat (flink langer dan 3 dagen) voordat de honden hun speurtocht deden. Ik neem aan dat ze zich in de tussentijd wel een paar keer zullen hebben gewassen.

Verder heb ik nooit iets gezegd van lariekoek of zo.

Jij vat alles heel persoonlijk op en ik wordt steeds door iedereen in dit topic afgekat Haha! Lariekoek is van Katiavl, wie de schoen past trekke hem aan.

Lijkgeur is specifiek, maar heb jij precies de informatie hoe het is gegaan? Ik heb een stelling gegeven en nu zeg je dit? De sleutel van die huurauto is pas na 25 dagen in het bezit gekomen van Kate en daar zat een geurspoor op, toch?

Dat bewijst toch niets naar Kate toe? Ik snap werkelijk niet waarom ik lariekoek uitkraam hoor. Een goede die mij van zoiets zou gaan beschuldigen zeg. Ik huur een auto, daar zitten sporen in van een misdrijf dat bijna een maand geleden is gepleegd en ineens ben ik de dader. Wie er voor die tijd mee bezig is geweest is niet belangrijk want dat is zo ingewikkeld daar hebben we het maar niet over.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:50

russel schreef:
Mag ik even vragen wat het onderwerp van dit topic is? ONTVOERING toch?? Waar hebben Faye in ik het nou over? Juist ONTVOERING. Knipoog

Dat is duidelijk daarom wordt iedere andere stelling en inbreng dus niet door jullie getolereerd.
Het is prettig dat mensen met een andere visie op de gebeurtenissen (degenen die verder gekeken en geluisterd hebben sinds dit topic geopend is) nu weten dat ze beter een ander topic kunnen openen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:00

russel schreef:
Ik heb een stelling gegeven en nu zeg je dit? De sleutel van die huurauto is pas na 25 dagen in het bezit gekomen van Kate en daar zat een geurspoor op, toch?

Ik had mijn post gepost net voor de jouwe Voor het geven van jouw stelling. Dus misverstand.

Over het geurspoor aan de sleutel: Ik moet je eerlijk gezegd zeggen dat ik niet zeker meer weet (buiten die ik heb genoemd) de lijklucht zat. Ook op de sleutel. Zou juist wel naar Kate (of in ieder geval naar iemand wijzen die een lijk in de auto heeft vervoerd). Maar dan moet er ook een lijklucht in de auto c.q. kofferbak zijn waargenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:06

sarabande schreef:
russel schreef:

Dat is duidelijk daarom wordt iedere andere stelling en inbreng dus niet door jullie getolereerd.
Het is prettig dat mensen met een andere visie op de gebeurtenissen (degenen die verder gekeken en geluisterd hebben sinds dit topic geopend is) nu weten dat ze beter een ander topic kunnen openen.

Hoezo wordt dat niet getolereerd? Mag je alleen maar ja en amen zeggen of zo? Mag je je mening niet meer geven? Het enige wat jij doet is russel en mij persoonlijk aanvallen, maar dat zijn we wel van je gewend. Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:15

russel schreef:

Pling

Daar zit je weereens helemaal verkeerd... en dat vind ik spijtig, jij maakt je aanname op basis van wat je denkt, en niet op de wetenschap van hoe een lichaam post mortem werkt. Pling
Ik kan direct 2 andere manieren van fase geven, zonder veel vliegen wel kevers maar dat hangt weer van lokale insectenbevolking

Ik vind gewoon spijtig dat er niet meer in dit topic een eigen gedacht mag gegeven worden, of je word aangevallen, verwijt voor tunnelvisie en heel de boel. Maar owee als je het omdraait zijn het aanvallen? Hier kan ik echt niet bij, waarom kunnen we elkaar niet in waarde laten, ieder mens denkt anders. We leven in europa uiting is een vrijheid Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:29

faye schreef:
Ik beweer hier helemaal niks ping nogwat! Schei eens uit zeg, met je stemmingmakerij.

Iedereen mag van mij vinden wat hij/zij wil, daarom kan ik mijn mening nog wel geven over het ontslaan van een rechercheur. Mijn hemel, wie is er nou verwijten aan het maken.

Kijk dat vind ik ook, denk je dat het leuk is om elke keer te verwijten voor tunnelvisie en nog heel de boel. Dat is ook niet leuk hoor, in tegendeel de zin om te komen word alsmaar minder. Ik heb hier al veel geleerd komen hier technieken voort die super boeiend zijn het gaat hier over meer dan de ontvoering, daar kunnen we toch weinig van zeggen. Het is gewoon speculatie omdat de krantenartikkels dat ook zijn. En neutraal is gewoon lekker van beide kanten bezien, ik zie mogelijkheid om schuldig en onschuldig, waarom kan je mensen die bv kate schuldig vinden niet in waarde laten, evenveel als de mensen die ze onschuldig vinden. Waarom moet dat maar van één kant komen.

Het ergste dat ik vind in deze maatschapij, dat er alleen maar geroepen word naar, maar nooit gezien word naar zichzelf. Ik heb ook fouten gemaakt hier, geef ik helemaal toe. Maar telt voor iedereen kijk eerst naar jezelf, wat je te doen hebt in een conflict voor je beschuldegingen gooit naar een ander. En mensen die andere mensen verwijten van iets, zijn nog erger bezig spijtig dat dit niet gezien word. Nogmaals telt voor iedereen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:32

Ik heb het helemaal niet meer over schuldig of onschuldig, ik zeg alleen dat iets over die rechercheur, en ja, ik ben bekend hoe dat in die kringen gaat. Maar goed, ik post hier niet meer ook, interessant is het hier toch allang niet meer.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:37

faye schreef:
Ik heb het helemaal niet meer over schuldig of onschuldig, ik zeg alleen dat iets over die rechercheur, en ja, ik ben bekend hoe dat in die kringen gaat. Maar goed, ik post hier niet meer ook, interessant is het hier toch allang niet meer.

ik kan niet volgen Haha! over de rechercheur snap ik heel de werking toch niet Bloos mischien kan je even uitleggen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:50

Nu dat ik erover denk besef ik dat ik vrij weinig weet over de onderverdeling, ik ken rechercheur, politie

Ow jah, en ik hou gewoon van speculeren en cases uitwerken mischien dat dit botst, maar daar geloof ik zelf niet in. Toch niet de waarheid voor mij. De waarheid vrees ik, pas over tien jaar ofzo te weten, als dat het echt is. Justitie en criminaliteit zijn rare zaken, vreemd maar bijzonder. Vind alleen spijtig, ik denk zonder die helse mediaaandacht dat heel die zaak beter af was

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:12

katiavl schreef:
faye schreef:

Je zegt alleen maar dat ie incapabel is, terwijl de reden dat hij van de zaak is gehaald net zo goed een politieke kan zijn.
Zo gaat dat in die kringen namelijk ook.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:13

Het valt me op dat de laatste tijden, of mischien gewoon dat ik het nu zie. Dat zaken meer en meer politiek belang krijgen, die de feitelijke gebeurtenis overspoeld.

En terug on topic, niet te vergeten dat er enorm veel druk staat op deze zaak, en volgens mij is dat dan mischien ook een logisch gevolg? Heb nog nooit een zaak gezien, waar geen fouten zijn gemaakt, is gewoon menselijk.
Maar goed respect voor de nieuwe rechercheur liever hij dan mij Haha!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:31

Nu het onderzoek redelijk "op slot" zit. Ik had al ergens gelezen dat het team teruggebracht was naar 20 man (nog aardig wat), is een frisse kijk op de zaak misschien nog niet zo'n gek idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:43

Babootje schreef:
Je zegt alleen maar dat ie incapabel is, terwijl de reden dat hij van de zaak is gehaald net zo goed een politieke kan zijn.

Ben je bekend met die kringen? En dan nog, waarom zou er niet gezegd mogen worden dat het om incapabalitiet gaat? Leg me dat eens uit?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:37

faye schreef:
Babootje schreef:

Ben je bekend met die kringen? En dan nog, waarom zou er niet gezegd mogen worden dat het om incapabalitiet gaat? Leg me dat eens uit?

Ok, ik wordt hier wel moe van hoor Faye! Mogelijk dat ie incapabel is. Mogelijk ook is een politieke reden. Ik heb alleen maar gezegd dat het niet gebruikelijk is dat een minister zich met het ontslag van een politiefunctionaris bemoeit en dat er misschien wel een politieke reden is voor zijn ontslag. Wat mij betreft zijn er legio redenen voor zijn ontslag mogelijk, maar jij laat die mogelijkheden niet open. Hij is incapabel punt uit! Terwijl je daar ook geen enkel goed argument voor geeft.
Ik zeg dus NIET dat je niet MAG zeggen dat hij incapabel is. Het is gewoon 1 van de mogelijkheden. Kun je nu niet gewoon lezen wat er staat?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:33

Waarom kan het eigelijk niet beiden ? Politiek staat er kei veel druk op deze zaak, en dus ook heel veel druk op de rechercheur. Fouten in zaken heb je altijd, nog nooit eentje zonder gelezen. Maar mensen willen willen vooruitgang zien, en zoniet komt het over als een onkundige rechercheur plus fouten in het dossier wat nogmaals normaal is plus politieke druk buitenaf. Dat ze een nieuwe samenstelling doen

Lijkt me eigelijk het normaalste, daarbij heeft de onderzoeker niks verkeerd gedaan en word er gewoon uitgevoerd naar de druk van buitenaf Lachen

Ik weet nog in de case van bv pandy stond er zoveel druk op, dat die rechercheur zijn job op spel stond! En daar was ook maar de gewone fouten gedaan, en ik denk pandys zaak nog niks is tegenover die van maddie

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:22

een lijkengeur op een sleutel kan niet van een kip bv zijn Knipoog die honden worden speciaal getraind op mensenlijken en hun geuren..anders wordt het wel heel erg moeilijk zoeken.

Op het moment dat een minister zich met een ontslag bemoeit is er wel heel wat gaande hoor, dat kunnen idd zoveel redenen hebben.

Idd een nieuwe frisse kijk op de zaak lijkt me ook nie verkeerd. Als je je continue blind staart op 1 punt, dan mis je een hoop van wat er zich op de zijlijn afspeelt en reken maar dat dat een hoop dingen zullen zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:33

Moderatoropmerking:
Volgens mij kan er prima over dit onderwerp gesproken worden zonder persoonlijk te worden en door ieder in haar eigen waarde te laten. Ik sluit dit topic liever niet, maar als het continue blijft uitdraaien op persoonlijke botsingen dan gaat het topic echt dicht.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:37

Kimberley77 schreef:
een lijkengeur op een sleutel kan niet van een kip bv zijn Knipoog die honden worden speciaal getraind op mensenlijken en hun geuren..anders wordt het wel heel erg moeilijk zoeken.

Op het moment dat een minister zich met een ontslag bemoeit is er wel heel wat gaande hoor, dat kunnen idd zoveel redenen hebben.

Idd een nieuwe frisse kijk op de zaak lijkt me ook nie verkeerd. Als je je continue blind staart op 1 punt, dan mis je een hoop van wat er zich op de zijlijn afspeelt en reken maar dat dat een hoop dingen zullen zijn.

Goh, redenen politieke druk is zowiezo al hoog.
En ze hebben ook vrienden die hoog in de politiek staan, en dat doet veel. Of gewoon goede connecties kom je echt al ver mee, dat is in alles zo. Als je er hebt, zou je maar dom zijn om ze niet te gebruiken schuld of onschuld

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:14

Babootje schreef:
Nu het onderzoek redelijk "op slot" zit. Ik had al ergens gelezen dat het team teruggebracht was naar 20 man (nog aardig wat), is een frisse kijk op de zaak misschien nog niet zo'n gek idee.

Hoeveel mensen waren het eerst dan?
en zijn deze portugees of brits?
want beide politie werkt er toch aan of loop ik nu achter?

Verder hoop ik wel dat dit topic open mag blijven, want vind het behoorlijk intressant om te lezen (vooral de posts van lusitana)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:29

Er zitten nog steeds Britten en Portugezen op de zaak.

Ik weet niet of het al gepost is, maar het laatste nieuws is dat er met een zonde gezocht wordt naar het lijkje.

Verder lijkt het me nogal nutteloos om over 1 persoon te blijven zwammen die om redenen is ontslagen die jullie niet weten. Het veranderd nl niets aan of de McCanns het al of niet gedaan hebben en of Maddie al of niet leeft, lijkt mij. Deze meneer was de coördinator en zijn rol was al niet meer zo belangrijk toen de McCanns naar Engeland waren vertrokken.
Ik denk niet dat men veel zal merken van vervanging.