Saga schreef:Elisa2 schreef:Bij deze dan gekopieerd uit de link die jij stuurde om aan te geven dat maar 4 van de 10 statushouders na 9 jaar een betaalde baan hadden.Ik lees denk ik wat anders dan jij doet Saga..vandaar dat ik vraag om verduidelijking.Citaat:In 2023 had 47 procent van de groep uit 2014 werk als belangrijkste inkomstenbron. Voor 25 procent van de statushouders uit die groep is een uitkering de belangrijkste inkomstenbron. Daarnaast zijn er mensen die geen inkomen hebben, bijvoorbeeld omdat zij niet werken om voor de kinderen te zorgen.
Elisa2 schreef:Ik vind dat dus echt heel apart, om alleen de titel van een artikel te delen en de rest van de belangrijke informatie weg te laten.Ja dat was de titel van het artikel Saga, dat 4 op de 10 na 9 jaar een betaalde baan had. Daar kan ik verder ook niks aan doen dat dit de titel was.
Dat is ontzettend selectief en misleidend.

maar stel, relatief veel asielzoekers hebben na x jaar nog een uitkering, is dat dan een reden om ze niet meer toe te laten? Ja, jammer van je kapotgeshcoten huis, of dat je bedreigd wordt in je eigen land, we verwachten niet dat je hier ooit iets bij gaat dragen, sterf maar in je eigen land? Is potentieel niet "bijdragen" in de toekomst voldoende reden om iemand in nood te weigeren?
45.000 spaargeld kan bijgelegd worden maar het zou fijn zijn wanneer er wat overblijft om meubels van te kopen, zorgrekeningen te kunnen betalen, mijn auto te kunnen onderhouden, wasmachine/droger repareren wanneer deze kapot gaan etc.