Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:Volgens mij was het dit topic waar het even ging over goedkopere zonnebrandcreme van de action?
Die heb ik gehaald naar aanleiding van dit topic, nog niet getest verder maar daarna ging ik ook kijken naar de prijzen bij drogisten voor de reguliere merken. Ligt dat nou aan mij of is zonnebrandcreme ook opeens een flink stuk duurder?
Mjelleke schreef:Deze is van een paar weken geleden
[ Afbeelding ]
Ik denk dat je rustig kunt stellen dat het nergens in Oekraïne echt veilig is. Vooral omdat Poetin zo onvoorspelbaar is. Er zijn gebieden waar het nu gelukkig rustig is maar niemand weet hoe lang dat zo blijft.
Popstra schreef:Maar er zijn er ook alweer wat terug gekeerd. In Kiev draaien restaurants en cafes weer of er niks aan de hand is.
germie schreef:Popstra schreef:Maar er zijn er ook alweer wat terug gekeerd. In Kiev draaien restaurants en cafes weer of er niks aan de hand is.
Flixbus rijdt ook weer naar Kiev.
En de brandstofprijzen worden hoog gehouden hier.
Ook schrok ik van de prijs van een kg bananen, was altijd 1 euro voor corona. Nu 2 euro. Paprika's waren 1.39, nu al over de 2 euro per 3. Echt niet normaal.
Citaat:'Geen smoes'
Was het geen smoes van de bejaarde dief? "We zien natuurlijk wel vaker smoezen van winkeldieven. Maar in dit geval gaan we er toch écht vanuit dat dit geen smoes is", zegt een politiewoordvoerder desgevraagd. "We controleren dit soort verhalen altijd en we zijn de privésituatie van die man nagegaan. Daarom hebben we gegronde redenen om ervanuit te gaan dat zijn verhaal klopt", vervolgt de woordvoerder.
8nnemiek schreef:Ik zag em op Facebook voorbij komen ja..
het eerste wat ik dacht; als je te weinig geld hebt voor eten dan ga je toch geen bak garnalen stelen![]()
Ik vond het vooral bizar dat zo veel mensen het goed praten.
Heel sneu als je niet rond komt, maar er zijn altijd wel betere manieren te vinden dan stelen.
mvdende schreef:8nnemiek schreef:Ik zag em op Facebook voorbij komen ja..
het eerste wat ik dacht; als je te weinig geld hebt voor eten dan ga je toch geen bak garnalen stelen![]()
Heel sneu als je niet rond komt, maar er zijn altijd wel betere manieren te vinden dan stelen.
Daarnaast is een AOW uitkering hoger dan bijvoorbeeld de wajong en ik red het óók om m'n eigen eten te kopen.
Misschien moet meneer eens stevig gaan kijken naar z'n uitgaven/ vaste lasten want van een AOW valt best prima te leven.
8nnemiek schreef:Ik zag em op Facebook voorbij komen ja..
Sansevieria schreef:Daarnaast vraag ik me eerlijk gezegd ook wel eens af hoeveel mensen geen enkele vorm van pensioen opbouwen, en straks het met "alleen" hun aow-tje moeten doen?
Sizzle schreef:Die mensen die niets opgebouwd hebben, hebben vaak altijd al heel krap geleefd. Mijn moeder begeleid af en toe oudere mensen en die ziet diegene vaak juist sparen daarvan ipv het nuttig te gebruiken omdat ze 65 jaar lang gewend zijn om iedere doperwt te overwegen. Als ze huren en hulpmiddelen nodig hebben dan gaat het er echter razendhard doorheen natuurlijk. Als ze echter een afbetaald huis hebben dan zijn de vaste lasten minimaal. Mijn schoonouders hebben heel weinig pensioen, daarom krijgen ze veel toeslagen waar ze zich af en toe eigenlijk bijna voor schamen. Ze hebben nu 2x per week hulp waar ze maar 20 euro per maand voor hoeven bijleggen en dat vinden ze zelf eigenlijk van de zotte.
Mijn andere grootouders (niet degene van de winkeldiefstal) hebben 6 kinderen grootgebracht op 1 minimumloon of minder in een kleine sociale huurwoning.
De AOW was voor hun haast gevoelde rijkdom omdat ze er nog maar met 2 personen van moesten eten. Ze gaven daarvan ook nog eens serieus veel weg aan goede doelen en aan de kerk.
Wie goed doet, goed ontmoet was echt hun levensinstelling. Toen hun oeroude roestige autotje het begaf en daarmee niet meer naar de kerk konden hebben ze een andere auto gekregen van een achter neef. Daar waren ze zo dankbaar voor dat ze vervolgens een kerk taxi-service deden voor nog oudere mensen die geen auto konden rijden.
Als ze nog geleefd hadden, hadden ze nu waarschijnlijk nu zonder nadenken zo 5 vluchtelingen opgenomen in hun bejaarden woning.
Sizzle schreef:
Maar ze hebben daarnaast ook een zeer zwaar leven gehad inkl. concentratiekamp en echte ermoede.
Ik denk dat er heel wat andere mensen in klaagmodus gegaan waren.
Absoluut een prachtig voorbeeld voor: lead by example
Daarnaast is een AOW uitkering hoger dan bijvoorbeeld de wajong en ik red het óók om m'n eigen eten te kopen.
Misschien moet meneer eens stevig gaan kijken naar z'n uitgaven/ vaste lasten want van een AOW valt best prima te leven.
mvdende schreef:Daarnaast is een AOW uitkering hoger dan bijvoorbeeld de wajong en ik red het óók om m'n eigen eten te kopen.